Koliko se razumem, struja u autu je daleko od idealne. Mozda kad auto ne radi, onda je ok, jel je iz akumulatora, ali kad motor radi struja se dobija iz alternatora. Tako dobijena struja je daleko od savrsene, sto se lako vidi sa osciloskopom. SVA elektronika je osetljiva na napajanje, bez izuzetaka, jos ako su diode u alternatoru malo losije... Ne vidim zasto se ne bi onda stavilo jedno 30000uF kondenzatora kao filter?
Kolega koji je dugo radio u Sibiru od tad u svoj auto uvek sipa MoS2 aditiv, kaze ako tamo radi pod onim uslovima, zasto bi ovde stetio? Meni je doticni aditiv pomogao kada su mi bile osrecene obe bregaste i 10-ak hidro podizača. Bez njega je auto bio neupotrebljiv, sa njim sam se ladno vozio do popravke.
Elekto zastita od rđe, najvise radi kada je kisa i vlazno vreme, tada sasija nije idealno izolovana od zemlje. Koliko mi je lik objasnio, rđu izazivaju valjda negativni joni, a kad se školjka auta drži na blago negativnom potencijalu, odbijaju se i korozija teže nastaje. Ili su u pitanju pozitivni joni , ali je priča ista, samo se predznak menja.
Sa magnetićima nisam imao iskustva.
U svakom slučaju ni proizvođači motora, ni proizvođači maziva nemaju interes da naprave sve savršeno. Kako bi nam onda uvalili nov proizvod?
nemetali i magneti, a? a sila zemljine teze? sto utice i na destilovanu vodu, plastiku i slicno?
sila zemljine teze nije magnetnog porekla.
radi se o gravitaciji usled mase.
magnetno polje po definiciji utice iskljucivo i samo na feromegnetne materijale. dakle ne ni na sve metale vec samo neke.
o nemetalima ili plastici ili vodi nema ni govora.
onda je ok, jel je iz akumulatora, ali kad motor radi struja se dobija iz alternatora.
ne bih se slozio, uvek se struja dobija iz akumulatora bez obzira da li motor radi ili ne radi.
kada se otkaci akumulator tek onda se struja dobija direktno iz alternatora i tada je veoma rizicno po sve elektronsek uredjaje i nisu retka crkavanja.
uostalom, to i pise u uputstvu za odrzavanje auta- nikada ne skidati klemu sa akubaterije dok motor radi- upravo zbog elektronike kojoj to ne prija.
Tako dobijena struja je daleko od savrsene, sto se lako vidi sa osciloskopom.
hm, jesi li probao to sa osciloskopom ?
na kom autu si to primetio ?
ja gledao, i struja je savrseno jednosmerna, naizmenicne komponente ni u tragovima. obican alternator Bos od 80A i najobicniji aku od 64Ah- svfe standardna fabricka postavka.
Ne vidim zasto se ne bi onda stavilo jedno 30000uF kondenzatora kao filter?
mozda zato sto je to tek 30 mili Farada, sto je tek koji promil filterskih sposobnosti aku baterije.
time u ukupnom skoru i beznacajno.
kada bi stavio jedno 50.000 komada paralelno vezanih tih 30.000mikro F mozda bi neki efekat i bio vidljiv (?)
ovako, sumnjam na bilo kakav uticaj u smislu doprinosa tako malog kapaciteta.
u ispravljacima postoji nepisano pravilo da na svaki AMper struje treba staviti oko 4.000 mikoF elektrolitkosg kondenzatora.
kako je u autu struja koju trose potrosaci reda 50tak AMpera, to 4.000* 50 = 200.000 mikroF za najminimalniji efekat i pri tome bi filtrirana naizmenicna struja usled toga i dalje bila vrlo loseg kvaliteta u smislu potreba ECU.
Elekto zastita od rđe, najvise radi kada je kisa i vlazno vreme, tada sasija nije idealno izolovana od zemlje. Koliko mi je lik objasnio, rđu izazivaju valjda negativni joni, a kad se školjka auta drži na blago negativnom potencijalu, odbijaju se i korozija teže nastaje. Ili su u pitanju pozitivni joni , ali je priča ista, samo se predznak menja
da, ali ti ti lik nije objasnio i drugu stranu medalje, a to je da auto ne sme da se krece i ne sme da postoji vetar da bi se ti i jos mnogo strozi preduslovi slozili da bi sistem radio.
ja sam koristio, probao u eksperimentalne svrhe jedan takav sistem, Trio, kupljen direktno od pronalazaca/proizvodjaca.
a i imao sam kurs kod istoga kako (bi trebalo) to da radi.
eksperiment je trajao 5 i po godina.
cela prica je veoma jednostavna (teorijski) i odnosi se na razliku elektrohemijskih potencijala razlicitih metala i nacin kako promeniti taj potencijal na nama prihvatljivu i zeljenu vrednost.
mana je sto je to u praksi gotovo nemoguce, i efekat svega toga je smesno mali gotovo nikakav ( barem u nasoj klimi).
recimo negde pored mora, gde je slan vazduh i velika vlaga konstantno mozda bi efekti bili i bolji.
btw, ne priznajem tvdnje da je neko ispitivao taj sistem na -novom- automobilu i da je rok biop kratak (kraci od bar 25-30 godina za taj novi).
ja sam, koristio stari auto namerno koji je bio idealno predodredjen da pokaze ubrzano ( i pokazao je vec za 4 godine) bilo pozitivne bilo negativne efekte uredjaja i uopste sistema.
sonde od sistema kao i centralnu jedinicu i dalje imam, a po sondama se i najbolje vidi kakav je efekat uradjaj imao (nikakav).
kadsmo vec u temi, inace problem korozije se vrlo jednostavno resava- gvozdje (celik) se prevlaci toplim postupkom cinkom, time se menja elektro hemijski potencijal i kompeltno menja hemijska reakcija fero oksida (korozije) sa vodom.
drugim recima, umesto korozije celika dogadja se korozija cinka (celik ostaje zasticen) i to traje sve dok se ne potrosi i poslednji molekul cinka.
tek kada se potrosi cink zapocinje korozija celika, eventualno.
iz prakse je poznato da je cinkovanje vrlo pouzdan metod, praktikuje se vec nekoliko decenija u auto industriji, i rezultati su vrlo pozitivni.
bez te katodne zastite radni vek karoserije auta je reda 20-40 godina, kada se izvede pravilno i potpuno pocinkovanje karoserije.
Probao na vise auta i nikad struja nije bila idealna, osim kad motor ne radi. Mozda nismo koristili iste osciloskope? Nepotrebno je filtrirati struju za elektropokretac, elektronika je druga prica.
Cinjenica je da mi uglavnom MALO ZNAMO. Pomalo sam alergican na cifre pa kad mi neko kaze 10% ja bi ga samo pito kolika mu je onda referenca (100%). Mnoge stvarcice zaista funkcionisu ali nisu neophodne a mi zbog straha da ne ispadnemo glupi ili smesni pred sobom i drugima manijacno odbijamo neke cinjenice. Naravno ne treba biti ni naivan. Ljudi u danasnje vreme jos uvek veruju u Boga, Alaha i ko zna sta a neki su tek poceli "ponovo" da veruju. Tehnika je na svu srecu zasnovna na fizici koja nije bas uvek tako lako "opipljiva" a nije ni sve bas za svacije usi mada se odabranima (studentima) servira znanje bez okolisanja. Mnoge od "neverovatnih" sitnica su patenti (neki jako stari i skoro zaboravljeni, namerno jer je nekome u interesu da se to ne koristi ili slucajno, svejedno) ali ima i masa vacarosa koja proizvodi maglu za naivne kupce. U tome im pomaze i prirodna ljudska svest da ne znamo uvek sta bi smo hteli i zasto nam je bas to potrebno ili neophodno ili i nije ali imaju vec SVI pa sto ne bi i ja. Jako je moguce da ni mase ne znaju bas uvek sta rade a ubedjeni su da znaju sto je najgore. Ne znaci uvek da su njih milion pametniji. Ne verujete jos? Razmislite onda.
-----
Elektricna zastita protiv korozije nema nikakve veze da li je auto povezan sa zemljom ili nije nego da se kompenzira uticaj razlicitih metala koji su u galvanskom spoju medjusobno. Aluminijum i celik (gvozdje) recimo. Na brodovima celik i najcesce bronzani propeler itd.
Neka mi neko objasni zasto se voda u pripremi za vodovod u zadnjoj fazi ionizuje kad vecina tvrdi kako su vecina "cudnih" stvari glupost.
Prica o zivoj vodi nije izmisljotina. Inace voda se "ozivljava" izlaganjem suncevoj svetlosti izmedju ostalog.
Rusi se i dan danas bave "crnom magijom" veoma intenzivno a bavili su se neki iz JNA i u Vinci svojevremeno
A kako objasnjavate da se recimo voce ispod mreze piramide odredjenih dimenzija ne uplesnavi nikada nego samo dehidrira i to brze nego to isto pored. Ko ne veruje neka proba i neka se zainteresuje za to malo. Budite veoma obazrivi kad su u pitanju neke "paranormalne" stvari a posebno kad su u pitanju tehnicke sitnice. Ipak mnoge stvari rade. Niko nam nije kriv sto smo nedovoljno informisani i sto je malo ljudi koji zele o tome da pricaju za javnost. Ne, nije samo profit u pitanju. Kome je to vazno bavi se finasijama a ne tehnikom.
-----
Sto se tice smetnji a u vezi ECU stvar je sledeca. Alternator i motori prave smetnje kao i paljenje i one se indukuju u kablovima. ECU sam od sebe takodje pravi smetnje kao i svaki kompjuter odn. CPU. Mora da se blokira na odredjenim mestima svaki kritican kabl posebno. Auto olovni accu samo amortizuje donekle smetnje od alternatora ali je napon dok radi motor necist svuda pomalo. Nisam se bavio time jer nisam imao problema ali bi probao da to blokiram kondezatrima od 10-100nF prema masi. Znaci, odvuci AC iz kabla da ostane samo DC a ne da se stavljaju veliki kapaciteti. Cemu brza rezerva energije osim za mozda vodove za pojacala sto se i koristi zbog dobrog reprodukovanja snaznih peak-ova u muzickom materijalu koji traju kratko ali traze enormnu energiju iz izvora napajanja koju nema ni automobilski accu koji je inace veoma snazan. Ustvari ima on ali ne moze da je isporuci toliko brzo kao elektrolitski kondezator. Razlika u zvuku sa i bez se jasno cuje ali je taj sport veoma skup (preskupi kondezatori).
Sto se nebi ugradio poseban accu koji bi napajao samo kompjuter i punio se preko zaista filtrirane struje i imao mogucnost punjenja recimo kad se zaustavi vozilo,naravno uz rezervni sistem koji se i sada koristi,mozda bi to umnogome donelo produzenje veka ECu-a
p.s Hiragu probao sa accuom,nema problema sa pikovima,mozda i zato sto konstantno vuce struju A classa
Pa neće da se ugradi, zato što košta, a proizvođači štede. Kako posle da ti prodaju rezervne delove i na kraju nov auto? Kod pojačala u A klasi je drugačije, ona stalno vuku maksimalnu struju nezavisno od ulaznog signala. Kod ostalih klasa je drugačije, a olovni akumulator je daleko od idealnog napajanja. Inače, hiraga i nije neki amp, ima mnogo boljih. Za digitalnu elektroniku je veoma bitan kvalitet napajanja, u autu su svi senzori analogni, pa se A/D konverzija radi u ECU. Digitalni signal se do neke granice može regenerisati bez gubitka kvaliteta, informacija, dok je kod analognog to nemoguće.
Ja nisam video nikada jos do sada otvoren ECU ali ako su recimo stavili kao regulator napona 5v npr. 7805 ili jos bolji LM317 i dva konda ne vidim sta treba bolje. U kom smislu da traje duze ECU? Sva integrisana kola imaju zastitu ulaza vec ugradjenu jos od vremena c-mos tehnologije koja je pre svega bila zastita protiv statickog elektriciteta do nekih 6kV. To sto uleti AC smetnja u vod nekog analognog davaca se resava lako i takvi filteri postoje inace bi bio haos. Posle bobine ECU je sam najveci generator smetnji ali je u oklopljenom kucistu pa skoro kao i da ne postoji.
Audio pojacivaci i klase u kojima rade nemaju nikave veze da bi se poredili da auto tehnikom. Takodje upotreba posebnog akumulatora koji bi se punio "cistim" (filtriranim) izvorom nema bas nikavu svrhu jer integrisana kola imaju veliku toleranciju napajanja koja se ladno pokriva standardnim regulatorima napona koji sami imaju gusenje smetnji stravicno veliko cak i za upotrebu u audio tehnici a kamoli u digitalnoj i to bez prevelikih elektrolitskih kondezatora.
Sto se tice Hiranga pojacivaca u A klasi razliku ste culi zato sto vam je taj ispravljac sa kojim ste uporedjivali akumulator bio "mekan" u smislu da je bio slab i trafo i mali kapacitet elektrolitskih kondenzatora. Minimum za audio je 2000?F po amperu i 20 posto veci probojni napon od radnog. Jedan KRELL recimo ima bar duplo veci kapacitet napajanja nego sto bi mu trebalo i to se takodje cuje. Koriste se jos i tehnike RC filtera plus itd. Vazan je cak i provodnik kojim se napaja ako bas hocemo da idemo u detalje. Nema to sve svrhe kod automobila jer red potrosnje struje je daleko manji. Pogledajte samo kako izgleda napajanje jednog obicnog PC-ja. Pa ovaj njegov choper ima ripple daleko veci nego mnogi klasicni ispravljaci ali zato ima stabilizatore za razlicite delove procesora na samoj MB plus elektrolite i to je dovoljno. Tacno je i to da kondezatori oce da pucaju kad se pregreju ali su oni najbolji previse skupi za ugradnju na jednu jevtinu MB mada ni ugradjenu nisu "obicni" za 85°C vec za 105°C ali ni to ponekad nije dosta.
Comment