Nisam hteo da pravim offtopic na jednoj drugoj temi, ali zverkov post mi je dao ideju da pokrenem temu da bih dobio odgovor na izvesna pitanja koja se tiču našeg tržišta. Situacija jeste krajnje zanimljiva, i voleo bih da se maksimalno suzdržimo od flejma ne bismo li izvukli neki konkretan zaključak.
Ovde se više ne postavlja pitanje voleti ili ne voleti određen auto, marku ili već šta, nego pokušavam da budem objektivan u sagledavanju šta dobijam konkretno od određenog proizvoda, za određene pare, uključujući tu i eksploataciju.
Na toj temi je čovek postavio pitanje šta da kupi za 10.000 evra, velika lova za mene, ako se ja pitam. Vidim da naginje ka Nemcima, a neki od njih se približavaju pomenutoj cifri, iako su debelo prevalili pola puta do punoletnosti. Auto je potrošna stvar, svaki sklop na njemu se sastoji od materijala koji stare i habaju se, ili samo stare, a neki ozbiljno i zastarevaju, posebno kada dođemo na pitanje ergonomije i bezbednosti.
Na primer sledeći auto:
http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=58862
Ako zanemarimo šta je falsifikovano na cajgeru, recimo da uzmemo neki evropski prosek od 35.000 godišnje, znači mogao je da pređe i manje, ali isto tako je mogao da pređe i više. Gotovo 300.000km.
Onda na primer sledeći auto:
http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=61628
Školski primer 35.000km godišnje, verovatno Italija.
Oba automobila su moderni dizeli, tu negde im je oprema, ajde da kažemo da su približni sa ergonomijom. Ostaje velika razlika u godištu, pored velike razlike i u ceni u korist znatno mlađeg.
Šta je još objektivno u poređenju ovih vozila?
Moderni dizeli gotovo sigurno bez većih tegoba prelaze 300-500 hiljada km. Ako uzmemo 300 hiljada kao kritičnu brojku, pomenuti A3, ne mogu da kažem da je rizična kupovina, ali može se očekivati skup kvar, dok je Stilo daleko od te brojke.
Vozio sam se u oba automobila, zapravo, vozio sam se u mnogo različitih modernih automobila svežijeg godišta, ako tako Audija uopšte možemo da nazovemo, i moj konačni utisak je da su razlike između njih, onako na prvu loptu, sve manje iz generacije u generaciju. Takođe molim sve da ne krenu sa kvazi argumentima koji nisu na mestu - te Stilo škripucka, crkava, loši materijali i slično. Bilo koji razdrndan polovnjak je - razdrndan, i naravno da škripi i lupa i otpada sve. Moj dobar drugar voli da aka kola, što svoja, što službena, i to sve lupa i udara, razvaljuje, tuče po ivičnjacima - treba da vidite novu novcatu Octaviu posle 10 hiljada kako izgleda kao da je prešla 300. Znači, molba u ovoj kalkulaciji - zanemarujemo uništene, satrte, istrošene polovne automobile. Po mojim kriterijumima, istrošen polovan auto mora da košta plafon pola cene očuvanog - kod nas to ne postoji, ljudi jednostavno kupuju sve redom, neverovatno ali istinito.
Konačno pitanje - šta na ovom Audiju opravdava ovu cenu? Po mojim kriterijumima, to je jedan istrošen auto, koji je odradio svoje. Ja ga ne bih kupio. Odmah da se ogradim - meni ne titra "dole" ni kad se spomene Audi, niti Fiat, još manje Alfa, VW, Reno, Honda, Toyota, nebitno. Hoću za moj novac da se vozim najbolje, najbezbednije, najtiše i najudobnije moguće - ali bih ostao u ovoj klasi. Ja sam Stila iz Avatara platio 7200€ pre više od godinu dana, i tad je, kao i sad, bio i ostao veoma očuvan auto spolja i iznutra. Motor lepo radi, na 120.000 sam imao redovan veliki servis, imao sam dva mala servisa i sad će i treći. Zamenjena je lamela ubrzo po kupovini, nije veliki trošak, zamenjene prednje pločice. Ništa ne lupka, ne škripi, udoban, tih - ne mogu ništa posebno loše da kažem o vozilu posle više od godinu dana vožnje, čak iako zanemarimo poprilično razumnu cenu koju je plaćen.
Molim još jednom da ne bude flame-a, voleo bih da pročitam i druga viđenja problema, bez stereotipa, nego da vidimo čime se i zašto vozimo, i za koje pare. Još nešto, nije tema Audi vs Fiat, ni slučajno, posmatramo celokupno tržište, možemo i sve klase. Stilo je interesantan jer ga vozim i mogu da napišem sve što je potrebno o njemu.
Zahvaljujem se unapred na svim odgovorima.
Ovde se više ne postavlja pitanje voleti ili ne voleti određen auto, marku ili već šta, nego pokušavam da budem objektivan u sagledavanju šta dobijam konkretno od određenog proizvoda, za određene pare, uključujući tu i eksploataciju.
Na toj temi je čovek postavio pitanje šta da kupi za 10.000 evra, velika lova za mene, ako se ja pitam. Vidim da naginje ka Nemcima, a neki od njih se približavaju pomenutoj cifri, iako su debelo prevalili pola puta do punoletnosti. Auto je potrošna stvar, svaki sklop na njemu se sastoji od materijala koji stare i habaju se, ili samo stare, a neki ozbiljno i zastarevaju, posebno kada dođemo na pitanje ergonomije i bezbednosti.
Na primer sledeći auto:
http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=58862
Ako zanemarimo šta je falsifikovano na cajgeru, recimo da uzmemo neki evropski prosek od 35.000 godišnje, znači mogao je da pređe i manje, ali isto tako je mogao da pređe i više. Gotovo 300.000km.
Onda na primer sledeći auto:
http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=61628
Školski primer 35.000km godišnje, verovatno Italija.
Oba automobila su moderni dizeli, tu negde im je oprema, ajde da kažemo da su približni sa ergonomijom. Ostaje velika razlika u godištu, pored velike razlike i u ceni u korist znatno mlađeg.
Šta je još objektivno u poređenju ovih vozila?
Moderni dizeli gotovo sigurno bez većih tegoba prelaze 300-500 hiljada km. Ako uzmemo 300 hiljada kao kritičnu brojku, pomenuti A3, ne mogu da kažem da je rizična kupovina, ali može se očekivati skup kvar, dok je Stilo daleko od te brojke.
Vozio sam se u oba automobila, zapravo, vozio sam se u mnogo različitih modernih automobila svežijeg godišta, ako tako Audija uopšte možemo da nazovemo, i moj konačni utisak je da su razlike između njih, onako na prvu loptu, sve manje iz generacije u generaciju. Takođe molim sve da ne krenu sa kvazi argumentima koji nisu na mestu - te Stilo škripucka, crkava, loši materijali i slično. Bilo koji razdrndan polovnjak je - razdrndan, i naravno da škripi i lupa i otpada sve. Moj dobar drugar voli da aka kola, što svoja, što službena, i to sve lupa i udara, razvaljuje, tuče po ivičnjacima - treba da vidite novu novcatu Octaviu posle 10 hiljada kako izgleda kao da je prešla 300. Znači, molba u ovoj kalkulaciji - zanemarujemo uništene, satrte, istrošene polovne automobile. Po mojim kriterijumima, istrošen polovan auto mora da košta plafon pola cene očuvanog - kod nas to ne postoji, ljudi jednostavno kupuju sve redom, neverovatno ali istinito.
Konačno pitanje - šta na ovom Audiju opravdava ovu cenu? Po mojim kriterijumima, to je jedan istrošen auto, koji je odradio svoje. Ja ga ne bih kupio. Odmah da se ogradim - meni ne titra "dole" ni kad se spomene Audi, niti Fiat, još manje Alfa, VW, Reno, Honda, Toyota, nebitno. Hoću za moj novac da se vozim najbolje, najbezbednije, najtiše i najudobnije moguće - ali bih ostao u ovoj klasi. Ja sam Stila iz Avatara platio 7200€ pre više od godinu dana, i tad je, kao i sad, bio i ostao veoma očuvan auto spolja i iznutra. Motor lepo radi, na 120.000 sam imao redovan veliki servis, imao sam dva mala servisa i sad će i treći. Zamenjena je lamela ubrzo po kupovini, nije veliki trošak, zamenjene prednje pločice. Ništa ne lupka, ne škripi, udoban, tih - ne mogu ništa posebno loše da kažem o vozilu posle više od godinu dana vožnje, čak iako zanemarimo poprilično razumnu cenu koju je plaćen.
Molim još jednom da ne bude flame-a, voleo bih da pročitam i druga viđenja problema, bez stereotipa, nego da vidimo čime se i zašto vozimo, i za koje pare. Još nešto, nije tema Audi vs Fiat, ni slučajno, posmatramo celokupno tržište, možemo i sve klase. Stilo je interesantan jer ga vozim i mogu da napišem sve što je potrebno o njemu.
Zahvaljujem se unapred na svim odgovorima.
Comment