Observer i ja mjenjam klasu i marku. Punto je dobar ali ga brzo prevaziđeš Pošto moram još puno putovati odustao sam od S2000. Sad gledam rivale E klasu 220 cdi 2002 (nova linija) ili BMW 730d 2002 (nova linija). Mercedesa su toliko popljuvali uključujući i Coca da nisam siguran da je pravi izbor. Doduše ova dva nisu ista klasa ni u istoj cjenovnoj grupi ali eto.. No ni A6 2004 2.0 tdi nije isključen. Za japanca nemam nekog predstavnika. Možda Subaru Legacy.
... a ja dijete radničko, ne znam što je to tunning show...
Danas mi je majstor kazao da mi je potrosnja sasvim normalna, ali auto ce za 2 nedelje na detaljan pregled pa cemo videti. Moguce je i da stil voznje ima uticaja. trudim se da ne przim auto dok je hladan, pazim da se ne zalecem na crveno svetlo ali zato kad ubrzavam dajem pun gas, bas kao sto savetuju na www.autogodine.hr.
Probacu da ga vozim skroz penzoski, sa polakim pojacavanjem gasa i visom brzinom vec na 200-2500rpm pa da vidim rezultate
Zaista si u pravu, meni jedan podeok traje 75km. Moracu da promenim stil voznje, pa javljam razultate
Kolika ti je max brzina? ja sam 2 puta isao 145 i pocela je da treperi lampica ubrizgavanja..ne znam sta je, verovatno je to signal za preopterecenje motora zajedno sa losim gorivom.
Zaista si u pravu, meni jedan podeok traje 75km. Moracu da promenim stil voznje, pa javljam razultate
Kolika ti je max brzina? ja sam 2 puta isao 145 i pocela je da treperi lampica ubrizgavanja..ne znam sta je, verovatno je to signal za preopterecenje motora zajedno sa losim gorivom.
Nemam pojma!
Nikada nisam ni pozeleo da testiram, tj. nikada nisam isao brze od 140... A i to sam samo par puta probao, cisto da se malo produva...
Ne verujem da se nesto razlikuje od fabrickih podataka (ne znam ni koliko je, 150-165 ?), jer je tih 140 dostigao bez nekog velikog napora...
Negde sam procitao (mozda i ovde) da kod Zastave korodira cak i kontakt kljuc
To me je podsetilo na nesto sto sam vec i zaboravio...
Naime, meni nije jos korodirao kljuc (daleko bilo) ali mi je vec posle godinu dana otpao Fiatov amblem sa oba kljuca (kad mi je otpao sa jednog, poceo sam da koristim drugi - rezervni, i sa njega je ubrzo, posle mesec-dva otpao).
Nije ni cudno jer su samo zalepljeni na kljuc. A ja bas nisam neko ko ne pazi na stvari... (nisam ga kvasio, bacao, potapao u kafu i slicno... )
Prosto neverovatno... To jeste zaista bedna sitnica, ali ostavlja jadan utisak fuseraja....
Hmm ja sa plinom razvućem na satu 150, malo ga smanjim na 140 i onda tako 4 sata. Poslije toga motor štanca tt tt ttt t t tt :-) Slab je to auto za duge relacije i velike brzine. Zato sam ga i odlučio pokloniti starcima. Ali plin je zakon!!! Fox ti defintivno imaš nekih sitnih problema oko motora.
... a ja dijete radničko, ne znam što je to tunning show...
Dosuo cca 0,2 l ulja u motor.
Uskoro ce vreme za sledeci servis (50.000 km)
Prema preporuci ovl.servisa sledi zamena kaiseva (zupcasti+zatezaci, linijski) i standardna zamena ulja i filtera za ulje i vazduh.
A mozda ce morati da se menja i set kvacila (vec???): pomalo me zbunjuje ponasanje kvacila - kada je motor jako zagrejan, posle duze voznje od par sati, jako trese pri polasku ako je gas jako mali (osecaj je kao da se pogonski tockovi propinju i vrte u mestu uz "preskoke"), a ako dam veci gas da malo proklizava onda je sve ok.
Problem se postepeno poceo pojavljivati vec posle nekih 10-15.000 km i to vrlo retko. Sada je malo cesce (dovoljno da se primeti...) ali se i dalje ne desava uvek, vec samo ponekad.
Zamenjene prednje gume: umesto fabrickih Firestone (jedna se nepovratno unistila), stavljene Tigar TG 621 (155/80 R13 fabricka dimenzija).
Napokon tisina u kolima
Zapravo, od kako sam prosle godine zamenio mesta prednjim i zadnjim tockovima u kolima se cula nesnosna buka guma (ispostavilo se od ovih napred). I sve sam mislio, stisace se kada malo "legnu" ali uzalud...
TG 621 su za mene sasvim dovoljne, univerzalne gume za sve sezone (imaju oznaku M+S sto je meni jako bitno jer nemam mogucnosti ni volje da menjam gume zimi), izuzetno su tihe, primetno mekse (bolje apsorbuju neravnine) i svima bih ih preporucio kao dobar izbor za male pare. Isporobane su na putu do Zlatibora i nazad i po svom i po kisi i nemam ni najmanju zamerku: za low class auto kao sto je Punto to je sasvim dovoljan izbor.
Sto se tice problema sa lampicom motora, kompjuter je u memoriji imao zapisanu gresku u bobini. Racunar je resetovan, i praticu stanje. Pisao sam i na autogodine.hr, i evo odgovora:
Sto se tice povecane potrosnje o kojoj sam govorio, sa zamenom svecica je stanje poboljsano, na otvorenom trosi 6l/100km.
Inace, moj majstor meni uporno govori da je na kratkim relacijama u BG, po onoj odvratnoj guzvi, potrosnja 9l na puntu 8v. i ako ga bas pazim, moze da se spusti do 8.5l. Rec je o servisu 'Goran' iz Zemuna, dakle majstor je sa zavidnom reputacijom..
Juce sam bio ponovo u servisu (50.900 km) jer je prakticno odmah posle servisa (posle nekih 50-tak km) motor radio izuzetno neravnomerno (isprekidano) u prakticno svim rezimima rada.
U servisu sam korektno primljen i poslovodja je pozvao majstora koji mi je radio poslednji servis.
Naravno, brzo smo otkrili problem jer je majstor ocigledno malo "snaznije" cupao kablove kada je menjao svecice... Jedan kabl se razlabavio, i posle prvog jaceg potresa kontakt je oslabio.
Stavljanjem jednog polovnog kabla je problem resen, ali sam ja ipak trazio da mi stave nov set kablova za svecice (ne znam da li je i ostala 3 kabla silovao i ko zna kada ce i da li ce i oni praviti problem): 1460 din za kablove i 300 din za rad.
Da li je trebalo da insistiram na besplatnim novim kablovima? - ni ja sad nisam pametan... Cinjenica je da su stari vec imali 5 godina ali je isto tako cinjenica i da se pazljivijem rukovanjem problem mogao izbeci.
A isto tako je cinjenica da sam sam trazio da kupim nove, mogao sam proci besplatno sa tim jednim zamenjenim.
Comment