Zakon o zaštiti potrošača.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drako
    CBC Član
    • 18.05.2011
    • 67
    • Kragujevac

    Da pogađam, AutoČačak?
    Dobri moj Stratose, tako se mi, evo već decenijama povlačimo da bi zdravlje sačuvali, ispred svakojakih baraba, a one to obilato koriste i evo nas tu gde smo danas.
    Ali dobro, i robovi su se pobunili jednom.

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      Drako,dobri moj druže,sve zavisi od pogleda na problem i ličnih ubeđenja. Ipak...nisi sreo tvrdoglavijeg...od mene kez ...

      Comment

      • drako
        CBC Član
        • 18.05.2011
        • 67
        • Kragujevac

        Meni slučaj Goranas liči na klasičnu prevaru, jer se ne radi o bilo kome već o uvozniku novih i prodavcu polovnih vozila (pretpostavljam iz uglavnom, razmene staro za novo) koji je pravno lice. Ne poznaju svi mehaniku a automobili su već toliko kompleksni da je moguće i od poznavaoca napraviti ovcu. Čisto sumnjam da nisu znali da je otišao "protokomer" i da auto troši litar ulja na 100 km i da je ovo normalna država a ne brlog ovaj slučaj bi prilično brzo završio na sudu a još brže bio rešen.
        Ako gospodin ima živaca, vremena i dobrog advokata, baš tim redosledom, ja bih pokušao da zaštitim svoje pravo da ne moram u prste da poznajem automobile e da bih mogao da kupim sebi jedan, a da mi pri tome uz osmeh ne uvale našminkanu lešinu, skrivajući podatke koje su trebali da znaju (pr. kilometraža).
        Kupovina od fizičkog lica je već donekle druga priča.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          Druga bitna stvar u celoj priči je da tržišna inspekcija nema nadležnost ukoliko je vrednost robe koja je predmet spora veća od milion dinara.
          ovo je prva bitna stvar tj najbitnija u celoj prici. los zakon...
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            Drako,izvini što se nastavljam,ali...
            Čovek nije našao za shodno ni u kilometar sat da pogleda pre nego što je pazario... Ne likujem i ne opravdavam tog uvoznika/prodavca/preprodavca/šta već,nego većina nas i gaće bi probala pre kupovine.
            Ja se svo vreme osvrćem na površnost i lakomislenost kupca. Uostalom,koliko sam informisan,polovni automobili se još uvek kod nas kupuju/prodaju u viđenom stanju i još uvek bez garancije legalnosti...Nema boljeg zakona a ni pravde.
            Nebih dalje...valjda se razumemo.

            Comment

            • gorans
              CBC Senator XXL
              • 09.03.2010
              • 1525
              • Beograd

              Jeste to sve tako ali kad bi bilo bas tako.Auto jeste iz kombinacije staro za novo i kada je doteran na procenu,majstori su detaljno pregledali auto,kacili ga na dijagnostiku i vozili ga.Kilometrazu nismo videli jer auto u momentu naseg vizuelnog pregleda nije imao akumulator a mi smo poverovali prodavcu i glavnom majstoru koji je rekao da mu je lamela malo losija a sve ostalo je OK! Sada se oni nesto vade na cenu jer su ga dali 500e nize od trzisne vrednosti ali je u taj auto vec ulozeno preko 500e i auto jos uvek ne valja.
              Naj veca jad i beda je sto ja radim u toj firmi i sto su mi ti majstori i prodavci visegodisnje kolege a kupac mi je prijatelj od detinjstva pa cu u celoj toj prici ja ispasti grbav!
              Jel znate ko dobije naj vise batina kada se dva cobana tuku preko magarca?

              Comment

              • drako
                CBC Član
                • 18.05.2011
                • 67
                • Kragujevac

                Ovo je baš klasičan slučaj zašto podržavam Zakon o zaštiti potrošača, i čini mi se da je u ovom slučaju kupac namerno prevaren.
                No, ova zemlja je bestragija i Stratos donekle ima prava, pitanje je koliko se može izgurati ovaj slučaj pred tržišnom inspekcijom i eventualno sudom.
                I na kraju kupovina u viđenom stanju: a kako da vidim u kakvom je stanju motor, kada postoji bar pet načina da ga privremeno zakrpiš dok ne uvaljaš dalje.
                I ponavljam sve se ovo odnosi na pravna lica, posebno kada imaju mogućnosti da provere auto koji prodaju, jer od te prodaje žive.

                Comment

                • boban1982
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2010
                  • 1106
                  • Batajnica
                  • SAXO VTS-BIC

                  Nekoliko postova iznad covek je pisao o reklamacijama na novoj astri,nije uspeo da ostvari svoja prava,pa zar mislite da se nesto moze uraditi kada je u pitanju polovan auto,ne moze posten covek izaci na kraj sa bandom koja je vesta u svojim prevarama jer on ne ume da razmislja na njihov nacin.Stvarno bih voleo da osmisle taj zakon kako valja i da ga primenjuju kako treba,ali u to ne verujem...

                  Comment

                  • gorans
                    CBC Senator XXL
                    • 09.03.2010
                    • 1525
                    • Beograd

                    Procitao sam u novinama da je u nemackoj 80 ljudi zavrsilo iza resetaka zbog vracanja kilometraze.Da mi imamo nemacki zakon ne bi imali ni jedan auto plac jer bi 99% vlasnika tih placeva bilo corkirano.A do tada.......

                    Comment

                    • boban1982
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2010
                      • 1106
                      • Batajnica
                      • SAXO VTS-BIC

                      Slazem se i mislim da u Srbiji jedva da ima auta kojima nije vracana kilometraza,a koji su uvezeni iz inostranstva.

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        u nemackoj 80 ljudi zavrsilo iza resetaka zbog vracanja kilometraze.
                        Ne kažnjavaju oni vraćanje kilometraže nego činjenice da je to i učinjeno. Naime,možeš ti na svom autu da postavljaš kilometražu svakog januara na nulu (recimo),ali tu činjenicu moraš i da naglasiš potencijalnom kupcu...ako se ne varam. U svakom slučaju,naglasak je na obmani.

                        Comment

                        • gorans
                          CBC Senator XXL
                          • 09.03.2010
                          • 1525
                          • Beograd

                          U pravu si stratos,nisam naveo da su tih 80 ljudi u stvari auto dileri cija je delatnost upravo kupo-prodaja automobila.Moj drugar iz Kelna je kupio nov VW Tiguan na lizing i sad je dosao na odmor u Srbiju i prica mi kako je za 8 meseci presao 30 000km i jos nije bio na prvom servisu a i kaze da ce banka da mu uzme oko 3500e zbog tako velike kilometraze pa mu je u juce u Novom Sadu skinuo kilometrazu na 5000km.Ako ga izvale svabe,obrao je bostan.

                          Comment

                          • kuzmar
                            Moderator
                            • 18.12.2009
                            • 783
                            • Lazarevac
                            • Pezo 207 1.6 HDI

                            Odg: Zakon o zaštiti potrošača.

                            Kupio danas poslednji broj SAT revije i tamo tema o tome sta obican kupac moze da uradi ako primeti da su mu na benzinskoj pumpi zakinulu na kolici goriva. Naravno pomenut je Zakon o zastiti potrosaca i kazu da je usvajanjem ovog zakona trzisna inspekcija izgubila ovlascenje da izadje u kontrolu po prijavi fizickog lica. Takodje kaze da su neka ovlascenja dobile organizacije za zastitu potrosaca ali da one nemaju kapaciteta za sprovodjenje tih odredbi, kao i da nemaju gotovo nikakav autoritet da bi mogle nesto da urade. I ispade da osteceni kupac moze da uradi tri stvari: da odmah odustane, da se zali nekoj organizaciji za zastitu potrosaca i da dobije pravni savet (posto jedino to mogu i da urade) ili da popuni zapisnik o reklamaciji koji bi trgovac trebao da ima, da saceka 15 dana koliki je rok za odgovor, pa onda ako mu ne odgovore nista ima pravo da se zali, cini mi se nadleznom sudu ili trzisnoj inspekciji i to samo po pitanju nepostovanja zakonskog roka za resavanje reklamacije(trenutno mi nije SAT pri ruci). I u ovom poslednjem slucaju ako trgovac odbije reklamaciju kao neosnovanu trzisna inspekcija nema nikakvu nadleznost.

                            Toliko o tom Zakonu. Tresla se gora rodio se mis.
                            www.paluba.info

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              Polovna vozila - garancija prodavca!

                              Danas u emisiji SAT (milog li nam Mirka), obrađivana tema garancije prodavca na polovna vozila. Izvesni gospodin Popović iz neke Agencije za zaštitu prava potrošača, objašnjava, da je zakonski rok 2 (dve) godine, da će vozilo verno služiti svrsi, za koju je namenjeno. Znači, neće se kvariti, odnosno, kvar će biti otklonjen na račun prodavca!!! U suprotnom, kupac ima pravo raskida ugovora, povrat ugovorene (i plačene) cene, kao i naknadu štete, koju je pretrpeo.

                              Zato, agencija preporučuje, da se u ugovoru unese kauzula (odredba) o garanciji: na šta se odnosi i rok, koji ne može da bude kraći od godinu dana. Naveo je, da su već krenule neke tužbe, ali ishod još nije poznat. Takođe (ako je za verovati) u nekoliko slučajeva prodavci su usvojili žalbe i uz posredovanje Agencije, vratili pare kupcima, nakon poništenja kupoprodajnog ugovora!? (sic!)

                              Comment

                              Working...
                              X