Naravno sve to može kada radi institucija TEHNIČKI PREGLED!
Malo sam pregledao kakva je praksa oko zamene motora u inostranstvu...Moze da se uradi mnogo toga, uopste nije problem, ali postoje striktna pravila uglavnom vezana za ekologiju (recimo...ne moze stariji motor od godista autmobila, mora da se prodje nekoliko kontrola za smog, izduvne gasove, itd, itd...) i druga vrsta kontrole je uskladjenost celog vozila sa novim motorom (npr. ne moze da se ubuzdi motor od 500ks, a da ostanu dobos kocnice

Za sve to postoje vrlo obuceni inspektori koji nastupaju restriktivno, ali oni koji urade swap kako treba nemaju cega da se plase. Cesta praksa je da to rade razlicite agencije...moguce je i da to kod nas uvedu.
Kod nas cemo tesko naci tako obucene ljude koji prate desavanja, a koji ce moci da odobravaju ili ne odobravaju nesto sto je uradjeno na vozilu i koji ce biti spremni da posteno, bez korupcije rade svoj posao i da stoje iza svojih odluka, pa se iskreno plasim da ce stav biti ono birokratsko-iracionalno "bolje nista da ne radimo da ne bismo pogresili" i cuveno "ne mozeee", pa nek` se posle dokazuje da l` moze...Uostalom, vidimo kako momci sa foruma prolaze sa atestom Super 7...
Ok, tu je u pitanju konstukcija celog auta, ali ne zaboravite da na Zapadu ne mozete ni spojlere da stavljate bilo kakve bez sertifikata, niti da spustate auto kako vam se cefne i da mogu da vas iskljuce iz saobracaja zbog svega toga, pa sto to ne bi moglo da se primeni na bitniju i krupniju stvar kao sto je motor...
Sto se tice zakona ne zaboravite da on treba da prodje skupstinske odbore i raspravu u skupstini, a to je prilika da se mnogi clanovi tog zakona promene. A pre toga svega, to treba da dodje na vladu i skupstinu, a uvek usled nekih dogovora i lobiranja to moz da se otegne u nedogled...
Comment