Odrzavanje automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #46
    Re: Odrzavanje automobila

    Reci nam koliko je bio pouzdan,kolika mu je bila potrošnja,kakve su mu bile performanse i bezbednost prilikom sudara,ako ne pitam suviše?

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      #47
      Re: Odrzavanje automobila

      Bio je izuzetno pouzdan,5 god bez ijednog kvara.Performanse 0-100 za 12s a max brzina 170km/h.Potrosnja od 10 do 15l.Sto se tice bezbednosti prilikom sudara sigurno je bezbedniji od bilo kog Yuga,lade,Kadetta,Golfa 2 itd.Jednom prilikom sam se zakuzao desnim farom u parkiran kamion sa 45-50kmh bez kocenja i suvozac je normalno otvorio vrata i izasao napolje a krilo,hauba i desni tocak su nestali negde ispod auta.Naravno,nije na nivou danasnjih.Posto ovde pricamo o odrzavanju,on je za to bio

      Comment

      • Proka Azanja262
        CBC Član
        • 10.12.2010
        • 24
        • Azanja

        #48
        Re: Odrzavanje automobila

        Originally posted by gorans
        Mene,recimo,niko nemoze da ubedi da danasnji 1.4 turbo benzinac od 150ks moze da bude ni priblizno dugotrajan kao moj nekadasnji Ford Taunus 2.0 V6 sa 90ks i dvogrlim karburatorom.Neznam zasto se odustalo od motora sa "malom" zapreminom i 6 cilindra u V rasporedu.Taj Ford nije imao ni zupcasti kais ni lanac vec fiber zupcanike,tako da je odrzavanje bilo svedeno na zamenu ulja,filtera i platina! Ah,stara dobra vremena
        Tacno tako.Oven Bentli je rekao da veliku zapreminu nista ne moze da zameni i bio je u pravu. Danasnji auti su mahom zrtve serijske proizvodnje,smanjivanja troskova,"brige o covekovoj sredini". Vecina njih je pravljena da izgura nekih 150000 km bez problema a onda polako pocinje redom da crkava jedno po jedno.Zato Nemci kupuju novi auto na svakih 7 godina. Eh...

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #49
          Re: Odrzavanje automobila

          Originally posted by gorans
          Neznam zasto se odustalo od motora sa "malom" zapreminom i 6 cilindra u V rasporedu.
          Zazo što je 6 klipova skuplje od 4, pa tu idu i karike, ležajevi, skuplja radilica, bregaste ... i tako redom ...
          Turbo je dobar zbog boljeg iskorišćenja goriva, a omogućava i bolje ispunjenje budućih EKO zahteva. A omogućava i bolje performanse za prosečnog korisnika.
          Kad se voziš po gradu, ne prelaziš nigde 30km/h, motor se vrti do 1500rpm pa manji motor manje i troši, a kad izađeš na otvoreniji put, turbo jako lepo završava posao kao i velika kubikaža. Nekad je turbo bio skup, danas nije, nekad su kovani klipovi bili skupi, danas nisu ... ekonomija
          Što se trajnosti tiče - tvrdim da su današnji automobili daleko trajniji od starijih. Nekad je bio pojam da automobil pređe 100K km, a danas je sasvim normalno da osrednji automobil ima iste karakteristike nakon 100K km kao i prvog dana. Itd.
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #50
            Re: Odrzavanje automobila

            Prolupator:
            Za prvi deo O.K. manje-više se slažem a za turbo praktično skroz.
            Jednino ne zaboravite da su 80-tih godina po turbo konceptu pljuvali upravo oni koji ga danas forsiraju. ČISTO EKONOMSKI RAZLOZI.

            Ne bih se potpuno složio ono za moderne automobile. Jedno vreme je išlo ka tome što novije to bolje ali ne u potpunosti.
            Lično smatram da su automobili iz devedesetih bili VRH u smislu dugotrajnosti motora (iako većina inžekšn). Ovde bi se mogli ubrojati i mnogi modeli iz osamdesetih. Naravno pravila nema te ima i 'zalutalih' i u XXI veku. Nemojte posmatrati visoku klasu.
            Niste u pravu za 100k km. To je bilo za Zastavu, Fiat-a i slične "krševe". VW (Jeta, Golf) iz osamdesetih i mnogi Opel-i (i Ford-ovi) iz čak sedamdesetih (ili sa kraja šezdesetih) su kao od šale prelazili 300k km pa i više. Naravno ko ih je adekvatno održavao.
            Ne zaboravite ni "neuništivu" bubu. Ima i klubova ljubitelja motora sa vazdušnim hlađenjem. Uz krpljenje limarije, mnogi motori iz šezdesetih i dalje RADE. Ako neki model iz prve decenije XXI veka (ili aktuelno godište) bude radio do sredine veka to bi bilo veće čudo nego krvi toranj u Pizi. Ako se i desi biće izuzetak koji potvrđuje pravilo.
            Od kada se ekologija uplela, kao i optimizacija u smislu da se automobili zaista manjae kvare dok su mladi ali da imaju ograničen vek upotrebe, automobili zasta nisu toliko trajni. Motori današnjice su razapeti između neralnih i suprotnih zahteva. Nemoguće je da automobil manje zagađuje okolinu, da mu katalizator traje 150k km, da manje troši, da izvlaći 2x više snage iz iste zapremine i DA TRAJE DUŽE. Moglo bi uz skupe materijale, ali gde je tu profit??
            Danas kada su METALI (čak i relativno i uz proračunatu inflaciju) SKUPLJI NEGO IKAD a oni otporni (nikl, hrom, molibden, ...), bar kao legirajući, POSEBNO, ne ostaje nikakav drugi zaključak nego da većina današnjih automobila ne može (mnogo) preko 300k km.
            Da su stariji automobili imali gorivo kao sadašnje (ne NIS-ov benzin) ili oni koji su koristili TNG, mogli su i do 500k km bez ikakvih problema.
            Da ne pričamo o problemu iberture koji je tek u poslednjih nekoliko godina rešen a kod modela od 1997. do 2004. veoma izražen (doduše kako kod kog modela).
            Čak su i kod motornih ulja (nenormalni) zahtevi doveli dotle da supermoderna ulja uz svu tuštu i tmu aditivizacije i sintetizacije NISU POSEBNO bolja u smislu produženja veka trajanja motora. Ipak ulja po "non-eco" (uslovno) ali visokim standardima (MB 229.5, LL-01, VW 505.01, ...) su verovatno malo pomerila trajanje motora ka višim kilometražama. Kao i sintetika uopšte.
            Ipak, korišćenje API SG, SH i naročito SJ ulja kod starijim automobila, umesto originalnih SE ili SF, može starim motorima produžiti vek za bar 20-30%.

            ITD.

            Možda ima dosta izuzetaka ali je jedno sigurno: kad istekne zvanična podrška fabrike za nove modele, možete "da se uslikate", Say cheese!
            Ili još bolje, kao kod pingvina sa Madagaskara: "Samo se smeši i maši" (dok vam tehnološko čudo, za koje nemate delove a još bi moglo da se vozi, odvoze na otpad posle 15-tak godina).
            To vam je kao gramofon i CD ili DVD player. Sve je lepo a kad crkne ajd' na otpad. A mnogi gramofoni rade već više od 20 godina i ništa im ne fali (možda remen treba da se promeni ako nisu direktni kao neki Technics kojima ni to ne treba).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #51
              Re: Odrzavanje automobila

              Da se odmah razumemo, ja bih voleo da imam novi BMW 5, ili jos bolje 7, ali kad se govori o generacijskim kvalitetima, onda su tema automobili srednje i nize klase, a ovo sto se danas proizvodi u toj klasi su najblaze receno igracke.

              Upotrebna vrednost auta je 7 godina, i proizvodjac je duzan da u tom periodu obezbedi rezervne delove. Same periferije pod haubom, ne racunajuci blok, glavu i ono sto ide unutra, su osmisljni tako da iz fabricke ugradnje traju 100.000km, a zamenski delovi ne mogu potrajati ni trecinu tog vremena, tako da taj auto posle 100.000km pocinje da bude skuplji za odrzavanje nego neki auto visoke klase, sto i nije problem drustvima sa visokim standardom, jer kultura zivota njima i nalaze zamenu automobila ranije od tih 7 godina, a ovo cega se otarase ide na istok.

              Npr. rodjak ima Renault Megan - bobine 4 na svaku svecicu po jedna. Da li je to bolje resenje nego jedna bobina - ne znam, ali posle 110.000km, crkle 2, nove 100e komad original, garancija 6 meseci, izdrzale godinu dana, a u medjuvremenu otisle i one druge dve. Rodjak nasao jeftinije po 50e, izdrzale 20000km. Na kraju problem resio ubacivanjem bobina nekog japanskog auta, a po savetu pronadjenom negde na netu, na nekom forumu.

              Pa cak i za Zastavu imam pozitivna iskustva iz najblizeg okruzenja. Jedan rodjak terao Juga 370. 000 bez problema, ali, ulje menjao na 5000km, i ulje bilo Castrol neki najbolji, jer ga nije placao vec iznosio kao i svi u to vreme iz firme, a gde ga je bilo u x kolicinama. Komsija terao keca preko 300.000km, inace je mehanicar, i kako kaze, tog keca je sam pakovao, i ubacivao mu je hilzne od bube...
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • gorans
                CBC Senator XXL
                • 09.03.2010
                • 1525
                • Beograd

                #52
                Re: Odrzavanje automobila

                @Expendable
                Veoma te cenim i uvazavam ali mislim da gresis da su Fiati iz 70-ih i 80-ih bili krsevi.Dokaz za to su danas retke Zastave 101 sa okruglim farovima i Fiat motorima.Ti motori jos uvek idu,cak se mogu naci i u novijim zastavama jer su ljudi kupovali raspale stojadine sa kraja 70-ih samo zbog motora koje su ubacivali u novije modele Yuga.Cak po samom zvuku motora i zvuku iz izduva mogu da provalim da je u nekom Kecu ili Yugu Fiatov motor.Moj cale je Imao Fiat 127 iz 76 god. sa 903ccm i 45ks sa kojim je presao nesto preko 300hkm kada je poceo nenormalno da trosi ulje.Ja sam imao Fiat 127 sport od 1050ccm i 70ks,taj motor je bio kratkog veka ali iz razumnih razloga,vrteo se do 8000rpm i tako svaki dan gas u patos.
                Setimo se Fiata 131,132,ritmo,Argenta-svi su oni prelazili preko 250hkm bez problema a sigurno je,sto sam znas mnogo bolje od svih nas,da su u to vreme bila mnogo losija i ulja i pogonska goriva.

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  #53
                  Re: Odrzavanje automobila


                  Izvinjavam se!
                  Nisam samo bio precizan, možda "neki Fiat" motori. Tačno je da su saranjivali neka po trajnosti poznatija imena.
                  Zapravo, najgori su možda Fiat-i baš i devedesetih, motori gde je blok liven u Turskoj (za neka tržišta, recimo naše).
                  I naravno sa Fiat motorom Z je prelazila 250k km bez problema a posle mnogo teže.
                  Loš sam primer dao. Baš je naopako. Fiat je ranije mogao bar koliko sad ili više. Zapravo su pali u odnosu na konkurenciju.
                  Greška. Još tada ni kafu nisam popio. Svako greši. Hvala na ispravci.
                  Šta više više su mi se sviđali stari Fiat motori nego ovi novi ("sporohodni").



                  U svakom slučaju još gore za klan "novoveraca".
                  Koliko se sećam 200k km je bio standard za sve a sad nije ništa bolje (u ekonomskoj klasi). Osim toga više se i vozilo godišnje (cca. 15k km u odnosu na sadašnjih pola) jer je gorivo bilo jeftinije.
                  Bilo je više sitnih troškova do 100k km nego sad, ali je bilo jeftinije kasnije. Sad je tipičan primer da ako ne kupite vozilo sa 200k km kupite sa 130 do 150k km kome drugi veliki servis na 120k km nije urađen. A vi srećni kao kuče u liftu.
                  Prijatelj (privatnik) sa solidnim iako malim voznim parkom kaže: evo npr. Chevrolet (a slično je i sa drugima, zavisno od klase), Aveo stariji tip, plaćen 10k €, do 90k km sam mu promenio jednu sijalicu, na 95k km mu je (zaboravio sam šta) crklo ... pa zamenjeno u garanciji (3 godine 100k km, bilo je 2,5 godine). Kad mu je istekla garancija još godinu dana sam ga vozio bez problema, nešto manje nego ranije i onda od 130k km, počeo da menjam, ovo ili ono. Godišnje me održavanje košta 1000€ (zvanični servis). To vozilo ide 25 do 30k km godišnje (dva servisa i menjanje već dotrajalog), dok je bio noviji i svih 40k km godišnje. Za manju kilometražu možda je malo jeftinije održavanje ali ne proporcionalno. Moram da ga utopim inače propadoh.
                  Nije mnogo drugačije ni za druge automobile od 100k km (kako koji) održavanje ti je 10% od novog pa ti se vozi.
                  Naređao mi je primere Citroen-a, Peugeot-a pa i VW (malo duže drži ali skuplji u startu i ima par delova koji se često menjaju, vešanje ili tako nešto, zaboravio sam) skoro da ti na isto dođe. VW duže drži cenu i bolji je za više pređenih km godišnje jer po km malo se manje održava ali opet ti dođe na slično. Doduše radilo se o Pasat-u koji je već gornja srednja klasa a to izlazi iz priče. Sve ovo pre par godina ali ništa nije bolje ni danas (možda je malo gore).

                  P.S.
                  Ovo je baš bio lapsus, mislio sam na dizele iz 90-tih (znam par primera koji su ispustili dušu na 150k km) inače se Fiat-a iz sedamdesetih (naročito) dobro sećam, iako sam bio klinac.
                  I naravno, više puta sam naglasio, pratim automobilizam ali nisam baš stručnjak za automobile kao celine već više za njihove "skolopove" i konstrukcione delove (bez navodnika), kao što su fluidi.
                  Dakle i kad nije lapsus itekako mogu da pogrešim a vi me lepo ispravite. Čak i kod ulja može neki lapsus da mi se desi (u brzini), dakle i tamo važi! Svi smo (naravno) ljudi.
                  A i leti ponesi jaknu, ... a zimi sipaj ređe ulje
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Alien108
                    CBC Veteran
                    • 03.06.2008
                    • 129
                    • Beograd

                    #54
                    Re: Odrzavanje automobila

                    Hvala bogu provedoh preko četvrt veka za volanom u zdravlju i radu...skoro ko Pantelija.
                    Kilometre sam prestao da brojim odavno, ali biće ih blizu 800K.
                    Glavni konji su bili iz Mercedesove i BMW štale, a bilo i mnogo sporednih.
                    Tehnologija je prilično napredovala i danas imamo kvalitetnije, čvršće i bolje zaštićene karoserije, bolju i bezbedniju opremu, efikasnije i štedljivije motore, i...

                    Održavanje današnjih automobila ne može bez ovlaštenog servisa, a to zna biti prilično skupo.
                    Zato nije teško shvatiti potrebu onih koji voze kola kod kojih je gotovo sve moguće održavati u sopstvenoj režiji.

                    Nakon svega, ako me pitate koji bi rađe vozio, ovaj sada - W124 300 E, ili nekadašnji W108 280 SE iz '68, bez razmišljanja to bi bio W108!
                    Za moj 635CSi ponuđen mi je 850CSi, glatko sam odbio.
                    Razlozi - upravo održavanje i pouzdanost.
                    W124 još nisam doveo u stanje mehaničke ispravnosti u kakvom su bili W108 koje sam vozio, iako je kupljen u solidnijem izdanju.

                    Osećaj sigurnosti i poverenja u atomobil nestao je zajedno sa starim Mercom.
                    Zbog divnih iskustava sa raznim mehaničarima svoje automobile odavno održavam sam, pa i uz pomoć literature sa neta (skoro uvek se može naći i originalna).

                    Sretna okolnost je i pomoć servisa za koje sam radio i održavam logistički softver u smislu dijagnostičke opreme i ponekog specijalnog alata.

                    Bude li sreće, uskoro će doći jedan W109, a možda i jedan E23, nažalost već odavno je ovde prilično obezvređen svaki entuzijazam, pa i ovaj naš automobilski ima sve manje smisla.

                    Comment

                    • gorans
                      CBC Senator XXL
                      • 09.03.2010
                      • 1525
                      • Beograd

                      #55
                      Re: Odrzavanje automobila

                      Ja upravo hocu da pod terminom "Odrzavanje automobila" naglasim to da smo starije automobile mogli sami odrzavati u kucnoj radinosti sa kompletom gedora,okastim i vilastim kljucevima uz samo malo vise od osnovnog poznavanja mehanike.Danas to,jednostavno,nije moguce.Od malih nogu smo ja icale sami odrzavali nase automobile,tu spadaju i veliki servisi,generalne popravke itd.Nisam neki majstor ali nisam ni laik pa kad mi je VW Touran 2.0Tdi prvi put stao na putu mogao sam kao tele da gledam pod haubu a nista mu ne mogu.Svaka sitnica me je kostala servisa i minimum 100e.Kod starijih modela jedino pucanje zupcastog kaisa moze da me ostavi na putu,sve ostalo cu srediti da dodjem do kuce gde cu sam resiti problem.Ako tako gledamo,danasnji automobili su mnoooogo skuplji za odrzavanje,bez obzira da li su dugotrajniji i izdrzljiviji.

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        #56
                        Re: Odrzavanje automobila

                        "Ako tako gledamo,danasnji automobili su mnoooogo skuplji za odrzavanje,bez obzira da li su dugotrajniji i izdrzljiviji."
                        Gorans

                        Mogli bi ovde i da završimo ovu rasprau uz sjajan komentar "Vanzemaljca" (izvinjavam se ako sam pogrešno protumačio nik).

                        I da se vratimo na osnovnu temu. Gde vlasnici novog automobila mogu samo da prilože listing sa servisa.

                        P.S.
                        I ajd' sad svi na slavu, ko već nije.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • srbin001
                          CBC Član
                          • 25.09.2010
                          • 86
                          • Srbija

                          #57
                          Re: Odrzavanje automobila

                          Originally posted by Alien108
                          Hvala bogu provedoh preko četvrt veka za volanom u zdravlju i radu...skoro ko Pantelija.
                          Kilometre sam prestao da brojim odavno, ali biće ih blizu 800K.
                          Glavni konji su bili iz Mercedesove i BMW štale, a bilo i mnogo sporednih.
                          Tehnologija je prilično napredovala i danas imamo kvalitetnije, čvršće i bolje zaštićene karoserije, bolju i bezbedniju opremu, efikasnije i štedljivije motore, i...

                          Održavanje današnjih automobila ne može bez ovlaštenog servisa, a to zna biti prilično skupo.
                          Zato nije teško shvatiti potrebu onih koji voze kola kod kojih je gotovo sve moguće održavati u sopstvenoj režiji.

                          Nakon svega, ako me pitate koji bi rađe vozio, ovaj sada - W124 300 E, ili nekadašnji W108 280 SE iz '68, bez razmišljanja to bi bio W108!
                          Za moj 635CSi ponuđen mi je 850CSi, glatko sam odbio.
                          Razlozi - upravo održavanje i pouzdanost.
                          W124 još nisam doveo u stanje mehaničke ispravnosti u kakvom su bili W108 koje sam vozio, iako je kupljen u solidnijem izdanju.

                          Osećaj sigurnosti i poverenja u atomobil nestao je zajedno sa starim Mercom.
                          Zbog divnih iskustava sa raznim mehaničarima svoje automobile odavno održavam sam, pa i uz pomoć literature sa neta (skoro uvek se može naći i originalna).

                          Sretna okolnost je i pomoć servisa za koje sam radio i održavam logistički softver u smislu dijagnostičke opreme i ponekog specijalnog alata.

                          Bude li sreće, uskoro će doći jedan W109, a možda i jedan E23, nažalost već odavno je ovde prilično obezvređen svaki entuzijazam, pa i ovaj naš automobilski ima sve manje smisla.
                          U potpunosti delim tvoje misljenje.
                          Otac je prodao svoj a6 2,5 TDI jer je BEZOBRAZNO skup za odrzavanje tako da mu ekonomicnost i ne rezultira ustedom u odnosu na jednu w124 250 dizel koja nikada nema mehanickih problema, bar ne u prvom predjenom milionu.
                          Ja sam prodao Hondu Acord 2.0 iz 2003-e, jer cim sam spustio **** u w124 i oseio ono sto danas nemaju cak ni noviji mercedsi a kamoli druga vozila, odmah sam se razleteo i naleteo na dobar komad koji dovodim u red sitnicama.

                          Comment

                          • Alien108
                            CBC Veteran
                            • 03.06.2008
                            • 129
                            • Beograd

                            #58
                            Re: Odrzavanje automobila

                            Originally posted by srbin001
                            ... jer cim sam spustio **** u w124 i oseio ono sto danas nemaju cak ni noviji mercedsi a kamoli druga vozila, ...

                            Kada se spusti pozadina u šta good ovako, ostaje samo tuga za vremenima kada su automobili bili jednostavni, pouzdani, sa neuporedivo više šarma i stila.
                            Nikad prežaljeni W108/109 koje sam vozio punih 15 godina bukvalno bez kvarova, neprevaziđen dugoprugaš sa aristokratskim manirima.

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              #59
                              Re: Odrzavanje automobila

                              - Odvajate li novac za odrzavanje automobila za vreme dok ga koristite ili razmisljate o tome tek kada se kvar pojavi?
                              - radite li preventivne preglede?
                              - Idete li odmah kod majstora na pojavu simptoma da nesto nije u redu(neravnomeran rad, cudni zvukovi, zujanje, sistanje, cangrljanje)
                              - cekate li da automobil postane neupotrebljiv?
                              - kada se odlucujete za zamenu guma, amortizera ili servis kocnica?
                              molio bih vas da se vratimo na temu
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • Hermes
                                CBC Senator XXL
                                • 14.02.2006
                                • 1306
                                • https://t.me/pump_upp
                                • bemve

                                #60
                                Re: Odrzavanje automobila

                                1.da
                                2.ne, vec sam dijagnosticiram
                                3.glupo pitanje na cbc
                                4.cesce nego sto je normalno
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X