Naplata putarine - jEvropa i mi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    ako mi zloupotrebljavamo nas geografski polozaj dranjem
    to isto radi Austrija decenijama, Madjarska je radila do pre godinu dve dana (dok je autoput bio privatni), itd....normalno poslovno ponasanje shodno polozaju.

    a nase cene putarine nisu bas takvo dranje, veci je problem (ne)kvalitet auto puteva nego sama cena.

    nekako se zaboravlja da Srbija i Hrvatska imaju jednu od najvecih mreza autoputeva u celom bivsem istocnom bloku po kilometrazi i osim toga i veoma povoljnu ponudu pored puteva.

    naravno to je daleko od zapadno evropskih normi ali za zemlju koja je 20godina u teskoj krizi stanje kod nas je vanredno dobro, i sto je vaznije ima jasnu tendenciju poboljsanja.

    ja se ne bih brinuo za obilazenje Srbije, provozao sam to obilazenje kroz Rumuniju i Bugarsku i to je jaaako mucno- to traje najmanje 24 sata voznje ono sto se kroz Srbiju prodje za 5-6 sati. u kargo prevozu to se prevodi na lovu, i puno kosta pa je i nasa putarina povoljno resenje.

    to sam prvi put cuo od nemackih speditera, a ociti primer je kompanija Willy Betz koja je i za vreme 90tih vozila stotine kamiona preko Srbije.

    ja mislim da mi zbog nas treba da napravimo nase autoputeve adekvatnim potrebama, a stranci u tranzitu moraju da imaju isti tretman bez diskirminacije. sve durgo nije posteno i ne bi ni mi voleli da nesto placamo 3 puta samo zato smo to mi, obelezeni i izdvojeni.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Ali kod nas radni sat radnika ne košta 10e nego 1e i u tome je najveći razlog zašto sve kod nas mora biti jeftinije.
      a radni sat radnika u izgradnji auto puta ucestvuje sa koliko, manje od 5% vrednosti investicije. za toliko a cak i vise mora i jeste jeftinija izgradnja puteva.

      nije nas problem cena izgradnje autoputeva jer je vrlo skromna nego sto mi svi zajedno kao drustvo jako malo radom stvorimo pa nam je i to jeftinije gradjenje nedostupno.

      odranije je poznato da je neka donja granica prihoda oko 5000USD po glavi godisnje u proseku kao minimum za gradnju i upotrebu autoputeva.

      mi smo manje od pola od te cifre i pravo je cudo da kao ovoliko nerazvijeni (mnoge africke i azijske zemlje su bogatije od nas po prihodima) i ovo do sada imamo izgradjeno.

      rekao bih da je nesklad nasih zelja i apetita sa realnim radom svih kao drustva, i da koliko radimo i previse dobro zivimo - u proseku opet.

      ps. cak ni Hrvatska nije bila u stanju da sama finansira i sagradi autoputeve iako je to bitni sadrzaj turizma kao industrije a Hrvatska ima bar 2puta veci efekat prihoda po stanovniku od nas. (skoro sam cuo cifru od 5800 USD po glavi godisnje u proseku).

      a tamo su cene putarina vece nego kod nas, na nekim putevima i do 3 puta skuplje po predjenom km. (odnosno za domace tablice i do 9 puta skuplje).

      auto put je biznis na kraju krajeva
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #48
        Brick, znam da je po sadasnjim putevima svaki pokusaj zaobilazenja Srbije nonsens, ali pricam o onome sto moze da se desi i sto nije nimalo nerealno. Rumuni i Bugari imaju jako losu mrezu auto-puteva i kad jednom budu poceli ga grade, realno je da ce to da bude koridor koji ce da obilazi Srbiju....


        a tamo su cene putarina vece nego kod nas, na nekim putevima i do 3 puta skuplje po predjenom km. (odnosno za domace tablice i do 9 puta skuplje).
        U Hrvatskoj nema diskriminacije prema tablicama. Zg-Srpska granica kosta 13e, Zg-Krapina 2e. Put je idealan, nema guzve, a ni pandura.


        a nase cene putarine nisu bas takvo dranje, veci je problem (ne)kvalitet auto puteva nego sama cena.
        Zar ne treba cena da bude direktno proporcionalna i kvalitetu ?



        I jos nesto, posto sam stalno u kontaktu s ljudima koji idu kroz Srbiju u tranzitu (Bugari, Makedonci), tacno znam da NIKO NIKADA nije prosao kroz Srbiju a da nije platio harac nasim pandurima. To treba itekako ukalkulisati u cenu koriscenja auto-puteva, jer je to neizbezan trosak. Ako nekad krenete pred katolicki Bozic ili Uskrs prema Nisu, videcete na vasoj strani na svakom iskljucenju policiju kako zaustavlja. Ako se pak vracate za Bg posle Bozica i Uskrsa, sa suprotne strane nece da bude ni jedan, vec samo sa vase....razlog, dranje stranaca. Brick, ne sekiraj se, nisam ni ja znao madjarski ranije, pa sam se sporazumevao na isti nacin na koji se i Turci sporazumevaju sa nasim pandurima....jezikom novca

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          pricam o onome sto moze da se desi i sto nije nimalo nerealno. Rumuni i Bugari imaju jako losu mrezu auto-puteva i kad jednom budu poceli ga grade, realno je da ce to da bude koridor koji ce da obilazi Srbiju....
          pa grade auto puteve vec vise od 15 godina i trebace im jos 20-30 godina da dostignu srpske autoputeve, uz ovaj ritam. EU nema interesa da poklanja pare, obe zemlje nisu nesto drasticno danas bogatije u proseku a i nemaju tranzit (kao mi) koji bi generisao prihod od putarine koji moze da se koristi za dalju gradnju / poboljsanje kvaliteta postojecih.

          ne mislim da je perspektiva realna da se zaobidje nasa 'kuca na sred raskrsnice', samo ako budemo malo pametni i realni u apetitima (mislim na iznos putarine).


          U Hrvatskoj nema diskriminacije prema tablicama. Zg-Srpska granica kosta 13e, Zg-Krapina 2e. Put je idealan, nema guzve,
          vise nema diskriminacije (a postojala je kao i kod nas, isto nasledje), odnos cena po km puta sam uporedio sa nasim cenama koje su dvojne.

          od ZG do srpske granice ne postoji jos auto put, barem nije postojao do pre 10tak dana... tek se gradi poslednja deonica, guzve su ocajne, put katastrofa (stari betonski sa plocama).

          ta deonica kosta tih 13 evra a to je nekih 250 km, po novom BG-NI je slicnog rastojanja a sa poskupljenjem kosta 520 dinara ili 6,5 evra sto je duplo manje od HR cene po km. pri tome je mnogo zahtevnija deonica za odrzavanje (brdovita geografija) a iste sirine i kapaciteta vozila.

          ali zato, koliko kosta ZG- Split, autoput pod koncesijom ?
          za predjeni km puta kao ista jedinica za poredjenje.

          Zar ne treba cena da bude direktno proporcionalna i kvalitetu ?
          treba naravno. prvo ide porast cene pa onda kao posledica sleduje porast kvaliteta. opste vazece pravilo biznisa u infrastrukturi.

          za "nevidljivi" harac je poznato da postoji, nezgoda je sto ponekad se pravimo kao englezi, i tolerisemo tako ruznu pojavu a koja nas ukopava.

          kao i kod komsija sa napredovanjem tranzicije bice i kod nas bolje opste stanje, pa time i bolje stanje u saobracaju a time i sve manje razloga da se podsecamo sta kod nas sve ne valja i nije dobro uredjeno.
          sa tog stanovista, ne brinem se za buduce stanje na putevima.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • TETAK
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3034
            • Čačak, Srbija

            #50
            Ma mogu oni da prave šta hoće, radi se "alternativi" dugoj više od 1000 km što je kad se pretvori u pare nezamisliv gubitak.Svaki pa i ovaj tranzitni pravac mora se kontrolisati(borba protiv terorizma, droga, belo roblje) stim da to može da se radi i malo diskretnije.
            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

            Comment

            • Probisvet
              CBC Senator XXL
              • 07.06.2005
              • 423
              • FRANCUSKA

              #51
              Jeste li culi kako je gazda odgovorio konobaru kad je trazio povisicu,
              rekao je, da je previse placen i sa ovom platom koju trenutno dobija.
              To se odnosi i na one na naplatnoj rampi.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                hm, ne znam da li je 150 evra neka bas tako pozeljna plata za rad na naplatnoj rampi.
                bar za moje pojmove nije nesto za sta bi se grabio
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  btw, kako je zvanicno objavljeno sa EU je dogovoreno/ ugovoreno da do 01.01.2007. putarina u Srbiji bude identicna za strane i domace tablice a do tada traje tranzicija kao prelazni period prilagodjavanja.
                  to je malo jace od godine dana, brzo ce da prodje, toliko da se mozemo iznenaditi kada stvarno dodje taj rok. =]
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #54
                    Jedina greska u svemu je da je skoro neizvodljivo navuci konkurenciju u ovaj segment. I do je tako , bice monopola koji ce se zloupotrebljavati.

                    Ja sam protiv svakog vida diskriminacije i licno se osecam diskriminiranim te iz tog razloga biram da nekoristim taj deo saobracajne mreze.

                    Jednostavno, za moja shvatanja, nisu pare u pitanju vec necu da budem klasificiran po nekim sinteticki izmisljenim klasama.

                    Bojkot, jednostavno resenje za izazivanje promena.

                    Kad bi svi bili dovoljno svesni istog, lako bi se napumpani , spustili na zemlju.
                    Zakrcenja na drugim magistralnim putevima, opsti haos u saobracaju, ucinili bi da se i "guzonje" iz vlade okrenu svesti.

                    Pad finansiskog priliva bi vrlo brzo doveo do pameti "drustvo" koje uzima novce za putarine.

                    Kad se njima nesvidi nesto, izmene zakon, pa po novcaniku gradjana. Kazu da kad udaris po dzepu da dolazi do nasilnog opamecivanja.

                    Kad mogu oni, sto nebi mogli i mi ??

                    CannonBall akcija
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #55
                      ako gradjani srbije budu morali da placaju putarine tipa...50 evra do nisa od bg....
                      bice vise ili manje prazni auto putevi...a navala na razvaljene magistralne puteve.
                      sto znaci vise nesreca i zrtava...nazalost..
                      slazem se da treba da bude jednako..ali kad nam prosecan standard dodje barem na cetvrtinu evropskog...

                      @Boost...zamisli da treba da platis putarinu izmedju dva grada u Svedskoj udaljenih medjusobno naprimer 250 km napr. 300evra ?!?

                      Pusti ti price onih koji zaradjuju u Evropi a trose ovde
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #56
                        Pa, ne, salu nastranu ali stvari gledam ovako:

                        Jedna prosecna plata u Svedskoj je oko 15000

                        U Srbiji isto oko 15000

                        Sad, gledano na jedinice, valuta u domacoj zemlji nebitna, dakle komparacija na bazi logike.

                        Picamo da ce posle poskupljenja deonica Bg-Ni biti 520

                        Ja vam kazem za sigurno da ako bi i u Svedskoj bila 520 da nebi videli nikoga na putu sem par "manijaka" kojima odgovara prazan autoput
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #57
                          a koliko je u Svedskoj tolika deonica u tim vasim parama
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • BRABUS
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2004
                            • 2399
                            • London

                            #58
                            Ali zalosno je to sto u Srbiji nema alternative tim auto-putevima. Zbog stanja puta, a najvise zbog murije, velika verovatnoca je da ces da platis vise nego na auto-putu, sto preko stete na autu nastale usled kratera kojih su putevi puni, a drugo, zato sto nisi vozio 60km/h onde gde se nekom pre 40 godina ucinilo da to treba da bude ogranicenje.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              Ja vam kazem za sigurno da ako bi i u Svedskoj bila 520 da nebi videli nikoga na putu sem par "manijaka" kojima odgovara prazan autoput
                              e tako je stanje kupovne moci kod nas, tako da znas sta je baza pri proceni kako i zasto ova ili ona cena.

                              u principu se slazem sa tobom, nijedna diskriminacija nema opravdanja ali... nije neuobicajeno da dok traje period prilagodjavanja postoji pozitivna diskriminacija domaceg stanovnistva za neke specificne delatnosti.

                              to je postojalo i u Austriji svojevremeno, Makedoniji, Hrvatskoj, Madjarskoj i uopste celom istocnom bloku su bile dvojne cene.

                              slicno je bilo i u Italiji i Grckoj ( u Grckoj pre ulaska u EU).


                              nazalost negde i neko mora da plati danak pogresnim politikama, a to podrazumeva i ukljucuje i Evropu en general koja je zdusno i solidarno unistavala puteve, i mostove po Srbiji eto iz hira (pre samo 6 godina).

                              ne ulazim u to kako, zasto, da li je metod prevaspitanja dobar ili ne bas dobar ali su fakticke posledice takve da su stotine miliona evra protrackane na unistavanje autoputeva a koje su mogle i pametnije da se potrose, recimo na nacin da bude izgradjeno jedno 100nak km autoputeva, tranzicija u putarini vec izvrsena i svi zadovoljni.

                              sada je kasno za kajanje, bombe za tren uniste mnogo toga, a posle treba placati stete i zasukati rukave.

                              mislim, to je ocigledan rezultat veze uzroka i posledica koji se odrazava na svakodnevni zivot, i posredno na cenu putarina, odlozeno trajanje diskriminacije i druge negativne pojave po tranzitni saobracaj.

                              mozemo da zabijemo glavu u pesak , i da se pravimo da rusenja putne infrasturkture nije bilo, a mozemo i da progutamo stvarne pilule losih procena dogadjaja i sto brze otklonimo rezultate haosa.

                              ne branim niti napadam ikoga, ali Svedska i Balkan se razlikuju jedno 100 godina, tamam koliko je skoro bilo od otcepljenja Norveske od Svedske (1905.te godine).

                              a tih 100 godina je lako vidljivo, i ne moze se preskociti preko noci sve i da imamo jake zelje.

                              u Bugarskoj je 1994. isto bila diskriminacija za placanje putarine i stranci su placali vise (cini mi se duplu cenu).

                              mislim da ce sve doci na svoje mesto kako napreduje tranzicija, kao EU bude realnije sagledavala stvarno stanje, posledice svoje politike na ovim prostorima, i iskreno odvojila pare da ubrza razvoj infrastrukture bar pola od onoga koliko je ulozila recimo u Grcku, Spaniju ili Portugaliju.
                              (citam pre neki dan da je za innfrastrukturu, pre svega puteve u Spaniju EU ulozila mnogo milijardi evra, samo prosle godine oko 8,7 milijardi evra).

                              sa pola tih para godisnje za 2-3godine mogu da se rese svi saobracajni problemi na celom Balkanu, samo ako se zaista zeli i jeste interes EU.

                              Srbija ili bilo koja zemlja u okruzenju nema takve pare za te namene sama, sve i da svi stanovnici gladuju godinu dana.

                              znam ja da je tesko sa konja na magarca, ali Swe i Balkan su da ponovim mnogo razliciti po mogucnostima, realnost.

                              PS. nista licno, pricam o mogucnostima vs. zeljama.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #60
                                Originally posted by zoranbg
                                a koliko je u Svedskoj tolika deonica u tim vasim parama
                                Besplatno, sto bi se placalo, placa se vec porez na auto na godisnjem nivou i iznosi 1 SEK (1,1 ? ) na 1Kg tezine auta. Dakle nije na kubikazu ili snagu motora, vec na tezinu, jer to je faktor koji unistava puteve.

                                Strancima niko nista nenaplacuje, sve sto je napolu ima pravo da koristi svako ( Unikatni Svedski zakon o Allemansrätten = Kao, sa pravom koriscenja za svakoga ).

                                Brick >> Razumem te potpuno, nisam se uzmerio direktno na tvoje teze, ti samo sagledas vrlo realno tuznu stvarnost. Samo mi je malo dojadilo vec da stalno cekam da se neko necemu prilagodi, dokle?
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X