Ode Jugo u istoriju

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #46
    Originally posted by jevtic

    sporno je to što država od onih koji rade i koji žele da svoj mukom stečeni novac žele da potroše na uvozni automobil uzima deo kolača i daje onima koji ne rade ništa ili vrlo malo da bi otplatili svoje proizvodne linije. ako ne mogu da se sami izdržavaju ne treba da postoje.

    Takav kapitalizam ne postoji u Evropi.
    Seti se koliko puta su Evropske države intervenisale, i spašavale svoje velike kompanije...
    Problem je što kod nas ''intervencija'' nije bila privremena mera ( kao što jeste po Evropskim državama ), već trajno stanje.
    U početku je bilo ''trajno stanje'' zato što je čitav sistem privrede u nekadašnjoj državi bio takav.
    Po raspadu te države i njene privrede, opet je Srbija nastavila da izdržava Zastavu upravo čekajući njenu privatizaciju...U sklopu toga je država svoje potraživanje ili otpisala, ili konvertovala u vlasništvo, a takođe i vodila pregovore sa Fiatom oko regulisanja duga prema njemu.

    Treba gledati malo dalje...malo šire...
    Da država nije izdržavala Zastavu ( a samim tim i gomilu njenih kooperanata ), pitanje je da li bi Fiat ( ili bilo ko drugi ), došao u Srbiju.
    Nije to tek tako...''ne može Zastava da samu sebe izdržava''...i, šta sad....- treba je zatvoriti, sve radnike iz nje otpustiti, kao i sve radnike iz IMR-a, FOB-a, staklarije Pančevo, itd...itd...tj. gomile njenih kooperanata...

    Da se išlo tom metodom ( zatvoriti sve što ne može sebe da izdržava ), Srbija bi postala država bez industrije...A, kako se zovu države koje nisu u stanju sebi ništa da naprave, već sve uvoze ?
    Nekada je i Sartid bio u očajnom stanju ( gajili su pečurke u njegovim halama ), pa sada isti Sartid izvozi 1 milijardu eura godišnje...
    Nije daleko dan kad će Zastava ( odnosno Fiat Srbija ), izvoziti proizvode u toj vrednosti...
    Ako u tome Srbija nema svoj interes, ne znam onda ko ima...
    Plus, onih 30% vlasništva koje Republika Srbija ima u ''Fiat Srbija'', doneće prihod državi za par godina kad se to bude prodavalo.



    @sw.brick

    Originally posted by neshaoct
    Spustili su samo onoliko koliko su morali...a ne onoliko koliko bi mi kao kupci želeli...
    Kapitalizam...
    Kad se još više razvije tržište, tek onda će prodavci morati da u spuštanju cene idu do maskimuma...
    I, kako ti uspeš uvek da izvučeš samo jednu reč...kao da nema ništa napisano pre, ili posle nje...kao da uopšte nema
    konteksta...

    Comment

    • Laki GSi
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2006
      • 2426
      • Beograd-Vozdovac

      #47
      Gori ste od ovih iz skupstine!

      Oni se makar prepucavaju da bi ubili dnevnicu, a vi!?
      Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

      Comment

      • r1cer
        CBC Senator XXL
        • 22.01.2006
        • 363
        • Beograd

        #48
        Originally posted by neshaoct
        Treba gledati malo dalje...malo šire...
        Da država nije izdržavala Zastavu ( a samim tim i gomilu njenih kooperanata ), pitanje je da li bi Fiat ( ili bilo ko drugi ), došao u Srbiju.
        Nije to tek tako...''ne može Zastava da samu sebe izdržava''...i, šta sad....- treba je zatvoriti, sve radnike iz nje otpustiti, kao i sve radnike iz IMR-a, FOB-a, staklarije Pančevo, itd...itd...tj. gomile njenih kooperanata...
        Jesi ti upravo stigao sa sastanka mladih komunista? Da, ako neka firma ne može funckionisati iz sopstvenih prihoda treba je zatvoriti ili jednokratno pomoći a ne dotirati celih 30 godina. Problem je što ti misliš da je ok da svi poreski obveznici Srbije treba da izdržavaju gomilu (ne)radnika iz zastave i njenih kooperanata(ne znam kako je imr kooperant zastave?) zarad očuvanja socijalnog mira. Ok bi bilo da je država par puta pomogla ali kad konstantno pomaže decenijama propalu fabriku to nije u redu. I sad još ispade da je to super što smo za ove godine ulupali milijarde jer će sad da dođe fijat koji će da izvuče zastavu iz bede ponovo praveći tehnološki zastarela vozila(fiat punto kao i jugo, kad je izašo bio je u donjem delu svoje klase kod konkurencije).

        Na gubitku je opet prosečan građanin.

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #49
          Originally posted by neshaoct
          Seti se koliko puta su Evropske države intervenisale, i spašavale svoje velike kompanije...
          Problem je što kod nas ''intervencija'' nije bila privremena mera ( kao što jeste po Evropskim državama ), već trajno stanje.
          U početku je bilo ''trajno stanje'' zato što je čitav sistem privrede u nekadašnjoj državi bio takav.
          Po raspadu te države i njene privrede, opet je Srbija nastavila da izdržava Zastavu upravo čekajući njenu privatizaciju...

          Originally posted by r1cer
          ...Ok bi bilo da je država par puta pomogla ali kad konstantno pomaže decenijama propalu fabriku to nije u redu.
          Jel' sad bolje vidiš da mislimo isto ?



          Originally posted by r1cer
          ...jer će sad da dođe fijat koji će da izvuče zastavu iz bede ponovo praveći tehnološki zastarela vozila(fiat punto kao i jugo, kad je izašo bio je u donjem delu svoje klase kod konkurencije).
          Ovo bolje nemoj više nigde pisati, jer je mnooooogo daleko od istine.
          Punto je prodat u preko 6 miliona komada širom Evrope, i te priče o njegovoj navodnoj zastarelosti u momentu kad je izašao zaista nemaju veze sa realnošću. Baš u momentu kad je izašao, Punto je proglašen automobilom godine u Evropi...al' izgleda da su titulu dali tamo nekom autu koji je bio u ''donjem delu svoje klase''...

          Fiat će inače praviti svoje nove modelu u Kragujevcu, a sklapanje Punta je samo privremena kategorija dok ne krenu ti novi modeli.


          Originally posted by r1cer
          ...Na gubitku je opet prosečan građanin.
          Jeste, baš je na gubitku prosečan građanin...koji će moći da kupi domaći kvalitetan auto...koji će moći da dobija platu praveći taj domaći auto...koji radi u kooperantima Fiat Srbija, i opet dobija platu za taj rad....a, ne zaboravimo da je i država na gubitku, jer izvoz 200.000+ vozila godišnje uopšte ne utiče na smanjivanje deficita u razmeni sa svetom...itd, itd...

          Comment

          • r1cer
            CBC Senator XXL
            • 22.01.2006
            • 363
            • Beograd

            #50
            I jugo je najprodavaniji auto kod nas pa ne znači da je dobar. I SAT ga je sigurno proglasio autom godine kad je izašao

            Jeste, baš je na gubitku prosečan građanin...koji će moći da kupi domaći kvalitetan auto..
            Mislim da je na gubitku jer je mogao da kupi kvalitetniji auto.

            a, ne zaboravimo da je i država na gubitku, jer izvoz 200.000+ vozila godišnje
            Živi bili pa videli

            Comment

            • AreOut
              CBC Senator XXL
              • 22.07.2006
              • 590
              • Zabjelo

              #51
              Za juzinu sam imao neke trunke simpatije dok ga nisam prepolovio sa Accordom (ja sam imao par ogrebotina na braniku).

              Kartonska kutija koja nikada nije ni trebala da se proizvodi. Eto i 128ca koja se proizvodila u istoj fabrici i to dosta prije je bolji i cvrsci auto... sto su vise godine proizvodile taj kart.. pardon lim je postajao sve tanji.
              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

              Comment

              • neshaoct
                Banovan
                • 18.08.2007
                • 1754
                • Beograd, Rakovica

                #52
                Originally posted by r1cer
                I jugo je najprodavaniji auto kod nas pa ne znači da je dobar. I SAT ga je sigurno proglasio autom godine kad je izašao

                Znaš ti na šta ja mislim...



                Nagrada koja se dodeljuje već 45 godina, i sa najvećom je težinom, značajem.

                1995 - Fiat Punto
                1996 - Fiat Bravo/Brava
                1997 - Renault Mégane Scénic
                1998 - Alfa Romeo 156
                1999 - Ford Focus
                2000 - Toyota Yaris
                2001 - Alfa Romeo 147
                2002 - Peugeot 307
                2003 - Renault Mégane
                2004 - Fiat Panda
                2005 - Toyota Prius
                2006 - Renault Clio
                2007 - Ford S-Max
                2008 - Fiat 500

                Comment

                • Aki
                  CBC Senator XXL
                  • 04.08.2006
                  • 1133
                  • Beograd
                  • Yugo 1603, Yugo 1301

                  #53
                  Originally posted by AreOut
                  Za juzinu sam imao neke trunke simpatije dok ga nisam prepolovio sa Accordom (ja sam imao par ogrebotina na braniku).

                  Kartonska kutija koja nikada nije ni trebala da se proizvodi. Eto i 128ca koja se proizvodila u istoj fabrici i to dosta prije je bolji i cvrsci auto... sto su vise godine proizvodile taj kart.. pardon lim je postajao sve tanji.
                  Prvo, preduslov je da taj jugo nije bio truo, pa ako je', logicno je to sto kazes... Drugo, kecevi/128ice su poznati po tome da se razvacu i voze po putu kao prebijeno kuce, u stranu. Zato je jugo i popularniji za razne transplantacije i sl. Lim koji su imali jugici do pre rata je bio 0,9mm debljine, ovi novi su pravljeni od lima 0,6mm debljine, sto je, poredjenja radi, isto kao i na Aplauzu. Auto iz istog doba... Tako da, opet niste objektivni do kraja. Na YouTube-u postoje snimci crash testova VW golfa mk2 i VW Transportera, takodje automobili iz jugovog doba, mislim da svi koji voze pomenute ce se zabrinuti kada pogledaju klipove... Ono sto ostane od tih automobila je tuzno. Jugo nije nista bolji, ali nije ni gori, to sigurno. Opet, krajnje subjektivni zakljuci po pitanju bezbednosti i pogresna poredjenja...itd, itd.
                  "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                  - Lousie Smith

                  Comment

                  • shonsy
                    CBC Senator XXL
                    • 11.05.2007
                    • 1391
                    • London/Beograd
                    • Honda CBR 125R

                    #54
                    Originally posted by neshaoct



                    Nagrada koja se dodeljuje već 45 godina, i sa najvećom je težinom, značajem.

                    1995 - Fiat Punto
                    1996 - Fiat Bravo/Brava
                    1997 - Renault Mégane Scénic
                    1998 - Alfa Romeo 156
                    1999 - Ford Focus
                    2000 - Toyota Yaris
                    2001 - Alfa Romeo 147
                    2002 - Peugeot 307
                    2003 - Renault Mégane
                    2004 - Fiat Panda
                    2005 - Toyota Prius
                    2006 - Renault Clio
                    2007 - Ford S-Max
                    2008 - Fiat 500
                    E moj Nesho ne valja ti nista ovaj spisak, pa jel vidis da nema saxa tu?!

                    Sto se zastave tice tj. ukidanja vozila, zao mi je. Jbg ipak je to nase. Vozio sam se kao mali u jugicu Beograd-Bukurest, Boozee sta je taj auto sve prezivljavao, a i naucio sam da vozim u jugu... Videcemo sad kad krenu nove FIAT masine koja ce im biti cena za nase trziste...

                    Comment

                    • sale nislija
                      CBC Početnik
                      • 06.08.2008
                      • 6
                      • Nis

                      #55
                      Ode Jugo u istoriju

                      Zbog gasenja proizvodnje Yuga je i meni zao,iskreno jer sam i ja vlasnik jedne 55
                      Istina je da su trebali da ga promene malo tokom svih ovih godina,ali sta je tu je,i kao ovakav je imao dobru prodaju.
                      Lepo je i sto cemo MOZDA dobiti bolje uslove za uvoz polovnjaka,ali se ne radujem bas polovnjacima sa +150000km. a i za njih i nesto nemam para.Mnogo mrzim kada ljudi daju poslednje pare za auto,samo da ne bi vozili Yugo,a posle stede na redovnom odrzavanju.
                      Za ove dve godine koliko vozim Yuga,preso sam nekih 50.000 km.i nisam primetio da je nestro extra neudoban.Normalno,ne poredim ga sa ovim novijim vozilima ali kad su u pitanju nasi putevi udobnost stranih vozila ne bezi nesto puno od Yuga...

                      Yugo nov,kosta oko 4000 eura,sto je i neka normalna cena za ovaj nas sugavi standard,e pa bas i zbog toga je mozda za vas koji ga prozivate,les,kanta,konzerva...ali verujte da Yugo moze jako lepo da se sredi i da sa kvalitetnim i redovnim odrzavanjem on moze dugo da traje.

                      Sto rece Aki,i ja ne bi kupovao glanc novi Yugo nikad,ali verujte ako se ova situacija u drzavi ne promeni,necu ja menjati auto jos dugo,jer bolje da vozim stegnut Yugo nego nekog Nemca koji je placen duplo vise a u groznom stanju.

                      Tako da vi koji niste imali prilike da vozite Yuga neko duze vreme,nemojte da pljujete po njemu...nije lepo..

                      Ovo sve je vec odavno receno,ali koliko vidim ima jos ljudi koji ga ne cene ni malo

                      Pozdrav....

                      Comment

                      • mb12
                        CBC Senator XXL
                        • 06.11.2006
                        • 640
                        • Vrbas
                        • Mazda 626 2.0 TD

                        #56
                        Sada kada počnu da sklapaju Pandu Clasic ili Seicento ( kao što su odve bili prodovani iz Telecom Italia ) za 4000-5000 ojra za generalno siromašna tržišta EX SFRJ, i to još potpisnice CEFTA sporazuma...

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #57
                          Drugo, kecevi/128ice su poznati po tome da se razvacu i voze po putu kao prebijeno kuce, u stranu. Zato je jugo i popularniji za razne transplantacije i sl.
                          Ovo me i danas zabavlja : uhvatim sebe cesto kako , kad idem iza keca, namestim se tacno iza njega da vidim kol'ko se baca u stranu. Nemoguce je da su svi udarani, prosto se vremenom iskrive (od vlage valjda ).

                          A to sto sam 100 puta stao u nedodjiji sa bebom u kolima ( podjednako i na -20 i na tropskim vrucinama), za pretrpljeni strah cu da ih tuzim retroaktivno, samo da @neshaoct diplomira pa da ga angazujem upola cene kao clan foruma.

                          Kao bivsi vlasnik i keca i juga (na kojima sam izgubio sve zivce i brdo para), mogu samo da kazem : nikad vise , daleko im lepa kuca !
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • Vocko
                            CBC Senator XXL
                            • 25.04.2005
                            • 4556
                            • nBGd

                            #58
                            Mogao si onda da kupis auto i da se vozis, a ne Opel(o)

                            Comment

                            • deki-ascona
                              Bio nam je drug! RIP
                              • 10.04.2007
                              • 2118
                              • NI , Trosharina

                              #59
                              Znao sam da ce neko da me oplajvazi, al' zar ti "Brute" ?
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                              Comment

                              • kuntalo
                                CBC Senator XXL
                                • 02.03.2007
                                • 342
                                • Predgradje

                                #60
                                Originally posted by neshaoct
                                A, kako se zovu države koje nisu u stanju sebi ništa da naprave, već sve uvoze ?
                                Danas se takve zemlje zovu Srbija.

                                Originally posted by mb12
                                Sada kada počnu da sklapaju Pandu Clasic ili Seicento ( kao što su odve bili prodovani iz Telecom Italia ) za 4000-5000 ojra za generalno siromašna tržišta EX SFRJ, i to još potpisnice CEFTA sporazuma...
                                Iz Tvojih usta...
                                Jos ako met'u merac temperature u Pandojlu! Gde da potpisem?! :-)


                                R.I.P. Yuzhino... 'Bli Te oni sto Te drzali na aparatima sve ovo vreme...
                                Save the Panda!

                                Comment

                                Working...
                                X