Sa Tipo-a na Yugo... Dobro idemo dalje... :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Sa Tipo-a na Yugo... Dobro idemo dalje... :)

    Moj drugi savet: ne slusaj bricka
    Jer kada bi smo njega slusali niko ne bi budzio kola, a onaj ko to ipak uradi bi potrosio milione dolara za povecanej snage od 10%


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    pa nazalost vecina budzevina na motorima se na kraju svede na gomilu uludo protrackanih para a bez rezultata koji su merljivi. samo neki to saznaju kasno, uz prazan novcanik

    za tuning je potrebna kapacitetna osnova, u startu dobra konstrukcija motora a od krsa (babe) niko nije napravio cudo za male pare
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      [img][/img]

      Svatko ima svoj nacin tuniranja.

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #4
        Tuning Sampiona

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Originally posted by brick
          pa nazalost vecina budzevina na motorima se na kraju svede na gomilu uludo protrackanih para a bez rezultata koji su merljivi. samo neki to saznaju kasno, uz prazan novcanik

          za tuning je potrebna kapacitetna osnova, u startu dobra konstrukcija motora a od krsa (babe) niko nije napravio cudo za male pare
          Naravno, ali nisu sve "budzevine" iste. Ja sam ipak mislio na tuning. Ovo budzenje zvuci previse... majstorski . Sve sto sam radio na motorima se kasnije oseti, i to boljim performansama, a ne kracim vekom i/ili losim radom motora. Jos nisam unistio motor... I sve to bez komlpetnog konstruisanja novog motora, kako ti kazes . Naravno, nisam ni radio napamet...


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            #6
            tuning

            Lepo rečeno...od svih
            No,mene je najviše oduševio čovek sa Ladom...kakvo rešenje da svom autu doda još 1 konj
            Pozdrav svima!
            BP
            ****************

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              tuning i jeste citav niz postupaka kada unapred tacno znas sta radis i pri tome koristis tudja iskustva ili sam svoja znanja u konstrukciji novih elemenata. budzenje je igranje napamet, kupovinom nasumice delova sa otpada ili iz radnji i slaganjem u auto bez proracuna i smisla zasto vec ono, kako ispadne. ja tu vidim bitnu razliku, ako nisam bio jasan u prvom postu.

              e sad, lepo je sto ti nisi imao probleme ali ti jesi masinac sa adekvatnim znanjem a i zavisi sta si radio- upotrebio vec gotove delove motora i vec proverene dizajn i resenja ili smislio nesto svoje novo pa ispalo besprrekorno dobro.

              poenta je da kada neko od lose serijske baze krene sa idejom da ce da ulozi 100 evrica i odjednom dobije mocnu trkacku masinu sa 3 puta vise snage a sve bez koriscenja gotovih skupih fabrickih resenja to u praksi izadje na bacanje para i bacanje motora.

              za male pare a bez mnogo znanja nema tuninga, ili se mora platiti tudje akumulirano znanje i vec projektovana resenja (bilo tunera, fabrike, nekog aftermarket proizvoda) i raditi sklapanje strogo tacno po predvidjenoj proceduri u najmanjim sitnicama i to naravno adekvatno platiti.

              naravno ostaje rastegljiv pojam malo ili mnogo para u predvidjenom budzetu =]

              Jugo je tipican primer onoga sto ja vidim kao bacanje para- sa mnogo ulozenih para od ocajne baze se stigne do prosecnog ekono modernog veliko serijskog auta danasnjice a za neuporedivo vise potrosenih resursa.

              Jugo nije sportski auto bio, niti ce ikada biti sa sovjim urodjenim manama i svaka Alfa, Honda, i nebrojeno drugih ce ga odradti u ukupnom ponasanju na putu i to vec iz fabrike a za manje para.

              moj pogled na svet je dinar vs. dobijeni rezultat kao osnova procene kada i sta raditi na autu
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Potpuno se slazem!
                Evo jedan primer. Pre dve godine sam radio jednog juga. Vrlo simpaticna postavka za grad:
                Uno turbo kocnice napred, 4 monroe gasna amortizera, vrlo malo spusten (oko 2-3cm), oscilujuca ramena sa po dva uniball zgloba (sada je jedino gumeno mesto oslanjanje balans stangle na karoseriju).
                Motor - zadrzan je blok 1116ccm. Ugradjeni su klipovi od Una Turbo. Izabrali smo njih jer imaju debelo celo klipa tako da smo malo smanjili kompresionu visinu a opet zadrzali udubljenje na celu. To smo smanjili jer smo povecali hod sa 55.5mm na 63.9mm. Rezultat je 1300ccm, ali ne kao standardan jugo 65, nego sa vecim hodom, sto je znacilo bolji obrtni moment. Na zalost, covek nije imao para za rad na glavi tako da je to ostalo serijski. I pored toga je taj auto isao lepo - dobro je ubrzavao, lepo kocio, stabilnost je bila mnogo bolja u odnosu na serijski jugo.
                Po gradu je mnogo brzi od moje Dedre (1.8, 100ks, 1300kg) i nisam imao nikakve sanse da krenem prvi sa semafora, ali - u krivinama nije mogao ni da primirise Dedri. Mozda je to samo zbog jugovog tvrdog vesanja, ali na nasim losim putevima bi on samo otklizao napolje dok se dedra naginjala ali drzala pravac...
                Zakljucak - jugo je prilicno poboljsan, ali opet nije za neko poredjenje sa drugim automobilima. Jeste startan, dobro koci, ali je stabilnost ili losa ili mu treba trkacka pista...
                Samo da dodam da se taj auto i dan danas vozi. Do sada nije bio nikakvih kvarova, a ljudi prakticno ne izlaze iz njega (kad smo ga zavrsili za samo par dana su presli 1000km i dosli na zamenu ulja ). Ne znam koliko su presli do sada.
                Sada se sprema sekvencijalno ubrizgavanje i nova glava motora


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  btw - budzenje, tjuning, friziranje, abartovanje... Meni to sve isto. Pa kad kazem da hocu da budzim auto, nemojte da mislite da se igram "majstora"


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • boolero
                    CBC Veteran
                    • 07.10.2004
                    • 175
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by Uros Piperski
                    btw - budzenje, tjuning, friziranje, abartovanje...
                    Zaboravio si M-ovanje,GSI-ovanje,OPC-ovanje,GTI-ovanje,AMG-ovanje,Mugen-ovanje,Nismo-vanje.....
                    OTS

                    Comment

                    • Saabo
                      Moderator
                      • 29.09.2004
                      • 1724
                      • Vrbas
                      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                      #11
                      Originally posted by boolero
                      Zaboravio si M-ovanje,GSI-ovanje,OPC-ovanje,GTI-ovanje,AMG-ovanje,Mugen-ovanje,Nismo-vanje.....
                      A ti si zaboravio Boost-ovanje, Maptun-ovanje
                      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Ma jeste....Saaboooooo-vanje
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          Da dodam Abbott Racingovanje

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Po gradu je mnogo brzi od moje Dedre (1.8, 100ks, 1300kg) i nisam imao nikakve sanse da krenem prvi sa semafora, ali - u krivinama nije mogao ni da primirise Dedri. Mozda je to samo zbog jugovog tvrdog vesanja, ali na nasim losim putevima bi on samo otklizao napolje dok se dedra naginjala ali drzala pravac...
                            Zakljucak - jugo je prilicno poboljsan, ali opet nije za neko poredjenje sa drugim automobilima. Jeste startan, dobro koci, ali je stabilnost ili losa ili mu treba trkacka pista...
                            upravo sam na to mislio.... na malim brzinama i u blagim uslovima upotrebe (od semafora do semafora) Jugo kao prepravljan moze da prodje i da deluje opako brzo.
                            ali, na otvorenom putu, uz malo krivina ili pod punim opterecenjem do izrazaja dolaze osnovne konstrukcione mane.

                            ne znam kako bi izgledalo u praksi da se sa Jugom pokusa manevar severnog jelena ili nesto slicno pri brzini reda 150 km/h, i kakva bi bila (NE)stabilnost vidljiva.

                            ili kako bi se ponasao pri malo vecim brzinama reda 200-200km/h i recimo kamionom kad bi prosao pored njega prilikom obilazenja...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • tenzo RS
                              CBC Senator XXL
                              • 01.11.2004
                              • 309
                              • Krusevac
                              • Saab 9-3 TiD

                              #15
                              Originally posted by brick
                              ne znam kako bi izgledalo u praksi da se sa Jugom pokusa manevar severnog jelena ili nesto slicno pri brzini reda 150 km/h, i kakva bi bila (NE)stabilnost vidljiva....
                              ...test severnog jelena se inace radi pri brzini od oko 50 km/h pod maximalnim opterecenjem...
                              ...ja probao bez opterecenja i sa vecom brzinom (oko 70km/h) sa serijskim vesanjem...jeste relativno ali prilicno sam bio zadovoljan...e sad...nisam probao neki drugi auto tako da nisam merodavan...

                              sto se tice 150 km/h nema mogucnosti kod nas ni jedan auto da ispitas...a sto se yuga tice mislim da bez problama se zavrsava na krovu...


                              ili kako bi se ponasao pri malo vecim brzinama reda 200-200km/h i recimo kamionom kad bi prosao pored njega prilikom obilazenja...
                              ...svog yuga sam vise puta vozio oko 200kmh sa spustenim vesanjem za oko 5 cm...neuporedivo vise koncentracije zahteva nego bilo koji drugi auto koji sam vozio ili se vozio na tim brzinama...dozivljaj je da ti se pogotovo ako dune neki bocni vetar...

                              ...sto se brzine po krivinama tice, i to je relativno jer zavisi od vise faktora (ispravnost i druge stvari oko vesanja, vrsta gume i druge stvari oko guma), ali mnogo ga vadi mala tezina te je prilicno predvidiv i moze da se vozi izuzetno brzo, brze od mnogih auta...a i kocenje nije za podcenjivanje, opet ako je sve ispravno i kvalitetno...sto je retka pojava kad je yugo u pitanju...

                              ...inace, nema polemike o rezultatima savremenih testova kojima se podvrgavaju automobili jer yugo te testove ne prolazi sigurno...zasto?...to je prica za sebe...
                              8 i 300...u firungu !!!

                              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                              Comment

                              Working...
                              X