Sasvim je jasno da je jugo daleko od dobrog automobila i da se posle vise od 20 godina proizvodnje nije izlecio od decjih bolesti, ali ipak mislim da nije toliko los kako ga brick predstavlja
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Sasvim je jasno da je jugo daleko od dobrog automobila i da se posle vise od 20 godina proizvodnje nije izlecio od decjih bolesti, ali ipak mislim da nije toliko los kako ga brick predstavlja
Slazem se...
Nek proba neko da napravi nov Auto za 3000 evra
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
sto se tice 150 km/h nema mogucnosti kod nas ni jedan auto da ispitas...a sto se yuga tice mislim da bez problama se zavrsava na krovu...
sto se mene tice o tome i pricam, kriterijumi na koje nas je navikla Zastava su veoma niski pa i onih 50km/h manevra deluje strasno...
sto se tice 150km/h na autoputu moze (uz rizik po sebe) da se oproba testiranje. ja sam imao uzivo na putu takav test sa oko 160, neka bude i samo 150, i Volvo to moze da otrpi bez podizanja tocka od podloge ali uz osetno ljuljanje.
na manjim brzinama reda 80-90 km/h sam namerno vise puta testirao i to prolazi glatko, cak i uz kocenje.
Svedi su ocito pre drugih dosta poradili na tom aspektu,a sto je danas obavezan standarda za svaki iole ozbiljan auto koji ide u prodaju.
slazem se da za 3500 evrica nema novih auta, samo je pitanje definicije sta se podrazeumeva pod novi a ispravan u svemu auto.
ja samo poredim tehnicki aspekt i varijantu mogucnosti da Jugo dostigne savremeni auto a to onda vise nije 3500 vec 13500 ili 23500 evra kada se sve nanovo (mora?) napraviti i dograditi sta nedostaje.
mislim da dobijeni efekat za novac kod Juga nije bas neki povoljan odnos za auto koji se zeli duze zadrzati u posedu i da bude apsolutno pouzdan posle prepravki bar 5 godina minimum do prvog servisiranja.
imao sam i ja italijanski auto i italo skolu i bio navikao na toleranciju mnogobrojnih bolesti ali sa vremenom nekako radije volim da platim jednom makar i skuplje nego da cesto placam jeftinije lecenje mnogobrojnih bolesti.
nego, zanima me kako si ti resio zadnje vesanje i zadnju oprugu ? koje su tu opcije za umirivanje zadnjeg kraja Juga ?
nego, zanima me kako si ti resio zadnje vesanje i zadnju oprugu ? koje su tu opcije za umirivanje zadnjeg kraja Juga ?
...poznato je da trag zadnjeg tocka mozes rukom da poremetis - natezes prednju i zadnju stranu tocka i vidis koliko se to pomera ...tu je jedino pravo resenje unibol umesto silen blokova na viljusci ali to nije za gradski auto...mada moze da se ucvrsti i konusnim podloskama na tim mestima te je pomeranje tocka mnogo manje ali opet se i silen blokovi brze trose...nije lose staviti i viljuske od poly-ja jer su pravljene od duplog lima i sto je najbitnije MORAJU da budu originalne !!!...mala privreda ne vredi nista...
...e sad zavisi sta podrazumevas pod umirivanjem...?...ocigledni rezultati se dobijaju stelovanjem nagiba i traga (otvorenost/zatvorenost) zadnjih tockova kao i prosirivanjem traga zadnjig tockova...
...sto se tice gibnja, sto je tvrdji zadnji deo vise proklizava...
poznato je da trag zadnjeg tocka mozes rukom da poremetis - natezes prednju i zadnju stranu tocka i vidis koliko se to pomera ...tu je jedino pravo resenje unibol umesto silen blokova na viljusci ali to nije za gradski auto...mada moze da se ucvrsti i konusnim podloskama na tim mestima te je pomeranje tocka mnogo manje ali opet se i silen blokovi brze trose...nije lose staviti i viljuske od poly-ja jer su pravljene od duplog lima i sto je najbitnije MORAJU da budu originalne !!!...mala privreda ne vredi nista...
sad si me potpuno zbunio, pricas o zadnjem trapu sa unibolom i viljuskom od Poly-ja ?
ili o prednjem trapu ??
to sa unibolom sam video uzivo, auto prestaje da bude auto i postaje karitng. malo sale ali nije daleko
e sad zavisi sta podrazumevas pod umirivanjem...?...ocigledni rezultati se dobijaju stelovanjem nagiba i traga (otvorenost/zatvorenost) zadnjih tockova kao i prosirivanjem traga zadnjig tockova...
...sto se tice gibnja, sto je tvrdji zadnji deo vise proklizava...
pod umirivanjem mislim na to da pri prolasku kroz krivine pod normalnim -punim opterecenjem sa 5 osoba Jugo ne bezi zadnjim krajem ako se malo prikoci, a dalje povecavati tvrdocu zadnjeg gibnja dovodi do jos izrazenijeg otklizavanja zadnjeg kraja i jos goreg rezultata.
hm, nisam znao da se zadni trap kod Juga moze stelovati, a kamoli da je Zastava predvidela nacin da se prosiruje trag zadnjih tockova.
ako vec to moze, sto bar u fabrici to ne prosire taj trag i podese uglove kako treba... eh ta Zastava
pitam jer sam doziveo da se zadnji kraj jednostavno okrene oko prednjeg u krivini sa kontranagibom, a to je jedini auto od onih koje sam vozio a koji nije "umeo" sam da ispravi anomaliju puta na adekvatan i predvidljiv nacin.
pod umirivanjem mislim na to da pri prolasku kroz krivine pod normalnim -punim opterecenjem sa 5 osoba Jugo ne bezi zadnjim krajem ako se malo prikoci,
hm, nisam znao da se zadni trap kod Juga moze stelovati, a kamoli da je Zastava predvidela nacin da se prosiruje trag zadnjih tockova.
ako vec to moze, sto bar u fabrici to ne prosire taj trag i podese uglove kako treba... eh ta Zastava
pitam jer sam doziveo da se zadnji kraj jednostavno okrene oko prednjeg u krivini sa kontranagibom, a to je jedini auto od onih koje sam vozio a koji nije "umeo" sam da ispravi anomaliju puta na adekvatan i predvidljiv nacin.
Pa tesko da se tako nesto moze ocekivati od yuga i to sa 5 osoba i ako je predvidjen za 5 putnika ipak je to gradski auto i tako nesto se ne treba ni ocekivati od njega.
Vidis ja nisam imao nikad priliku da mi se kod yuga okrene zadnji kraj sem ako povucem rucnu ili da to nisam sam zeleo bez obzira na G silu u krivini i uvek je bezao preko nosa a ponasanje zadnjeg dela u zavojima mi je cak i odgovaralo. To sa pritiskanjem kocnice u krivini mogu skoro svakom autu da nateram zadnji kraj u klizanje pa i u okretanje ako treba i to nema nikakve veze sa yugom konkretno. Opste je poznato da yugo bezi preko nosa i da se saplice o prednje trapove.
Sto se tice zadnjeg trapa mogu se stelovati zaturi ali ne i prosirivati tragovi a predpostavljam to sto zastava to nije odradila je razlog da im to oduzima vreme a prvenstveno treba sacekati prve kilometre pa onda stelovati trapove na prvom servisu, kako inace i stoji u redovnom prvom servisu.
Ne znam Brick sa kakvim si ti yugicima imao iskustva i sa kakvim si se vozio, ali predpostavljam potrosenim, posto takvo ponasanje yuga nije adekvatno cinjenicnom stvari ovakvih kakvim se ya uglavnom vozim (tehnicki ispravnim i zdravim limarijski).
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
@brick
...sve vreme pricamo o zadnjem trapu...mozda je zabunu izazvao ovaj unibol?...pozadi na viljuskama se nalaze caure (silen blokovi)... kad bi se te caure zamenile unibolovima ili zamenile caurama sa tvrdjom gumom zadnji trap bi trebao da je mnogo precizniji...
...a viljuska od poly-ja je ista kao obicna samo ojacana....
pod umirivanjem mislim na to da pri prolasku kroz krivine pod normalnim -punim opterecenjem sa 5 osoba Jugo ne bezi zadnjim krajem ako se malo prikoci, a dalje povecavati tvrdocu zadnjeg gibnja dovodi do jos izrazenijeg otklizavanja zadnjeg kraja i jos goreg rezultata.
...u ovom sucaju verovatno nije problem u zadnjem trapu vec u kocionom sistemu...jugo definitivno ima problema sa tim zadnjim kocnicama...kad je opterecen korektor kocenja zadnjih tockova se otvara i time povecava silu kocenja na zadnjim tockovima...taj korektor je mnogo tesko nastelovati...kad koci previse lako se blokiraju zadnji tockovi i desava se to sto i tebi...kad ne koci dovoljno, prednji tockovi vrlo lako blokiraju i opet vanredna situacija...
...mislim da promenom koncepcije zadnjeg vesanja nista ne bi dobio u tvom slucaju...u stvari ne mogu da te adekvatno posavetujem jer stvarno nikad nisam razmisaljao u tom smeru (opterecen auto i sl)...
hm, nisam znao da se zadni trap kod Juga moze stelovati, a kamoli da je Zastava predvidela nacin da se prosiruje trag zadnjih tockova.
ako vec to moze, sto bar u fabrici to ne prosire taj trag i podese uglove kako treba... eh ta Zastava
...sirina traga (da ne bude zabune - razmak izmedji zanjih tockova) se moze stelovati dodavanjem distancijala i dodavanjem podloski na mestima gde se srafi viljuska...
...raspon tockaova se steluje takodje na mestima gde se srafi viljuska...
...nagibi su malo zaje*ani jer se moraju slicovati amortizeri a posle sve to treba variti tako da.... ....moze ako bas mora...
...sto se zatura tice, mogu se povuci tockovi pozadi kad se zamene mesta onim caurama ali ne znam tacno kako se to radi...
...raspodela tezine kod yuga je od prilike 65:35 napred/nazad...zbog toga se i javlja to neprijatno klizanje preko nosa...zato me cudi da si ti stekao takav utisak...inace zbog kratkog medjuosovisnkog rastojanja izuzetno je tesko uhvatiti zadnji kraj kad se otkaci...
...u sustini svi ti uzroci (ne)lezanja su toliko relativni jer je previse razlicitih krivina, podloga, vremenskih uslova, delova na autu pa i samih auta da nikad ne mozes da budes potpuno zadovljan...fabricke preporuke zbog toga i postoje, samo je pitanje da l je cika mile popio jednu ili dve kad je sve to montirao...
Ne znam Brick sa kakvim si ti yugicima imao iskustva i sa kakvim si se vozio, ali predpostavljam potrosenim,
svi novi, tacno onako kako ih je Zastava napravila i podesila godista od 1995 do 1998 jedno 6 komada.
slazem se da svaki auto moze da se napravi odredjenim manevrom nestabilim, ali ja pricam o tome da na istom putu gde u istim uslovima drugi auti prolaze isti manevar bez problema Jugo je ekstra nestabilan.
konkretno, radi se o putu Krusevac-Brus (za Kopaonik standardni prilaz sa istocne strane) i krivina veoma blaga ali sa kontranagibom negdepre Brusa. mislim nagib je po horizontali, nema uspona na tom delu i moze glatko da se prodje sa recimo 80 km/h sa autom dok recimo Jugo vec na 50 pokazuje jasno otklizavanje.
vozio razlicite Jugice, razlicite gume pa verujem otpada mogucnost da se radi o losem primerku.
ako u Jugu ne smeju da se voze 4 ili 5 osoba zasto to ne pise u Zastavinom uputstvu za upotrebu i zasto je dozvoljena registracija kao vozila za 5 osoba
to sa bezanjem prednjeg kraja preko nosa kada je prazna Jugu je urodjena mana, kao i Golfu npr. i vecini auta slicne koncepcije i na to se ne zalim. sa tim se pomirim cim sednem u takav auto iza volana.
inace, na pomenutoj kontrakrivini nije samo Jugo taj koji ima tendenciju da se lakse nego sto je pozeljno okrece ****tom, video sam jos slucajeva a samo to mesto je kod lokalnog stanovnistva poznato kao "nezgodno" blago receno.
no put je takav kakav je ali se razliciti auti razlicito ponasaju na istom tom putu, i ja prevashodno o tome razmisljam naglas.
kad koci previse lako se blokiraju zadnji tockovi i desava se to sto i tebi.
nije doslo do blokade tockova, tek se lizne kocnica, i nije kocenje kao takvo osnovni problem. uz to put je bio potpuno suv, ali je Jugo bio opterecen tacno onoliko koliko je i predvidjeno.
i na tom mestu moja primedba je sto Jugo bitno ranije od vecine drugih auta pokazuje tu anomaliju, na manjim brzinama takoreci puzevim (50tak km/h).
ono za unibol je jasno sada, hvala.
raspodela tezine kod yuga je od prilike 65:35 napred/nazad...zbog toga se i javlja to neprijatno klizanje preko nosa...zato me cudi da si ti stekao takav utisak...inace zbog kratkog medjuosovisnkog rastojanja izuzetno je tesko uhvatiti zadnji kraj kad se otkaci...
svasta sam ja vozio i radio u zivotu, i svakakve utiske stekao.
i mom kolegi se isto na Jugu i na istom mestu dogodila ista stvar samo u tezem obliku (pirueta 2 kruga), drugi primerak Juga i srecom bez posledica kao i u mom slucaju jer je tu veoma redak saobracaj.
u sustini svi ti uzroci (ne)lezanja su toliko relativni jer je previse razlicitih krivina, podloga, vremenskih uslova, delova na autu pa i samih auta da nikad ne mozes da budes potpuno zadovljan...fabricke preporuke zbog toga i postoje, samo je pitanje da l je cika mile popio jednu ili dve kad je sve to montirao...
tu se slazem potpuno, mnogo faktora utice i nije ih lako uskladiti.
i ovaj moj auto je pokazao neke anomalije pa sam u fazi izmene nekih elemenata vesanja za ublazavanje nezadovoljstva.
na konkretnom kriticnom mestu koje opisujem sam imao prilike i da isprobam moj raniji Volvo i on se pokazao bitno stabilnijim od Juga- moze da prodje sa oko 80-90km/h kroz istu krivinu bez bezanja zadnjeg kraja bilo pun bilo prazan.
jedno vreme sam tim putem vrlo cesto vozio, svih 12 meseci, i po najvecem zimskom kijametu i snegu a tebi je mozda i blize poznat (Krusevac -Brus, desna duga krivina posle pravca sa kontranagibom).
idealnog auta prakticno i nema za sve uslove ali ima po mom iskustvu raznih resenja dobrih, odlicnih i ne bas dobrih fabrickih resenja i postavki dinamicke stabilnosti vozila. za moj ukusu Jugo nije u kategoriji pozeljnih.
godinama sam vozio Juga koji pozadi ima gibanj sa tri lista. Nenormalno je tvrd, ali posao je to zahtevao . Tih godina sam mu vadio dusu, i nikada mi nije otklizao zadnji kraj, uvek prednji.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
brick, znam da dolaze sa dva lista, zato sam naglasio da moj ima tri.
Tvrdje zadnje ogibljenje pospesuje nadupravljanje (kao sto rece tenzo), a meni se to cak ni sa tvrdim zadnjim vesanjem nikada nije desilo.
Samo sam zato to napisao jer me cudi kako su ti jugici koje si vozio nadupravljali.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment