...priča ode u sasvim drugom smeru..ja sam samo hteo reći da su ti euro standardi i ncap standardi donešeni sa samo jednim ciljem a to je zaštita vlastitog tržišta od konkurencije sa istoka koja uveliko kuca na vrata i povećanja profita odnosno ugradjom mnogobrojnih sistema upošljavaju se sve više grana industrije...i okrenimo stvari što se tiče bezbednosti na pravi način postoji u najvećoj meri kao GLAVNI faktor bezbedan vozač plus tehnički ispravan auto .niko ne može garantovati sigurnost kad se dogodi nesreća,verujte mi,najviše treba imati sreće
svi bi pizdeli i boginjali kada bi nam pri malom cukanju iskocio airbag pa nas to debelo kostalo, a realno nije imalo potrebe za njim
ali kad to sranjce, zajedno sa pojasom i dobro resenim deformabilnim zonama, uz cvrstu vozacku celiju spasi zivot, onda vise ne pitamo koliko kosta sredjivanje, vec se zahvaljuje bogu i bezbednom vozilu sto su sacuvali glavu na ramenima
Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.
i ranije su proizvođači radili kraš testove ali nije se toliko reklamiralo,mnogo ranije nego što se pojavio ncap koji je vrlo specifičan
a što se tiče sreće evo stvaran primer:
zalet pozadi u nepropisno parkiran šleper,brzina 120 km/h(utvrdio sudski veštak)
stanje nakon udara odbijene zadnje osovine 2kom šlepera(8 točkova)
auto karavan totalno uništen ostao čitav samo zadnji deo prtljažni
putnici nisu bili vezani
vozač i suvozač ostali živi
povrede:vozačotres mozga,serijski prelom rebara, povreda šake sa posledicom lakša invalidnost
suvozač:koma 9 dana,bez preloma,duboke posekotine na licu
nakon nekoliko meseci povratak na rad suvozač
vozač prekvalifikacija zbog povrede šake
godina 1973.
ranije su proizvođači sami utvrđivali realnije situacije,ncap je šablon koji svi žele da zadovolje i dobijanje zvezdica u svrhu reklame postaje cilj
da vidim koji bi današnji auto sa maksimalnim brojem zvezdica onako zaštitio putnike kao u primeru koji sam naveo
auti se bukvalno projektuju da zadovolje NCAP, dakle ofset udarac i bocni udarac. bilo bi zanimljivo kad bi se testiralo kako prolaze kad se mesta udarca pomere ili kad dobiju udarac otpozadi...
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
E stvarno preterujes, da ne upotrebim tezi izaz Evo ti jedan dosta poznati crash test izmedju stare i nove skole bezbednosti, izmedju dva razlicita shvatanja pri konstrukciji automobila, jos je i bitna prednost sto se mase tice na strani starog auta...:
Da vidim neko Kineza u ovakvim uslovima. Imas dosta crash testova i njihovih "cuda" od tehnologije na Youtube-u. Predlazem ti da ih pogledas pa ces mozda i biti zahvalan za te protekcionisticke mere
Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem
moj volvo 144 karavan je pola autobusa izgrebao,a meni je branik bio samo malo istegnut,zakacio me autobus dok sam bio parkiran. Branik je inace onaj metalni,macolom nisam uspeo da ga vratim posle
ovaj model
kad koči,cepa gume i prevrće se!
papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta
Ko veruje u marketing kupuje head and shoulders... ili auto od 800kg i 4 NCAP zvezdice...
kako god to gledao... NCAP je veoma ogranican test... i prvo brzina do 60km/h kojom se testira je "politicki korektno" receno da je to brzina dozvoljena u naseljenom mestu i da se najceste nesrece desavaju pri brzinama manjim od 60 km/h...
naravno ako u nesrece racunas cukanje na parkingu ili cesanje po saobracaju koje je realno nebitno... ako bi uzeli recimo brzine i situacije koje najvishe prouzrokuju fatalan ishod... dakle brzine preko 80km/h i udarce i u zadnji deo ili cosak automobila ili frontalni udarac u zid...onda bi te zvezdice bila malo redje... cak i jedna... tj. autmobili bi bili dokazano nesigurni... tj. opala bi prodaja kod zena... koje su inace u 74% odlucujuci faktor u kupovini automobila...
ne moze to tako... fabrike autmobila zaradjuju mnogo para... placaju mnogo poreza, zaposljavaju mnogo ljudi... dakle ni jedna vlada nece sebi da puca u noge... nije logicno... kao sto ni jedan pandur nece da kazni drugog...
dzaba pricamo o tome...
da povucemo paralelu automobili-kompjuteri...
svake 2 godine se desava "tehnoloska evolucija"
svaki sledeci model je "bolji-brzi-komplikovaniji"
u svakoj novoj generaciji se uvode nove funkcije, koje su opet "neophodne"
...
da rezimiramo kao sto je to laz kod kompjutera tako i kod automobila... istina je da svaki novi windows je zahtevniji da bi kupili nov komp... nema razloga da hardwareska zahtevnost bude veca jer se decenijama nista nije promenilo... ali to znamo mi koji se bavimo racunarima... obicni korisnici misle kako je to cudo, novo bolje itd... istina sve bi i dalje radilo brze u dos-u... i kupovali bi racunare 5x manje... ali gde je tu zarada... ko je8e korisnike... daj pare... dual core, quad core... mlacenje prazne slame... bukvalno... ali nemaju kako da ti prodaju sledeci komp... a ovo je najjeftinije napraviti...
automobili isto tako... i pre 30 god su isli... i to brzo... da li je tacno da je ekonomicnost veca... pa jeste... udobnost... i to je relativno... stari automobili su itekako udobni, da ne pominjem kvalitetni... zagadjenje... sva kola ne svetu ne prave 5% zagadjenja kao elektrane na ugalj ili teska industrija... sigurnost... ne postoji vazdusni jastuk za ljudsku glupost... strah od smrti je samo preuvelican u poslednjim decenijama... da li ih je lakse napraviti... jeste... da li manje ljudi radi na pravljenju... da... da li su cene sirovina nize... jesu... zasto su onda automobili skuplji...? da li auto star 30 god moze biti naknadno modifikovan da bude brzi, udobniji, i ekonomicniji nego danasnji novi automobili... naravno da moze... ali opet nema profita u tome...
samo profit i nista drugo ne vodi ovaj svet... pomirite se sa tim... i nikada nista nece biti fer...
marketing je moćna stvar,ali ovde je u pitanju mnogo više, to je propaganda u cilju menjanja mišljenja i navika kupaca preko tv,specijalizovanih časopisa itd koji svakodnevno trube:već smo imali prilike pročitat šta da se ne ponavljamo.tu je uložena ogromna para.
Comment