Problem na tehnickom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Re: Problem na tehnickom

    Pa zbog toga i pitam? Da li zimska guma slabije koči od letnje, pa da se rastereti zadnji kraj?

    Juče sam rano ujutro putovao po poledici sve do Osijeka, sa zimskim gumama samo na pogonskim točkovima. Vrtiguzičio sam "aveom" celim putem, naročito autoputem Ruma-Šid pri brzini oko 120 km/h.

    Završio sam vojnu akademiju u Beogradu, pa imam neko tehničko znanje iz ove oblasti, a kao bivšem pilotu vazduhoplova, poznata mi je i aerodinamika.

    U vaše sposobnosti i znanje nikad nisam sumnjao.

    Nije mi objašnjeno, kako peti cilindar funkcioniše, jer zašto bi smanjivao količinu ulja na zadnjem delu, koji je rasterećen, čime je i sila trenja smanjena.

    Pokušaj kočiti motocikl pri brzini 200 km/h samo prednjom kočnicom i to snažno!

    Comment

    • cvrle
      CBC Senator XXL
      • 11.06.2006
      • 1008
      • Beograd,Banovo brdo

      #17
      Re: Problem na tehnickom

      Funkcionise tako da sa povecavanjem tezine tereta pozadi pojacava silu kocenja na zadnjim kocnicama, sta ti je tu nelogicno. Imas auto od 1000 kg i on koci tako kako je isprojektovano, i napred i pozadi za tu kilazu vozila, kad povecas kilazu moras da pojacas i silu kocenja a posto konstruktor nije predvideo trpanje ljudi ispod haube vec pozadi meni je logicno da tu i treba da koci jace jer drugde i ne moze tehnicki.

      Probaj kociti motorom pri 200 kako kazes prednjom i zadnjom kad si sam , pa onda isto tako kad imas i ****tu plavusu pozadi, recimo...Hoces li da pojacas prednju ili malo vise zadnju?

      Cisto informativno, taj peti kocioni ume da zada glavobolju prilikom spustanja auta( stavljanja drugih opruga i amortizera), i da se ponasa kao da je auto opterecen i koci pozadi jace a nije, te se lako desava zanosenje jacim kocenjem u krivini, jer koci jace nego napred a plus je i laksi.


      @ Skyline Probajte da promenite tehnicki pregled, cisto probe radi, verujem da sa tim imate ugovor ili vec nesto, ali probajte na drugom mestu. Mozda ce tamo biti strucniji ljudi pa ce to znati, ako je sve kako kazes u ispravnom stanju.
      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

      Comment

      • vujke
        Admin
        • 29.09.2004
        • 1673
        • Mladenovac
        • Daewoo Lanos 1.5SX

        #18
        Re: Problem na tehnickom

        Sta bi se desilo pri naglom kocenju kada bi kociona sila bila ista na prednjoj i zadnjoj osovini razlicito opterecenim?
        Na kojoj bi tockovi pre proklizali i sta se desava kada samo neki od tockova prokliza? Uzmimo da su gume identicne.

        Granica statickog trenja je srazmerna tezini koja deluje na povrsine u kontaknu, otuda se sila kocenja redukuje na manje opterecenoj osovini.

        edit: pretece me cvrle. uzgred kod motora je dosta komplikovanija situacija zbog nepostojanja drugog para tockova za oslonac ali na pravolinijskom kocenju identicno je kao kod auta, prednja kocnica ostvaruje mnogo kraci zaustavni put.
        while(!asleep()) {sheep++;}

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #19
          Re: Problem na tehnickom

          Ne slažem se, da se povećanjem tereta (težine) vozila na zadnjem delu mora povećati sila kočenja na taj način da se pojača pritisak u sistemu samo na zadnjoj osovini (bila ona pogonska ili ne). Samim povećanjem opterećenja dolazi do povećanog trenja a time i veće efikasnosti kočnica. To upravo dokazuje ono majmunisanje na zadnjem braniku yuga, koji nema takav peti cilindar (ima nešto drugo): što više majmuna, to veća sila kočenja. Dokazano: ja sam povećao "efikasnost" zadnjih kočnica, a kad je pored mene na branik stao još jedan radnik servisa, izjednačili smo rezultat prednja:zadnja osovina!

          Na tehničkom se ne traži da sila kočenja na prednjoj i zadnjoj osovini bude ista, već kako si rekao prema konstrukcionom rešenju. Kočenje na točkovima jedne osovine mora biti isto uz minimalno dozvoljeno odstupanje, što je svima jasno.

          I Vujke preteče mene: zar to ne rešava u velikoj meri ABS? A za motocikl sam mislio na kretanje u idealnoj pravoj, kada bi bez obzira na bilo kakvo gimnasticiranje napravio salto (pri toj brzini mortale).

          Comment

          • cvrle
            CBC Senator XXL
            • 11.06.2006
            • 1008
            • Beograd,Banovo brdo

            #20
            Re: Problem na tehnickom

            Odakle ti to da jugo nema peti kocioni? Moj je imao, kao i Panda,Tempra, pa evo i Toyota sada. Mozda si ti imao samo T racvu umesto njega, nema sta drugo? I sam dajes odgovor na svoja neslaganja, sigurno je imao peti kocioni jer sto si ga vise opteretio bolje je kocio, uostalom svrati do prvog tehnickog pregleda pa pitaj starije pregledace zasto se kesa na branik i sl.. Po toj tvojoj logici ako uzmem bilo koji auto i strpam 5 ljudi u njega plus pun gepek stvari ce bolje da koci i da ce zaustavni put zbog trenja biti manji, meni to nema veze sa realnoscu.

            Da li peti kocioni ima Toyota mr2,Buba, Skoda 105L i slicni automobili sa motorom pozadi ? I kako je kod njih reseno to?
            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

            Comment

            • vujke
              Admin
              • 29.09.2004
              • 1673
              • Mladenovac
              • Daewoo Lanos 1.5SX

              #21
              Re: Problem na tehnickom

              Peti kocioni cilindar je izum nastao i serijski ugradjivan mnogo pre pojave ABS-a i uspesno je sluzio svrsi. Motor dalje necu komentarisati jer sam ga vozio dovoljno dugo i na njega se ne moze preslikati funkcionisanje automobilskog kocenja bez jos nekih preduslova uzetih u obzir a ponajvise samog vozaca.
              while(!asleep()) {sheep++;}

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #22
                Re: Problem na tehnickom

                a koliko je tereta potrebno da prorade kocnice kako treba? ne verujem da mora biti max natovaren. mozda je dovoljno da jedan ili dva zemljaka sednu nazad.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #23
                  Re: Problem na tehnickom

                  Ukratko, zamislite dejstvo jednake sile u dva slučaja:

                  1) Neopterećeno vozilo u zadnjem delu, koči se, blokiraju zadnji točkovi zbog manje sile trenja guma kolovoz
                  2) Opterećeno vozilo u zadnjem delu, veće je trenje između kolovoza i gume, točkovi ne blokiraju

                  ili sa nižom silom kočenja

                  3) Neopterećeno vozilo u zadnjem delu, koči se, nema blokiranja točkova jer je sila taman na potrebnom nivou
                  4) Opterećeno vozilo u zadnjem delu, koči se, sila kočenja je manja nego potrebna, zadnji točkovi ne mogu da vrše dovoljno usporavanje vozila

                  Peti kočioni cilindar, možda, nije postojao kod prvog fiće, ali od onda se ugrađivao i u sva Zastavina vozila. Inače, peti kočioni cilindar kombinuje situaciju 2 i situaciju 3. U stvari prilagođava potrebnu silu kočenja između osovina u skladu sa položajem vozila (opterećenje).
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #24
                    Re: Problem na tehnickom

                    Originally posted by cvrle
                    Odakle ti to da jugo nema peti kocioni?
                    Rekao sam da nema takav! Ali nije bitno. Iako raspravljamo o kočnicama pa nije off, nije odgovoreno koje tehničke uslove mora da ispuni vozilo na tehničkom pregledu sistema za kočenje. Neka se javi neko kompetentan. Imamo stručnjaka servisera vozila pa neka se jave i kažu uslove koje taj Doblo mora da ispuni na valjcima. (Naravno neopterećen)

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #25
                      Re: Problem na tehnickom

                      cek, cek, a kako ce pandur i kad si prazan da zna da zadnji tockovi ne koce koliko bi kocili kad je pun, ne kapiram. natovarite dobla, na valjke , uradite tehnicki i cao...

                      negooo, ako sam dobro skapirao, auto na vr' nedelju dana ide na valjke, ko je smilio bre to?
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • ragazzoni
                        CBC Senator XXL
                        • 24.02.2009
                        • 774
                        • Obrenovac i okolina
                        • Opel Omega 2.0i-16v

                        #26
                        Re: Problem na tehnickom

                        Samo da ne bude zabune, peti cilindar ili VISINSKI REGULATOR SILE KOČENJA, u zavisnosti koliko je opterećenje vozila, a samim tim i njegova visina od tla, otvara više ili manje dimenzionisani otvor za protok kočionog fluida prema izvršnim cilindrima zadnjih točkova. Smanjuje se poprečni presek otvora, a iz jednačine da je P=FXA, pritisak je jednak dejstvu sile na površinu. Stvar je jasna, manji presek-manja sila i obrnuto. Jugo 60 dugo nije mogao da dobije homologaciju zbog ovog problema ako se sećate. Isključen 5 cilindar dovodi do znatnog kočenja zadnjih točkova pa čak i zablokiravanja. Možda bi trebali da podesite regulator, ili da proverite visinu-podizano vozilo, druge opruge, šprengovani gibnjevi uopšteno a i u vašem slučaju. Prednji točkovi koče 75% zadnji 25%. Tako bi u osnovi približno trebalo da bude.
                        ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                        Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                        Comment

                        • Heinz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 1027
                          • Beograd, Voždovac
                          • Avensis 2.0 D4D

                          #27
                          Re: Problem na tehnickom

                          Originally posted by Franjo
                          To je vaš problem, jer je upravo tako pravno regulisano: moraju ispucati da određene brojke, točkovi moraju zaustavljati valjke, jer u suprotnom kočnice ne rade i sve je regulisano propisima.
                          EDIT: Propisi u EU kažu da mogu da se proveravaju i referentne kočne sile, tj. da se vrši provera da li odgovaraju onima koje je proizvođač naveo u homologaciji, ako ne mogu da proveravaju na drugi način, a to je kao kod nas. Savet je da odeš do Delte i probaš tamo da vidiš da li mogu da ti pomognu, da li se vozilo proverava prazno ili opterećeno i sl.
                          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                          Comment

                          • gaston
                            CBC Senator XXL
                            • 24.03.2005
                            • 324
                            • N BG - Batajnica

                            #28
                            Re: Problem na tehnickom

                            Ja bih dodao , nije samo u pitanju staticko opterecenje osovine u voznji , cela masa se sa kocenjem prebacuje napred ,isto kao i sto kod ubrzanja auto tezi da se "dize" napred tako se i zabada pri kocenju , + ako je pozadi lak i pri malim silama dolazi do blokiranja zadnjih tockova , povucite rucnu i dobicete blokirane zadnje tockove i minimalnu efikasnost kocenja , da nema spomenutog petog cilindra auto bi se tako ponasao i u voznji , pri minimalnom kocenju doslo bi do rasterecenja zadnje osovine i blokade tockova na njoj , ako se to desi i pri skretanju eto zanosenja i koje cega , zato na tehnickom i pritiskaju zadnji deo pa ako se povecava sila onda bude ok , bar je tako ranije bilo , e sad posto su i servisi pod lupom pitanje da li bi pustili ili ne , ni oni ne znaju vise sta se uzima u obzir a sta ne ?
                            Sve u svemu voznja postaje mora a ne uzivanje .
                            27.5 god za djevrekom auta snova :
                            Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


                            NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              #29
                              Re: Problem na tehnickom

                              Gde pise da mora na tehnicki pregled svakih sedam dana?
                              Vozim pikapove godinama u nazad. Svi se ponasaju na valjcima gotovo isto. Sila kocenja za zadnje tockove nije nikada bila bitna, najbitnja je eventualna razlika izmedju sila kocenja na istoj osovini i to se gledalo i gleda se i danas na krstenom tehnickom.
                              Franjo> Probaj da povuces rucnu dok vozis jedno 80km/h efekat je isti kao kada bi probao da kocis doblom bez petog cilindra...
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #30
                                Re: Problem na tehnickom

                                Koliki je rok vaznosti jednog obrazca putnog naloga? Ako isti vazi 7 dana (mada mislim da je mesec dana), to je to, jer mora biti overen i od strane tehnickog pregleda. Zar nije tako?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X