PREREGISTRACIJA sa CG i ostalih

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladd
    CBC Senator XXL
    • 09.07.2006
    • 581
    • NBG

    Originally posted by Ljubo
    Originally posted by Vladd
    Trazi se preregistracija, uz taksu, ili placanje razlike carinskih stopa, i naravno PDV-a, koji se placa i za "prenos" BG na BG.
    Zato bi bili "prevareni" gradjani koji su imali mogucnost da kupe euro 3, imali su para...
    Ovo me najvise nervira kao argument, pogotovo kada vidjam bembare, audije i slicna tek malo starija vozila na CG table.
    Sigurno je da su i oni imali para za euro 3 auto (ne pricam ovde o Zastavi), ali jbg, ne i za audi, bmw i sl.

    Nisi me razumeo, ali jbga. Nije to nikakav "argument", razni (da im ne lepim epitet) sa "bembarama" i ostalom jezivom ergeom tipa CLK, se vec "snasla", imaju firme u CG (i dovoljno para da "zaobidju" propise na X nacina), i ne dotice ih se "gnjavaza" oko preregistracije.
    Da ne pomislis da ih "branim", ne trebam im ja ni kao lanjski sneg

    Jednostavno, o ovom "problemu" pokusavam da ne razmisljam povrsno (sto politicari, i ostali pametni, zainteresovani, npr veliki dileri, uvode kao "masovnu" pojavu koja im odgovara, jako), i "navijacki, kao na "referendumu".

    Pitam se samo, zasto nas, i samo nas, na celom Balkanu, maltretiraju sa propisima "ekoloskim", podmladjujemo (propisima ) auto park), umesto da podmladjujemo vozni park standardom, sami znamo sta da kupimo kada ima para.

    Ponavljam se, pogledajte "situaciju" sa motorima. Nema ogranicenja, nema krseva, svako vozi prema mogucnostima, i nema "preregistracija" i sl gluposti. Ima i "divljaka", ali se broj drasticno smanjuje.

    Ali to ne odgovara auto mafiji, koja je "ostavila" motore, zbog "male" zarade.

    Da razmisljamo "ovako"?

    Poz.

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      Jos jedan detalj, kupovinom euro 3 ne mora da znaci da ste ekologija, cista, posto niko ne kontrolise ako se izbaci katalizator (sto je zbog cene istog, cesta "pojava"), ali obaveza da se uveze euro 3 znaci da se mora kupiti skuplji auto (ne mogu slupani, vec u voznom stanju), sto dilerima garantuje lepu zaradu po komadu, uvek vecu od 500€, tako im je valjda lakse da racunaju.
      A pojedinac ako se upusti u uvoz, sam, da nema rodjake na carini ili vec gde treba, videce i sta je nevidjeni sex, koje u mozak koje po dzepu.., ili ce biti prinudjen, da bi za zivota zavrsio uvoz, da muvne ovde 100 onde 200 jura, sto je po zakonu, i svim zakonima, kojih se tako cvrsto drzimo...bla, bla.......i nema "mrdanja" van TOG zakona.

      A Zastavu "ubijaju", zar ne?

      Ako se bas toooliko brinu o svezem vazduhu, zasto ne spominju obavezu ugradnje plina, cistiji je i od euro 17, kada bude stigao , mislim da ih negde ziga....

      Poz.

      Comment


      • Originally posted by Vladd
        Jos jedan detalj, kupovinom euro 3 ne mora da znaci da ste ekologija, cista, posto niko ne kontrolise ako se izbaci katalizator (sto je zbog cene istog, cesta "pojava")
        Aha...to je zato sto se tehnicki pregled ne obavlja izuzev kocnica i broja sasije/motora.Svuda ali svuda (vec u HR npr.) auto mora da prodje i obavezan "EKO test" tj. analizu izduvnih gasova...Ja sam pre par dana produzavao registraciju i zahtevao sam da mi to urade kad vec placam 1000din + ko zna kakve takse samo za taj pregled
        U Nemackoj siljkom bodu auto odozdo da vide je li negde truo!

        A sto se tice zastave nikakav problem,ako hoce da budu fabrika automobila neka svaki auto koji naprave zadovoljava EURO 3 Ako ne moze sa domacim
        motorima onda imaju PSA ili nesto drugo.Auto ima ogranicen veka trajanja pa ono sto je vec na drumovima jednog dana ce otici na otpad.

        A sto se tice preregistracije ministarka Ivana je odlicno rekla "Svesno su rizikovali..." Hocete drzavu? Hocete u evropsku uniju? Molim lepo,a to sto su napravili znaci da su i prodavci i kupci tih automobila kriminalni umovi!!!

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Ali uzeti u obzir, da je "neka" carina (manja) placena, i neki (takodje manji) porez koji je "ubirala" "zajednica", znaci savezni
          jesi li siguran u to.
          do sada gde da sam cuo ili procitao uvek je bila informacija da niti carina niti porez pod pojmom savezni nije placen. niti 1 jedini dinar, evro.

          CG odavno je bila van SCG sto se carina tice i imala svoj carinski sistem, a koliko znam savezni porez na promet za aute je ukinut jos tamo negde 1992. (ili bese 91) godine sa nestankom SFRJ.

          sve sto mi je do sada poznato ukazuje da postoje bitno razliciti uslovi uvoza u Srbiju i u CG i to ne od juce, ne pre referenduma nekoliko meseci vec podosta godina.
          ako me secanje sluzi poslednji put kada je drzava CG ista uplatila kao prihod od saveznih carina u (tada zajednicki) budzet je bila 1997. godina.


          ne mislim da je najbitnije pitanje procenta ili novca- bitan je princip.
          da li nagradjivati krsenje zakona i to svesno sa namerom prevare (ne zelim da slusam da neko nije znao o kom se pravnom poslu radi zapravo) na teret moj ,tvoj i drugih poreskih obveznika, ili naterati jednu malu grupicu na postovanje zakona u smislu ravnopravnosti svihy gradjana, i delimicno kao opomenu da su prosla vremena haosa i divljanja 90tih i raznoraznih kradja i prekradja po raznim osnovama.
          tu ukljucujem i drzavne kradje.

          svakome ko mi kaze da sam sebican sto zahtevam ravnopravan tretman, nudim pitanje i ocekujem odgovor- zasto bih ja iz svog dzepa placao nekome sugradjaninu njegovu poresku obavezu.
          ili drugacije da li bi taj koji nije zeleo da plati porez i takse za auto pristao da plati moj deo poreza u nekoj drugoj oblasti a da je izbegnem placanje (inace obaveznog) poreza koji on redovno placa.

          tema je malo sira od auta, i zadire u sustinu uredjenja drzave.
          pojam pravne drzave kao realnost ili utopija...

          vrlo slicno je trazila i Zastava (i dobila) pa tako za Jugo 10 koji se komplet uvozi iz Italije jedna firma uvoznik (Zastava KG) uopste ne placa nikakvu carinu a time posredno i umanjen PDV.
          nikako mi se ne svidja da ja iz dzepa moram da placam jos dodatno i taj Zastavin deo poreza, i da finansiram tu firmu na nasilan nacin (Uredbom) koju je propisala trenutna Vlada.

          nisu jedini primeri gde razne firme dobijaju donacije iz dzepa gradjana a da nisu ti gradjani ni pitani direktno niti ikome podnose revizorske izvestaje sta je sa parama gradjana. a neke takve firme se pojavljuju kao veliki donatori, sponzori, itd .
          zadnji slucaj koji mi bode oci je RTS koji je navodno javna ustanova za informisanje a kao poslovni rashod ima bavljenje fudbalom, poklanjaju tudje pare koje nisu sami ni zaradili.

          sramota je da se mnogo toga ponovo vraca haosu 90tih gde se samo gleda ko ce koga da opljacka silom, pre svega mislim na Vlast koja prednjaci

          a jednom bi i u Zastavi mogli da skapiraju koji su im realni dometi i da sami predloze vlastima da za pocetak drasticno obore PDV ako je ikome stalo do masovnije prodaje koja se ne meri stotinama godisnje vec desetinama hiljada.

          a na vecu kolicinu u zbiru je i veci prikupljeni porez, stara prica o velikim brojevima u ekonomiji, ako je uopste neko sposoban da vidi i takve primere (poput SAD gde je retail taksa jednocifren broj).

          end of rumble..
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Ljubo
            CBC Senator
            • 18.10.2005
            • 278
            • Kraljevo

            Originally posted by Vladd
            Jednostavno, o ovom "problemu" pokusavam da ne razmisljam povrsno (sto politicari, i ostali pametni, zainteresovani, npr veliki dileri, uvode kao "masovnu" pojavu koja im odgovara, jako), i "navijacki, kao na "referendumu".
            Evo, i ja sam malo revidirao stav.
            Definitivno, i to niko nikakvim argumentima ne moze da ospori, ljudi su izbegavali propise Republike u kojoj zive, u nameri pridobijanja odredjene licne koristi.
            Logicno je, da ako je pravna drzava u pitanju, da se oni i kazne, tj. ne dozvoli uvoz vozila koja ne zadovoljavaju iste propise.

            E sad, posto smo ipak siromasno drustvo, svima nama je novac preko potreban, a da ne bi dosli u situaciju da na gubitku budu pomenuti prekrsioci a drzava uskracena vanrednih prihoda, mislim da bi najbolje bilo ako se dozvoli preregistracija (tj. uvoz) vozila sa CG tablicama registrovanih pre zvanicnog razdvajanja, pod uslovom da se plati PUNA CENA CARINE I PDV-a.
            Na ovaj nacin bi sve tri strane bile zadovoljene!
            1. 'Prekrsioci', jer su ipak uspeli da urade preregistraciju
            2. 'Savesni' jer su prekrsioci ipak kaznjeni na neki nacin, tj. svoja vozila su na kraju debelo preplatili
            3. Drzava (mozda i nju treba da stavim pod navodnicima?), jer je napravila kompromis i zadovoljila obe strane, a sama i profitirala od cele situacije.

            Comment

            • karazoki
              CBC Veteran
              • 25.08.2005
              • 157
              • Krusevac

              Ovde padaju velike reci kao sto su drzava , zakon , kriminal, a u stvari sve je to prosto ljudi su hteli da voze malo bolji auto po nizoj ceni ali kako rece jedan moj prijatelj " ne moze ona stvar u b... i dusa u raj" Ma koja vlast dosla i ma kako se zvala ljudi ce da se snalaze.

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                Najpostenije je da se cena preregistracije palti na osnovu relane kataloske cene kod nas tako da se tu niko od onih koji su regularno uvezli kola nebi osecao kao magarac

                Comment

                • ToNcA
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2006
                  • 868
                  • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                  • Mazda 6 2.0d

                  A zasto nebi onda dozvolili lep[o da svaki gradjanin Srbije ima pravo da uveze jedno vozilo bez placanja dazbina od sada pa u buduce (do kraja zivota). Pa ko ima vozilo sa CG tablama neka njega uveze a ostali da imaju pravo da gada budu odlucili da kupe/uvezu auto prvi koji budu uvezli bude bez dazbina i da svi budemo mirni?

                  Sto se mene tice meni bi odgovaralo (nemam auto sa CG tablama).

                  Svako drugo resenje bi bilo apsurd jer bi se posle uvek neko javio "e, hocu i ja".

                  Ja sam prvi koji bi trazio da se meni onda omoguci da uvezem neku 156-icu ili BMW serije 3 sa euro 2 motorom.

                  Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                  Comment

                  • Vladd
                    CBC Senator XXL
                    • 09.07.2006
                    • 581
                    • NBG

                    Pa "puna preregistracija" je "neko" resenje. Cak jedno od verovatnijih, posto bi zahtev za liberalizaciju uvoza bio "prevelik" zalogaj i nezamisliv posao za vladajuce garniture (ne mislim samo na postojecu, vec i sve ostale, posto su ionako svi bili na vlasti).

                    A sa prodajom Zastave toliko dave, da kada je prodaju (a morace da je poklone), automobili se nece voziti..

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      Originally posted by ToNcA

                      Ja sam prvi koji bi trazio da se meni onda omoguci da uvezem neku 156-icu ili BMW serije 3 sa euro 2 motorom.
                      I ta trojka manje zagadjuje od golfa dizela '89 (za iste pare, sada)

                      I ta "******stina" o zagadjenju, a benzin nam je na nivou euro -4. A da bi se "ostvarili" uslovi za euro standarde, i benzin je deo price, ali ko sme da "dira" NIS, bas da ih vidim "hrabre"

                      Comment

                      • fantastik
                        CBC Senator XXL
                        • 28.07.2005
                        • 417
                        • Novi Sad

                        sta se desava ako su na crnogorskom auto u saobracajnoj podaci o prvoj registraciji iz srbije da li takav auto moze da se prevede i kakva je procedura

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          Bez problema moze

                          Comment

                          • fantastik
                            CBC Senator XXL
                            • 28.07.2005
                            • 417
                            • Novi Sad

                            a sta se placa prevod i reg. i da li mogu ja sa srpskom lk taj auto da kupim na cg table i da prevedem,

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              Cuj ja sam ranij eiamo tih ikustva jos 96 sad je ipak to druga drzava nezam jedino ako jeovde auto

                              Comment

                              • DejanV
                                CBC Senator XXL
                                • 19.07.2005
                                • 682
                                • Beograd

                                Originally posted by Vladd
                                Originally posted by ToNcA

                                Ja sam prvi koji bi trazio da se meni onda omoguci da uvezem neku 156-icu ili BMW serije 3 sa euro 2 motorom.
                                I ta trojka manje zagadjuje od golfa dizela '89 (za iste pare, sada)

                                I ta "******stina" o zagadjenju, a benzin nam je na nivou euro -4. A da bi se "ostvarili" uslovi za euro standarde, i benzin je deo price, ali ko sme da "dira" NIS, bas da ih vidim "hrabre"
                                Gresis sto se goriva tice.

                                Naime, kako cujem iz druge ruke, NIS je takodje dobio nalog, i to vrlo ozbiljan (citaj: politicki, a tu nema zezanja, letece glave ako ne bude) da svoju trenutnu bazu za goriva koja je na 83/84 oktana, i iz koje se realno ne moze izvuci nista vise od tzv. "normal" benizna, tj. formalno 92 oktana (koliko po nezavisnim testovima, kako je naveo Sale 206, i ima), podigne na novu bazu, ako se dobro secam, 93/94 oktana. To je opet dovoljno da se sa odgovarajucim aditivima gorivo podigne na BMB 98 nivo - sto je vec sasvim prihvatljivo, pod uslovom da gorivo STVARNO ima najmanje 97 oktana na pumpi kada ga mi sipamo.

                                Izgleda da je nekome doslo iz ****ta u glavu da se cena NIS-a moze podici samo kroz kvalitetniju proizvodju, jer niko nece da kupi krs u koji posle mora da investira milijarde da ga dovede u kakav-takav red.

                                Sto se Zastave tice, neko ih je spomenuo, pa nisu oni proveli 8 meseci testirajuci Yugo i Floridu po Ceskoj iz zabave i sporta, nego zato sto ih je Dinkic ucenio da moraju da proizvode Euro 3 standard vozila, ili nema vise uplata drzave. Logika je jasna - ne mozemo traziti da uvoz bude ogranicen na Euro 3 standard ili bolje, a u zemlji proizvoditi vozila prema Euro 1 standardu. Koliko znam, ali nisam 100% siguran, rok im istice 31 decembra ove godine - otud onoliko uzurbano testiranje.

                                U praksi, to znaci potpuno izbacivanje karburatora na svim modelima i potpuni prelazak na EFI, i to ne Single Point kao sto su godinama radili, nego iskljucivo Multipoint.

                                E sada, sta ce biti od toga, zivi bili pa videli, nije ni taj 31 decembar daleko.

                                Pozdrav,
                                DVV
                                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                                Comment

                                Working...
                                X