novi zakon o saobracaju

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #16
    Naravno sve to može kada radi institucija TEHNIČKI PREGLED!
    Verovatno kljucna recenica za ovu diskusiju...a koja u nasem slucaju indukuje ono o cemu sam gore pisao.

    Malo sam pregledao kakva je praksa oko zamene motora u inostranstvu...Moze da se uradi mnogo toga, uopste nije problem, ali postoje striktna pravila uglavnom vezana za ekologiju (recimo...ne moze stariji motor od godista autmobila, mora da se prodje nekoliko kontrola za smog, izduvne gasove, itd, itd...) i druga vrsta kontrole je uskladjenost celog vozila sa novim motorom (npr. ne moze da se ubuzdi motor od 500ks, a da ostanu dobos kocnice ).

    Za sve to postoje vrlo obuceni inspektori koji nastupaju restriktivno, ali oni koji urade swap kako treba nemaju cega da se plase. Cesta praksa je da to rade razlicite agencije...moguce je i da to kod nas uvedu.

    Kod nas cemo tesko naci tako obucene ljude koji prate desavanja, a koji ce moci da odobravaju ili ne odobravaju nesto sto je uradjeno na vozilu i koji ce biti spremni da posteno, bez korupcije rade svoj posao i da stoje iza svojih odluka, pa se iskreno plasim da ce stav biti ono birokratsko-iracionalno "bolje nista da ne radimo da ne bismo pogresili" i cuveno "ne mozeee", pa nek` se posle dokazuje da l` moze...Uostalom, vidimo kako momci sa foruma prolaze sa atestom Super 7...

    Ok, tu je u pitanju konstukcija celog auta, ali ne zaboravite da na Zapadu ne mozete ni spojlere da stavljate bilo kakve bez sertifikata, niti da spustate auto kako vam se cefne i da mogu da vas iskljuce iz saobracaja zbog svega toga, pa sto to ne bi moglo da se primeni na bitniju i krupniju stvar kao sto je motor...

    Sto se tice zakona ne zaboravite da on treba da prodje skupstinske odbore i raspravu u skupstini, a to je prilika da se mnogi clanovi tog zakona promene. A pre toga svega, to treba da dodje na vladu i skupstinu, a uvek usled nekih dogovora i lobiranja to moz da se otegne u nedogled...

    Comment

    • Timothy Leary
      CBC Senator XXL
      • 23.04.2006
      • 439
      • Beograd

      #17
      Originally posted by 206
      Otkud tebi takav podatak?
      Prisustvovao sastanku radne grupe koje je pisala(prepisivala) sve vreme novi Zobs, Stole Jovanovic i Pejovic iz republickog Supa, povremeno Vujanic sa saobracajnog faksa, direktor i sef laboratorije amss cmv, i verovatno sam jos nekog zaboravio. Ako se dobro secam, zakljucak im je bio da broj motora definitivno ostaje, prvo zbog velikog broja malverzacija sa istim kod nas, drugo posto imamo veliki problem sa kradenim, klonovanim kolima sto registrovanih sto u tranzitu, broj motora treba da ostane kao jos jedan "zapis, dokument" koji moze da posluzi u indentifikaciji vozila.
      Ogradjujem se toliko sto je taj razgovor bio pre par meseci, mada koliko znam kad su zavrsili tu verziju odmah su je prosledili nadleznom ministarstvu, ne bi trebalo da je nesto menjano......

      Comment

      • Alien108
        CBC Veteran
        • 03.06.2008
        • 129
        • Beograd

        #18
        U tome i jeste ceo problem! Odnos naše administracije prema ovim problemima.
        Sve se svodi na to hoće li biti malverzacija, a niko ne gleda regulativu koja je građane i naterala da se time bave.
        Pre nekoliko godina doteran mi je odličan E34 520i za 1350 Eur iz Italije sa ful opremom. Nisam mogao da ga registrujem pa ga i danas vozi poznanik na CG table. Za takav primerak kod nas se traži oko 4.500 Eur.
        Tu je srž malverzacija.
        Kada bih moga da vozim takav auto za prihvatljivu cenu, ne bi imao potrebe za malverzacijama. Uostalom zašto služi tehnički pregled i servis!?
        Nama je u Srbiji sve najskuplje zbog zakonske regulative po kojoj treba štititi banke i uvoznike koji kroz drakonski lizing prodaju nova kola tako što će se zabraniti uvoz onog što većina može da vozi!
        Ulaganje u tehničke servise, prilagođenje zakona i liberalizacija uvoza sve dovodi u red.

        Comment

        • mugos
          CBC Senator XXL
          • 18.09.2007
          • 555
          • BG/sada Novi Beograd

          #19
          Originally posted by RANK
          Originally posted by mugos
          Broj motora se briše iz saobraćajne, ali ostaje kubikaža i snaga.
          ovo je zanimljivo, niko ne pominje cip koji ce saobracajna, po svemu sudeci, sadrzati. sta ce od podataka biti u njemu? mozda bas broj motora i sl.
          Iskreno nisam čuo za čip u saobraćajnoj, ali zar danas u svim novim kolima u broju šasije ne čuči zapremnia i kubikaža?
          Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #20
            Ne.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #21
              Ako pod "broj shasije" mislish na VIN broj, onda je istina da je u tih 17 brojeva "krije" dosta podataka odnosno informacija o automobilu.

              Koliko je informacija dostupno medjutim zavisi umnogome od proizvodjacha, ali recimo da za pojedine brendova iz VIN-a zaista mozhesh saznati pa skoro sve o automobilu, od tipa platforme, preko postavke, karoserijske izvedbe, motorizacije (motora koji je fabrichki montiran u konkretnu karoseriju), tipa menjacha, (naravno) datuma proizvodnje (ili u najmanju ruku meseca), pa chak i stvari tipa koliko litara ulja "ide" u motor i koliko rashladne technosti staje u rezervoar...

              Sve zavisi od proizvodjacha i njegove fabrichke nomenklature. Za BMW konkretno iz VIN broja se mozhe saznati sve ovo shto sam naveo ranije i josh mnogo toga...
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Pa pazi, ako mislis da se preko broja sasije moze uci u trag kompletnim specifikacijama auta kako je izasao iz fabrike, to da, imas na internetu par alata za to...

                Ali, samim citanjem broja sasije tesko da ces zakljuciti bilo sta.

                Ista stvar kao bar kod, kad ga pogledas nece ti reci nista, ali dekodiranjem istog posebnim alatom mozes saznati svasta...
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  Ima tu i drugih finti oko brojeva.
                  Treba regulisati da samo licencirani otpadi mogu da "komisijski" uniste auto tj. njegov broj.
                  Treba takodje da postoji otvorena lista svih auta na svetu sto nikada nece biti. Zato se i prave malverzacije i ukradena vozila mogu da se legalizuju ponovo.
                  Broj motora je sasvim nebitna stvar za auto. Samo neka se neko zeza ali ako se auto nadje nekim slucajem u udesu naebao je i ako nije mozda ni kriv. Kad krene ko sta kome treba da plati vise nema milosti. Do tada je sasvim moguce da se vozi neki jaci motor izmedju tehnickih pregleda.
                  Ja ne znam sta se zanose zakonodavci kad u Srbiji jos nema uslova ni za ljudski tehnicki pregled. Vi bolje od mene znate sta se sve krece putevima u Srbiji. To je horror u svakom smislu.

                  Comment

                  • mugos
                    CBC Senator XXL
                    • 18.09.2007
                    • 555
                    • BG/sada Novi Beograd

                    #24
                    Živi bili pa videli. U 6. mesecu je trebala da počne podela novih registarskih tablica pa ništa. A nove saobraćajne ako budu ko zna kad će kao i novi zakon o saobraćaju.
                    Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

                    Comment

                    • DraxNS
                      CBC Senator XXL
                      • 24.10.2006
                      • 520
                      • Bačka Palanka
                      • Peugeot 307 SW

                      #25
                      da malo podignem temu iz mrtvih... evo citam ovih dana vesti kako je predlog novog zakona o saobracaju sustinski sveden na sledece: ucesnici u saobracaju su po default-u krivi za sve, placaju drakonske kazne za sve, a policija ima apsolutna prava.....

                      treba li ovo dozvoliti? kako izbeci institucionalizaciju ovakvog predloga?

                      naravno predlagac je MUP...

                      sta reci... ako dozvolimo implementiranje ovakvog zakona... najbolje je da svi lepo predjemo na autobuski prevoz.... jer ako policija ima sva prava (bez ogranicenja) mogu uvek i na svakom mestu da rade sta hoce... nije da to vec sad ne rade, ali ovako ce imati potpunu legalnost za sve svoje postupke.... Malo li je sto bar 40% kriminalaca ima korene u MUP-u, treba li da se taj procenat podigne na 100%? Al tuga je sto se to onda vise nece zvati kriminal nego obavljanje sluzbene duznosti.....

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        To je predlog MUP-a, sto ne znaci da ce u tom obliku i biti prihvaceno.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          #27
                          i ministarstva za saobracaj
                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #28
                            Originally posted by DraxNS
                            ucesnici u saobracaju su po default-u krivi za sve
                            Pa ruku na srce, ako prichamo o odgovornosti u saobracaju zar nisu? Mislim, ko je drugi kriv za sve ako nismo mi, nece valjda da kazhnjavaju automobile?

                            Originally posted by DraxNS
                            placaju drakonske kazne za sve
                            Ako, i treba, sachuvace se poneka glava na ramenima... Problem je samo shto ovo nece "uplashiti" bash sve, nekima to nece predstavljati problem. A njima cemo tachkice

                            Originally posted by DraxNS
                            policija ima apsolutna prava
                            Ako prichamo o javnom redu i bezbednosti, pa zar ne treba da ima? Gde treba povuci granicu do koje oni smeju da idu da bi sproveli zakon za dobro SVIH nas?

                            Originally posted by DraxNS
                            jer ako policija ima sva prava (bez ogranicenja) mogu uvek i na svakom mestu da rade sta hoce
                            Nece moci. Mislim, mozhda neki i probaju, ali nije to vishe ono vreme kad prvo dobijesh "zaushku" pa te tek onda pitaju shta radish tu...
                            A ako te lepo usnime dok npr. debelo prekorachujesh brzinu u naseljenom mestu, prvi sam za to da kad te zaustave mogu i treba da rade sve shto im je pravilnikom sluzhbe dozvoljeno. Kao u nekom normalnom svetu - ako treba i da te tog momenta iskljuche iz saobracaja, oduzmu papire i kljucheve i poshalju na bus
                            Samo se plashim da ce dugo vode proteci Savom, Ibrom ili Moravom, po izboru dok ovo proradi. Korupcija je jedan od najvecih problema u implementaciji svih, pa i ovog novog zakona. Ali odnekud se mora pocheti...

                            Originally posted by DraxNS
                            Malo li je sto bar 40% kriminalaca ima korene u MUP-u, treba li da se taj procenat podigne na 100%?
                            Ovo vec nema nikakve veze sa novim zakonom...

                            Samo hocu da kazhem da ne treba praviti nikakvu negativnu atmosferu i podizati tenzije oko ovog zakona. Kakav ce biti, videcemo, ali znam da ce definitivno biti bar jedno 100% bolji od ovog sadashnjeg, koji je totalno outdated i zastareo po svim svojim tachkama i temama.
                            Ako se bezbednost u saobracaju primenom novog zakona poboljsha bar malo, a nadajmo se da hoce, shto zbog ekonomskih shto zbog drugih sredstava prinude organa u plavom onda ga treba dochekati sa odobravanjem. Ne zaboravite da smo vec dugo godina jedna od "najbogatijih" zemalja u Evropi shto se crnih hronika tiche, odnosno ako se ne varam na prvom mestu po broju saobracajnih udesa sa smrtnim ishodom i teshkim telesnim povredama.
                            Svaki zakon i napor koji ce se napraviti da se ovo konachno jednom zaustavi i promeni je shto se mene tiche dobrodoshao i podrzhavam ga. Kamo srece da je donet josh pre 3 godine. Mnogi bi zhivoti u medjuvremenu bili sachuvani, a u tome je cela poenta Zakona o bezbednosti u saobracaju. U pitanju su ljudski zhivoti, ne prava i ovlashcenja policije koja ce da sprovodi taj zakon...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #29
                              Jedan od razloga zasto i jeste toliko u proceduri je cinjenica da ima par takvih nebuloznih predloga, kao sto je apsolutna neprikosnovenost i nepobitnost zapisnika kao dokaza...mislim, cemu onda sudije za prekrsaje, cemu ce sluziti? Posao im se svodi na potvrdjivanje navoda u zapisniku...kakvo je to onda sudjenje kad unapred znas da si proglasen krivim ?
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                #30
                                ...mislim da jedan deo ljudi želi da izjednači obaveze Policije, i nas vozača po novom Zakonu. Da nas stavi u isti položaj.
                                To i jeste suština, i jeste dobra stvar.
                                Problem je što ta ideja u Policiji nailazi na otpor, pa zato unose izmene u predlog koji je napisan pre par godina...i zato žele da oni budu predlagači, itd...itd...
                                Policija i dalje misli da u tom Zakonu ne treba oštro propisati i njene obaveze... Policija i dalje misli da to treba da bude Zakon koji bi u stvari bio jednosmeran po svom dejstvu...samo ka vozačima, a ne i ka njima.

                                Zakon treba da bude o bezbednosti u saobraćaju, a ne o tome kako naplatiti kaznu.

                                Bezbednost je i da se npr. propiše ( Zakonom, ili pratećim podzakonskim aktima ) da patrolno vozilo Policije prilikom kontrole saobraćaja mora biti parkirano na vidnom mestu, pod uglom od 90* u odnosu na put, i sa upaljenom rotacijom ( bez zvučnog signala ) bez obzira da li je dan, ili noć.

                                Time se sprečava da kriju patrolno vozilo, sprečava se da izleću kao hajduci, sprečava se da im jedina svrha bude naplatiti kaznu.
                                Time se npr. sprečava da kriju svoje patrolno vozilo iza Đelmaševog šlepera koji stoji u Žarkovu, i da onda hvataju na radar ljude koji idu uzbrdo od FMP-a ka Žarkovu...

                                Ako je bezbednost glavni cilj, onda parkiraj patrolno vozilo ispred šlepera kako bi ga svi koji idu uzbrdo videli, pa ga još lakše vide jer je i rotacija upaljena...i tako imaš npr. 10 automobila koji idu uzbrdo, svi su videli Policiju, i svi zbog toga voze u skladu sa ograničenjem.
                                Rezultat je bezbednost u saobraćaju jer imaš svih 10 automobila koji idu uzbrdo u skladu sa propisanim ograničenjem brzine, ali nemaš nijednu naplaćenu kaznu.

                                Međutim, onako kako danas rade, ljudi koji kreću uzbrdo ne vide Policijsko vozilo ( jer su ga sakrili iza šlepera ), imaš istih 10 automobila, i svi su u prekršaju, a Policija naravno može da kazni jednog...a 9 ih prođe bez kazne, iako su učinili isti prekršaj...
                                Rezultat je odsustvo bezbednosti u saobraćaju jer si imao svih 10 automobila koji krše propis, ali si zato naplatio jednu kaznu...

                                To Policija uglavnom ne shvata...i zato pružaju otpor nastojanjima da i vozači imaju neka prava po novom ZOBS-u, a ne samo obaveze...

                                Comment

                                Working...
                                X