Sutra cu najverovatnije postaviti spisak o prepoznavanju euro 3 iz Nemacke,Austrije itd. iz saobracajnih dozvola.Posto u mnogim ne pise nista o motoru,na carini kazu da u dozvoli postoji neka sifra koja to oznacava.Sutra to treba da dobijem,a kazu da to ima u sobracajnim samo u par zemalja.
A da li neko ima informaciju koliko se placa ta carina,tj.ima li neko uvid u knjiske cene automobila po kojima se odredjuje visina carinskih dazbina?Znam da je 20-ak% ali od koje cene?Ima li neko pristup tome?
osnovica se odredjuje prema katalogu zemlje iz koje auto dolazi, a tu mogu biti razlike i do 50%, te je neka vozila povoljnije uvoziti iz Italije, druga iz Nemacke....
Npr, pre dve godine je Toyota Carina 2.0, 1998, po nemackom katalogu vredela 3900, a po italijanskom 2200e.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
nemoj da te cudi, proizvodjaci koji prodaju automobile u SAD i pogotovu u Kaliforniji su morali da ispune daleko ranije stroge ( i strozije nego ovde) ekoloske norme da bi uospte mogli da prodaju vozila a time su i ostvarili tehnolosku prednost.
nije izuzetak da su Honda, Tojota, Nisan (odnosno njihove americke filijale), Mercedes, BMW, Volvo, Saab imali medju prvima motore koji ispunjavaju eko norme.
npr, Volvo je poceo prodaju u Kaliforniji euro 4 modela vec 1998 godine, koji su proizvedeni fakticki 1997. godine, znaci 4 godine pre uvodjenja euro 3 Volvo je vec prodavao euro 4.
danas, Volvo prodaje euro 5 i benzinske i dizel motore a euro 5 je tek najvaljen za 2008.- znaci 4 godine ranije.
Tojota sa Prisuom i Honda (sa jednim modelom ne mogu da se setim imena) prodaju u SAD modele koji zadovoljavaju ULEV 2007. specifikaciju a to je nesto sto bi mogli nazvati euro 6 buduca norma.
Evropa i evropski proizvodjaci koji prodaju samo lokalno u Evropi su obicno kasnije i sporije prihavatali te visoke norme, mozda uz izuzetak par firmi poput Audija.
prosecne evropske firme velike produkcije (nemacko italo francuske) su obicno cekale zadnji voz sve dok ih zakon ne potera mada i tu ima izuzetaka (recimo Pezo sa HDI i FAP konceptom).
tako da su moguce razne varijante ali to je sve nebitno jer se vazi jedino rec carine a ona je poslednja i ona samostalno pravi crno belu listu.
pa i po cenu da krsi medjunarodne obaveze ove zemlje i potpisane ugovore.... strucnjaci vec i formalno pricaju da ova Uredba nece izdrzati ni do kraja decembra koliko je lose (amaterski) i pogresno napisana i da je tehnicki gledano neprimenljiva.
recimo, po njoj je zabranjen uvoz euro 4 polovnih vozila- tako je tumaci ovlascena akreditovana institucija za izdavanje atesta.
itd...puno nebuloza poput toga da ce carinik optickim pregledom da odredjuje pripadnost ili nepripadnost euro 3 normi, odnosno to otvara direktno mesta za korupciju gigantskih razmera a nije predvijdena sledeca visa instanca za zalbu i realniju procenu posto je to cisto tehnicko pitanje.
pa dalje, od nove godine niti Zastava ne sme vise da prodaje euro 3 vec samo euro 4 nove automobile a kako ce se to sprovesti je bas zgodno pitanje...itd.
AMSS CMV je vec reagovao a i drugi su podneli predloge za reviziju Uredbe.
Tnx brick!Bas sam tebe cekao da se javis u ovoj temi.
Eto ljudi,sve hondine modele koji su radjeni u USA ili za njhovo trziste mozete uvoziti, valjda!
Brick, moja honda je radjena u USA, ali za nase trziste. Posto se hondini coupe-i i karavani rade samo u USA i nigde vishe! To znaci da otprilike svaki hondin coupe ili karavan od 96 godine zadovoljava euro 3!?
to moras da vidis sa carinom, njima je dato pravo da samostalno procenjuju koji auto moze a koji ne moze prema njihovoj slobodnoj proceni i snalazenju.
intitucije u zemlji koje su zaduzene za standarde i njihovu kontrolu su Uredbom zaobidjene i nista se ne pitaju.
tako da najverovatnije te USA Honde nece moci jer nasa carina uopste ne koristi kataloge vozila sa tog trzista, pa pretpostvaljam da se ti modeli nece ni naci uopste u spisku za uvoz.
mada, recimo uredbom se moze bez problema uvoziti stara klasicna Lada, Buba, Spacek, Reno 4 ili Fiat 128 iako nema govora ni o euro 3 niti o bilo kakvim eko normama.
moze i Fica 750 da se uvozi recimo po Uredbi bez ogranicenja i bez smetnje.
dovoljan uslov je da je model kosntruisan pre 01.01. 1970. godine i moze slobodno da se uvozi kao polovan...
kako je krenulo kod nas ce mozda proraditi prvi vremeplov
Brick, koriste se katalozi iz SAD. Gledao sam ih, moj prijatelj redovno uvozi auta odande i bilo je dosta povoljnosti zbog manjih osnovica i kursa dolara.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
ja sam razumeo da se te Honde geografksi prave u SAD ali su modeli za euro trziste...tako da se nisu ni prodavali kao takvi u SAD niti uvoze odande kao polovni.
e sad kako ce sa njima biti nemam pojma, niti da li ti euro modeli postoje u americkim katalozima koje koristi nasa carina.
meni je sve to "tak mutno" da se na kraju svede na stvar slobodne procene po osnovu neposrednog uverenja carinika.
necu da citam, samo prenosim (polu) zvanicna tumacenja onih kojima je to posao i koji su nadlezni da se izjasne- jaci uslov kazu pravnici je to sto je navedne eksplicitno datum koji dozvoljava od necije procene (pa jos muzeja i to privatnog) koja to zabranjuje selektivno.
dat je i konkretan primer- Fiat 128 bilo kada proizveden se moze uvoziti bez odobrenja bilo koga jer ispunjava predvidjeni uslov sto se tice MOTORA a to je jedino na sta se odnosi uredba.
kulturne, i ine vrednost ili stanje nije predmet ove Uredbe u smislu regulisanja rada Carinskih organa.
samo kazem da je prica o brizi za ekologiju apsurdna u kontekstu da se moze bez provere ekoloskih osobina motora uvoziti sve pre navedenog dautma konsturisano a bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje.
e sad, sto je uredbopisac bio nepismen pravno tehnicki i sto je napisao kako je napisao i ostavio prostor da se tumaci i ovako i onako nije nista novo...
ionako nekakva potvrda muzeja, Carine ovoga ili onoga nije nikakvo tehnicko ispitivanje i nije uopste merodavan papir o tehnickom ili ekoloskom stanju osim sto daje osnovu da neko prikuplja novi harac radi papirica..
za aute jos i nije toliko bitno ali sada kada krene uvoz polovnih krs kamiona i autobusa starih 40 godina i to za profesionalnu upotrebu po 10 sati dnevno na nasim putevima bice veselo...ekologija i bezbednost ce biti drasticno pogorsani ako se to dogodi.
a sa druge strane nasi kamioni vec sada u preko 80% registraovnih ne mogu da napuste zemlju jer su tehnicko ekoloski neispravni i ne mogu da se krecu putevima Evrope a nasu spediciju odnosno nekadasnje njenje poslove su preuzele madjarske i bugarske firme cijih slepera su prepuni nasi putevi u tranzitu.
Comment