SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni :S )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni :S )

    Scenario:
    Krece se sa popravkom, preradom B205L motora auta koji je dovucen do radionice. 2 cilindra jasno nerade uz nenormalan pritisak u karteru tako da izbija ulje na iberlauf.

    Spreman da izkonvertiram motor i ubacim klipove koji ce da rade posao.

    Skidanjem glave se lako ustanovljava da je dihtung probio. Dalje, na klipu 4. cilindra nalazi se listic velicine 2x2cm od tankog aluminijuma. Tada postaje jasno da su se klipovi razmazali po cilindru i da je aluminijumska ljuska od alu glazure otpala i zavrsila u cilindru. Klipovi na prvom i cetvrtom igraju klik-klak.

    Vadjenje klipova pokazuje sto se na slikama vidi, ocekivani scenario. Do ovog trenutka vidim da honerica odradjuje posao ali, skidanjem kartera kontrola letecih lezajeva, prolazi, mogu novi. Skidam lezeci 3 i nesvidja mi se sta vidim. Do njega ide kanal za ulje i isti kanal razvodi ulje za lezajeve balansnih osovina. Ima li tu traga treba baciti oko na lezeci broj 2 jer se snabdeva uljem kroz kanale radilice iz 3 lezeceg. Naravno, pesnica survana, lezajevi okrenuli. Igrom slucaja, Kalle koji je bio i pomagao i imao kurs specijalnih zahvata je kupio takodje jedng 9-5 sa ostecenim motorom.

    Lako nalazimo da to sto kod mene valja kod njega nevalja i obratno. Posto sam ja vec kupio jednu drugu glavu od BioPowera i klipove, lezajeve i sve ostalo za baciti motor na zero point, kombinacija njegovog motora i mog sa delovima koje sam uzeo i neke koje sam vec imao daje za rezultat 2 motora. Sutra po ostatak i pakovanje

    Tako da nesto sto je ocekivano da bude gotovo koliko danas, zbog vadjenja motora i obima radova, povuci ce za sobom da se izmeni i ostatak koji je moguce izmeniti u cilju stvaranja B203R na Trionic 7 platformi.

    Motor je spakovan, ceka ubacivanje u auto za vikend,..





























































































    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #2
    Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

    sta bese O909?
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

      O909 je specijalni pojacivac ulja sa 22 aditiva tako da kad namazes lezajeve i radilicu sa njom mozes mirne glave da vrtis motor dok ulje nedodje svugde. Sadrzi izmedju ostalog i OMEGA Megalite koji se vezuje na mikro nivou za povrsinu i nedozvoljava pucanje uljanog filma. Nesto sto je neophodno za motore koji ce vrteti na visokim obrtajima a uz to imaju visoke obrtne momente (trazice lako tecno ulje kojem uljani film nece pucati).

      Posle prvog ulja ide ovo:



      The ultimate 631 Syn

      btw: ti si krivac sto ovde radim ovu publikaciju..
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • CikaKure
        CBC Senator XXL
        • 14.08.2005
        • 668
        • Beograd

        #4
        Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

        Nimidobro kad vidim ovo.
        Ajd kad vec pises, pisi i koliko kosta igranka, za nauk svima?

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

          Ovo se ne desava modelima posle 2003.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • CikaKure
            CBC Senator XXL
            • 14.08.2005
            • 668
            • Beograd

            #6
            Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

            huh, sad mi je laknulo :-) Salu na stranu, mislim da je skroz ok da se cuju i vide iskustva, i da se stekne predstava koliko sta kosta.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

              Jedan od retkih automobila kojima ovako nesto moze da se desi i opet, vazi samo za modele sa motorima B2x5 izmedju 1998-2003 god.
              2004 je dosao fabricki upgrade na iberturi koji resava problematiku sa degradacijom ulja po ubrzanom postupku.

              SAAB Trionic je u sustini toliko adaptvan da ce prikriti sve greske koje postoje, lezeci lezaj koji je okrenuo je iz razloga da je sito zacepljeno sa oil sludge (uljani mulj ) ali je prvenstveno motor imao problem sa nedovoljnim podmazivanjem cilindara sa istim razlogom. Varijacije u volumetrijskom punjenju izmedju cilindara su prikrivene sa adaptivitetom sistema koji cini sve da akseleracija od klipa do klipa bude indenticna kroz pomeranje paljenja individuelno i kroz menjanje injektorske kvote po cilindru. Vlasnik nije ni bio svestan da su klipovi bili u fazi toljenja (frikcionog) a kasnije ni da jedan lezaj na radilici vrti zajedno sa njom. Radilica je naime toliko teska i stabilna da preskakanje funkcije lezaja na jednom lezecem nije dalo neke simptome koji su lako primetni.

              Zaustavilo ga je (ne prevelika potrosnja ulja, jer su ovi motori bili na listi potrosaca ulja) vec da je kako navedoh ljuska od otopljenog klipa se otkacila sa cilindra i podpomogla da dihtung glave strada. U sustini, tu je i bio kraj za ovaj motor, radio je do zadnjeg "besprekorono" sem da je potrosnja ulja bila povecana.

              Lista delova koju su utroseni:

              Blok motora
              Klipovi
              Karike
              Lezajevi leteci i lezeci
              Celokupna transmisija bregaste osovine
              Radilica (tap lezeceg br. 2 je ispoliran ali je kotrolom ustanovljeno da je dobio ovalitet, kanal za ulje remeti termicku stabilnost kruga)

              U sustini sem dekli i uljane pumpe u jednoj od njeh i kartera sa pickupom, ceo polumotor.

              Cena polumotora je u renoviranom stanju od 1500-2000€
              a to dolazi cena rada za zamenu motora od 600-800€ (EU standardi)

              Meni koji u sustini imam na "lageru" 2 motora u delovima je istisnuto 400€ za delove tako da su troskovi minimalni.

              Auto je uzet kao havarisan da se popravi i da se proda dalje, sad sa ovolikim ucescem kad je dobio motor sa mojim modifikacijama neisplati se za prodavati jer ionako postoji potreba u porodici za drugim autom te ovaj sa ovakvim motorom ostaje unutar iste.

              Dakle, cena popravke i ozivljavanja ovog auta bi bila tik ispod ili recimo oko 3000€.
              U Srbiji takodje oko te cene prema musteriji mada bi sve bilo samo karabudzenje na bazi originalne konfiguracije sa potencijalom za sledecu uskoro ocekivanu havariju.

              Pozz
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • CLD
                CBC Senator XXL
                • 08.02.2005
                • 1225
                • Belgija - ranije Luna-Chico

                #8
                Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                znaci kod mog moze da se desi.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                  Desava se prvenstveno autima kojima je primarna upotreba gradska voznja u kratkim vremenskim intervalima.

                  Auta koja su vozena na duge staze nisu na listi rizicnih. Ukoliko je ulje menjano na svakih 10-15K km rizik je smanjen.
                  Ukoliko je upgrade kit od cranckhouse ventilation #6 instaliran rizik je smanjen (novih ostecenja posle toga nece biti ali steta koju je motor pretrpeo pre nadogradnje je nepovratan proces).

                  Jednom recju je uzimanje ovih SAABova kupovina macke u dzaku.
                  Resenja postoje i davno su opisana, kako god, zahtevaju povecanu paznju i nivo odrzavanja mora biti izdignut.



                  Razlika izmedju zivota i smrti ovih motora je u ovom kitu koji kosta svega 40€ (SAAB good will)
                  Nazalost informacija nije dosegla do svakog vlasnika.

                  Komponenta u gornjem desnom cosku je kraj cevi sipke za merenje nivoa ulja i samo sa niplom (izvodom sa strane za dodatno crevo) je model koji govori da je nadogradnja izvrsena.

                  Pozz
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • stevak
                    CBC Senator XXL
                    • 31.05.2009
                    • 1215
                    • Zemun
                    • Saab 9000 cs 2.0T

                    #10
                    Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                    Da li ovo važi samo za B205 motore, ili je i za B204?
                    ex SAABotražitelj

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                      Napisah vec B2x5 (x=0 ili 3)
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • stevak
                        CBC Senator XXL
                        • 31.05.2009
                        • 1215
                        • Zemun
                        • Saab 9000 cs 2.0T

                        #12
                        Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                        Video, ali ko pita - ne skita
                        ex SAABotražitelj

                        Comment

                        • SAAB PoWeR
                          CBC Senator XXL
                          • 26.04.2005
                          • 1394
                          • tu iza coska(Milwaukee USA)

                          #13
                          Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                          do sada sam uradio tri motora iz 9-5 sva tri su bili iz 1999 godine cetvrti klip i cilindar i ne toliko treci cilindar su stradali , sve ijedan je imao crevo na poklopcu ventila polomljeno i vozeni su tako , velika kolicina karbona u motoru , posto se ovde neisplati honiranje cilindra , jedino ako sam radis sa busilicom onda da ali , sva tri sam uzeo kompletne blokove od 19996 9000 modela sa dihtungom glave od 9000 i nabacio staru glavu i teraj tako

                          nije mi jasno odakle toliki karbon unutar motora , naravno kvalitetno ulje je kriticno , ali meni tu karike itolerancije smrde , kako stariji motori nemaju taj problem

                          zar ti klipovi i klipnjace nisu iz nekog opelovog motora ?
                          _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                            Holden?
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Re: SAAB 9-5 totalna havarija motora (niskofrikcioni )

                              Klipnjace duzine centar-centar
                              B204L 153mm, 78mm hod klipa, komp visina klipa bolcna-celo 40,6mm
                              B234L/R 147mm, 90mm hod klipa, komp visina klipa bolcna-celo 40,6mm

                              B205L/R 159mm, 78mm hod klipa, komp visina klipa bolcna-celo 34,2mm
                              B235L/R 153mm. 153mm, 90mm hod klipa, komp visina klipa bolcna-celo 34,2mm

                              Klipnjace su SAAB, klipovi su konstrukcijski iz Omege 2.0 iz pocetka 90-ih sa 1,5mm prvom i drugom karikom za razliku od SAAB karika 2mm visine.

                              Karike su tipa niske frikcije a klipovi ne odgovaraju konstrukcijski (geometrijski) u blok od SAABa. Postoje znacajne procesne razlike izmedju ova 2 klipa u istom bloku, koga zanima mogu da objasnim.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X