Uticaj svetske krize na prodaju automobila

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #16
    Originally posted by Eon
    Ako je više hiljada milijardi dolara u svetu evaporiralo...?
    Niks evaporiralo, pravilnije bi bilo reći dislociralo se iz jednih džepova u druge...

    Nekom rat, nekom brat! Kada novinari pišu o "nestanku" 3.000 milijardi, ne pričaju o pljačci tog novca, koji je neko damperom odvezao u svoj sef kao Baja Patak, nego o "vrijednosti" dionica/akcija na tržištu, koje je bilo prenapuhano, pa se sada u panici "srušilo"... Mislim radi se o istom broju dionica, sličnom ili malo manjem obimu poslova, istoj količini nekretnina u vrijednostima firmi, ali je na berzi to neko spreman manje platiti...

    Tu su naravno u velikom problemu ljudi koji su uzeli kredite da pokupuju preskupe dionice u očekivanju budućeg profita, i vaseljenskog blagostanja, na krilima višegodišnjeg konstantnog rasta "vrijednosti" istih. Pa sada plaćaju i kamatu za ratu kredita, a dionice im vrijede 40-60% para koje su dali za njih...

    E sad, onaj ko im je prodao te dionice po tadasnjih 100% je sada vrlo sretan što ih se kotarisao prije pada, i zlobno se smiješi dok se sprema da ih sada otkupi "od njih istih" za 1/2 para koje su od njih dobili...

    Kapitalizam, špekuacija, trgovina, ponuda, tražnja... Svašta nešta, ali u korjenu svega je da je svima bilo "zinulo ****" previše, pa su ulijetali u prevelike rizike, koji su morali jednom doći na naplatu.

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #17
      Pravilno je evaporiralo. Imas nesto sto ti danas vredi toliko, a sutra padne vrednost. Otprilike si opisao trenutnu situaciju, ali ima ljudi koji su usli na vrhu, pa im je novac nestao.

      Vrednost preduzeca/akcije je rezultat vise faktora... Spekulativni je bio najjaci faktor, danas je strah dominantan... A sutra ce se opet gledati fundamenti i potencijali zdravih preduzeca.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #18
        Sto se tice krize u Srbiji, nje nece biti za vecinu stanovnistva. Vecina ionako nema sta da izgubi. Prava kriza s pocetka 90tih i inflacijom od nekoliko miliona % je ono cega se u Srbiji bojimo.
        Svi oni koji kupuju automobile iz mog okruzenja samo razmisljaju da li ce Dinkic stvarno ukinuti carine na uvoz. Niko nerazmislja globalno...
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Dren
          CBC Senator XXL
          • 24.08.2005
          • 1068
          • Sarajevo

          #19
          Originally posted by Eon
          Pravilno je evaporiralo. ima ljudi koji su usli na vrhu, pa im je novac nestao.
          Pa u pravu si iz njihove uske perspektive, njihove pare jesu evaporirale, ali u necije dzepove, a to na visem, regionalnom ili globalnom nivou znaci da je doslo do preseljenja para iz XY dzepova u dzepove od YX-a... Pa sam onda i ja u pravu...

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #20
            Hm, posto nije tema, ne bih da nastavim diskusije ovde. Ali, da se novac preselio u druge džepove, kriza ne bi ni nastala, jer bi ista količina novca bila u opticaju. A kriza je nastala posto novca nema. Analiza je mnogo dublja, da bih ukratko iznosio. A opet ne bi nijedna drzava mogla da upumpa ovoliko novca u privredu a da ne dodje do nekog poremecaja.

            Jedina veza finansijskog i realnog sektora u ovom trenutku je nestašica novca. I to uvek prouzrokuje recesiju, za razliku od mnogih drugih faktora koji mogu da se spreče!!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #21
              Novca (vrednosti) nikada nije ni bilo. 2002 godine mogao si da kupis Golfa IV-ku sa lepom opremom za 22.000 DM. E onda je dosao EUR-o i sve se okrenulo. Sve je poskupelo za duplo pa tako i taj muceni Golf.

              Drugim recima neko je na papiru povecao vrednost vestacki. Zadnjih godina kupis stan, sacekas malo, prodas ga i zaradis duplo. E to je vestacki nema realne nove vrednosti i buuuum.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • MarkoJTD
                CBC Senator
                • 04.05.2008
                • 249
                • Beograd

                #22
                Evo ih direktori americhkih auto kompanija mole za pomoc, uzivo na cnn-u
                - Italian for style

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #23
                  Stvarno su udarili u patos...

                  Tek kad se pogleda ovaj video sa linka vidi se zapravo koliko dalekosežne posledice može imati bankrot "velike trojke" po kompletnu ekonomiju SAD-a.

                  Ako se ne varam GM trenutno posluje sa po dve milijarde USD gubitka mesečno. Ako kriza u SAD potraje barem do kraja trećeg kvartala sledeće godine, kako sam negde pročitao, samo GM-u će trebati 24-25 milijarde USD da nekako "preživi". A hoće, jer u suprotnom ako država ne pomogne sledi gubitak posla za blizu 2 miliona amerikanaca, a to će da košta u perspektivi mnogo više nego tih 35 milijardi koje traže kao "instant" pomoć.

                  Čitam danas Opel dobija milijardu eura iz Berlina iz istih razloga. Skoro sve ostale "švabe" zatvaraju neke od svojih fabrika na odredjeno vreme. Slično je i sa ostalim proizvodjačima iz "komšiluka"... Katanci i otpuštanja...

                  Uopšte nije smešna situacija, ali tek da razbijemo monotoniju: sve mi se čini da "udadosmo" Zastavu u poslednjem momentu...

                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=72cHfOKoA1c[/youtube]
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #24
                    Ja sam spremio flase od kokakole sa dobrim cepovima da lagerijem benzin. Jedino sto me nervira je sto plin nece moci da se pakuje u te flase i prodaje na ulici.

                    Vise smo mi pogodjeni vestima o krizi u americi nego oni sami. Iz prve ruke od obicnog coveka iz okoline cikaga i to zaposlenog u autoindustriji saznao sam da im za sada ide dobro. Nemaju problema s kreditima, cena goriva je drasticno opala tako da im je taj najbolniji trosak manji. Za sada su stradali samo oni srednji spekulanti koji su igrali i rizikovali. Oni visoki spekulanti, oni traze i dobijaju pomoc od drzave... Ostali za sada normalno zive, bar u njegovom okruzenju...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      tri velika su vec bankrot i to vise niko i ne krije.
                      problemi nastaju sto su i drugi veliki (tipicno predbankrot stanje) bankrot, ili na ivici, poput General Electric-a koji vec evo godinu dana rasprodaje imovinu i sirom sveta trazi kupce za ono sto je preostalo.
                      spirala insolventnosti se siri po dubini i sirini, slicno vec vidjenom u nasoj krizi 90tih.

                      Amerikanci dodatno imaju psiholoski problem da zele da zadrze ulogu giganta i primat a za to nema osnova.
                      na primer, kineski Haier kao i LG vec mesecima nude pare da kupe dobar deo GE ali to jos ne prolazi (ko je rekao politicki razlozi ).

                      Arapi su vec kupili deo GE pre godinu dana i malo jace.

                      ocekuje se gubitak od 5 do 20 miliona radnih mesta u narednih 6 meseci, domino efekat.

                      vec sada je zvanicno priznato da je 36 miliona Amerikanaca u statusu nemogucnosti da obezbedi novac za dnevne potrebe za hranom. (nedovoljno se hrani)
                      jos 21 milion jedva namice novac da prezivi, da se prehrani i pozajmljuje novac za zivot od danas do sutra.

                      kako statistika po pravilu ne uspe da obuhvati bas sve ugrozene, strahuje se da bi broj mogao biti i veci.

                      americki problem se prelio i u Evropu, u smislu zatvaranja pogona a ne samo poremecaja kreditno finansijskih tokova.

                      najveci proizvodjac u bransi, Wienerberger je upravo objavio da u narednih 40 dana zatvara 27 fabrika od postojecih 200.
                      da li je potreban bolji pokazatelj da je i gradjevinarstvo doslo pod udar recesije.

                      ipak, srecom svet je odlucio da izbavi SAD iz kolapsa barem na recima.

                      na asmitu 20ice dat je rok do 31. marta 2009. da SAD interno srede stvari, sa spiskom od 50 tacaka.
                      u prelaznom periodu bice uvedeno starateljstvo nad finansijskim upravljanjem tako da su male sanse da sami Ameri ne sprovedu ono sto se mora.

                      videce se ubrzo da li su Ameri spremni na rasprodaju imovine koju su pokupovali i nagomilali zadnjih nekoliko decenija.

                      da se vratimo GMu, juce je objavljeno da GM napusta Suzuki tj prodaje svoj udeo.
                      postoje sanse da nemacka Vlada otkupi Adam Opel, tj da postane drzavna firma.

                      u izvestajima oko GMa se pominje da je nuzna hitna prodaja 11 brendova.
                      kao i definitivno gasenje Jeep, Dodge, Chrysler firme i zatvaranje pogona.

                      Cerberus vec mesecima trazi bilo koga da uvali de facto bankrot firmu, za sada je opcija da americka drzava kupi novcem od poreskih para.

                      no sta da se radi sa time izgleda niko nema plan.

                      GM je dosta upleten u NATO proizvodnju i to izgleda mogo zulja.
                      Ford je kako se cini vec pusten niz vodu, preostaje da se nagode oko kolicine novca sa kupcima.

                      pominje se da Kinezi hoce Ford da kupe ali kao celinu, ne na parcice.

                      naravno puno toga su spekulacije a deo i namerno javno pustenih pricica da se ispipa puls.

                      jedno je sasvim izvesno, vise nema povratka SAD na ranije stanje.
                      izmenama Breton Vuds temelja koji je upravo dogovoren bitno se menja polozaj SAD nastao nakon WW2.

                      kako se uvodi zabrana za rad (jednog dela) americkih fondova, kako se uvodi prinudna uprava u kreditne rejting agencije i uz najavu da ce ubrzano krenuti stednja tj manje rasipanje u SAD ima dobrih sansi da se krah SAD ne zavrsi krahom i za veci deo ostatka sveta kao i da se SAD ubrzano stabilizuju.

                      mozda je kuriozitet da novac i banke Vatikana se ne pominju kao ugrozene. slucajnost


                      nama se kriza sve vise priblizava, vec su Makedonija i SLovenija tesko pogodjene a to je jako jako blizu nas i usko povezano sa nasim polozajem.
                      neke ubrzane pripreme da se amortizuje nailazeci talas putem ostre stednje drzave i porskih para ja kod nas jos nazalost ne primecujem.
                      cekamo neko cudo da nas nekako mimoidje plimni talas, valjda
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #26
                        Srbe kriza neplasi. Na nasu srecu u zadnjih 20 godina lose finansijske situacije nismo uspeli da se zaduzimo i zakopamo. Jako je mali broj stambenih kredita i jako je mali broj uopste vecih kredita u Srbiji.

                        Ja gore pisem o iskustvu mog brata koji zivi i radi u americi i koji kaze da se kriza jos nije spustila medju ljude...

                        S jedne strane idu price kako smo na rubu propasti a s druge dolaze vesti kako je sve dogovoreno i kako se nemoze ponoviti 29veta... Mene vise brine cinjenica da se amerika vadi iz krize jednim lepim globalnim ratom. Tako je uvek bilo.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #27
                          U svakom slucaju, mi potpisasmo ugovor sa FIATom, a giganti propadaju!!!!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • X9
                            CBC Senator XXL
                            • 28.06.2005
                            • 3179
                            • Wien-Sabac
                            • RX-8 i X-9

                            #28
                            ne daj boze ali ce verovatno tako biti opet...trenutno Kina postavlja uslove Amerima sta da rade ako hoce zajam,i sto je najgore Ameri moraju da pristanu ako hoce da bar pokusaju da se vade iz krize.najgore od svega je sto su navikli da su neko i nesto pa ce biti tesko da shvate da to odavno nije bas tako,zato se i bojim da ne naprave samo njima primerenu glupost.skoro imao sastanak menadzmenta u vezi krize u hotelskoj bransi,nemci uglavnom vise pogodjeni od austrijanaca sto i razumem jer je trziste vece i samim tim pohlepa pojedinih menadzera za vecom zaradom.uglavnom u poslednje vreme se pod izgovorom da je kriza ucenjuju dobavljaci i posrednici i firme da smanje cene chak i tamo gde nema potrebe.svi u nekoj krizi ali niko od auto-servisa ne skida cene usluga,na pitanje za popust pri kupovini auta svi se prave blesavi itd...
                            ocigledni svi nesto cekaju.kod amera je sledeca situacija da su trosili pare koje nemaju i da su kalkulisali i trgovali sa nechim chega nema,pa se to sada odjednom pojavilo na povrsini.Srbija trenutno nije toliko pogodjena jer nema mnogo inostranog kapitala,kao na primer Hrvatska gde se kriza uveliko oseca.ali za koju godinu kada se i kod nas bude sve rasprodalo bice slichna ako ne i gora situacija.
                            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                            No ROTOR no MOTOR...

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #29
                              Originally posted by djukic
                              Mene vise brine cinjenica da se amerika vadi iz krize jednim lepim globalnim ratom. Tako je uvek bilo.
                              Globalan rat nije opcija jer rakete stignu svuda i to brzo ... a o ostalom da ne govorimo.
                              Uostalom, USA nema sirovinu i energiju da takav rat izdrzi pa ni tri meseca ...
                              Svi ratovi zarad popunjavanja budzeta se vode lokalno u vrlo kontrolisanim geografskim granicama.

                              @X9: Zar mozes da krivis ljude sto pokusavaju da obore cene nabavke pod bilo kojim izgovorom ?

                              Kako mi se cini, ovo malo kola sto je ostalo po lagerima ce se kako-tako rasprodati, a onda se krece u akciju s go-k'o-pistolj varijantama u cilju obaranja cena. Srednji i mali auti krecu u akciju na svim meridijanima, pa i u USA.

                              Sto se nase zemlje tice, flotna kupovina jos uvek uzima najveci procenat novih automobila, a tu su bitne neke druge stvari osim same cene i kvaliteta automobila ...
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #30
                                Mislim da ce se kriza zaustaviti opstim padom cena rada-usluga i proizvoda. Kada se cena automobila urazumi i vrati na neke nivoe s kraja 90tih, krenuce novi ozbiljan cikus prodaje.

                                Za ovo je potrebno da se i cene sirovina i rada urazume a kriza je upravo metod da svi prihvate smanjenje cena rada...

                                E sad Kina u tom slucaju nece biti toliki problem kao sada...
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X