Sta ciniti ako nafta ode sa 145$ na 500$ za barel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAPANX
    CBC Senator XXL
    • 10.08.2006
    • 2159
    • Beograd

    #61
    hhaah po principu TA pec!!

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #62
      Mozda bolje bazen vode, pa direktno iz transformatora struja preko elektroda u vodi. Iznad bazena balon za fudbal, kiseonik sjedinimo sa azotom, a pumpom za bicikl guramo pritisak u rezervoar od kola.

      Taj vodonik je neisplativa i i nemoguca misija. Struja nije besplatna a moze mnogo iskoristivije da se upotrebi!

      Koliko se secam neorganske hemije iz sedmog razreda, a bilo je pre 17 godina, valjda, radili smo neki slican eksperiment elektrolize na vezbama...
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #63
        Vodonik je isplativa i moguca misija jedino ako se struja za njegovo dobijanje bude dobijala iz cistih i zanovljivih resursa - energija vetra, talasa, solarna, nuklearna, itd. Na to se svodi. E sad, da li auta pokretati gorivim celijama ili sagorevanjem vodonika najmanje je bitno...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • ///M_Power
          CBC Senator XXL
          • 05.05.2008
          • 335
          • Beograd - Minhen

          #64
          Jel bure ono starinsko drveno, ili moze plasticno kao za kupus

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            Sta mislite o ideji
            ideja je dobra, kao ideja.
            ali, realnost dostupnih resursa za ostvarenje ideje je surovo teska.
            BMW se bavi time (i gotovo cela zaledjina nemacko francuskih instituta) vec oko 20godina i nema nikakvog rezultata koji je upotrebljiv za masnovnu primenu.

            za ostvarenje ideje je potrebna energija. nje nemamo, na raspolaganju odnosno ne znamo da je sakupimo iz obnovljivih izvora.
            upotreba fosilnih izvora je neodrziva.
            za izradu vodonika (da tako kazem) iz vode mora se neka spoljna veca energija uloziti, da bi se na kraju dobilo manje pri upotrebi vodonika.

            drugi preduslov za ostvarenje ideje je pronaci metod cuvanja vodonika.
            mi jos ne znamo da napravimo materijal- posudu za takvu namenu.

            bez ta 2 kljucna elementa- izvor i skladistenje energije na prihvatljiv tehnicki, komercijalno i ekoloski nacin vodonik ostaje u domenu ideje.


            cak i kada bi se to upravo sutra resilo, potrebne su decenije da se komplet grejanje stanova, avioni, fabrike svega i svacega, poljoprivreda prebaci na vodonik...automobili su ionako sporedni potrosaci energije i sporedan problem u pitanjima nafte. (ucestvuju tek sa 15-20% u potrosnji nafte generalno).

            nama su te decenije potrebnog vremena najveci problem za resavanje..
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Miodrag
              CBC Veteran
              • 31.08.2007
              • 184
              • Sremska Mitrovica

              #66
              ma otisli ste u zvezdane staze, sve je to daleko i za naseg zivota neostvarivo, jedva cekam da vidim postove koji se bave subatomskom fizikom, cesticam i anticesticama njihovom anihiliranju i stvaranje energije...

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #67
                DA SIPAS tecni vodonik u rezervoar!? Po istom principu mozes da natocis kofom kompresiju u cilindre...
                ja cu vam svima doneti po 20 kila struje besplatno direktno iz elektrane kad budete vozili elektromobile
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • shadow
                  CBC Senator XXL
                  • 23.09.2005
                  • 555
                  • Beograd

                  #68
                  @206
                  Ja jesam bezao sa casova hemije u osnovnoj i srednjoj, ali izgleda da moja "glupa" ideja za nekoga nije bila glupa:
                  http://www.eere.energy.gov/hydrogenandf ... tation.ppt

                  Oni pominju da je 5kWh potrebno za 1kg vodonika. Po cenovniku elektrodistribucije za nizu tarifu, to izadje po 5din za 1kg, ako si u zelenoj tarifi kao ja. Ako si recimo u crvenoj, izadje 15din po 1kg. Ako je tacna tvrdnja da 1kg ima energetsku vrednost 1galona benzina, tj, 3,785 litara benzina, onda mu to dodje 1,32din za litar po zelenoj tarifi ili 3,96din po litri po crvenoj tarifi.

                  Jedna studija iznosi drugacije brojke:


                  Ideally, 39 kWh of electricity and 8.9 liters of water are required to produce 1 kg of hydrogen at 25°C and 1 atmosphere pressure. Typical commercial electrolyzer system efficiencies are 56%–73% and this corresponds to 70.1–53.4 kWh/kg

                  Takodje kazu sledece: 1kg vodonika ima energetsku vrednost 1galona benzina, tj, 3,785 litara benzina. Sto mu po cenama domace elektrodistibucije dodje 18din po litru po zelenoj tarifi ili 55din po litru po crvenoj tarifi.

                  Drugo, razdvojiti kiseonik i vodonik prilikom elektrolize nije problem, jer se kiseonik izdvaja na pozitivnoj elektrodi, a vodonik na negativnoj. Znaci dovoljno je elektrode da budu u nekoj cevcici ili da se posuda sa vodom pregradi po sredini, ali iznad nivoa vode. Ako ti nije jasno na sta mislim, u drugom dokumentu imas semu.

                  Trece, u oba dokumenta se pominje da je pomocu PEM elektrolize moguce dobiti vodonik pod pritiskom (pominje se cak 25bara) bez koriscenja kompesora.

                  Skladistenje vodonika pod pritiskom nije neki problem, vise puta sam naleteo na tekstove da postojeca instalacija za CNG moze da se koristi za vodonik. Curenje vodonika kroz metal iznosi 2-3% GODISNJE (bar tako kazu). I niko ne pominje tecni vodonik.
                  My crew is all fired up
                  Y'all better just wise up

                  Comment

                  • Kabi
                    CBC Veteran
                    • 22.08.2006
                    • 113
                    • Novi Sad

                    #69
                    http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... 15283&fs=1

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      Oni pominju da je 5kWh potrebno za 1kg vodonika. Po cenovniku elektrodistribucije za nizu tarifu, to izadje po 5din za 1kg, ako si u zelenoj tarifi kao ja. Ako si recimo u crvenoj, izadje 15din po 1kg. Ako je tacna tvrdnja da 1kg ima energetsku vrednost 1galona benzina, tj, 3,785 litara benzina, onda mu to dodje 1,32din za litar po zelenoj tarifi ili 3,96din po litri po crvenoj tarifi
                      1 litar benzina ima oko 10kWh.
                      1 galon ima oko 35kWh minimum.

                      za 1 kg vodonika se utrosi 5kWh, pri cemu nije navedeno koji je proces i koji je stepen konverzije energije.

                      neka je samo 10% gubitak u konverziji, znaci da se iz 1kg vodonika povrati 4.50kWh.

                      iz toga, 4.50 kWh (1kg vodonika) nije nikako ista kolicina energije kao 35kWh (1 galon benzina).

                      *1 litar dizela je 10kWh pa sam uzeo da je benzin isto radi jednostavnosti, mada je nesto manje po litri, a vise po kg sadrzaj energije).

                      struja u kolicini (koja je puno veca od granice zelene tarife koja je tek nekih 35 litara benzina ekvivalent) koja bi ti bila potrebna za proizvodnju vodonika bi imala cenu najskuplje dnevne tarife po 1kWh, sto je oko 12 dinara + dodatak za angazovanu snagu posto proizvodnja vodonika zahteva jednovremeni jak strujni izvor.

                      trebalo bi izracunati mnogo ozbiljnije ali vec ovo mi ne mirise na jednostavnost 1Kg vodonika= 1 galon benzina.

                      i povrh svega, cak i kada bi imao vodonik u gasovitom stanju, treba dodatna energija da se ulozi za njegovo sabijanje.

                      a i kada se sabije treba uloziti energiju da se prepumpa u neku posudu, i naravno pre toga uloziti energiju da se ta posuda i proizvede (jednokratno ali i tu se trosi energija).

                      nakon sto se "sipa" vodonik u posudu treba to nekako transportovati do mesta finalne upotrebe, do samog auta i opet prepumpati u auto (uz utrosak energije) i tu takodje resiti problem posude i kako zadrzati vodonik da ne pobegne u atmosferu usled razlike parcijalnih pritisaka u posudi i van nje.


                      cifra od 10kWh za 1litar benzina se odnosi na energiju u nasem rezervoaru, sa vec svim mogucim uracunatim gubicima u obradi, prenosu, skladistenju...

                      nesto mi malo deluje da je dovoljno samo 5kWh za 1kg dobijenog tecnog vodonika.


                      ako bi se vec struja iz EDB mreze koristila kao izvor energije, zar nije mnogo efikasnije, jeftinije, jednostavnije, koristiti akubaterije kao "posudu" za skladistenje energije kao sto se radi u hibridnim, tzv elektro vozilima.

                      pri tome je vodonik veoma rizican za upotrebu, jako eksplozivana a veoma lako curi kroz zidove posuda (nama dostupnih) gde se mesa sa vazduhom/ kiseonikom i samo ceka pogodnu koncentraciju i varnicu.


                      punjenje olovnih akubaterija strujom proizvodi tzv "praskavi gas" a to je bas vodonik pa je stoga obavezno da se punjenje vrsi u dobro provetrenoj prostoriji ili na otvorenom.

                      to navodim radi ukazivanja na problematiku zadrzavanja vodonika tamo gde mi hocemo, posto prolazi kroz metalne posude kao kroz busni sir..


                      sve i da resimo za nas auto, sta cemo sa grejanjem kuca, industrijom, fabrikama lekova itd... a to su glavni potrosaci benzina/ dizela/ mazuta/ jednom recju nafte i njenih derivata.

                      problem automobila je tek uzgredan, oko 80% onoga sto prosecan evropljanin potrosi kao energiju je nesto drugo sto nije auto.

                      auto je tek marginalan za opste stanje potrosnje energije, sitniji deo globalne potrosnje.

                      meni deluje razumnije opredeljenje da se poradi na smanjenju razbacivanja energijom koje je jos uvek masovna pojava danas pri zagrevanju privatnih i javnih objekata, a gde praksa pokazuje da su ustede i do 90% dostupne za realizaciju sa postojecom tehnologijom gradnje i dostupnim materijalima a bez ikakvog rizika u uspesnost.


                      EDIT>pogledah ppt prezentacija na vladinom sajtu, za 1kg vodonika oni navode 47.5-53 kWh utrosene energije, koliko ja vidim brojke.

                      pri tome cela ideja se bazira na izvoru energije koji je vetar odnosno recni tok kao energane.

                      do sada ideja da se pretezno na taj nacin dobija struja nije realizovana prakticno, zasto je komplet nova tema politike obnovljivih energetskih izvora globalno.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Pekar
                        CBC Član
                        • 15.11.2007
                        • 95
                        • Beograd

                        #71
                        najbezbolnije ce biti da vozimo na alkohol.samo je alkohol dosta korozivan,pa bi rezervoar,vodovi za gorivo...itd morali biti od nekog nerdjajuceg materijala(prohrom,bakar,mesing)sto bi malo povecalo cenu automobila.i alkohol ne isparava ispod 15stepeni,sto znaci da bi trebali neki grejaci u rezervoaru da ga zagreju pre paljenja.Ili da se ima mali rezervoar za benzin,da se upali na benzin,pa kad se zagreje alkohol da prebaci automatski na njega.Izvodljivo je, i primenjuje se u Brazilu godinama(imaju mnogo secerne trske )

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #72
                          Moj kolega sa posla kaze otprilike ovako, ameri ce verovatno ipak da napadnu iran, a iranci su najavili da ce blokirati osmuski moreuz u zalivu ili kako se vec zove kuda se transportuje oko 40 posto svetske nafte. onda ce naravno cena nafte da ode u 3 lepe itd tako da on gleda da kupi neki auto sa ugradjenim uredjajem za cng, tj. komprimovani prirodni gas. nasao je da ima punto 2003 godiste sa fabrickim cng uredjajem na nekom placu u pancevu za nesto oko 6500 evra, sta mislite o toj varijanti? vec ima nekih punionica za cng mada jos uvek malo ali ovde u bgu ima a i u nsu. uglavnom prodaje se u kilogramima ali kaze kad se preracuna koliko kg trosi na 100 km navodno izadju mu troskovi kao da benzin kosta oko 23 dinara litar. a prirodni gas uvozimo iz rusije pa bi snabdevanje trebalo da bude stabilno. jedino nije siguran i muchi ga gde da odrzava taj cng uredjaj u autu, zna li neko nesto... a u krajnjoj soluciji jednom godisnje bi zapalio u italiju da mu urade na tom uredjaju sta treba... mada navodno isto u pancevu ima neko taxi udruzenje koje ima sve crvene fabie nove sa ugradjenim cng uredjajima pa bi se kod njih raspitao gde odrzavaju. a bio je i neko na ovom forumu iz nsa sa sluzbenim cng kombijem al ne mogu da se setim koji mu je username.

                          Comment


                          • #73
                            Ugradite gas i nemate brige...

                            Comment

                            • shadow
                              CBC Senator XXL
                              • 23.09.2005
                              • 555
                              • Beograd

                              #74
                              Evo ja imam gas, i brinem se, jer se i gas dobija iz nafte.
                              My crew is all fired up
                              Y'all better just wise up

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                jedino nije siguran i muchi ga gde da odrzava taj cng uredjaj u autu, zna li neko nesto... a u krajnjoj soluciji jednom godisnje bi zapalio u italiju da mu urade na tom uredjaju sta treba...
                                uredjaj je isti kao i za LPG, i nema nekakvog godisnjeg odrzavanja.

                                ima periodicna zamena filtera, i kontrolni pregled koji i inace postoji za svaku tehnicku spravu / sklop auta.

                                niti saLPG uredjajem se ne ide jednom godisnje u Italiju, davno su prosla ta vremena kada nije postojao domaci serviser, kao ni mogucnost da se ovde kupi/ ugradi gasni uredjaj. (bilo je tako pre jedno 30-40 godina kada se islo u Trst...)

                                jedino treba da se vidi oko rezervoara za CNG, na koliko godina se vrsi atest odnosno prakticno zamena, pa da ukalkulise u trosak potrosnje goriva po predjenom kilometru.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X