mala ispravka, Metabond ne sadrzi MoS2(tacna formula)? negde je MoSO2. jos bolje lubrifikaciono dejstvo ima Tungsten Disulfide(WS2). tako sam bar procitao na netu.
sto se samog lubrikanta (MoS2) tice, jedino sto me je oduvak kopkalo jeste da li su cestice dovoljno sitne da prolaze kroz filter ulja. LM MoS2 sam u kombinaciji sa Metabondom koristio u Saxu a po nagovoru Dexonija koji je navodno na nekoj Hondi sa ovom kombinacijom dizao kompresiju. kolko vidim motor u saxu i dan danas radi bez ikakvih problema.
Moje iskustvo sa UM i nije bas neko.Imao sam Golf2,megapopularni-na Balkanu omiljeni-1.6D-traktor-klasik,i los motor.Pomogle bi mu mozda karike i osvezenje,medjutim jeftinija varijanta je bila UM sa Lukoil pumpe,cena oko 35e,nagovorise me ljudi,kazu dobra stvar,pa rekoh da probam.Usuo sam u motor,odradio po uputstvu sa konzerve i nije se desilo ama bas nista,motor je i dalje duvao i bio los.Kasnije sam usuo i RESURS aditiv za dizele,i opet nista.Mozda su to bili fals proizvodi,mozda je nekadasnji stiba tradeov UM bio dobar,ali ja to nebih preporucio da pokusavate.Bacanje para.Bolje da sam dodao jos 150e i uradio osvezenje motora,ovako sam bacio 60e na aditive i 20e na ulje i filter,i opet nista..
Ko leti,vrijedi
Ko vrijedi,leti
Ko ne leti,ne vrijedi..
(Grunf,TNT..)
Duvao je,ali je palio i vukao ok,to je cinjenica.Mislim da UM vise pomaze normalnim motorima da produze vek trajanja,nego da lose spase od opravke.U principu on je aditiv za ulje koji pomaze da se u slucaju gubitka ulja,usled havarije,curenja,ili slicnog predje jos oko 50km bez posledica,zbog zastitnog sloja koji on ostavlja na mehanickim delovima motora,i resi problem dosipanjem ili otklanjanjem uzroka gubitka ulja.Nije mu ni bila namena da spasava motore na izdisaju.
Ko leti,vrijedi
Ko vrijedi,leti
Ko ne leti,ne vrijedi..
(Grunf,TNT..)
UM je koktel aditiva za stare motore i kao takav nije prporucljiv za iole dobar motor jer ce ga zapusiti.Imao sam Z128 koju sam vozio na original Liqvi Moly ulje u koje sam stavljao MOS4 aditiv i Verlost stop aditiv.Auto je isaokao lud.Kad sam prodao auto,rekao sam coveku koju terapiju da koristi i on je poslusao u prve dve zamene ulja,na trecoj je sipao obicno ulje bez aditiva i posle 50 km je okrenuo lezajeve radilice.
UM je koktel aditiva za stare motore i kao takav nije prporucljiv za iole dobar motor jer ce ga zapusiti.Imao sam Z128 koju sam vozio na original Liqvi Moly ulje u koje sam stavljao MOS4 aditiv i Verlost stop aditiv...
ne slazem se sa ovom delom koji je boldovan. kako mislis da ce ga zapusiti i cime. MOS4 da skapiram ovo kao gresku pri kuckanju jer iskreno za isti nisam cuo. kako moze zbog radi nedosipanja aditiva da okrene lezajeve radilice tj kako moze da ga zapusi. ako ga zapusi zapusice dotok ulja u glavu motora pa ce podizaci ostati suvi a radilica je uvek u ulju tako da ne vidim sta moze lose da joj se desi . u ovom sliucaju ce pre biti da je nesto drugo izazvalo kvar a ne nesipanje aditiva. UM se sipa na 100.000km tj to mu je radni vek, toliko se zadrzava na stublinama cilindara i pravi film. kazu da jedna boca MOS2a ostaje dve zamene ulja. ne znam tacno nisam proveravao. ono sto on moze da uradi je da zapusi filter pa da nema filtracije ulja ali opet zbog toga ne mogu da stradaju leteci. opet nadjem na netu da je prah toliko sitan da prolazi kroz filter...
koristan ili ne (diskutabilno) veci efekat ima na motorima koji zaptivaju nego na onima koji duvaju. jer ako su karike gecrkt nema tog aditiva koji moze da ih vrati u zivot, eventualno mozda da podigne malo pritisak ulja i poveca kompresiju posto smanjuje koeficijent trenja a samim tim snizava temperaturu i to u kombinaciji sa MOS2 (navodno dokazano, covek nema razlog da me laze stim da je kombinacija bila MOS2+METABOND koji radi na skroz drugacijem principu nego UM).
evo sta sami rusi kazu za isti
preuzeto i prevedeno na engleski (google radio prevod kez) sa: http://www.zr.ru/articles/40804 takodje kolala prica i reklama pa ljudi uzeli i uradili expertizu
Tempting, is not it true fill in the engine magic bottle of liquid and forget about the overhaul forever? Restore worn surface, to return the lost compression, in a word, make the old new engine. The peak of research in this area took place in the 80's, when the urgent problem of reducing friction and wear large scientific research institutes. But until universal victory over the accursed scourge but not gone. But as things now?
ATTENDANCE AND JUDGES. Of the great number of products that promise to reduce friction and wear, for the tests took four (see photo): two domestic, one American and one Swiss. Our - cheaper foreigners - expensive variation in prices - nearly fourfold.
For maximum objectivity and accuracy test conducted in the test center GSM 25 GosNII RF Ministry of Defense, inviting leading experts in the Interdepartmental Commission, Russia. The methodology used to conform to two requirements: the situation in the State Standard Commission adopted in 1990, as well as GOST 51176-98. The work was carried out on a special "car of friction" SMT-1, where a pair of friction comprise cast iron block and a steel disc.
Carrier oil additives has been the Castrol GTX SAE 15W-40 API SF. It is the starting point for comparison, as far as reduced coefficient of friction and reduce wear and tear after the introduction of oil additives tested.
RESULTS. Antifriction properties of pure oils and oils with additives evaluated imposed on three indicators: the moment of friction, oil temperature in the area of friction, and friction. The lower of these figures, the better. This good result showed only two foreign additives - a relative decrease friction coefficient compared with a net oil from the "American" was about 12%, the "Swiss" - 4%. Reduce the temperature in the area of friction in both - 6 ° C or 3.2%. Domestic preparations for seats in this category chose not to fight.
Protivoiznosnye weight loss properties are defined iron pad for the same time in a pair of friction. It was the first U.S. air conditioner metal ER, wear down compared with a net oil by 22%. Second place - home "RiMet" - 13% in the third - domestic same "universal modifier" from 8% in the fourth - Swiss remetallizant to 7.5%.
If you try to summarize the relative reduction of wear and a relative decrease friction can be obtained conditional 'roster. " The highest rating will have an American drug ER - 34%, the second will be "Swiss" Metalyz 6 - 24.5%, third - "RiMet" from St. Petersburg - 13% and complete list of "universal modifier" - 8%.
CONCLUSIONS. Despite rumors of a disability of some drugs that reduce friction and wear, would like to note that in our experiment all four gave a positive effect. The latter may vary (and in different ways) of the concentration of drugs in motor oil, specific pressure and temperature in a pair of friction, finally, from the regime of friction is simply - the thickness of oil layer. In our case, the effect amounted to an average of 10-15%, but given that in real life motor has to work in different modes, one can hardly expect to increase the resource by more than 10%.
Get comparable results in changing the viscosity of motor oil at one or two classes, for example, in the transition from SAE 15W50 to SAE 5W30, or vice versa: for more viscous oil will decrease wear, the less viscous - friction loss. So, when using the additives can kill two birds with one stone, but should not expect, for example, the apparent decline in fuel consumption. Loss of friction in the engine are usually no more than 5-7% of the maximum power. Therefore, at full power fuel consumption will decrease by not more than 1-2%, at idle - 5-10%.
Znaci testirana su ova 4 proizvoda ( po gost standardu br ..) i pokazalo se da je smanjeno habanje i trenje u sva 4 slucaja za odredjeni procenat jer UM ima bolje podmazivanje tj. stvara deblji sloj filma. Psto je ovo radjeno eksperimentalno a motor u sustini radi u drugacijim rezimima ocekuje se da je tesko moguce ostvariti poboljsanje preformansi za vise od 10 %.
U poslednjem pasusu stoji da nij sve u UM vec i u viskoznosti ulja,pa viskoznija ulja smanjuju habanje,a manje viskozna povecavaju trenje a samim tim i gubitke usled istog i habanje.
Znaci moze da prevrne lezajeve ako nije imao dobro podmazivanje,koje je UM kako tako obezbedjivao!
Izvinite na onom 4,dosta je i pola od toga,kuckajuca greska Lezajevi su verobatno bili katastrofa i cim se povecalo trenje...oni su okrenuli posle samo 50 km kako kaze covek koji je kupio auto od mene.Nije me krivio ni za sta jer sam ga opomenuo pri kupovini i rekao mu da se motor drzi na aditivima.Cuo sam za Metabond a njegova preteca je bio Metal 5.Rade tako sto zapusavaju riseve na kliznim povrsinama mikro cesticama metala.Licno nisam imao prilike da se uverim kako to stvarno radi.Sto se tice LM aditiva u svoje vreme su bili jedini pravi aditivi i zastupao ih je Curcic kod nas.UM se pojavio posle,ja licno ne sumnjam u njegove dobre strane,ali sam skeptik u njegovu originalnost i kvalitet na nasem trzistu.Stare konstrukcije motora verovatno bolje reaguju na aditive od novijih,kojisu osetljivi na svaku promenu gradacije i sastava ulja.Ja licno ne bi UM sipao u iole dobar motor radi zastite ali bi sa druge strane tretirao ulje originalnim aditivima po izboru kad bi bio siguran u njihovu originalnost.
Lezaji radilice od keca tj juga 55 su toliko predimenzionisani. Evo ja jos nisam cuo da su nekom stradali lezaji na radilici na kecu sem u slucajevima gde je auto stajao vise od 2 godine pa onda upaljen i vozen.
Mom drugu nije radila lampica za ulje pa je keca tri dana vozio bez ulja jer je crko zupcanik pumpe.
Motor je poceo nenormalno da skripi.
Zamenili zupcanik sipali ulje i posle toga presao jos 15k i prodao auto sa tim motorom.
Kako obucavaju te cestice modifikatora gde treba a gde ne treba da se lepe?
Uljni kanali radilice su svega par mm i modifikator ih vremenom zapusi pa stradaju lezaji.
Sipali su ljudi ranije litar SAE90 u motor i on ne duva i ne trosi ulje.
Prevara je uvek bilo i bice, znam da ce ga ljudi uvek sipati i nadati se cudu.
Cuo sam za Metabond a njegova preteca je bio Metal 5.Rade tako sto zapusavaju riseve na kliznim povrsinama mikro cesticama metala.
sorry ali lose si cuo tj to sto si cuo nije tacno. metabond radi na principu hemijske reakcije tj otvrdnjavanju materijala koji je izlozen njegovom dejstvu. u ovom slucaju je u pitanju celik. plasticno, usled rada motora dolazi do razbijanja molekularne resetke celika te shodno tome celik omeksava i dolazi do habanja. metabond ne dozvoljava da dodje do razbijanja molekularne strukture tj radi na otvrdnjavanju materijala koji je tretiran istim. ne manja svojstva ulja i ulje je samo njegov nosilac.
sto se tice ovo keca i lezajeva bice da je cika suno neko ulje iz bacve, ono na tocenje (100din za litar) pa se zato desila havarija.
Comment