Da bi doskočila vlasnicima džipova koji su, da bi izbegli plaćanje poreza na luksuz, svoje ljubimce registrovali kao teretnjake, država je od 1. januara ove godine uvela porez na sva teretna vozila ukupne mase do 3.5 tona.
Ali, ne lezi vraže. Zbog ovoga su se, ni krivi ni dužni, u nebranom grožđu našli i oni koji nikakve veze sa luksuzom nemaju - vlasnici kombija, pikapova i drugih vučnih teretnjaka mase do 3.5 tona! I oni će ubuduće morati da plaćaju na desetine hiljada dinara dodatnog poreza.
Prema podacima iz MUP, u Srbiji ima 128.126 teretnih vozila mase do 3,5 tona, pa će država od poreza na teretnjake zaraditi najmanje sedam milijardi dinara.
Saznanje da će za registraciju kombija od 2.800 kubika i porez morati da plati oko 100.000 dinara zaprepastilo je Ivanu Novaković, vlasnicu autoprevozničke radnje i četiri kombi vozila.
- Pre neki dan sam otišla u MUP da se raspitam koliko košta registracija kombija i doživela pravi šok kad sam otkrila da pored registracije, koja košta oko 33.000 dinara, moram da platim i taksu od 63.000 dinara. Tu taksu država je uvela da bi vlasnicima džipova naplatila porez na luksuz. Kako bi izbegli plaćanje drakonske takse, vlasnici džipova registrovali su svoje automobile kao teretna vozila, koja do sada nisu bila oporezovana. Da bi im doskočila, država je smislila da uvede taksu i za teretna vozila. To je totalni apsurd, jer smo zbog njih mi stradali - objašnjava Novakovićeva.
Direktor Poreske uprave Dragutin Radosavljević kaže za Kurir da Poreska uprava samo izvršava odluke Vlade i Ministarstva finansija, koji su odlučili da svi moraju da plate porez na luksuz.
- Do kraja 2011. godine svi će morati da plate porez na džipove, jahte i ostali luksuz. Više niko ni na koji način neće moći da izbegne obaveze plaćanja poreza. Imamo odličnu saradnju sa MUP - rekao je za Kurir Radosavljević.
Ugroženi prevoznici
Ekonomista Saša Đogović kaže da oporezivanje teretnjaka do 3.5 tona pokazuje da ni poslanici ni kreatori tog zakona nisu razmišljali kakve će posledice njegova primena imati na poslovanje prevoznika.
- Mogli su da izdvoje džipove, jer oni ne spadaju u teretna vozila, kako bi se izbeglo ovo grupno oporezivanje. To će biti veliko opterećenje za prevoznike i toliko će im uvećati troškove da će dovesti u pitanje njihovo poslovanje - kaže Đogović.
Izvor
Ali, ne lezi vraže. Zbog ovoga su se, ni krivi ni dužni, u nebranom grožđu našli i oni koji nikakve veze sa luksuzom nemaju - vlasnici kombija, pikapova i drugih vučnih teretnjaka mase do 3.5 tona! I oni će ubuduće morati da plaćaju na desetine hiljada dinara dodatnog poreza.
Prema podacima iz MUP, u Srbiji ima 128.126 teretnih vozila mase do 3,5 tona, pa će država od poreza na teretnjake zaraditi najmanje sedam milijardi dinara.
Saznanje da će za registraciju kombija od 2.800 kubika i porez morati da plati oko 100.000 dinara zaprepastilo je Ivanu Novaković, vlasnicu autoprevozničke radnje i četiri kombi vozila.
- Pre neki dan sam otišla u MUP da se raspitam koliko košta registracija kombija i doživela pravi šok kad sam otkrila da pored registracije, koja košta oko 33.000 dinara, moram da platim i taksu od 63.000 dinara. Tu taksu država je uvela da bi vlasnicima džipova naplatila porez na luksuz. Kako bi izbegli plaćanje drakonske takse, vlasnici džipova registrovali su svoje automobile kao teretna vozila, koja do sada nisu bila oporezovana. Da bi im doskočila, država je smislila da uvede taksu i za teretna vozila. To je totalni apsurd, jer smo zbog njih mi stradali - objašnjava Novakovićeva.
Direktor Poreske uprave Dragutin Radosavljević kaže za Kurir da Poreska uprava samo izvršava odluke Vlade i Ministarstva finansija, koji su odlučili da svi moraju da plate porez na luksuz.
- Do kraja 2011. godine svi će morati da plate porez na džipove, jahte i ostali luksuz. Više niko ni na koji način neće moći da izbegne obaveze plaćanja poreza. Imamo odličnu saradnju sa MUP - rekao je za Kurir Radosavljević.
Ugroženi prevoznici
Ekonomista Saša Đogović kaže da oporezivanje teretnjaka do 3.5 tona pokazuje da ni poslanici ni kreatori tog zakona nisu razmišljali kakve će posledice njegova primena imati na poslovanje prevoznika.
- Mogli su da izdvoje džipove, jer oni ne spadaju u teretna vozila, kako bi se izbeglo ovo grupno oporezivanje. To će biti veliko opterećenje za prevoznike i toliko će im uvećati troškove da će dovesti u pitanje njihovo poslovanje - kaže Đogović.
Izvor
Comment