Re: euro standard-čista protekcionistička mera
Kristinin stav definitivno trazi ispravku. Razvoj tehnologije koja kontrolira emisije ispusnih plinova nije nametnut od strane proizvodjaca vec vlade pojedine zemlje, mahom Kalifornijskog CARB-a, a zatim USA vlade koja nastoji limitirati zagadjenje zraka i vode. Proizvodjaci automobila nemaju taj interes jer kontrola ispusnih plinova trazi ulaganja u tehnologiju i daje im dosta glavobolje. S financijske strane gedano, unutar cijelog mehanizma kontrole stetnih plinova trosak je puno manji na automobilima nego recimo elektranama. Suzbijanje jedne tone NOx-a na ugljenoj elektrani kosta $5000 dok se taj isti efekt na autima moze postici pomocu $500, deset puta manje. Teorija zavjere se ne uklapa. Tehnicki kompoleksniji auti su rezultat potraznje trzista i konkurencije medju proizvodjacima i kao sto netko vec rece opce ljudske tendencije za razvojem.
U raspravu o sigurnosti modela nema smisla ulaziti, Kristinu vise brine steta na autu nego steta na kraljesnici.
Kristinin stav definitivno trazi ispravku. Razvoj tehnologije koja kontrolira emisije ispusnih plinova nije nametnut od strane proizvodjaca vec vlade pojedine zemlje, mahom Kalifornijskog CARB-a, a zatim USA vlade koja nastoji limitirati zagadjenje zraka i vode. Proizvodjaci automobila nemaju taj interes jer kontrola ispusnih plinova trazi ulaganja u tehnologiju i daje im dosta glavobolje. S financijske strane gedano, unutar cijelog mehanizma kontrole stetnih plinova trosak je puno manji na automobilima nego recimo elektranama. Suzbijanje jedne tone NOx-a na ugljenoj elektrani kosta $5000 dok se taj isti efekt na autima moze postici pomocu $500, deset puta manje. Teorija zavjere se ne uklapa. Tehnicki kompoleksniji auti su rezultat potraznje trzista i konkurencije medju proizvodjacima i kao sto netko vec rece opce ljudske tendencije za razvojem.
U raspravu o sigurnosti modela nema smisla ulaziti, Kristinu vise brine steta na autu nego steta na kraljesnici.

Comment