Fiat Punto 1,2 8V Active sa 14 000 km na 40 000 km i više...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • observer
    CBC Veteran
    • 06.10.2005
    • 196
    • Novi Sad
    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

    #31
    E pa evo, doslo je vreme da mogu da podelim sa vama neka licna iskustva sa ovim autom.
    U nekoliko narednih postova prikazacu vam ukratko sta je bilo do sada, a onda cemo nastaviti, iz meseca u mesec.
    Pocinjemo...

    Comment

    • observer
      CBC Veteran
      • 06.10.2005
      • 196
      • Novi Sad
      • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

      #32
      Avgust 2001. 0 km
      Kod ovlascenog dilera Fiata u NS - Stojanova kupljen Fiat Punto II 1.2 S 60 KS (benzinac, 8 ventila, najslabiji motor u ponudi i najnizi nivo opreme), 5 vrata, od opreme ima: centralno zakljucavanje, elektricne podizace prednjih prozora (po meni skroz nepotrebni, bolje da sam dobio obrtomer), lajsne na vratima, metalik boja. Izbor boje bez problema.
      Cena: 19320 dem, pokloni: alarm, kasko osiguranje za 1 godinu, pun rezervoar benzina, dodatna garancija servisa Stojanov od 1 godine.
      Nulti servis uradjen u Delti u Beogradu pre isporuke.

      Septembar 2001. 1100 km
      Potrosnja: 5,41 l. Ne trosi ulje

      Oktobar 2001. 2000 km
      Ugradjen radio (u ovl. servisu, da ne bih izgubio garanciju): 900 din.
      Potrosnja: 4,8-4,9l

      Decembar 2001. 2300 km
      Potrosnja: 5,69 l

      ** Zaboravio sam da odmah napisem da ima i vazdusni jastuk za vozaca (podrazumeva mi se to, sta cu...)

      Comment

      • observer
        CBC Veteran
        • 06.10.2005
        • 196
        • Novi Sad
        • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

        #33
        Januar 2002. 2800 km.
        Dosuto 0,1 l ulja u motor. Selenia Gold

        Februar 2002. 3300 km.
        Potrosnja: 5,71 - 6,86 - 5,86 l /tri puta racunata/

        Mart 2002 4000 km
        6,16 - 6,82 - 6,96 l
        Primeceno da pri hladnim danima (ispod -5C) se cuje kuckanje iz motora, odmah kada se ulje zagreje (posle cca 5 min). Zvuk traje sve dok se motor potpuno ne zagreje na radnu temperaturu. Dakle javlja se samo kada postoji neki zazor zbog skupljanja materijala na hladnoci. U servisu kazu da je stvar bezazlena: "aksijalni zazor bregaste osovine, postoji skoro kod svih Fiata". Na problem sam ponovo ukazao i sledece godine, ali kako ga je skoro nemoguce verifikovati (a narocito je tesko proveriti kvalitet opravke, jer nisu uvek dovoljno hladni dani) a nema drugih funkcionalnih problema, digao sam ruke.

        April 2002 4500 km
        7,07 l . Ne trosi ulje.

        Maj 2002 6500 km.
        5,45 l
        Ulje - ok

        Juni 2002 7350 km
        Primecene masne fleke oko zaptivke poklopca ventila, na levoj i desnoj strani motora.
        Potrosnja 6,16 l
        Na 7500 uradjen prvi servis: zamenjeno ulje (Selenia Gold 3,5 l), zamenjen filter ulja, obnovljena zaptivka poklopca ventila (pokriveno garancijom). 2650 din, 1eur = 60,9 din. Poklon pranje auta.

        Comment

        • observer
          CBC Veteran
          • 06.10.2005
          • 196
          • Novi Sad
          • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

          #34
          Juli 2002 8700 km
          Uradjen tehnicki. Sve je ok.

          Avgust 2002 9300 km
          Registracija: 5385 din.
          Potrosnja 6,5 l
          Provereno ulje.

          Septembar 2002 9800 km
          Prosecna potrosnja od kupovine do sada: 6,34 l
          Struktura voznje: 30 % otvoreni put, 70% grad
          Na 10800 km dosuto 2 dl antifriza (Paraflu, litar kosta 410din, 1 eur = 61 din ), provereno ulje.

          Oktobar 2002 11400 km
          Ulje-ok

          Decembar 2002 12300 km
          Ulje-ok

          Comment

          • observer
            CBC Veteran
            • 06.10.2005
            • 196
            • Novi Sad
            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

            #35
            Januar 2003 12900 km
            Ulje-ok

            Februar 2003 13400 km
            Zamenjena sijalica desnog oborenog svetla H7 Tungsram: 260 din, 1eur=62,8 din.
            /stara iz fabricke ugradnje je bila Osram/
            Potrosnja 7,53 l grad 100%

            Mart 2003 14100 km
            Potrosnja 6,04 l, mesovito
            Zamenjena sijalica levog oborenog svetla H7 Tungsram: 260 din, 1eur=62,8 din.
            /stara iz fabricke ugradnje je bila Osram/

            April 2003 14684 km
            Uradjen drugi servis (na 15000 km). Stojanov: Selenia 4l=1800 din, filter ulja 460 din, filter vazduha 450 din, kontrola tecnosti, kocnica i opsteg stanja vozila. Ukupno 2870 din, 1eur=64,3 din.
            Usluga 1000 din. nije naplacena jer je servis na 15000 km besplatan. Pranje - 160 din

            Maj 2003 15500 km
            Potrosnja 4,5 l na otvorenom,
            5,6l mesovita
            Ulje-ok

            Jul 2003 18500 km
            5,79 l, mesovita voznja
            Tehnicki pregled - sve ok.
            Registracija auta: 5909 din

            Comment

            • observer
              CBC Veteran
              • 06.10.2005
              • 196
              • Novi Sad
              • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

              #36
              Avgust 2003 19200 km
              Ulje ok
              Dosuto 0,1l destilovane u rashladni sistem.
              Odlazak na more - Becici. Prosecna potrosnja: 4,54 l
              Proveren nivo elektrolita u akumulatoru - ok
              Ulje ok.

              Septembar 2003 21700 km
              4,5 l
              Pedala kvacila se vec neko vreme neprijatno cuje, kucka i skripucka, zvuk dolazi iz kabine. Naprskavanje sprejom nije pomoglo
              Ulje ok.

              Oktobar 2003 22500 km
              Na parkingu "NN pocinilac" ulubio prednja leva vrata u duzini od 20-25 cm, visina 40 cm dubina 1-2 cm
              Stojanov: limarski radovi: 50 eur, farbanje 60 eur, poklon: pranje auta.
              Nezadovoljan nijansom (nova je malo tamnija). U servisu tvrde da ne mogu bolje i nude farbanje celog levog boka, sto ja naravno odbijam.
              Redovan servis na 22500 km: zamena ulja/1l=450 din, ostalo sam doneo jer sam ga ranije kupio/, filter ulja 370 din., zamena antifriza 3x400 din, selne hladnjaka: 10 i 40 din., 1eur=67,04 din.

              Decembar 2003 23724 km
              Analiza potrosnje: od kupovine do sada ukupno sipano 1427,85 l od kupovine, od toga 664,72l u NIS-u, 694,77 l kod raznih privatnika i 68,36l u Beopetrolu
              Pros.potrosnja 5,88 l, struktura voznje: 38 % otvoreno, 62 % grad

              Comment

              • observer
                CBC Veteran
                • 06.10.2005
                • 196
                • Novi Sad
                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                #37
                Januar 2004 24500 km
                Leva prednja guma probusena, nabila se na neki sraf. Popravka ("Kedi") = 180 din + baksis 20 din.

                April 2004 25800 km
                Ulje ok
                Zbog bacenog kamencica sa auta ispred, levi brisac napravio finu lucnu brazdu na vetrobranu.

                Maj 2004
                Opet "Kedi": ovaj put se zadnja desna nabila na sraf /3 cm, od onih za drvo/


                Juni 2004
                Ponovo opran odozdo (u perionici koja ima dizalicu; ovo praktikujem posle svake zime u martu-aprilu, cim prestane soljenje, ovaj put za svaki slucaj, opran jos jednom, pa-pa-paranoja...)

                Juli 2004 29636 km
                Redovan servis /30000 km/ - Stojanov: ulje 4l = 1600 din, filter ulja 490 din, filter vazduha 550 din, svecice 4 kom.840 din, disk plocice 1700 din, rad 1500 din.
                Ukupno 6680 din, 1eur=73,4 din.
                Cudi me tako rana zamena plocica, tim pre sto vozim izrazito penzionerski.

                Comment

                • observer
                  CBC Veteran
                  • 06.10.2005
                  • 196
                  • Novi Sad
                  • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                  #38
                  Avgust 2004 - 31700 km
                  Odlazak na more (Zlatibor, Rose, Becici, Boka, Zlatibor), prosecna potrosnja 4,78-5,11l
                  (mnogo voznje po usponima u 1. i 2. brzini + veliki zastoji, pa je nesto veca potrosnja nego prosle godine)
                  Po povratku registrovan auto: 8313 din.
                  Napomena: uvek osiguravam u drzavnoj firmi, novosadskoj naravno

                  Pregoreo osigurac ventilatora u kabini (30A), zamenio, 60 din. (kupljen u Fiatinu)

                  Septembar 2004 - 32900 km
                  U Sr.Karlovcima ukradena antena.

                  Oktobar 2004 - 34000 km
                  Ulje-ok

                  Novembar 2004 - 34311 km
                  Analiza potrosnje od kupovine do sada: ukupno kupljeno 2059,06l
                  prosek: 5,9 l

                  Decembar 2004 - 34800 km
                  Dosuo oko 0,8 cm destilovane u sve celije akumulatora
                  Ulje-ok

                  Comment

                  • observer
                    CBC Veteran
                    • 06.10.2005
                    • 196
                    • Novi Sad
                    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                    #39
                    Januar 2005 - 35449 km
                    Dosuo 0,15 l ulja u motor, nivo je bio 1mm ispod sredine sipke
                    Nalet lepog vremena pa je opran odozdo.

                    Februar 2005 - 36200 km
                    Ulje ok

                    Mart 2005 - 36600 km
                    Kupio i ugradio mp3 radio /AEG CS FMP 200/. Zadovoljan radom.
                    Ponovo kompletno pranje (i odozdo, na dizalici)
                    Zaboravih da napomenem: ono kvacilo se odavno vise ne cuje, kako je pocelo tako je i prestalo...Ocigledno je stvar u plastici nosaca pedale u kabini.

                    April 2005 - 37800 km
                    Dosuto 0,4 l ulja u motor, nivo je bio na donjoj trecini dozvoljenog opsega.

                    Maj 2005 - 39100 km
                    Dosuto 0,15 l ulja u motor, opet bilo na trecini. Sada je ulje na 60% raspona na sipki.
                    Ociscene kleme akumulatora od oksida.
                    Ove zime je akumulator primetno umoran, ali ju je ipak pregurao.
                    /Marelli Magneti 40Ah, 200A iz fabricke ugradnje/
                    Opravdava ga cinjenica da kada vozim u gradu tada 5 dana u nedelji ima jako cestih startova, a sve na kratkim relacijama - sve na 2-3 km, kreni stani.

                    Juni 2005 - 39803 km
                    Redovan servis /onaj na 40000 km/ - Stojanov: ulje 1 l - 410 din (ostalo sam doneo jer sam ga kupio ranije), filter ulja - 520 din, filter vazduha - 590 din., "Sjaj" za vetrobran 60 din, rad 1500 din
                    1eur=83,20 din.
                    Na 39881 km uzajamno zamenjena mesta prednjim i zadnjim tockovima (po istim stranama naravno)
                    Montirana nova antena /ona kratka, kao hromirana, cca 4 eur/

                    Comment

                    • observer
                      CBC Veteran
                      • 06.10.2005
                      • 196
                      • Novi Sad
                      • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                      #40
                      Juli 2005 - 40500 km
                      Tehnicki pregled - sve ok. Konstatovano da rucna kocnica polako slabi - pogledati u servisu sledeci put.

                      Avgust 2005 - 41000 km
                      Registracija - 9527 din (uz osiguranje stakala i putnika-6296 din)
                      Odlazak na letovanje - Slovenija. Ukupno 2801 km, potroseno 177,17 l
                      Prosecna potrosnja: 6,32 l
                      Uslovi voznje: kroz Hrvatsku prosecno 120 km/h (varirala od 80-135 km/h)
                      Kroz Sloveniju - na autoputevima 100-130 km/h, na autoputskim usponima 80-100 km/h, na velikim usponima (van autoputa) 30-40 km/h

                      Septembar 2005 - 44150 km
                      Dosuo 0,25 l ulja u motor, bilo je na pola opsega, hteo da ispraznim bocu.
                      Zamenjene metlice brisaca (450 i 320 din, u dve radnje jer nisu imali potrebnu duzinu) - Champion.

                      Oktobar 2005 - 45500 km
                      Stojanov: kontrola antifriza - izdrzava do -40C - ok ne mora se menjati, jer se Paraflu menja na svake 4 godine (a je l te, sto mi to niko nije rekao pre dve godine kada sam ga zamenio odmah nakon 2 god, sledeci fabricko uputstvo o odrzavanju). Bilo kako bilo - sada nema troskova, pregled je bio besplatan
                      Proveren akumulator: vreme je za zamenu, sacekacu da skroz skikne.

                      Comment

                      • observer
                        CBC Veteran
                        • 06.10.2005
                        • 196
                        • Novi Sad
                        • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                        #41
                        Sve u svemu, ispunio je ocekivanja: ima relativno niske troskove posedovanja, pouzdan je, nema imidz koji je privlacan lopovima. Solidan i robustan enterijer: nista ne krcka, sedista od izuzetno robusne tkanine (nemam presvlake), prostran, ...
                        Kao sto vidite, do sada je bilo samo redovno odrzavanje uz par sitnica (zamena zaptivke poklopca ventila i to zato jer sam picajzla i hteo sam da se u garanciji otkloni sve sto moze - smetalo mi je sto malo vlazi i pravi fleke na motoru i prerana zamen disk-plocica (za neke mozda i nije prerano...).

                        Nameravam da ga vozim sve dok se ne priblizi vreme skupljih popravki (zato ne shvatam pasionirane kupce polovnih kola, niko nije lud da proda auto koji je dobar) a to ce biti, nadam se, jos 5-6 godina.
                        I nije mi bitno da izvucem dobru cenu za njega jer znam da ce mu realna cena tada biti 1500-2000 eur maksimalno.

                        Nastavice se...(iz meseca u mesec)

                        Comment

                        • Nikola
                          CBC Senator XXL
                          • 29.09.2004
                          • 975
                          • Indjija/Vojvodina

                          #42
                          Originally posted by observer
                          ... jer se Paraflu menja na svake 4 godine (a je l te, sto mi to niko nije rekao.

                          A ko ti je ovo rekao.

                          Selenia kaze da se svi Paraflu antifrizi menjaju na 2 godine...

                          http://www.flselenia.com/pag_prodotti.a ... ategoria=4
                          .:Cuore Sportivo:.
                          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                          Comment

                          • observer
                            CBC Veteran
                            • 06.10.2005
                            • 196
                            • Novi Sad
                            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                            #43
                            Originally posted by Nikola
                            Originally posted by observer
                            ... jer se Paraflu menja na svake 4 godine (a je l te, sto mi to niko nije rekao.

                            A ko ti je ovo rekao.

                            Selenia kaze da se svi Paraflu antifrizi menjaju na 2 godine...

                            http://www.flselenia.com/pag_prodotti.a ... ategoria=4
                            U ovlascenom servisu, pitao u 2 navrata, i sam ne verujuci: prvo gazda (matori Stojanov, pa onda posle 2 nedelje i momci iz servisa)
                            Na 2 godine samo rade proveru, a na 4 menjaju (?)
                            Jbg, sad cu pogledati link koji sei naveo...

                            Comment

                            • observer
                              CBC Veteran
                              • 06.10.2005
                              • 196
                              • Novi Sad
                              • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                              #44
                              Koliko vidim, u pravu si. Jedino se Paraflu UP ne menja posle 2 godine, moram pogledati sta je sipano kod mene (ostala mi je jedna litra, mozda je bas taj...).

                              Comment

                              • observer
                                CBC Veteran
                                • 06.10.2005
                                • 196
                                • Novi Sad
                                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                                #45
                                Elem, htedoh ja da kupim novi akumulator, posto je ovaj fabricki vec za zamenu (sramotno, posle samo 4 godine, ali sta ces, Marelli...)

                                Kad ono, Black Horse ne pravi akumulator dimenzija koje odgovaraju prostoru kod Punta (17x17x18 cm) vec samo standardne (20x17x18).
                                (Ne bih ove stranjske jer nemam poverenja, a sa Black Horse imamo dobra iskustva u kuci, trajali su po 10 god svaki...)

                                Poceli italijani kao japanci da prave sranja sa specijalnim dimezijama ...
                                "Pu ****m ti mater..."

                                I sta sad? Morao sam da malo "pripremim" prostor pomeranjem plasticnog kucista akumulatora (oslobodio sam ovu ivicu blizu prednjem kraju auta) pa da mogu da uglavim ovaj somborski acc.
                                Usput sam iskoristio priliku da malo dospem destilovane u celije akumulatora (cca 1.5 cm, toliko da ostane prazno 1-1,5 cm do poklopca, posto olovne ploce ni ne vidim gde su ...) i to kao da ga je malo reanimiralo...

                                Nastavice se...

                                Comment

                                Working...
                                X