a kad ides na duzi put, bez obzira na vreme, i stignes na odrediste, ostavi ga da odradi u mestu par minuta, da bi se turbina ohladila malo... tj da je ulje ohladi...
Split: Hladjenje turba posle gasenja motora?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Slazem se da treba odmoriti turbinu nakon voznje,ali je malo neprakticno da ja cekam 2 min nakon stajanja da auto jos radi u mestu,narocito ako negde zuris? Da li je dovoljno da radi jos onoliko vremena koliko je meni potrebno da recimo skinem pojaseve,ugasim muziku,svetla...? A inace imam sipano Esso 5w40!
-
-
Originally posted by Manfreda tih 2 minuta moze da ti znaci samo ako je pitanje zivota...
sjediš u kolima 2 minuta, ma ajde...To je vjerovatno potrebno ali nakon duže vožnje od par sati (5h, 6h), čisto sumnjam da nakon vožnje od pola sata ili sat to treba raditi...
Ja sam baš i pitao majstora u Peugeot-ovom servisu za to, on je samo odmahnuo rukom i rekao mi da je jedino opasno recimo
turirati kola na leru a onda ugasiti motor dok je na 3000/4000rpm!
A za ovo čekanje mi je rekao "ma daj", jedino poslije baš duge vožnje...
Comment
-
-
Treba ga sacekati da se ohladi samo ako stajes na auto put i to ako si ga brzo vozio pa je temperatura ulja oko 130 (obicno je tolika kad se malo brze vozi) ali ako ulazis u naseljeno mesto ulje se samo ohladi dok ti stanes tako da nema potrebe za cekanjem.
Comment
-
-
pa pazi, ja na duze voznje gledam caletove, kad ide u Nis na primer, pa treba da se nadje sa nekim odmah kod one naplatne rampe... i posle voznje od 140-150, ne gasi auto odmah, nikada...
ako ide iz Nisa u Bg, dok dodje do kuce, uz par semafora, naravno da ce se ohladiti sama...
ili ako ides na more, i stajes negde da odmoris, ne gasi ga odmah...
to ti je isto kao ne turiraj auto dok je hladan...
Comment
-
-
turbinu ladis dva minuta samo u slucaju da si ga predhodno lozio kao manijak tj da si ga terao pun gas. ako je voznja, pa neka je to i duzi put bila normalna nema potrebe za hladjenjem. sto se paljenja tice, kresnes namestis se i krenes lagano i ne preko 2k dok ne izadje iz plavog.deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Može da zvuči glupo koliko god, ali ako želiš da ti turbina potraje, poželjno je ostaviti motor da radi bar minut nakon oštrije vožnje. Posle sporije vožnje ovo nije neophodno, a sasvim je ok da nakon oštrije vožnje par minuta voziš polako da se ulje i turbina ohlade.
Ako se motor ugasi odmah, ulje u vreloj turbini koksira i gubi svojstva. Uljni kanali u turbini se sužavaju i turbina se lošije hladi, a i ceo motor se lošije podmazuje.
Zato se ulje na turbo motorima menja češće nego na atmosferskim.
Comment
-
-
izvini a sta sam ja napisao...
generalno ni to nije potrebno ako se koristi vrhunsko sinteticko ulje. sipaj mobil 1 rally 5w-50 i nema potrebe za ladjenjem tj nema koksanja. drugo, neki automobili imaju recirkulacionu pumpu koja neposredno posle voznje izvrti jos neko vreme vodu u turbini da je ohladi. sve ovo ima smisla ako si ti ko zna koji vlasnik po redu i ako je auto preso 200-300k a ako je auto noviji a ti nemas nameru da ga vozis doveka kao sto verujem da nemas onda teraj to i ne zanosi se nepotrebnim stvarima ili ugradi turbo timer koji ce auto gasiti umesto tebe i resen problemdeutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Napisao si da nema potrebe da se malo sačeka pri gašenju motora nakon duže vožnje, a to nije tačno. Ako ništa drugo, neće da škodi da se turbina malo ohladi.
To što si napisao za pumpu koja će vodom da ohladi turbinu nakon gašenja motora je vrlo retko (iskreno, ne znam ni jedan auto koji to radi), a većina nema čak ni vodeno hlađenje turbine...
Comment
-
-
zverko, kad vozis auto 160, 2h, mislim da ipak treba ohladiti malo i motor i turbinu...
ako zivis u centru grada, pa imas 10 semafora ood auto puta do kuce, to naravno nije potrebno, al ako si na Bezaniji npr, i imas jedan semafor do parkinga, nece mu skoditi da odradi malo u mestu...
+ sto svaki nas auto dogura bar do 300k...
Comment
-
-
Originally posted by Schumacher89Pa ima i automobila koji hlade turbinu vodom ali kao sto kazes retki su ... takav je npr Subaru Impreza WRX STI koja ima (water spray) ali je ona masovna kao i ferrari u srbiji
Comment
-
-
Originally posted by mupeUljni kanali u turbini se sužavaju i turbina se lošije hladi, a i ceo motor se lošije podmazuje.
Originally posted by mupeNapisao si da nema potrebe da se malo sačeka pri gašenju motora nakon duže vožnje, a to nije tačno. Ako ništa drugo, neće da škodi da se turbina malo ohladi.Originally posted by malivuk406zverko, kad vozis auto 160, 2h, mislim da ipak treba ohladiti malo i motor i turbinu...
ako zivis u centru grada, pa imas 10 semafora ood auto puta do kuce, to naravno nije potrebno, al ako si na Bezaniji npr, i imas jedan semafor do parkinga, nece mu skoditi da odradi malo u mestu...
U suprotnom, sta bi to znacilo? Vozite sat vremena, i auto je OK, ali ako vozite 10 sati morate cekati pre gasenja - zasto, da se mozda nije umorio motor? Kakve VEZE ima koliko ste vozili auto? Ne izmisljajte servisne "savete" koji nemaju veze sa zivotom.
Parametar za gasenje motora je temperatura vode i temperatura ulja. Ako vozite normalno, oba ce biti u okviru normalne radne temperature. Ako ste vozili auto na autoputu ili gde drugde dovoljno brzo da se tecnosti ugreju malo vise, dovoljno je malo usporiti da se ohlade i to je to. Jedino sto NE SMETE raditi je da gazite auto toliko da mu klipovi poiskacu, dosta zagrejete tecnosti - i onda stanete i odmah ugasite auto. Ne pomaze ni da stojite u mestu par minuta, ono sto biste trebali da uradite je da se VOZITE normalno par minuta da se tecnosti ohlade i to je to.
Originally posted by Schumacher89Pa ima i automobila koji hlade turbinu vodom ali kao sto kazes retki su ... takav je npr Subaru Impreza WRX STI koja ima (water spray) ali je ona masovna kao i ferrari u srbiji
Comment
-
Comment