Re: Premijera Audija RS5 28. Novembra
Ajd' i ja da izoffujem, ionako ce ovo u drugu temu...
Svako ima pravo da misli (i napise) da je neki brend trenutno najbolji na trzistu, ili da je broj jedan u generalnom smislu, sve dok to ne pokusava da dokaze i razuveri sve ostale da grese sto misle suprotno. Jer je takve tvrdnje prakticno nemoguce dokazati, obzirom da svako na pojam "najboljeg" i "broja 1" gleda iz nekog svog, subjektivnog utiska, jednom recju - nepristrasno. A bazirati svoje misljenje i zauzimati stav o tome ko je bolji ili najbolji obzirom na to u cemu se danasnji drzavnici voze je, pa recimo naivno.
Nisam se ukljucio da drzim stranu BMW-u upravo zbog ovog napisanog na pocetku. Imam svoje misljenje ali ne nameravam da uveravam ili razuveravam druge u bilo sta po tom pitanju. Naravno da sto se tice nas, krajnjih korisnika, broj prodatih primeraka nekog brenda ili neki godisnji prihodi na svetskom nivou nisu nesta sto nas toliko interesuje koliko sami automobili, ali je to itekako nesta sto interesuje upravo te brendove jer profit je prva i najvaznija stvar u agendama svakog od njih. U svakom slucaju, broj prodatih primeraka indikuje zainteresovanost i potraznju trzista za odredjenim brendom, sto svakako ukazuje na neki polozaj ili mesto na globalnom nivou svakog od njih pojedinacno.
Audi je prosle godine po prvi put u istoriji dostigao brojku od milion prodatih automobila na svetkom nivou, isporucivsi 1 003 400 vozila. Podatak za respekt, ali istovremeno i jubilej koji su Mercedes i BMW odavno prestali da "proslavljaju". U svakom slucaju, Audi je do ove brojke stigao nakon 15-ak godina konstantnog porasta ucesca na trzistu, i ne kriju namere da do 2015. godine dostignu cifru od 1 500 000 prodath automobila na globalnom nivou. Dakle, ide im itekako dobro, interes postoji i trziste ocigledno jos nije "zasiceno" Audijem, ali to ne znaci nista vise od toga.
Iste te, prosle godine, Mercedes je prodao 1 125 900 automobila na globalnom nivou, a indikativno je da je u odnosu na domacu (nemacku) konkurenciju Mercedes prodao ubedljivo najvise automobila u tzv. "luksuznim" kategorijama, odnosno modele S i SL klase, kao i modela Maybach mada tu i nema pravog "odgovora" konkurencije. Dakle, Merc i dalje drzi primat u broju prodatih modela iz gornjeg dela skale, da tako kazem, i tu se nista ne menja decenijama.
Opet, iste te 2008. godine, BMW grupacija je prodala ukupno na svetskom nivou 1 435 867 automobila, zajedno sa brendovima u vlasnistvu. Ako oduzmemo od toga broj prodatih primeraka Minija i Rolls Royce-a, BMW je na globalnom nivou prodao 1 202 239 automobila, sto je druga najuspesnija godina u istoriji BMW-a, odmah iza 2007. Ovaj pad nije bio samo kod BMW-a vec i kod konkurencije, a razlozi su naravno svetska ekonomska kriza koja je pocela da uzima maha na zapadu jos prosle godine. Naravno, najprodavaniji automobil BMW-a je serija 3, koja je u svojoj klasi nedostizna u tom pogledu prakticno od generacije E36, odnosno od pocetka '90-ih godina, a iza nje najprodavaniji BMW je serija 1. Sem toga, dominacija u smislu potraznje na trzistu, tj. broja prodatih primeraka je primetna i u tzv. SAV i SUV kategorijama, gde su "X" modeli BMW-a prodavaniji od konkurentskih modela. U isto vreme, BMW je najprodavaniji evropski premium brend u SAD-u, koje je ujedno i najvece pojedinacno trziste na svetu za bavarce.
Dakle, po pitanju globalne "popularnosti", odnosno potraznje trzista za ova tri brenda, neka svako izvuce zakljucak za sebe... Evidentno je da u premium segmentu Mercedes drzi primat u "top" klasama, BMW je sa druge strane tradicionalno dominantan u nizem, tzv. "entry executive" nivou sa serijom 3 kao i u SUV/SAV kategorijama sa svojim "X" modelima, a isto tako je evidentno da je Audi svojim glavnim rivalima sada blizi nego ikada. Ali je po ovom pitanju, jos uvek iza njih, i primat tesko da ce im oduzeti u neko skorije vreme. Ja mislim da nece skoro, jer vec dobrano kasni u nekim stvarima, a o tome cu malo kasnije.
Iskreno, Audi kao brend mi je mnogo blizi od Mercedesa, zbog malog milona stvari koje nema potrebe da iznosim. Realno, generalno su se mnogo poboljsali, najvise od konkurencije u proteklih 10-ak godina i ovo mi nije prvi put da napisem ovo na forumu. Poradili su na imidzu, stilu, imaju bez nedoumice trenutno najbolji dizajn (po meni), podigli su kvalitet na jedan visi nivo i u mnogo cemu zadaju konkurenciji "domace zadatke". Ali malo je prerano i pausalno izjaviti da su Mercedesu ili BMW-u preuzeli primat u bilo cemu, ni sto se tice prodaje ni sto se tice globalnog imidza, a narocito ne sto se tice tehnicko-tehnoloskih dostignuca i nivoa modernizacije i "hvatanja koraka" sa modernim, aktuelnim trendovima u auto-industriji, odnosno razvoju i primeni odgovarajucih tehnoloskih resenja u tom pogledu. I to mislim da im je kardinalna greska, nedopustiva obzirom na one ranije navedene planove koje imaju, a vreme ce pokazati da li sam u pravu ili ne.
Zavrsicu time sto cu da se vratim na ono ranije napisano. Slazem se sa BojanomS84 da Audi nedopustivo (za jedan takav brend) kasni u razvoju hibrida, ili ako ne hibrida a ono bar nekih resenja koja idu u korak sa aktuelnom situacijom na trzistu. Mnogi dozivljavaju aktuelizaciju hibrida, "zelenih" motora, eco-friendly automobila i slicno kao neko pomodarstvo ili preuranjenu stvar, ali takvi automobili ce se jedino i prodavati za 5 ili 10 godina. I zato ne vidim smisla u tome da se pred tom cinjenicom zatvaraju oci danas, jer alternative jednostavno - nema. U tom pogledu me cudi stav Uprave Audija jer ako su hibridi izvesna buducnost - a jesu, ne razumem cekanje da se pocne na njihovom razvoju. I zato sam i napisao ono ranije, mislim da je sad Audi stigao na dohvat konkurencije, "dahce" im za vratom i po prvi put u toj trci se povremeno nadje i ispred njih, ali njihova neodlucnost po ovom pitanju mislim da im nece doneti nista dobro. U medjuvremenu, Mercedes je prosle godine najvise od konkurencije ulozio u razvoj "cistih" dizela, a u samom je vrhu sto se snizenja CO2 nivoa na nivou cele game proizvoda tice. Dakle, i to su poceli da racunaju, nivo snizenja emisije po brendu, uzevsi u obzir sve modele, svih kategorija. Trenutno je BMW prvi na toj listi, kao brend koji je najvise smanjio emisiju CO2 (drugi je PSA), ponajvise zbog ozbiljnog "downsizing-a" po pitanju motora koji se ugraduju. Mimo toga, BMW decenijama ulaze ogroman novac u razvoj potpuno novih motora i alternativnih pogona (napravili su seriju 7 Hydrogen pre skoro 20 godina), a poslednji primer je i nedavno predstavljen "Vision" koncept automobil, koji pored trocilindricnog diesel motora ima dva elektromotora, na svakoj osovini po jedan, i iz toga razvija ukupno 356 KS odnosno 800 Nm. U proseku ovaj auto trosi oko 3,6 litara diesela na 100 km i ubrzava do 100 km/h za nekih 4,8 sekundi. Jeste ovo koncept, i nece se verovatno nikad naci u prodaji, ali taj motor i taj hibridni pogon ce itekako naci mesta u buducim automobilima BMW-a i u tome je poenta. Tacno je da se BMW jako fokusirao na primenu ovih i ovakvih tehnologija, i ulaganja su ogromna jer je to neminovnost vremena i okolnosti u kojima zivimo. Ovo medjutim nije novost, jer BMW decenijama ulaze u nove tehnologije, moderna resenja i sisteme prevashodno kad je pogonski element u pitanju. Uostalom, nisu bez osnova ubedljivo prvi na izborima za za najbolji motor godine, sa 47 nagrada za motor godine, iza njih su Honda i Toyota sa 23, odnosno 18 nagrada. Naravno da ovaj podatak ne znaci generalno nista, ali jeste pokazatelj da u BMW-u ne razmisljaju o modernim tehnoloskim resenjima od juce, jer ove nagrade dolaze kao posledica konstantnog ulaganja i razvoja modernih tehnologija. Ovo naglo fokusiranje na hibridna resenja je samo korak dalje i tom smeru, i buducnost ce ubrzo pokazati kakvi ce rezultati takve poslovne filozofije biti. Sa druge strane, misljenja sam da ce Audi, time sto jos uvek okleva po ovom pitanju, izgubiti uskoro korak sa konkurencijom po pitanju plasmana i potraznje na trzistu, a iskreno ne bih voleo da tako i bude. Zdrava konkurencija moze samo da donese dobro svim krajnjim korisnicima, ali je svako odgovoran za sebe i svako je zaduzen da sebe na trzistu ucini konkurentnim. Mozda i gresim, ali ako ja pogresim od toga nece biti nikakve stete. Pitanje je kolika ce steta biti ako grese oni koji vode Audi?
Ajd' i ja da izoffujem, ionako ce ovo u drugu temu...

Svako ima pravo da misli (i napise) da je neki brend trenutno najbolji na trzistu, ili da je broj jedan u generalnom smislu, sve dok to ne pokusava da dokaze i razuveri sve ostale da grese sto misle suprotno. Jer je takve tvrdnje prakticno nemoguce dokazati, obzirom da svako na pojam "najboljeg" i "broja 1" gleda iz nekog svog, subjektivnog utiska, jednom recju - nepristrasno. A bazirati svoje misljenje i zauzimati stav o tome ko je bolji ili najbolji obzirom na to u cemu se danasnji drzavnici voze je, pa recimo naivno.
Nisam se ukljucio da drzim stranu BMW-u upravo zbog ovog napisanog na pocetku. Imam svoje misljenje ali ne nameravam da uveravam ili razuveravam druge u bilo sta po tom pitanju. Naravno da sto se tice nas, krajnjih korisnika, broj prodatih primeraka nekog brenda ili neki godisnji prihodi na svetskom nivou nisu nesta sto nas toliko interesuje koliko sami automobili, ali je to itekako nesta sto interesuje upravo te brendove jer profit je prva i najvaznija stvar u agendama svakog od njih. U svakom slucaju, broj prodatih primeraka indikuje zainteresovanost i potraznju trzista za odredjenim brendom, sto svakako ukazuje na neki polozaj ili mesto na globalnom nivou svakog od njih pojedinacno.
Audi je prosle godine po prvi put u istoriji dostigao brojku od milion prodatih automobila na svetkom nivou, isporucivsi 1 003 400 vozila. Podatak za respekt, ali istovremeno i jubilej koji su Mercedes i BMW odavno prestali da "proslavljaju". U svakom slucaju, Audi je do ove brojke stigao nakon 15-ak godina konstantnog porasta ucesca na trzistu, i ne kriju namere da do 2015. godine dostignu cifru od 1 500 000 prodath automobila na globalnom nivou. Dakle, ide im itekako dobro, interes postoji i trziste ocigledno jos nije "zasiceno" Audijem, ali to ne znaci nista vise od toga.
Iste te, prosle godine, Mercedes je prodao 1 125 900 automobila na globalnom nivou, a indikativno je da je u odnosu na domacu (nemacku) konkurenciju Mercedes prodao ubedljivo najvise automobila u tzv. "luksuznim" kategorijama, odnosno modele S i SL klase, kao i modela Maybach mada tu i nema pravog "odgovora" konkurencije. Dakle, Merc i dalje drzi primat u broju prodatih modela iz gornjeg dela skale, da tako kazem, i tu se nista ne menja decenijama.
Opet, iste te 2008. godine, BMW grupacija je prodala ukupno na svetskom nivou 1 435 867 automobila, zajedno sa brendovima u vlasnistvu. Ako oduzmemo od toga broj prodatih primeraka Minija i Rolls Royce-a, BMW je na globalnom nivou prodao 1 202 239 automobila, sto je druga najuspesnija godina u istoriji BMW-a, odmah iza 2007. Ovaj pad nije bio samo kod BMW-a vec i kod konkurencije, a razlozi su naravno svetska ekonomska kriza koja je pocela da uzima maha na zapadu jos prosle godine. Naravno, najprodavaniji automobil BMW-a je serija 3, koja je u svojoj klasi nedostizna u tom pogledu prakticno od generacije E36, odnosno od pocetka '90-ih godina, a iza nje najprodavaniji BMW je serija 1. Sem toga, dominacija u smislu potraznje na trzistu, tj. broja prodatih primeraka je primetna i u tzv. SAV i SUV kategorijama, gde su "X" modeli BMW-a prodavaniji od konkurentskih modela. U isto vreme, BMW je najprodavaniji evropski premium brend u SAD-u, koje je ujedno i najvece pojedinacno trziste na svetu za bavarce.
Dakle, po pitanju globalne "popularnosti", odnosno potraznje trzista za ova tri brenda, neka svako izvuce zakljucak za sebe... Evidentno je da u premium segmentu Mercedes drzi primat u "top" klasama, BMW je sa druge strane tradicionalno dominantan u nizem, tzv. "entry executive" nivou sa serijom 3 kao i u SUV/SAV kategorijama sa svojim "X" modelima, a isto tako je evidentno da je Audi svojim glavnim rivalima sada blizi nego ikada. Ali je po ovom pitanju, jos uvek iza njih, i primat tesko da ce im oduzeti u neko skorije vreme. Ja mislim da nece skoro, jer vec dobrano kasni u nekim stvarima, a o tome cu malo kasnije.
Iskreno, Audi kao brend mi je mnogo blizi od Mercedesa, zbog malog milona stvari koje nema potrebe da iznosim. Realno, generalno su se mnogo poboljsali, najvise od konkurencije u proteklih 10-ak godina i ovo mi nije prvi put da napisem ovo na forumu. Poradili su na imidzu, stilu, imaju bez nedoumice trenutno najbolji dizajn (po meni), podigli su kvalitet na jedan visi nivo i u mnogo cemu zadaju konkurenciji "domace zadatke". Ali malo je prerano i pausalno izjaviti da su Mercedesu ili BMW-u preuzeli primat u bilo cemu, ni sto se tice prodaje ni sto se tice globalnog imidza, a narocito ne sto se tice tehnicko-tehnoloskih dostignuca i nivoa modernizacije i "hvatanja koraka" sa modernim, aktuelnim trendovima u auto-industriji, odnosno razvoju i primeni odgovarajucih tehnoloskih resenja u tom pogledu. I to mislim da im je kardinalna greska, nedopustiva obzirom na one ranije navedene planove koje imaju, a vreme ce pokazati da li sam u pravu ili ne.
Zavrsicu time sto cu da se vratim na ono ranije napisano. Slazem se sa BojanomS84 da Audi nedopustivo (za jedan takav brend) kasni u razvoju hibrida, ili ako ne hibrida a ono bar nekih resenja koja idu u korak sa aktuelnom situacijom na trzistu. Mnogi dozivljavaju aktuelizaciju hibrida, "zelenih" motora, eco-friendly automobila i slicno kao neko pomodarstvo ili preuranjenu stvar, ali takvi automobili ce se jedino i prodavati za 5 ili 10 godina. I zato ne vidim smisla u tome da se pred tom cinjenicom zatvaraju oci danas, jer alternative jednostavno - nema. U tom pogledu me cudi stav Uprave Audija jer ako su hibridi izvesna buducnost - a jesu, ne razumem cekanje da se pocne na njihovom razvoju. I zato sam i napisao ono ranije, mislim da je sad Audi stigao na dohvat konkurencije, "dahce" im za vratom i po prvi put u toj trci se povremeno nadje i ispred njih, ali njihova neodlucnost po ovom pitanju mislim da im nece doneti nista dobro. U medjuvremenu, Mercedes je prosle godine najvise od konkurencije ulozio u razvoj "cistih" dizela, a u samom je vrhu sto se snizenja CO2 nivoa na nivou cele game proizvoda tice. Dakle, i to su poceli da racunaju, nivo snizenja emisije po brendu, uzevsi u obzir sve modele, svih kategorija. Trenutno je BMW prvi na toj listi, kao brend koji je najvise smanjio emisiju CO2 (drugi je PSA), ponajvise zbog ozbiljnog "downsizing-a" po pitanju motora koji se ugraduju. Mimo toga, BMW decenijama ulaze ogroman novac u razvoj potpuno novih motora i alternativnih pogona (napravili su seriju 7 Hydrogen pre skoro 20 godina), a poslednji primer je i nedavno predstavljen "Vision" koncept automobil, koji pored trocilindricnog diesel motora ima dva elektromotora, na svakoj osovini po jedan, i iz toga razvija ukupno 356 KS odnosno 800 Nm. U proseku ovaj auto trosi oko 3,6 litara diesela na 100 km i ubrzava do 100 km/h za nekih 4,8 sekundi. Jeste ovo koncept, i nece se verovatno nikad naci u prodaji, ali taj motor i taj hibridni pogon ce itekako naci mesta u buducim automobilima BMW-a i u tome je poenta. Tacno je da se BMW jako fokusirao na primenu ovih i ovakvih tehnologija, i ulaganja su ogromna jer je to neminovnost vremena i okolnosti u kojima zivimo. Ovo medjutim nije novost, jer BMW decenijama ulaze u nove tehnologije, moderna resenja i sisteme prevashodno kad je pogonski element u pitanju. Uostalom, nisu bez osnova ubedljivo prvi na izborima za za najbolji motor godine, sa 47 nagrada za motor godine, iza njih su Honda i Toyota sa 23, odnosno 18 nagrada. Naravno da ovaj podatak ne znaci generalno nista, ali jeste pokazatelj da u BMW-u ne razmisljaju o modernim tehnoloskim resenjima od juce, jer ove nagrade dolaze kao posledica konstantnog ulaganja i razvoja modernih tehnologija. Ovo naglo fokusiranje na hibridna resenja je samo korak dalje i tom smeru, i buducnost ce ubrzo pokazati kakvi ce rezultati takve poslovne filozofije biti. Sa druge strane, misljenja sam da ce Audi, time sto jos uvek okleva po ovom pitanju, izgubiti uskoro korak sa konkurencijom po pitanju plasmana i potraznje na trzistu, a iskreno ne bih voleo da tako i bude. Zdrava konkurencija moze samo da donese dobro svim krajnjim korisnicima, ali je svako odgovoran za sebe i svako je zaduzen da sebe na trzistu ucini konkurentnim. Mozda i gresim, ali ako ja pogresim od toga nece biti nikakve stete. Pitanje je kolika ce steta biti ako grese oni koji vode Audi?
Comment