Naplata putarine - jEvropa i mi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Naplata putarine - jEvropa i mi

    ako menjas uzimaju extra proviziju, do skora je bila 20%-CIST LOPOVLUK!
    da malo pojasnim jer znam iz prve ruke.

    nije nikakav lopovluk. naplatna stanica nije menjacnica i strogo po zakonu jedino sredstvo placanja u drzavi je dinar. stranci kada udju u zemlju mogu i treba da promene odmah na granici. tako je uobicajeno u svim zemljama, ukljucujuci i na zapadu.

    posto se stranci ovde na Balkanu prave pomalo blesavi a cesto i nadobudni a da se ne bi pravili ogromni problemi na samim stanicama uvedena je i ta izuzetna mogucnost da se na licu mesta izvrsi konverzija jer cesto nema u blizini adekvatne menjacnice.

    a provizija od 20 i sada 7% je odredjena bas zato da bi se odvratili od zamene novca korisnici na samom naplatnom mestu vec da to urade na za to predvijdenim mestima- menjacnicama.

    ljudima koji rade u napaltnim stanicama je ekstra problem da budu i menjaci, a pogotovu da proveravaju originalnost/falsifikat novcanica.

    inace, na zapadu i u svetu u recimo hotelima je takodje provizija velika, reda 10tak % i to po pravilu nisu dobra mesta za konverziju valuta.

    da je kod nas sve po pravilima, euro ne bi ni smeo da bude primljen niti zamenjen na naplatnoj stanici, kao sto je zabranjeno u Madjarskoj, Grckoj, Svajcarskoj i da ne nabrajam dalje.

    stranci znaju za ta pravila u svojim zemljama a ovde kod nas poneki se "prave englezi".

    ali, jedan dodatak. jedino na tim naplatnim stanicam uopste moze da se zameni kovani euro jer banke (gle cuda) ne priznaju kovani euro, kao ni menjacnice a ni NBS.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    U Madjarskoj je sasvim ok platiti vignetu sa ?.
    Svedska nije u EMU ali prima ? u svakoj prodavnici, samo se na kasi udari posle zavrsene kupovine da je placanje u ?, kasa kao i svaki elektronski aparat povezan sa bankama uzima stanje kursa i vrsi konvertiranje.
    Kusur se isplacuje automatski u SEK.

    Provizije nema.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #3
      Originally posted by BOOST
      U Madjarskoj je sasvim ok platiti vignetu sa ?.
      Svedska nije u EMU ali prima ? u svakoj prodavnici, samo se na kasi udari posle zavrsene kupovine da je placanje u ?, kasa kao i svaki elektronski aparat povezan sa bankama uzima stanje kursa i vrsi konvertiranje.
      Kusur se isplacuje automatski u SEK.

      Provizije nema.
      A primaju ga i u Montenegru =]

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        U Hrvatskoj mozes da platis putarine u Evrima, kao i u Sloveniji....cak i u Svajcarskoj. Naravno, sve je to bez provizije. Provizija od 7% je drakonska i tu nema nikakvog opravdanja, osim lopovluka.

        Comment

        • dintel011
          CBC Senator XXL
          • 12.03.2005
          • 348
          • Beograd, Vidikovac

          #5
          7% ili 20%, nebitno je, lopovluk je 100%.
          Zato pare menjaj u menjacnici na granici, ako ne radi onda na nekoj od pumpi usput.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            od kada u Svajcarskoj vise nije velicanstvo CHF neprikosnoveno sredstvo placanja ?

            poenta je da naplatna kucica nije menjacnica i da treba da se odvikne od "zaboravnosti" da se posao obavi na granici, nege u banci, menjacnici bilo gde je predvidjeno.

            inace, sasvim je uobicajeno da provizija ide i do 10% u recimo hotelima, na recepciji ako se menja. to se zna unapred, pa retko ko i radi tako nesto...

            za mene nije lopovluk jer jasno pise unapred kolika je provizija, niko nije primoran da tu menja, a ko bas insistira da ne koristi redovne banke i menjacnice, eh.

            uglavnom efekat je postignut pa iz prakse veoma retko ko nema dinare da plati.
            najbrze se uci pri udaru po novcaniku
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Brick >> Chak i Madjari primaju naplatu karticom na rampama

              Inace se nebunim koliko kosta da kosta , i ja imam svoju cenu
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Na Svajcarskoj granici das 30 evra za vinjetu dobijes 5 CHF kusur. Na pumpi isto. Platis u evrima (samo papirnim) a kusur je OBAVEZNO u CHF. Prosto brate.

                Comment

                • *Egon*
                  CBC Senator XXL
                  • 31.12.2004
                  • 1232
                  • Beograd, Dorcol, N 44

                  #9
                  U svakom slucaju, profitiraju samo oni koji rade na naplatnoj rampi, jer niko nije lud od njih da preda eure za koje je uzeo jos i 7% vise.

                  Zasto se odmah na granici strancima ne prodaju vinjete kao na zapadu, a nama ne naplacuje ta putarina uz regiostraciju vozila, na taj nacin bi izbegli finansiranje ogromnog aparata koji sluzi za naplatu putaire, koji mislim da pojede i vise od polovine para koja se naplati.
                  Ipak ta putarina se naplacuje da bi se popravljao put po kome se vozis, a ne da bi hranio hiljade i hiljade parazita koji rade na naplatnim rampama.
                  Garaza
                  1996 SAAB 900 NG Cabrio

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #11
                      Ipak ta putarina se naplacuje da bi se popravljao put po kome se vozis, a ne da bi hranio hiljade i hiljade parazita koji rade na naplatnim rampama.
                      Vaske,smradovi na nesrecu oni su tu samo sitne ribe

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        da objedinim

                        Brick >> Chak i Madjari primaju naplatu karticom na rampama
                        da , ali posle koliko godina su se tome naucili. mi smo tek na pocetku procesa tranzicije, daleko od Madjara.
                        to sa ne primanjem kartica je strasna glupost nase (dez)organizacije.

                        Na Svajcarskoj granici das 30 evra za vinjetu dobijes 5 CHF kusur. Na pumpi isto. Platis u evrima (samo papirnim) a kusur je OBAVEZNO u CHF. Prosto brate.
                        prosto i efikasno, slazem se. tako i jeste kod nas- odmah na granici moze da se plati evrima i dobiju ili vauceri za putarinu ( u AMS na granici) ili dinari za kes placanje. kao sto kazes obavezna je upotreba dinara unutar zemlje van menjacnica.

                        U svakom slucaju, profitiraju samo oni koji rade na naplatnoj rampi, jer niko nije LUD od njih da preda eure za koje je uzeo jos i 7% vise.
                        mislim da nisi upoznat sa mehanizmom evidencije placanja danas i otuda pogresan zakljucak. oni koji rade na naplatnoj rampi su samo radnici, obicni posrednici koje nadzire video kamera 24 sata.

                        Zasto se odmah na granici strancima ne prodaju vinjete kao na zapadu, a nama ne naplacuje ta putarina uz regiostraciju vozila, na taj nacin bi izbegli finansiranje ogromnog aparata koji sluzi za naplatu putaire, koji mislim da pojede i vise od polovine para koja se naplati.
                        a na kom to zapadu preciznije ? ovaj nas sistem je upravo zapadni- kakav imaju Francuska i Italija. jos preciznije imale 70tih godina kada je kod nas ovakav uveden.
                        vinjete NISU opste prihvaceni nacin naplate putarine a Nemacka je uvela prosle godine naplatu putarine slicnu nasem sistemu.
                        razlog, drzava brine o svojim prihodima sa vise entuzijazma nego o novcaniku vozaca.

                        pogresno mislis, ne radi se o vise od 1-2% iznosa putarine za komplet sav taj aparat naplate. nije to problematicni trosak....

                        Ipak ta putarina se naplacuje da bi se popravljao put po kome se vozis, a ne da bi hranio hiljade i hiljade parazita koji rade na naplatnim rampama.
                        razocaracu te, nema hiljada parazita, i vrlo su bedno placeni.
                        a pare se koriste ne za popravku puteva vec za plate u Zastavi, plate u NIS-, EPS-u, Zeleznici, JAT-u, cak i za penzije.

                        nazalost ceo sistem je naglavacke postavljen odavno pa su i rezultati u praksi naopaki.

                        naplata putarine je 100% u rukama drzave, Vlade i ministra i to je adresa koja moze i mora da promeni zaista neodrzivo stanje. sama naplata i ljudi su marginalni faktor u celoj prici.

                        od vrha smrdi....

                        PS. ko je pratio prosle godine je bio medjunarodni tender po pitanju potpuno novog sistema naplate- po francuskom danasnjem modelu sa bezicnim terminalima i ocitavanjem putarine/vozila bez zaustavljanja na rampama i prelaskom sa zatvorenog sistema naplate na otvoreni sistem.
                        preseljenje lokacije Bubanj Potok, itd...

                        (zatvoreni sistem je onaj na relaciji BG-Nis i BG-Sid a otvoreni onaj na relaciji BG- Subotica. razilka je u funkciji ceonih i bocnih rampi).

                        da ne bude zabune, ne mislim ja pozitivno o sadasnjem nacinu organizacije naplate putarine samo vam prezentiram malo drugaciji ugao posmatranja. uz to ne smemo zaoboraviti sta je protutnjalo poslednjih 15tak godina i u sta su se nenamenski trosile pare a to ne moze da prodje bez odgovarajucih posledica.
                        zato i jesmo na zacelju procesa tranzicije od svih zemalja, takva je realnost a nije opravdavanje.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          razocaracu te, nema hiljada parazita, i vrlo su bedno placeni.
                          Znam nekolicinu bas su "siromasi" ogromna kuca,dobar stan,dobar auto,ma siroma ljudi

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #14
                            Bedno placeni!!!!!!!!!!!!!!!!! Da i ja bih voleo da sam tako bedno placen,na naplatnoj rampi Bg-Nis bi radio godinu dana,a na naplatnoj Bg-NS ili Ns-Su bi radio dve godine i otisao bi u zasluzenu penziju!
                            Moj drugar je radio na naplatnoj i vrlo dobro znam koje su pare u pitanju,platu nije ni dizao......................................pare je vikendom nosio u plasticnim kesama(10-20000 ondasnjih maraka)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #15
                              pumpadzijaX10=rampadzija

                              Comment

                              Working...
                              X