Upravo taj postupak sam planirao, samo nisam bio siguran, jer majstore kad pitam, oni kazu, ajde bre sta ce peres, pusti to, tako da pravi odgovori se mogu dobiti samo na CBC.
Danas sam pregledao sve vitalno na autu, zamenio sam termostat, nasao Whaler za 800 din., proverio antifriz, pokazuje -29, tako da se odlicno osecam u pogledu onoga sto meteorolozi najavljuju za od sutra.
Posle stelovanja ventila, zvuk motora je fenomenalan, kao zubor potoka.
Nove svecice, svi filteri, ulje, sva creva koja je nagrizao zub vremena zamenjena, karburator ociscen i utegnut, gume nove zimske na pogonske tockove, kocioni sistem, amortizeri, vesanja, upravljacki sistem, i mislim da sam sada miran do proleca, a i duze.
PS - svi kaisevi i lezajevi alternatora, verovatno sam jos nesto zaboravio
E tako se to radi! Ja pri svakoj zameni ulja ispiram motor na sledeci nacin:"Ispustim staro ulje,sipam u motor 5l D2 goriva,upalim auto i 2min ga drzim na 1500rpm kako bi ugasio lampicu za ulje,ispustim naftu,sipam novo ulje i stavim novi filter a tu naftu koju sam ispustio iz motora procedim kroz zeninu carapu i sipam u traktor". Nisam odgovoran ukoliko neko pokusa ovo isto i pokvari motor!
gorans je u pravu da baš zbog porodice treba makar 'natprosečno' održavati automobil a preko toga (ili samo fabrički propisanog kao blaža varijanta) ko koliko može i koliko mu je stalo. Sviđa mi se i dodatno objašnjenje (citat iz 'Varljivog Leta 68').
Poklopac i karter, prati? što da ne. Kad se već skida kako neko reče.
A banetukg svaka, svakijata čast Ne možemo svi tako (a i nije za novije automobile, baš sve) ali je jako dobro.
Ne zaboravite da se u USA preporučuje (i u garanciji radi) zamena svih creva a ponegde i svih gumenih (menjivih) delova. Kažu da je u nekim državama (sjedinjenih) to i zakonska obaveza.
Svećice se mogu menjati na 30k km, 45k km, 60k km pa i svih 90k km ali ništa nije loše da se promene na 5/6 ili 4/5 preporučenog intervala. Iako ima dosta dobrih, NGK se nameće kao malo skuplji ali (kod nas) najbolji izbor. Inače NGK je tek drugo ili treće ime (po kvalitetu i ceni) svećica a ispred (isplatljivijih) Bosch, Champion ... pa i Bosne. No to je druga tema i sigurno je ima na CBC-u.
Inače: šta bi sa AKUMULATOROM? Nisi li proverio nivo (ako je sa održavanjem) ili (u svakom slučaju) napunjenost? Ako nemaš viljušku upali mu sve što može na kontakt pa meri napon (inače ništa ne znači). Morao bi da bude 12V ili barem 11,5V uzevši struju od 20-tak ampera (200 do 250W). Naravno videti da li se slaže sa instrumentom na tabli, a i pratiti koliko pokazuje odmah po paljenju. Ako nije dobra vrednost, odvezite sat-dva ili (ako nemate potrebu) dopunite (zavisno od ispražnjenosti). Proverite kontakte na akum. po učvršćenju namažite vazelinom (zimi O.K.) ili specijalnim sredstvima (Liqui Moly ima ali i drugi).
O pranju motora ima 2 teksta a prvi i duži je na: http://motornaulja.blogspot.com/2009/06 ... -prvi.html
I kao što reče (slučajno drug) Bocko (maš. ing.):
"Stevo, svaka cast, ko zna razumece ...., ko nezna, nece ....
pozdrav, Bocko"
Tu inače ima i navedenih luđih načina za pranje motora (kerozin ), ATF za servo i slične 'hemikalije' gde ATF (može ler ali kažu da treba da se vozi lagano ) i nafta (a naročito D2) predstavljaju malo manje luckaste načine za to. Dizel nisam naveo zbog mogućih zloupotreba i ludaka koji bi ko zna šta radili i pokvarili motor (pa još da budem kriv).
Dakle može nije da ne može ali po principu: mi smo profesionalci ne radite ovo kod kuće!
Preporučujem dakle manje opasne metode: ulja za ispiranje (ko nađe baš je taličan) ili aditivi za to (Motor Clean LM).
Skuplje je ali i sigurnije. Naročito mi se sviđa što ona nafta završi u traktoru!! (ekologija i čuvanje motora - ništa se ne baca).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
@Gorans Svaka tebi cast,imas petlju...koji si ti kralj,podignes obrtaje na 1500rpm da bi izgasio lampicu...ono D2 je mastan i pod prstima a i uopste,ali ovo ne bi preporucio ni dusmaninu...jedino mehanicari koji rade 100 godina...interesuje me da li ti je ulje zuto posle recimo 1000km s obzirom daa je dizel u pitanju,a ti ga redovno ispiras
Inače: šta bi sa AKUMULATOROM? Nisi li proverio nivo (ako je sa održavanjem) ili (u svakom slučaju) napunjenost? Ako nemaš viljušku upali mu sve što može na kontakt pa meri napon (inače ništa ne znači). Morao bi da bude 12V ili barem 11,5V uzevši struju od 20-tak ampera (200 do 250W). Naravno videti da li se slaže sa instrumentom na tabli, a i pratiti koliko pokazuje odmah po paljenju. Ako nije dobra vrednost, odvezite sat-dva ili (ako nemate potrebu) dopunite (zavisno od ispražnjenosti). Proverite kontakte na akum. po učvršćenju namažite vazelinom (zimi O.K.) ili specijalnim sredstvima (Liqui Moly ima ali i drugi).
.
Rekoh da cu sigurno nesto zaboriviti. Vazelin uvek na konektorima, akumulator kupljen prosle zime, ima garanciju 3 god, a sto se tice napona imam home made displej u inst. tabli, na kome po davanju kontakta imam informaciju o naponu, a kada upalim auto i informaciju o regleru, i naponu kad poukljucujem sve i svasta, tako da se i tu prilicno komforno osecam. Inace sam taj intrument ugradio, posle odredjenih zimskih muka sa odredjenim tipom akumulatora, i onakve muke ne bi voleo da mi se ponove.
Ulje mi nije bas zuto ali nije ni garavo.Menjan ga na 10hkm,ne dolivam jer ne trosi.Uglavnom sipam esso ultra diesel 10w40 a zadnji put sam sipao mobil 10w40.Auto ima 260hkm i jutros je upalio na prvi dodir kljuca.
Traktor mi je Universal 445 (Fiat koji se pravi u Rumuniji) kupljen je nov 1983 god. i jos mu nije otvaran motor a pre 2 god radjena mu je PVP.Fabrika preporucuje zamenu ulja na 120 radnih sati a cale mu menja na 100.Sve mazalice redovno podmazujem,ulje za menjac i hidrauliku takodje redovno proveravamo i menjamo.Traktor ima oko 5000 radnih sati i jos uvek pali na kljuc bez start spreja i na njemu sve funkcionise.
Jedini kvar je imao mojom greskom,jer sam u oranju dok je jedan tocak vrteo u prazno,nagazio blokadu i kada je ukopcao otkinuo je 1 od 9 klinova koji je tako ostao u sredini i morao sam da skidam celu cizmu jer nije hteo da iskluci blokadu i samim tim nije mogao ni da skrene vec je isao samo pravo.
Ma pravi si majstor!
Inače jako mi je žao što ne mogu da stignem da se bavim i traktorima jer za razliku od kamiona (komercijale) ovo je ipak poljoprivreda od koje svi (država, otkupljivači, Imlek) drpaju a posao težak. U tom smislu ne smatram poljoprivredu čistom komercijalom (iako može biti) jer čak i iza profita stoji 'krvavi' (može i bez navodnika) rad.
Ukratko je najbitnije navedeno: ulje po propisu i menjanje na nešto kraćem intervalu zamene.
Ako ima potrebe na 'horizontu' bi mogao da napišem posebnu temu o tome. Jedino je problem što nemam baš nešto specifikacija za traktore tako da bi tekst mogao da bude tek uopšten.
Javite ima li potrebe. Ne mogu da obećam brzo (ne vežite me za rokove). No nije ni hitno, zimsko oranje je prošlo a do zimskog prskanja voćnjaka ima još vremena
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Malo da ti dam neke informacije U menjac mu ide 16l ulja SAE 30 koje ujedno sluzi i za hidrauliku,dok u motor ide 8l 15w40.Kod vecine nasih traktora (Rakovica,IMT) u menjac ide SAE 90 a u hidrauliku Hidrol 47.Universal (Fiat) koristi isto ulje za menjac i hidrauliku.Inace taj traktor se radio i u Sloveniji pod nazivom "Store".Ima 3 cilindra,2443ccm i 45ks.Verovatno i sam znas koje ulje je najbolje za takve motore s obzirom da se vrte maximalno do 2200rpm.Posto nisam godinama seo na traktor,danas sam pricao sa caletom i saznao da nema 5000 radnih sati nego 12000 i jos nije otvaran.Da li je to zbog redovnog odrzavanja ili su stvarno dobri ti motori ali u mom selu su ljudi na IMT 539 i IMT 542 radili full generalne vec na 5 do 6 hiljada radnih sati.Rekorder je komsija sa IMT 560 koji je radio motor vec na 500 sati ali ga je prvi dan po preuzimanju uterao u njivu na oranje i zakacio najveci plug koji je imao.Ja sam imao 2god kad je cale kupio ovaj traktor pa se ne secam ali mi je pricao kako ga je prvih 1000 sati vozio ili solo ili samo vukao laksu prikolicu a plug i tanjiracu zakacio tek posle tih 1000 sati.Zna li neko ima li veze po trajnost motora to kako je masina razradjena?
O.k. što se tiče ulja, nešto ću da bacim na "roštilj" (podforum "motorna ulja - kroz horizont događaja"), taman za novogodišnje praznike.
Što se tiče razrađenosti mašine, prilično je drugačije i za stara konstrukcija automobila-nova konstrukcija (mada i ovim drugim treba bar 5-6k km bar za jače performanse) a kamoli za ovoliko drugačije mašine.
Mogao bih par reči i o tome ali ima ljudi koji daleko više znaju (o tome) od mene. Naročito mašinci a naročito-naročito 'Ragazzoni'. Ako ima nešto što on ne zna o motorima za traktore onda ima duplo više što ne znam o motornim uljima za automobile (za druge fluide i industrijska maziva tu i tamo ima još da učim).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Dobro, nije baš činjenica. Za sada je "neproverena glasina" što bi rek'o Kusta.
Ovu tvrdnju sam par puta čuo na TV-u u nekim auto emisijama (nije S..). Ima i po nekim forumima.
Moguće da se odnosi samo za neke kategorije motora i da nije opšteg značenja, mada ima neke logike u tome.
Ipak mnogi modeli sa "i" (BMW iz osamdesetih i devedesetih, razni VW modeli i neizbežni Mercedes kao i Japanci) su prelazili preko 500k km kao od šale.
Da li se mislilo na samo moderne motore gde su sigurno nepovoljne činjenice: direktno ubrizgavanje goriva, loše rešena 'ibertura', veći pritisak na glavu cilindra, veća specifična snaga i veće specifično opterećenje motornog ulja, ... produženi intervali zamene motornog ulja (često i nerezonski), ... osetljivost na iole lošije gorivo, ...
Čak iako je ima istine u tvrdnji, nema razloga za uzbunu a razilka nije enormna (duplo ili slično, eventualno 20 do 50% kao u slučaju korišćenja TNG što je već dokazano, mada neki još veruju da je zemlja ravna ploča).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Mislim da je poenta u kvalitetu izrade starijih motora, a da sam karburator nije uslov za dugotrajnost motora. Od pojave direktnog ubrizgavanja, na ovamo, sve je losiji kvalitet izrade i materijala u auto-industriji. Naravno, ovo ne vazi za sve modele, i dalje su modeli vise klase jako dobrog kvaliteta, ali ovi autici za masovnu prodaju su uglavnom smesni.
Mene,recimo,niko nemoze da ubedi da danasnji 1.4 turbo benzinac od 150ks moze da bude ni priblizno dugotrajan kao moj nekadasnji Ford Taunus 2.0 V6 sa 90ks i dvogrlim karburatorom.Neznam zasto se odustalo od motora sa "malom" zapreminom i 6 cilindra u V rasporedu.Taj Ford nije imao ni zupcasti kais ni lanac vec fiber zupcanike,tako da je odrzavanje bilo svedeno na zamenu ulja,filtera i platina! Ah,stara dobra vremena
Comment