Audi vs. BMW vs. Mercedes 1357mi put. split iz Noviteta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    Re: Premijera Audija RS5 28. Novembra

    Ajd' i ja da izoffujem, ionako ce ovo u drugu temu...

    Svako ima pravo da misli (i napise) da je neki brend trenutno najbolji na trzistu, ili da je broj jedan u generalnom smislu, sve dok to ne pokusava da dokaze i razuveri sve ostale da grese sto misle suprotno. Jer je takve tvrdnje prakticno nemoguce dokazati, obzirom da svako na pojam "najboljeg" i "broja 1" gleda iz nekog svog, subjektivnog utiska, jednom recju - nepristrasno. A bazirati svoje misljenje i zauzimati stav o tome ko je bolji ili najbolji obzirom na to u cemu se danasnji drzavnici voze je, pa recimo naivno.

    Nisam se ukljucio da drzim stranu BMW-u upravo zbog ovog napisanog na pocetku. Imam svoje misljenje ali ne nameravam da uveravam ili razuveravam druge u bilo sta po tom pitanju. Naravno da sto se tice nas, krajnjih korisnika, broj prodatih primeraka nekog brenda ili neki godisnji prihodi na svetskom nivou nisu nesta sto nas toliko interesuje koliko sami automobili, ali je to itekako nesta sto interesuje upravo te brendove jer profit je prva i najvaznija stvar u agendama svakog od njih. U svakom slucaju, broj prodatih primeraka indikuje zainteresovanost i potraznju trzista za odredjenim brendom, sto svakako ukazuje na neki polozaj ili mesto na globalnom nivou svakog od njih pojedinacno.

    Audi je prosle godine po prvi put u istoriji dostigao brojku od milion prodatih automobila na svetkom nivou, isporucivsi 1 003 400 vozila. Podatak za respekt, ali istovremeno i jubilej koji su Mercedes i BMW odavno prestali da "proslavljaju". U svakom slucaju, Audi je do ove brojke stigao nakon 15-ak godina konstantnog porasta ucesca na trzistu, i ne kriju namere da do 2015. godine dostignu cifru od 1 500 000 prodath automobila na globalnom nivou. Dakle, ide im itekako dobro, interes postoji i trziste ocigledno jos nije "zasiceno" Audijem, ali to ne znaci nista vise od toga.

    Iste te, prosle godine, Mercedes je prodao 1 125 900 automobila na globalnom nivou, a indikativno je da je u odnosu na domacu (nemacku) konkurenciju Mercedes prodao ubedljivo najvise automobila u tzv. "luksuznim" kategorijama, odnosno modele S i SL klase, kao i modela Maybach mada tu i nema pravog "odgovora" konkurencije. Dakle, Merc i dalje drzi primat u broju prodatih modela iz gornjeg dela skale, da tako kazem, i tu se nista ne menja decenijama.

    Opet, iste te 2008. godine, BMW grupacija je prodala ukupno na svetskom nivou 1 435 867 automobila, zajedno sa brendovima u vlasnistvu. Ako oduzmemo od toga broj prodatih primeraka Minija i Rolls Royce-a, BMW je na globalnom nivou prodao 1 202 239 automobila, sto je druga najuspesnija godina u istoriji BMW-a, odmah iza 2007. Ovaj pad nije bio samo kod BMW-a vec i kod konkurencije, a razlozi su naravno svetska ekonomska kriza koja je pocela da uzima maha na zapadu jos prosle godine. Naravno, najprodavaniji automobil BMW-a je serija 3, koja je u svojoj klasi nedostizna u tom pogledu prakticno od generacije E36, odnosno od pocetka '90-ih godina, a iza nje najprodavaniji BMW je serija 1. Sem toga, dominacija u smislu potraznje na trzistu, tj. broja prodatih primeraka je primetna i u tzv. SAV i SUV kategorijama, gde su "X" modeli BMW-a prodavaniji od konkurentskih modela. U isto vreme, BMW je najprodavaniji evropski premium brend u SAD-u, koje je ujedno i najvece pojedinacno trziste na svetu za bavarce.

    Dakle, po pitanju globalne "popularnosti", odnosno potraznje trzista za ova tri brenda, neka svako izvuce zakljucak za sebe... Evidentno je da u premium segmentu Mercedes drzi primat u "top" klasama, BMW je sa druge strane tradicionalno dominantan u nizem, tzv. "entry executive" nivou sa serijom 3 kao i u SUV/SAV kategorijama sa svojim "X" modelima, a isto tako je evidentno da je Audi svojim glavnim rivalima sada blizi nego ikada. Ali je po ovom pitanju, jos uvek iza njih, i primat tesko da ce im oduzeti u neko skorije vreme. Ja mislim da nece skoro, jer vec dobrano kasni u nekim stvarima, a o tome cu malo kasnije.

    Iskreno, Audi kao brend mi je mnogo blizi od Mercedesa, zbog malog milona stvari koje nema potrebe da iznosim. Realno, generalno su se mnogo poboljsali, najvise od konkurencije u proteklih 10-ak godina i ovo mi nije prvi put da napisem ovo na forumu. Poradili su na imidzu, stilu, imaju bez nedoumice trenutno najbolji dizajn (po meni), podigli su kvalitet na jedan visi nivo i u mnogo cemu zadaju konkurenciji "domace zadatke". Ali malo je prerano i pausalno izjaviti da su Mercedesu ili BMW-u preuzeli primat u bilo cemu, ni sto se tice prodaje ni sto se tice globalnog imidza, a narocito ne sto se tice tehnicko-tehnoloskih dostignuca i nivoa modernizacije i "hvatanja koraka" sa modernim, aktuelnim trendovima u auto-industriji, odnosno razvoju i primeni odgovarajucih tehnoloskih resenja u tom pogledu. I to mislim da im je kardinalna greska, nedopustiva obzirom na one ranije navedene planove koje imaju, a vreme ce pokazati da li sam u pravu ili ne.

    Zavrsicu time sto cu da se vratim na ono ranije napisano. Slazem se sa BojanomS84 da Audi nedopustivo (za jedan takav brend) kasni u razvoju hibrida, ili ako ne hibrida a ono bar nekih resenja koja idu u korak sa aktuelnom situacijom na trzistu. Mnogi dozivljavaju aktuelizaciju hibrida, "zelenih" motora, eco-friendly automobila i slicno kao neko pomodarstvo ili preuranjenu stvar, ali takvi automobili ce se jedino i prodavati za 5 ili 10 godina. I zato ne vidim smisla u tome da se pred tom cinjenicom zatvaraju oci danas, jer alternative jednostavno - nema. U tom pogledu me cudi stav Uprave Audija jer ako su hibridi izvesna buducnost - a jesu, ne razumem cekanje da se pocne na njihovom razvoju. I zato sam i napisao ono ranije, mislim da je sad Audi stigao na dohvat konkurencije, "dahce" im za vratom i po prvi put u toj trci se povremeno nadje i ispred njih, ali njihova neodlucnost po ovom pitanju mislim da im nece doneti nista dobro. U medjuvremenu, Mercedes je prosle godine najvise od konkurencije ulozio u razvoj "cistih" dizela, a u samom je vrhu sto se snizenja CO2 nivoa na nivou cele game proizvoda tice. Dakle, i to su poceli da racunaju, nivo snizenja emisije po brendu, uzevsi u obzir sve modele, svih kategorija. Trenutno je BMW prvi na toj listi, kao brend koji je najvise smanjio emisiju CO2 (drugi je PSA), ponajvise zbog ozbiljnog "downsizing-a" po pitanju motora koji se ugraduju. Mimo toga, BMW decenijama ulaze ogroman novac u razvoj potpuno novih motora i alternativnih pogona (napravili su seriju 7 Hydrogen pre skoro 20 godina), a poslednji primer je i nedavno predstavljen "Vision" koncept automobil, koji pored trocilindricnog diesel motora ima dva elektromotora, na svakoj osovini po jedan, i iz toga razvija ukupno 356 KS odnosno 800 Nm. U proseku ovaj auto trosi oko 3,6 litara diesela na 100 km i ubrzava do 100 km/h za nekih 4,8 sekundi. Jeste ovo koncept, i nece se verovatno nikad naci u prodaji, ali taj motor i taj hibridni pogon ce itekako naci mesta u buducim automobilima BMW-a i u tome je poenta. Tacno je da se BMW jako fokusirao na primenu ovih i ovakvih tehnologija, i ulaganja su ogromna jer je to neminovnost vremena i okolnosti u kojima zivimo. Ovo medjutim nije novost, jer BMW decenijama ulaze u nove tehnologije, moderna resenja i sisteme prevashodno kad je pogonski element u pitanju. Uostalom, nisu bez osnova ubedljivo prvi na izborima za za najbolji motor godine, sa 47 nagrada za motor godine, iza njih su Honda i Toyota sa 23, odnosno 18 nagrada. Naravno da ovaj podatak ne znaci generalno nista, ali jeste pokazatelj da u BMW-u ne razmisljaju o modernim tehnoloskim resenjima od juce, jer ove nagrade dolaze kao posledica konstantnog ulaganja i razvoja modernih tehnologija. Ovo naglo fokusiranje na hibridna resenja je samo korak dalje i tom smeru, i buducnost ce ubrzo pokazati kakvi ce rezultati takve poslovne filozofije biti. Sa druge strane, misljenja sam da ce Audi, time sto jos uvek okleva po ovom pitanju, izgubiti uskoro korak sa konkurencijom po pitanju plasmana i potraznje na trzistu, a iskreno ne bih voleo da tako i bude. Zdrava konkurencija moze samo da donese dobro svim krajnjim korisnicima, ali je svako odgovoran za sebe i svako je zaduzen da sebe na trzistu ucini konkurentnim. Mozda i gresim, ali ako ja pogresim od toga nece biti nikakve stete. Pitanje je kolika ce steta biti ako grese oni koji vode Audi?
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #17
      Re: Premijera Audija RS5 28. Novembra

      ja vas i dalje ne razumem. fakat je da sve sto je novo u auto industriji prvo izbaci Benz ali ima toliko stvari koje je Audi prvi uradio pa nikom nista. Od aerodinamickog dizajna i galvanizacije karoserije ranih 80-ih pa sve do alu spaceframe-a. Uostalom, film koji sam okacio nije marketinski trik ili ti puka reklama ono jeste ali je satkan od cinjenica koje govore o tome da sta god da su napravili to je bilo na samom vrhu. Ali ok, neka bude da je sve to smuti pa prospi i da oni ne znaju sta rade, nego jos jedna stvar mi nije jasna a to je sto se hybrida tice. bmw je imao hybrida pre 20god. za cije babe zdravlje i koliko je para tada kostala ta investicija? a sa druge strane , posto kazete da audi kaska u tom pogledu za konkurencijom ja se pitam onda sta je R8 e-tron ili A1 koji je prezentovan jos 2007 u tokiju kao Audi metroproject quattro... da se razumemo, ne branim audi kao brend ali zato branim starcev stav jer njegovo misljenje uvazavam od prvog dana od kad sam ovde. ja licno imam utisak da je Audi za nijansu kvalitetniji od BMWa. posedujem oba auta od cega je bmw iz svog zlatnog doba (E36). Mercedes nikad nisam posedovao ali to ne znaci da necu sta vise pristalica sam one seljacke izreke "bog na nebu, mercedes na zemlji" ali opet poslednje 2-3 godine mi se cini da audi sve to mnogo lepse radi, sa vise stila ( bmw 3, benz C vs. A4). i, dosli smo do toga da su nijanse u pitanju a kvalitet ne manjka ni u kom pogledu ne vezano koji je brend u pitanju. po meni je glupo sada pricati o tome sta je bilo pre 20god ali eto, to nam je nekako u mentalitetu da razglabamo o tome sta je bilo juce i ko je za to kriv i ko je bio bolji i jaci i ako o svakom od njih pojedinacno ima i tekkako sta da se napise. Ono sto ja vidim je da Audi gleda daleko u buducnost a iza sebe ima dva velika "brata" VW i Porsche i tu greske ne moze biti. No, zivi bili pa videli...
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #18
        Re: Premijera Audija RS5 28. Novembra

        Ja ovu pricu shvatam krajnje opusteno i ne treba se nesto zestiti...Bojane, ne treba da mi stavljas u usta nesto sto nisam rekao, pa sa time da polemises - to nije korektno, ali ne ljutim se jer ti pises ok i nisi nepristojan.

        Audi je u početku prepravljao VWe platforme, a tek posle počeo sa svojom platformom sa uzdužno postavljenim motorom u samom nosu zbog quattro pogona (zbog čega su modeli sa prednjim pogonom bili vrlo loši za vožnju i pretvrdi).
        Znam, znam...ja sam o tome pisao sto puta ovde...Audi je manjkavosti svojih konstrukcija nadoknadjivao novim resenjima . Losa fwd platforma sa uzduznim motorima, motor daleko u nosu - pravimo quattro - quattro je tezak - pravimo alu spaceframe - kola nam nisu dobro uravnotezena - pravimo celicno-alu mlp platformu...Ne mozemo da stignemo BMW u snazi atmo motora - trpaj turbo, dva turba...itd, itd...Ali, uspeli su - kola su ima sada dobro balansirana, napravili su vrhunskog atmosfeca, quattro pogon im je odlican...To sto cekaju sa hibridima, a poznajuci ih znak je samo da kada ga budu napravili ima da bude mnogo dobar...uz mnooogo "dobru cenu". Znam i za promasaje Audija koje je imao, pre svega sa nekim losim motorima, znam i da vole da preteruju sa kicastim stvarima (kao sto je opcija za R8 - osvetljenje motornog prostora da ljudi nocu mogu da vide motor ), ali stvar je u tome sto je Audi prepoznao sta prosecan bogatiji covek, koji je najcesce skorojevic voli...tako se krece, a gospodsku patinu ce dobiti s vremenom. U svetu ima jako mnogo ljudi koji su u zadnjih 10-15 godina dosli do jako mnogo novca i za njih je Audi prva firma. Konzervativniji kupci se teze odlucuju za Audi, ali i to ce popustati s vremenom.

        Pre 25 godina Audi je bio prilično nebitan brend, koji nije ni smatran za premijum. Daleko od toga da je bio ne znam kakav trendseter i da su ga drugi pratili u gotovo svemu. To je teška nebuloza.
        Pa, ja to nisam ni rekao i vrlo sam jasno napisao sta sam mislio...Znam ja gde je Audi bio pre 25 i vise godina. Ali jesam rekao da od Audija 100 iz `83, pa nadalje Audi vrlo cesto postavlja trendove - cak i u bojama kola. Primera ima gomila. A licno mi je bilo najtuznije kada sam video kada Mercedes i BMW na svoja kola stavljaju odvratne gusenicarske felne koje je Audi provalio na A6...

        ...na "trojci" e46 stvarno stoje grozno, kao i ne Mercedesu E...ok, to je jedan detalj, da je samo on ne bi bio problem, ali ima ih jos.

        Takođe, tu je i R8 kao model koji nema konkurenciju, ali njega ne bi ni bilo da nisu došli u posed Lamborghinija, što je druga priča.
        Znam i tome sam pisao na forumu ranije da ne bi znali (tj. trebalo bi im mnogo, mnogo vise vremena) da naprave auto sa motorom nazad u sredini da nisu kupili Lamborghini.,..isto vazi za BMW X5 i vlasnistvo nad Land Roverom. R8 ima konkurenciju, kako nema. Prvi pik im je bio Porsche 911.

        Da li je jedan model Audija izazvao takve promene na tržištu kao što je to izveo BMW X5 ili Mercedes CLS, da ne idemo još dalje u prošlost? Ko koga u tom segmentu kopira?
        Mislim da su vec pomenuti Audi 100, zatim Audi Quattro, Audi 100 sa TDI motorom izazvali mnogo veci potres na trzistu...o dizajnu celih ili nekih bitnih detalja na kolima da ne govorim...a ono sto ne napravi prvi (kao po japanskom obicaju) napravi bolje, kao sto je njihov infotainment sistem, mnogo bolji nego iDrive.
        A CLS kopira u osnovi koncept koji je postavio Jaguar XJ ako cemo vec pravo, a onda opet Audi sa A8 vratio u zizu 20-ak godina kasnije. CLS je taj koncept doveo do jednog dizajnerskog ektrema.
        Otac svih luksuznih SUV-ova je Range Rover.
        Pored toga Audi je taj koji namece teme - dizel u motosportu, mali turbo motori, aerodinamika, bla, bla...niko ne kaze da je on tu najbolji, niti da je prvi, ali je on taj koji vodi, a drugi odgovaraju na zadatak. Poslednji u nizu bisera je citava kampanja i rasprava da li treba da se proizvodji R8 sa TDI motorom - besmislena i ne bas bitna tema koju je Audi napumpao na globalnom nivou. Sjajan marketing.

        Audi nema tradiciju, koju imaju BMW i Mercedes
        Znam, nemaju i to je bitna stvar. Ali ako budu nametali trendove i nizali uspehe i to ce se jednog dana istopiti, a BMW i Mercedesu ce ostati da se hvale sa tradicijom. Audi je uspeo za dvadesetak godina da prevali ogroman put...A dodatni problem je sto su BMW i Mercedes u poslednjim godinama odstupili od nekih svojih tradicionalnih vrednosti.
        Sto se tice buducnosti - ne brinem za njih. Na kratak rok - Audi nemilosrdno izbacuje nove modele, nimalo jeftine i ima jako dobre profite. Kao da kriza nimalo ne utice na njih. Nema pomeranja premijera (za razliku od BMW-a), odmah se izbacuje gomila verzija, sve sljasti i bljesti. Ko ima para da ulaze u vreme krize izaci ce iz nje mnogo jaci. Za razliku od njega BMW koji je samostalan, ali ne tako velik kao VW/Audi, Mercedes, Toyota/Lexus da bi drzao korak mora mnogo vise da se "napinje". On to uspeva za sada, ali cinjenica je da je tako.
        Na dugi rok, naravno da se bave alternativnim pogonima, ali zapravo mislim da znam sta rade - gledaju i osluskuju ko ce nametnuti standard i kada procene ko dobija to ce uzeti, unaprediti (kao japanci), ulepsati i prodati jako skupo (za razliku od japanaca). Nije pobednik onaj koji je inovator nego onaj koji namece standarde. Ko, sem nas koji vise pratimo kola zna da Audi nije napravio prvi TDI, da nije prvi uveo 4wd masovno u proizvodnju, da nije 4wd najbolji, itd,itd... Video 2000 i Betamax su bili mnogo bolji sistemi od VHS, ali ih je VHS zbrisao. Philips je izmislio CD, a gde je on sada? Pravi cd transporte za mnogo jace brendove - tako ce (verovatno) i Audi da uradi - uletece u pravo vreme, udruziti se s nekim, upumpati lovu da sve to bolje funkcionise i zavrsiti posao.

        Comment

        • BojanS84
          CBC Veteran
          • 05.09.2007
          • 132
          • Beograd

          #19
          Re: Premijera Audija RS5 28. Novembra

          Originally posted by starac vujadin
          Pa, ja to nisam ni rekao i vrlo sam jasno napisao sta sam mislio...Znam ja gde je Audi bio pre 25 i vise godina. Ali jesam rekao da od Audija 100 iz `83, pa nadalje Audi vrlo cesto postavlja trendove
          Ti si napisao sledeće
          Medjutim, ono sto je bitno je da Audi trendseter i da ga uglavnom drugi prate u skoro svemu
          Audi je fabrika koja je uporno decenijama radila da bi dostigla BMW i Mercedes, koji su izgradili ceo koncept kako treba da izgledaju i šta da nude automobili po klasama. Oni su postavili standarde, pravila po kojima se igra, a Audi sa svojim inovacijama je pokušavao da isprati tu igru i daleko od toga da su one imale toliko jak uticaj koliko se često prikazuje.

          Eksperimentisanje koje su sebi dozvolili Mercedes (pokušavajući da dodatno poveća prihode) i BMW (sa avangardnim dizajnom) samo govore u prilog tome koliko su oni bili dominantni i koliko su podcenili Audi. To im se vratilo kao bumerang, ali sada se oba brenda polako vraćaju starim utabanim stazama i napredak Audija će usporiti.

          Pored toga Audi je taj koji namece teme - dizel u motosportu, mali turbo motori, aerodinamika, bla, bla...niko ne kaze da je on tu najbolji, niti da je prvi, ali je on taj koji vodi, a drugi odgovaraju na zadatak.
          Male turbo motore i aerodinamiku nije nametnuo Audi već zahtevi koji se postavljaju celoj auto-industriji u smislu smanjenja potrošnje i emisije izduvnih gasova. Audi, naravno, nije u toj priči najbolji. Kada je aerodinamika u pitanju tu je opet Mercedes ispred, kao i BMW sa paletom Efficient Dynamics. Audi nema ni deo sistema koji BMW već 2 godine ima u ponudi i globalno gledano je iza u pogledu potrošnje i emisije izduvnih gasova.

          Na dugi rok, naravno da se bave alternativnim pogonima, ali zapravo mislim da znam sta rade - gledaju i osluskuju ko ce nametnuti standard i kada procene ko dobija to ce uzeti, unaprediti (kao japanci), ulepsati i prodati jako skupo (za razliku od japanaca). Nije pobednik onaj koji je inovator nego onaj koji namece standarde.
          Ali, isto to rade i drugi, samo se brže prilagođavaju od Audija, čemu ćemo uskoro biti u prilici da budemo svedoci.

          Comment

          • starac vujadin
            CBC Senator XXL
            • 27.08.2005
            • 2617
            • Stari grad

            #20
            Re: Audi vs. BMW vs. Mercedes 1357mi put. split iz Noviteta

            Bojane, nista novo sada nisi rekao osim sto trdoglavo ponavljas iste stvari, malkice izvrces ono sto sam rekao i bavis se nekakvim prognozama tako da necu nastaviti diskusiju...a ionako je otisla u wastegate sto je znak da zavrsavamo. Izgubio si meru za iole objektivno gledanje na stvari.

            Od mene za kraj slika od juce sa Hokenhajma i pozdrav za novog (i starog) sampiona ...a kad se setim kako su bili nikakvi kada su se pojavili u DTM sa losim TT-om pre koju godinu.

            Comment

            • BojanS84
              CBC Veteran
              • 05.09.2007
              • 132
              • Beograd

              #21
              Re: Audi vs. BMW vs. Mercedes 1357mi put. split iz Noviteta

              Ko je sad izgubio meru? Izgleda da je tvoje poštovanje prema Audiju napredovalo poput njih u DTMu. Ne sećam se da si koliko prošle godine bio takav Audi-apologeta. Čak naprotiv.

              Što se tiče prognoza i ti si ih pravio sa rečenicom, parafraziram, da Audi neće dozvoliti da spadne sa vrha (ja se naravno ne slažem ni da je uopšte na vrhu). Tvoji argumenti se svode na to da ti trendovima, koje je uveo Audi daješ mnogo veću važnost nego što im pripada. Iz svega što sam imao na ovoj temi da pročitam (davanja ogromnog značaja farbi ili felnama...), pretpostavljam da tebi kao novopečenom Audi-apologeti LED dnevna svetla koja forsira Audi predstavljaju uticajniji trend nego bi-turbo četvorocilindrični motori ili Efficient Dynamics program... Možda nam se razlikuju prioriteti i to šta auto treba da predstavlja. Ima puno ljudi kojima je značajniji dizajn enterijera i ambijentalnog osvetljenja (koje je usput prvi uveo BMW), nego samo iskustvo u vožnji. Od toga je do poslednjih par godina živeo Audi i zato su ga BMW i Mercedes toliko podcenjivali.

              Audi je uspešna fabrika jer prave dobre automobile na zadatu temu. Ja imam problem što ti svoj neosporni autoritet koristiš da bi nametnuo da oni oduvek nameću teme i da ih drugi prate u tome.

              Comment

              • starac vujadin
                CBC Senator XXL
                • 27.08.2005
                • 2617
                • Stari grad

                #22
                Re: Audi vs. BMW vs. Mercedes 1357mi put. split iz Noviteta

                Ovo je moja himna

                http://www.youtube.com/watch?v=OK274rUe ... re=related

                ...a ovo slusam svaki dan

                http://www.youtube.com/watch?v=5qoILiDC ... re=related

                Comment

                • JNC
                  CBC Senator XXL
                  • 19.12.2006
                  • 1332
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Audi vs. BMW vs. Mercedes 1357mi put. split iz Noviteta

                  Audi masina, pesma je vrh spica ( copyright zverko )

                  Comment

                  Working...
                  X