NEW vs. OLD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bingodalton
    CBC Senator XXL
    • 12.11.2012
    • 316
    • Novi Sad
    • GP 1.9 JTDM Sporting

    NEW vs. OLD

    Svidja mi se ta nova, najavljena tema, pa imam predlog.

    Da se uvrste clanovi da daju svoj doprinos oko izbora automobila na kom bi se zasnovala tema, kao i na ostalim aspektima analize.

    Recimo da se od par ponudjenih automobila odabere jedan, cenovnog ranga 15-17h evra kao nov.
    Pretpostavljam da ce to biti neki benzinac 1.6, da se analiza troskova radi na 6 godina (kilometraza po godini 25 ili 30 hiljada km), sto omogucava poredjenje kupovine vozila starog i 3 godine, uz dodatno koriscenje u trajanju od 3 godine, ili recimo novog i koriscenje u trajanju od tri godine.
    Naravno, i manji intervali su moguci, kao primer kupovina godinu dana starog automobila i koriscenje narednih 5 godina ili kupovina novog i koriscenje 5 godina.

    Da se precizno saznaju troskovi odrzavanja u garantnom i vangarantnom roku, kao i intervali servisa za Srbiju, da se uracunaju gume i ostalo sto se eventualno menja nakon 10, 20, 50, 100,... hiljada kilometara (po iskustvu forumasa), da se nakon svake godine proceni vrednost vozila i izracunaju troskovi za tu godinu koriscenja,... Na pocetku teme bi trebalo odluciti koje sve kriterijume treba uvrstiti. Naravno i zadovoljstvo u voznji automobila starog 3 ili 0 godina

    Verujem da ce tema biti posecena i da bi trebalo lepo razraditi koncept odlucivanja kako posle ne bi bilo pogresno unetih vrednosti...

  • [darkside]
    CBC Veteran
    • 19.03.2009
    • 107
    • Beograd

    #2
    NEW vs. OLD

    Šta mislite, da li je bolje kupiti nova ili polovna kola? I naravno ZAŠTO? He he... Mislim da ova tema ima potencijala da dosegne 1000 stranica! Ali stvarno, mnogi od nas se nalaze/nalaziće se pred kupovinom auta pa bi bilo veoma zanimljivo čute argumente za i protiv novih kola i isto to za polovnjake. Takođe, bilo bi dobro da se u temi javi neko ko radi/sarađuje sa osiguravajućim kućama i ko bi mogao da nas "prosvetli" o tačnim iznosima gubitka vrednosti određenih marki automobila tokom godina. To isto važi i za posetioce foruma koji rade/sarađuju sa ovlašćenim servisima. Da nas upute u stanje regularnih servisa, njihovog koštanja tokom godina eksploatacije itd.
    od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

    Comment

    • Arsa
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2007
      • 345
      • Nis
      • MBw210, BMW e32

      #3
      , vecita tema, dostici ce mnogo vise stranica ali se pitanje mora koncipirati drugacije. Moraju se za pocetak odrediti klase po cenama jer za recimo 9.000,00 evra bolje je kupiti polovan automobil a za 16.000 evra nov (ovo je samo primer). Zatim, neki od nas prelaze stotine hiljada kilometara godisnje dok drugi prelaze deset. Pitanje nije jednostavno pa iziskuje odrednice za diskusiju i razmisljanje.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Dogovorite prvo kriterijume pa da idemo dalje...
        Ne bih se upuštao u nešto što košta više od 20.000, to nije interesantno za većunu ljudi u ovom trenutku koji će nažalost izgleda potrajati..

        Uzeo bih za primer neki do 10 ili do 15. Isto tako nije svejedno da li je Japanac ili Rus, ne gube jednako cenu itd...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Desmo
          CBC Senator
          • 27.06.2010
          • 280
          • Vrsac
          • VW Mk2 1.8

          #5
          Nema tu mnogo da se računa. Uživanje će uvek biti veće sa polovnim kolima. Zašto?

          Zato što se za isto novca može kupiti bolji i opremljeniji auto. Bolji u smislu i kvaliteta i performansi.

          Jeftiniji u smislu cene koja se plaća u startu, cene održavanja (nema ucena zbog garancije da se auto vozi kod ovl. servisera koji su skupi).

          Nov auto ima garanciju, ok... jasno mi je to. Kad ćeš se više iznervirati ako ti neko na parkingu ogrebe kjučem - nov ili polovan automobil?

          Nije uživanje samo vožnja već i kad parkiraš auto ispred zgrade i legneš u krevet. (Manje boli glava)

          Čak iako smanjimo cenovni rang koji si naveo za 50%, za toliku sumu novca se može kupiti polovan automobil da ti se zavrti u glavi.

          Automobil koji će te služiti 10 godina uz pristojno održavanje. Automobil koji neće izgubiti na vrednosti prilikom prodaje koliko nov automobil.
          Aspirazione naturale!

          Comment

          • [darkside]
            CBC Veteran
            • 19.03.2009
            • 107
            • Beograd

            #6
            Originally posted by Desmo View Post
            Nema tu mnogo da se računa. Uživanje će uvek biti veće sa polovnim kolima. Zašto?

            Zato što se za isto novca može kupiti bolji i opremljeniji auto. Bolji u smislu i kvaliteta i performansi.
            Nije baš sve tako kao što si napisao. Nova kola se većinom kupuju na kredit, a polovnjaci za keš. Dakle nije isto ako daš učešće od 5000 i kupiš kola od 20000 sa mesečnom ratom od 300 €, i kad uzmeš polovnjaka za 10000. Taj koji je uzeo nova od 20000 će i dalje za 2 godine korišćenja platiti "samo" 12200 € i vozi ludilo od kola. A keš kupac je iskeširao 10000 i moli Boga da mu se ništa od kvarova ne desi. Zato ova tema i jeste zanimljiva, jer ima puno varijanti koje se moraju uzeti u obzir...
            od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Nema tu mnogo mudrosti. Onaj ko planira da vozi auto bar 7-8 godina i da ne razmišlja kad će da se pokvari i da li će da ga ostavi auto, koliko je prešao, kako su se prethodni vlasnici odnosili prema njemu...ili pak ima višak para kupuje nov auto. Onaj ko će da menja auto svake 2 godine i/ili ga više zanima jača oprema/veći auto za koji nema pare da kupi nov, uzeće polovan. Ja bi verovatno išao na ovu drugu varijantu ali dosta toga može da zavisi od životnih okolnosti i datog trenutka.
              A ima nas i u trećoj kategoriji koji ni ne razmišljamo o kupvini nečega što košta više do par hiljada evropljana

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                U principu bi najednostavnije bilo da neko ko je kupio nov auto za keš ili na kredu a može i oba da opiše koliko to košta od tada do sada.

                Za polovnjak se lakše izračuna.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  vw golf VI, 1.4 benzin, 2009 godiste, april mesec. - 16500 kostao, lizing cena 22000 hiljade, kasko za 5 godina 2500. Od problema, dva trula auspuha, jedan zamenjen u garanciji drugi kosta 500 eura i par odlazaka na dijagnostiku jer nece sa vremena na vreme vruc da pali. Trenutno na satu 50.000km. pa procenite.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Dzoni_mkv
                    CBC Senator XXL
                    • 29.04.2007
                    • 875
                    • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                    #10
                    Fiat Punto 2010 godiste. Kostao 8500 eur, uzeo sam na kredit (veliki sam protivnik kredita, naravno subvencionisani kredit bez ucesca kamata smesna i zato je na kredit) u startu dao 200 eur za neki krs koji je isao staro za novo rata 112 eur mesecno.
                    Presao 50 000 km troskovi redovnih servisa do pre 7 dana bili 7200 din (3 filtera za gas) jer je ostatak redovnog odrzavnja bio gratis (filteri, ulje, svecice itd).
                    Pre 7 dana uradio prvi servis van garantnog roka, i zamenio donja ramena (ja sam kumovao ovome), ulje, svi filteri, reglaza, ruke 220 eur.
                    Od problema nista. Slatko se navozah.....Zimske gume nisam racunao, registraciju i da placam kasko. Ne moram, ali zarad moje mirne glave imam kasko zato ga ne racunam jer nije obavezan (nemam taj problem da mi banka ili lizing kuca primoravaju na to), vec je moja volja.

                    Jedini problem: Hitno mi treba veci auto. Nazalost moracu da ga menjam. Da li ce biti polovan ili nov jos uvek ne znam. Mislim znam, ali nema svrhe kupovati nov auto voziti samo par meseci i onda prodavati. E zato ce mozda biti neki polovnjak ili cu se stisnuti sa ovim autom dok se ne neke druge stvari ne otvore.

                    Za polovnjake ne znam. Imao sam Vektru gde nisam ni dinara ulozio. U MG sam skokao 1500 eur za 1 mesec. Pa kako ti se zalomi.
                    Last edited by Dzoni_mkv; 16.01.2013, 13:47.
                    You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                    Comment

                    • sasha015
                      CBC Veteran
                      • 29.02.2008
                      • 153
                      • LOznica
                      • Hyundai i-20

                      #11
                      Hyundai i20,1.2 79ks,2011 mart.
                      Placen 10000 evra sa registracijom,kaskom,obaveznom opremom i patosnicma.

                      5000 za kesh
                      5000 kreda na 72 meseca-vraca se oko 6500 evra.Rata fiskna 89 evra,bez zaloge,bez obaveznog kaska.
                      Kasko je oko 300 evra godisnje.
                      Redovan servis je oko 120 evra jednom godisnje.
                      BEz ikakvih problema gura sada 13000 km.Uglavnom se koristi u vangradskoj voznji.Po gradu gazim zeninog jugisu 45 :-))
                      Zavrsava posao za ono za sta je kupljen.Kljuc u bravu,pun rezorvoar,napumpane gume i vozi.Bez razmisljanja da li moze izdrzati do mora ili do Bg.To mi je bio cilj.

                      Zakljucak:
                      Da kosta i da ce gubitak biti veliki znam i sam.Ne vozi se mnogo,oko 7000 km godisnje.Nema se vremena za voznju od posla a i nigde ne putujemo vec 6 meseci,stan nam je ceo svet jer odrzavamo trudnocu :-)).Da ne bi stajao u garazi trenutno provozam ga svakih 3-4 dana na otvorenom po 20-30 km.Jednostavno sada nemam potrebu za autom,radnja mi je na 2 km od stana i koristim yugishu za to.ali za par meseci kada dodje bebac ce biti itekako potreban.
                      Ne bih preporucio ovakvu avanturu ako nemate dobra primanja mnogo veca od prosecne domace plate.

                      Polovnjak nije dolazio u obzir,jer sam za godinu dana na "novom" polovnom izgubio 2500 evra pokusavajuci da od babe napravim nesto. .Posle takve avanture,gubljenja vremena po servisima i pretrazivanja foruma,shvatite da vam "TO" ne treba u zivotu,ako mozete da priustite novi auto,pa makar on bio i "B"segmenta,pa makar delimicno i na kredit.Zao mi samo sto nismo imali vise kesha za ucesce,manja bi bila kamata.
                      A znate li kakvu sam bembaru mogao kupiti za 10.000???Sto kaze pumpadzija,lepa ti je ta "tojota",ali brate mogao si kupiti pravi auto :-)) pokazujuci na neki bmw u susednom boksu.Ali ja ne bih mogao da odrzavam takav bmw kako treba.
                      Jedini trosak koji imam ovde je tih 120 evra godisnje.I kasko oko 300,koga ne moram da placam.I realno nije mi trebao ove 2 godine.

                      Svi mi imamo razlicitie poglede na svet.Treba biti svestan sebe i svojih mogucnosti.Ja sam novi auto dugo planirao.Prvi put sam odustao,kupio polovan,izgubio 2500 evra na padu cene i odrzavanju za godinu dana i onda se batalio tih gluposti i kupio novi.

                      Eto moje iskustvo u par recenica :-))

                      Comment

                      • Chubbs
                        Everybody lies
                        • 29.01.2006
                        • 5807
                        • Novi Sad
                        • Audi A6 1.8T

                        #12
                        a sad polovnjak: bmw e46, 320d, uvezen iz italije 2010, sa jednim ostecenim klipom(otkinula se klapna) 120000 na satu, 4500 placen tamo, 5800 izasao na tablice, nov klip, cepovi, servis... 500 eura(sam odradio sve, zato niska cena), zamenjeni nosaci motora 200 eura i spone balans stangle 20 eura, hladnjak ulja ponekad slini na jednom mestu, posto je ponekad i ne curi vec samo pokaze, za sad se ne menja.
                        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                        Comment

                        • JNC
                          CBC Senator XXL
                          • 19.12.2006
                          • 1332
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by Chubbs View Post
                          vw golf VI, 1.4 benzin, 2009 godiste, april mesec. - 16500 kostao, lizing cena 22000 hiljade, kasko za 5 godina 2500. Od problema, dva trula auspuha, jedan zamenjen u garanciji drugi kosta 500 eura i par odlazaka na dijagnostiku jer nece sa vremena na vreme vruc da pali. Trenutno na satu 50.000km. pa procenite.
                          Ako je ovoliko kostao sa troskovima i sva ta zezancija oko njega na toj kilometrazi definitivno se ne isplati.

                          Mazda 3 1.6 benzin, kupljena 2006. april, kostala 15.900 za kes, uzeta na lizing 19.800 sa kamatama, u ovu cifru je ukljucen i kasko za 4 godine, posle toga batalio kasko da produzavam. Redovno odrzavanje(ulje filteri), gume i nista vise( ne racunam sto su me cuknuli, reseno sa kaskom). Presla 120k sve ukupno. Ugradjen i plin cim je istekla garancija posle 3 godine, i tu nikakvih isto problema nema, sve radi kako treba.

                          Comment

                          • Chubbs
                            Everybody lies
                            • 29.01.2006
                            • 5807
                            • Novi Sad
                            • Audi A6 1.8T

                            #14
                            sad gledam papire, prve godine je bio kasko gratis, znaci u ukupnom zbiru oko 600 eura manje.
                            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Baš ste kao koke nosilje, ajd malo reda, kriterijumi pa onda pravimo kalkulaciju... ovako može da ima i 100k strana ali ne vredi, niti će ko kasnije čitati niti će biti nešto korisno
                              Birajte auto, jedan jeftiniji i jedan skuplji


                              Originally posted by Bingodalton View Post
                              Svidja mi se ta nova, najavljena tema, pa imam predlog.

                              Da se uvrste clanovi da daju svoj doprinos oko izbora automobila na kom bi se zasnovala tema, kao i na ostalim aspektima analize.

                              Recimo da se od par ponudjenih automobila odabere jedan, cenovnog ranga 15-17h evra kao nov.
                              Pretpostavljam da ce to biti neki benzinac 1.6, da se analiza troskova radi na 6 godina (kilometraza po godini 25 ili 30 hiljada km), sto omogucava poredjenje kupovine vozila starog i 3 godine, uz dodatno koriscenje u trajanju od 3 godine, ili recimo novog i koriscenje u trajanju od tri godine.
                              Naravno, i manji intervali su moguci, kao primer kupovina godinu dana starog automobila i koriscenje narednih 5 godina ili kupovina novog i koriscenje 5 godina.

                              Da se precizno saznaju troskovi odrzavanja u garantnom i vangarantnom roku, kao i intervali servisa za Srbiju, da se uracunaju gume i ostalo sto se eventualno menja nakon 10, 20, 50, 100,... hiljada kilometara (po iskustvu forumasa), da se nakon svake godine proceni vrednost vozila i izracunaju troskovi za tu godinu koriscenja,... Na pocetku teme bi trebalo odluciti koje sve kriterijume treba uvrstiti. Naravno i zadovoljstvo u voznji automobila starog 3 ili 0 godina

                              Verujem da ce tema biti posecena i da bi trebalo lepo razraditi koncept odlucivanja kako posle ne bi bilo pogresno unetih vrednosti...

                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X