Naspram Evrope, putarine kod nas i nisu visoke, ali nam ni putevi takodje nisu na nivou. Treba uzeti u obzir i registraciju i cene goriva i uporediti sa Evropom i shvatiti da je sve to povoljnije nego u Evropi. A glupo je porediti nase i njihove plate, jer nafta u nabavci za sve isto kosta, pa tako i gorivo i putevi i signalizacija.... Ako hocemo Evropski kvalitet goriva, a da nam putevi budu dobri, bezolovni mora da bude 90 din, euro dizel 80 din, a plin 45, a za putarine sami izracunajte kada stavite u proporciju duzinu stranih puteva i putarine. Ne bih da pametujem ili da branim nekoga, ali tako stoje stvari!
Naplata putarine - jEvropa i mi
Collapse
X
-
U Svedskoj je 95 okt 11SEK = 1,2?
Pd tih 11 SEK je 8 SEK poreza, dakle interno.
Benzin kosta 3 SEK.
Sad razmislite.
Za vase plate imate vec i prevelike poreze na energente!Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Kod nas je cena bezolovnog benzina od 95 oktana sa maloprodajnom marzom oko 27 dinara, ne znam precizno ali znam otprilike, jer mi ortak radi u min finansija. Ali kaze mi da je jako bitno za budzet i da tu zbog MMF-a ne sme da se gubi ni cent, jer ce se javiti disbalans. Iovako stremimo ka Argentinskom sindromu!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
to sa diskriminacijom po pitanju tablice auta je neodrzivo, i nasi znaju da imaju rok do kada se to mora potpuno odbaciti kao ideja i princip.
kao sto rece dfast, kod nas se uvodi slican ili isti sistem kao sto je odavno vazeci u Evropi po pitanju naplate (provizija je kazna sto nije zamenjena valuta tamo gde je normalno i gde se to inace rade-banka/menjacnica i sluzi da odvrati od takve prakse a ne za zaradu).
a sami iznosti putarine se obracunavaju po km puta, tako da je normalno da je u Srbiji skuplja putarina nego u Madjarskoj ili Bugarskoj jer je i auto put poprilicno duzi.
nas tek ceka usaglasavanje svih troskovnih odnosa u vezi saobracajnog sistema i uvodjenje prosecnih euro cena uz dostizanje prosecnih euro usluga po kvalitetu. to nece ici preko noci ali je izvesno.
to kolike su plate ovde nimalo ne utice na realne odnose troskova koji postoje na teritoriji Evrope kao jednog podrucja sa definisanim pravilima i standardima. domaca plata nije merilo, niti reper za cene nafte, bitumena, masina za puteve i svega ostaloga sto prati jedan autoput u izgradnji i odzavanjau.
domaca plata ne sme biti merilo razvoja, kocnica da bi se vestacki odrzavao socijalni mir kao sto je bilo proteklih decenija.
isto tako treba ocekivati brzi porast troskova osiguranja vozila, jedno bar 400-500% u narednih 12-24 meseca.
a realno je ocekivati i porast plata tokom narednih 5-15 godina barem do nivoa danasnje prosecne euro plate nama slicnih zemalja (500-800 evra mesecni prosecno).
sve je to vezano, kokoska ili jaje pitanje...zapravo i nema pitanja- uvek prvo poskupljuje sa troskovne strane a onda rastu prihodi/plate po osnovu efikasnijeg rada i vece produktivnosti (ako je ima).
danasnji svet tako funckionise i nama to moze da se svidja ili ne ali tranziciju moramo da sprovedemo po tacno odredjenim pravilima i mi to sami moramo da platimo- u pocetku kroz pad kupovne moci a kasnije dolazi kroz odrziv rast i porast kupovne moci.
sve ono sto je Evropa prozivela posle drugog svetskog rata, otprilike tu gde smo mi sada. jedno 60godina u zaostatku.
barem ja tako vidim, i mislim da proces kroz koji moramo da prodjemo ne zavisi vise od nase volje i zelje veec jednostavno mora tako ili cemo ostati usamljeno ostrvo kao nekada Albanija u totalnoj izolovanosti i zaostalosti.
kako god, ovo sa putarinom je tek vrh ledenog brega..koliko mogu da procenim narednih 5-10 godina sprovodjenja tranzicije u praksi a ne samo na recima.
puno kosta, ali i mi smo puno resursa potrosili tokom 80tih i 90tih a to eto stiglo na naplatu sada.
srecna okolnost je da mi trebamo saobracajno Evropi pa ce nas tolerisati i pomagati vise nego sto bi bilo normalno.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Prilog: Predložene cene putarina na deonicama autoputa kroz Srbiju koje će važiti od 01.07.2005.god.
Napomena: Sve cene su u dinarima
U prvoj koloni cene za domaca vozila, podebljane cene su za strance
SU-NS 230 640
NS?BG 170 470
ŠI?BG 240 680
BG?NI 520 1 450
NI?LE 130 370.:Cuore Sportivo:.
Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTHehe.. lepo, znaci tamo gde je ogranicenje 100 mi vozimo 270 ?
Jesam li dobro protumacio
SU-NS 1.910
NS?BG 1.400
ŠI?BG 2.030
BG?NI 4.350
NI?LE 1.110
Ovo je za strance koji voze kamione...
Mora da je neko gledao onaj video clip gde se vi "stranci" trkate kamionom protiv aviona.:Cuore Sportivo:.
Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`
Comment
-
-
Kao prvo, naravno da svi moraju da dinarski plaćaju putarinu, a kao drugo, moramo malo i da naplatimo najkraći put izmedju Istoka i Zapada!Ako imaju bolju varijantu, neka izvole!Na kraju krajeva "malo" su nam porušili mostove i puteve pa bi trebalo i da učestvuju u njihovoj izgradnji a i u održavanju, zašto da ne!Problem je samo što beže zbog putarina na magistralne puteve i tamo nam takodje uništavaju i ono malo putne mreže što je ostalo!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Originally posted by TETAKKao prvo, naravno da svi moraju da dinarski plaćaju putarinu, a kao drugo, moramo malo i da naplatimo najkraći put izmedju Istoka i Zapada!...ne samo shto njima naplacuju, vec shto naplacuju uopshte!!!
Mali off: Ideja za biznis:
Otvaram kioske na autoputu i krecem sa rentiranjem domacih tablica strancima!
Montazha/demontazha: Pre i posle naplatnih rampi! Omladinci potrebni!
Comment
-
-
Tetak, to da idemo glavom kroz zid smo probali i videli da ne moze....jos se osecaju posledice. Ne moze tako dugorocno.....ako mi zloupotrebljavamo nas geografski polozaj dranjem, misleci da ce doveka neko da trpi da ga deru cenama prevelikim za 10 puta bogatije zemlje, a infrastrukturom i uslugom koja je uzas boziji...varamo se.
Dok se mi rasvestimo, Bugari i Rumuni ce, posto ce da postanu clanovi EU za godinu-dve, koristeci fondove EU da izgrade alternativan pravac, a mi moze da se j***** u du*e sa nasim putarinama. Nego, niko ko je na vlasti kod nas ne misli dugorocno.
I imaj u vidu da su JEDINI koji prolaze kroz Srbiju gastarbajteri sa Zapada. Uglavnom najniza kategorija u socijalnom pogledu u zemljama u kojima zive i da im itekako znaci da li ce da plate 15 ili 30 evra za putarinu. Pitanje je vremena samo kad ce da pocnu da koriste alternativne pravce, kao sto su ih koristili 90-tih. Turci, Grci, Bugari i nasi koji prolaze kroz nase puteve nas rusili....pa nisam bas siguran.
Comment
-
-
Originally posted by EonA glupo je porediti nase i njihove plate, jer nafta u nabavci za sve isto kosta, pa tako i gorivo i putevi i signalizacija....Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
Comment