.Naravno da policajci angažovani u ovakvim akcijama mogu da voze bilo kojom brzinom jer su ovakva vozila izuzeta iz režima ograničenja brzine.
jedina situacija kada moze da dodje do odstupanja od zakona je ako se direktno sprecava gubitak ljudskih zivota (neposredna ugrozenost) ili materijalna steta vecih drustvenih razmera (elementarne nepogode, ratno stanje i slicno).
u izuzetnim situacijama se dozvoljava nepostovanje ponekih odredbi (od svih vazecih) ZOBSa kada je u pitanju kolona vozila pod pratnjom i prevoz vangabaritnog tereta takodje pod pratnjom.
inace, ni policija ne sme (po zakonu, jelte) da prekoracuje ogranicenja brzine kada nema aktivnu rotaciju a za aktivnu rotaciju vaze pravila upotrebe kao sto je spasavanje ljudskih zivota npr.
ono tek onako zaustavljanje vozila na auto putu je zabranjeno policiji, kao i pregledanje vozila u zaustavnoj traci.
procedura je da se vozilo u prekrsaju isprati od strane policije adekvatnom signalizacijom do prvog parkinga/odmorista/izlaza i tu bezbedno izvrsi administrativna procedura a sve to se dokumentuje foto/video materijalom kao dokaznim elementom.
e sad, tako je recimo u Nemackoj gde je sve pedantno propisano ko, kako i gde dok kod nas ima slucajeva da policija izaziva saobracajke, parkira se gde stigne pa cak i na sred prometne raskrsnice, da vozi zestoko neispravne automobile, da ulece u makazice u nepreglednim krivinama, da vozi u kontra smeru, pricam iz iskustva.
a to je kao i sa svim drugim vozacima, uglavnom losa vozacka kulutra i navike koje tek treba da se koriguju a usadi u svest prednosti i nuznost strogog postovanja saobracajnuh pravila koja omogucavaju bezbednost za sve u saobracaju, pa i same policajce da manje ginu i manje budu izlozeni neprijatnostima.
u HR je dodatna polemika povodom tih auta bila i u tome sto su potrosene gomile para u vreme kada je drzava i budzet u zescem minusu a bice izivljavanja na sirotinji. i kao sto statistika ukazuje autoput uopste nije put sa problemima bezbednosti saobracaja niti je brzina iole relevantan uzrocnik nesreca sveukupno (manje od 1/5 sih udesa na autoputu).
o onih 4/5 razloga nema reci u organizaciji policije..

Comment