TAM,TAS,Sanos...?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan1
    CBC Veteran
    • 27.10.2004
    • 137
    • Beograd

    TAM,TAS,Sanos...?

    Bas me interesuje sta je sa gigantima iz EX YU u proizvodnji automobila,autobusa,kamiona,najvise me zanima sta je sa Slovenackim TAM-om iz Maribora,na netu nista nisam nasao.Takodje me zanima sta je sa TAS-om koji je proizvodio Golf1,da li i sada proizvode neki VW model,i za Sanos iz Makedonije me isto interesuje,znam da su proizvodili autobuse.

    Da li su svi ovi giganti prosli kao Zastava ili ima neki koji je delimicno bar uspesan u svojoj bransi?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    TAM ne postoji ni u tragovima.
    totalni bankrot.

    TAS ne postoji kao firma, potpuno je integrisan deo VAGa. proizvodi Skode za trziste Balkana i Turske putem srafciger montaze.

    SANOS ne postoji kao firma, nju je kupio novi privatni vlasnik, rekonstruisao i proizvodi naveliko autobuse.
    od toga se neki koriste u BGD, bili su izlozeni i na sajmu ove godine.
    Mercedes se totalno povukao iz SANOSa i vise nije suvlasnik kao nekada.

    slicno je i sa bivism IMVOm, koji je bankrotirao i sada je integralni deo Renoa.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #3
      O Sanossu imas info na www.sanos.com.mk

      250 autobusa godisnje proizvode, a imaju kapacitet za 1500. Uglavnom bazirane na Mercedes sasijama, mada imaju i svoje (kao). Motori mogu da budu po izboru MB, DAF, Cummins.....Proizvode MB S403 i 404. Onaj S715 je samo prototip

      Comment

      • DC2R
        CBC Senator XXL
        • 06.12.2005
        • 334
        • Perth Australia

        #4
        Znaci manje vise svi su prosli kao zastava ili jos gore

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #5
          Da dodamo i FAP koji je u solidnim probelemima i radi sa max 15% kapaciteta.
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Ispade da je CZ josh i najbolje proshla...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              CZ nije najbolje prosla, svuda su odavno vec reseni problemi tih bivsih firmi i ljudi se okrenuli profitabilnom i smislenom poslu.

              u CZ je i dalje opsednutost drzavnom sisom, od trzista beze ko od djavola o samostalnoj zaradi za sada nema ni govora...teska dubioza na sve strane i jos se (samo) zavravaju ljudi da ce praviti samostalno nekakav globalni svetski auto i motorizovati Kinu izvozom Floride

              CZ se najmanje transformisala, i zapravo je najgore prosla sto se tice ljid, i dalje rade ali nista ne zaradjuju i eto 15 godina je protrackano mnogobrojnih zivota za efekat koji je blizak apsolutnoj nuli.

              da je bilo realnijeg odnosa odavno bi u CZ bila proizvodnja velikih serija delova za nekog globalnog svetskog partnera, izvoz bio u milijardama evra a radnici imali zarade po vise stotina evra i to sigurne zarade i sigurne kupce/plasman robe i rada.

              ovako, samo cekaju dan kada ce konacno katanac da totalno zatvori kapije, i nazalost ostanu bez ikakvog posla i ikakve sanse da bilo sta bilo kome prodaju.

              ko je rekao Euro 4, za 2 nedelje stupa na snagu i sta onda posle toga kada CZ vise nece imati (smeti) sta da prodaje prakticno bilo gde.

              novi strajkovi ?
              sa kojom svrhom i ciljem, socijalna pomoc plata mesec za mesec ili zaista strukturna reforma i novi pocetak od nule...

              surova realnost ce pokazati koliko je CZ dobro prosla odlaganjem neminovnog... cuda su mozda moguca videcemo.

              onjo sto poslednje ostaje je nada, neko rece
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Pa, to i ja pricham - CZ je najbolje prosla jer:

                1. Jos uvek postoji kao brend , nije se "prodala" kao TAM, TAS...

                2. Nije bankrotirala kao pomenuti TAM, npr. Znachi: josh je "zhiva"

                3. Od svih pomenutih koncerna (onih koji josh uvek rade) ima trenutno "najperspektivniji ugovor o saradnji", dakle u igri je Fiat, prica se o Opelu (Bubalo), makar i da je u pitanju "shrafciger montazha". Oni se, bre, ubishe od posla...

                4. Razlog zbog kojeg je sve ovo gore navedeno moguce je upravo taj shto je CZ bila i ostala na "drzhavnoj sisi", ali, hej: bash njih boli ona stvar shto ih drzhava izdrzhava - oni su i dalje zhivi i postoje kao brend.

                Dakle, ONI jesu dobro proshli, i na to sam ja mislio. A kako su DRZHAVA i celokupno DRUSHTVO proshli - druga je stvar... A zaposleni josh i "prete" blokadama zbog dozvole uvoza?! Mislim, par hiljada ljudi bi da drzhi celu Srbiju kao taoca! Koliko se to izbezobrazilo!!! Znaju oni da ako dodje do privatizacije bice otpushtanja, pa ne pushtaju tu sisu ni po koju cenu. Vec su razvili "urodjeni refleks" da ih stalno drzhava hrani... Naravno da eventualno otpushtene treba na neki nachin uposliti drugde i reshiti kadrovski problem u CZ po privatizaciji, ali njih par hiljada drzhe celu drzhavu decenijama u pat-poziciji, i tako bi do u nedogled!

                U drugim ekonomijama bi cela fabrika bila odaaavno zaboravljena, ali ovde se po svaku cenu odrzhava u zhivotu. To nije moguce u Sloveniji, npr., gde je TAM likvidiran zbog loshe poslovne perspektive (iako mnogo bolje od CZ), ali CZ jednostavno "mora" da radi... A shto, bre?! Jedan Rover, npr., mozhe da bankrotira, a CZ mora da se "izdrzhava"... Ako i pored svega ovoga ONI nisu dobro proshli, ne znam ko jeste...

                Pitanje je koliko su svi ostali "dobro" proshli zbog Crvene Zastave...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Brick, ne znam odakle ti samo informacija da je TAM bakrotirao? Ne da nisu bankrot, nego su sasvim zdrav sistem i vrlo lepo posluju, samo sto se vise ne zovu TAM nego MARBUS, i izmedju ostalog rade karoserije za NEOPLAN, i koriste MAN motore. Ista garnitura ljudi, isti poslovni prostor, ista fabrika, samo ime promenjeno, i to relativno skoro. Samostalna firma, i nisu deo nekog veceg sistema.

                  TAS je mesovito drustvo, sa vecinskim ucescem VAG-a, ali tako je bilo jos od osnivanja firme, tako da je maltene ostalo kako je i bilo. Oduvek i jesu samo sklapali izbacene VW modele, ili one koji se vec proizvode duze vreme. Sad sklapaju Golf IV i Fabiju.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    odakle ti samo informacija da je TAM bakrotirao?
                    pre mesec i po dana bio mi je gost kucni prijatelj iz Maribora cija je zena nekada radila u TAM-u, otisla na biro po bankrotu i sada je u penziji.

                    TAM-a nema ni u spisku registrovanih preduzeca u Sloveniji btw.

                    samo sto se vise ne zovu TAM nego MARBUS
                    nije to samo, komplet je vlasnicki odnos promenjen, sasvim nove gazde, sasvim drugi proizvodni program, nema nikakve proizvodnje samo srafciger (jeftina) radna snaga, lon posao za Nemce, itd.

                    daleko od firme koja je nekada bila TAM ( i pretezno radila za JNA).

                    TAS je mesovito drustvo, sa vecinskim ucescem VAG-a, ali tako je bilo jos od osnivanja firme
                    koliko znam, nikada u SFRJ nijedna mesovita firma nije mogla da se registruje sa vecinskim ucescem stranca, pa tako ni VAG nikada nije bio vecinski suvlasnik.
                    max za strancce je bio 49%, po zakonu o straniim ulaganjima izmedju ostalih koji su to regulisali.

                    isto je bilo i sa IMV iz Novog Mesta.

                    danas je fakticki 100% VAG, (de jure nisam upucen) i TAS se nigde ne pominje niti se prodaje pod firmom TAS ijedan auto danas proizveden tamo.

                    to su informacije koje su meni poznate..
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      bash njih boli ona stvar shto ih drzhava izdrzhava - oni su i dalje zhivi i postoje kao brend.
                      ne izdrzava ih drzava, drzava nema svoj biznis i ne pravi novu vrednost- sve placamo mi gradjani iz poreskog dzepa.

                      ako pod ONI mislis da par hiljada ljudi legalno potkrada 8 miliona sugradjana radi sopstvenog interesa i komfora a bezi od rada verifikovnaog na trzistu onda jesu dobro prosli.
                      jos su bolje prosli oni koji pljackaju drzavu, u raznim belim rukavicama...
                      ako je to ideal dobrog prolaska bojim se da nismo odmakli dalje od olovnih 90tih godina u percepciji sta je biznis a sta nije.

                      bte, CZ je fiktivni brend, de facto ne postoji nigde u svetu a u zemlji je zastupljenost proizvoda CZ danas tako mala da je ne bas realno ( u ukupnom broju registrovanih vozila) upirati prsotm u CZ kao uspesan brend koji hara plaentom u auto biznisu.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        [/quote]gde je TAM likvidiran zbog loshe poslovne perspektive (iako mnogo bolje od CZ),

                        glavni kupac TAMa je bila drzava SFRJ i automatski se svaka poslovna persperktiva TAMa ugasila prvog sledeceg dana.
                        sanjati o tome da bi TAM nametnuo NATOu i Amerima svoje proizvode kao monopol je vise za zabavnik nego kao ozbiljno pitanje za resavanje.

                        vidim da si na tragu mog pisanija, CZ je vestacki odrzana firma koja defacto ne postoji, i ne funkcionise bez obimnih dotacijaza svaki naredni poslovni dan.

                        bankrot nije nista strasno, novi vlasnik, novi pocetak ili restruktuiranje postojeceg uz dokapitalizaciju i nastaje novi proizvod, stvar se novi vrednost u novoj firmi koja je dugorocno samoodrziva.

                        pa u SAD trenutno 3 najvece avio kompanije su u bankrotu (procesu) po poglavlju 11 a koje drze 90+% saobracaja pa i dalje avioni lete.

                        bankroti su najnormalniji dogadjaj u poslovanju, Rover je primer, VAG pre nekoliko meseci, Volvo u 90tim, Opel 1929. itd...primera ima toliko u auto biznisu da prakticno je samo par firmi opstalo zadnih 100 godina....
                        recimo Pezo je jedna od njih, Ford takodje.

                        nista ne bi falilo da Zastava bankrotira na nacin kao sto je uradjeno sa Daciom, potpuni bankrot i start od nule a koji brend ce se lepiti kao nalepnica je manje vazno od stvaranja zarade i imanja posla- realne zarade na trzistu ne od drzavne sise.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Originally posted by brick
                          pre mesec i po dana bio mi je gost kucni prijatelj iz Maribora cija je zena nekada radila u TAM-u, otisla na biro po bankrotu i sada je u penziji.

                          TAM-a nema ni u spisku registrovanih preduzeca u Sloveniji btw.
                          Da li iko pravi razliku izmedju BANKROTA i LIKVIDACIJE firme, odnosno stecaja? Mislim da je tu zabuna. Bankrot jednostavno znaci podvodjenje crte, medjutim imovina i vrednost firme je i dalje veca od dugovanja. Likvidacija odnosno stecaj nastaje kad dugovanja premase vrednost firme. Posle bankrota firma nastavlja i dalje da radi, s tim sto joj je vrednost revalorizovana posle namirivanja dugovanja, i ono sto ostane od vrednosti postaje nova aktiva, novi osnivacki kapital, vrednost firme, kako god, i teraj dalje. Likvidacijom firme ona fakticki potpuno prestaje da postoji. TAM nikad nije isao u likvidaciju, vec je samo saniran, odnosno podvucena "crta" posle delimicne promene vlasnicke strukture.

                          Nema ga registrovanog jer je ime TAM promenjeno u MARBUS upravo iz razloga da se izbegne poistovecivanje sa starim TAM-om, a ne zato sto je firma bankrotirala ili nesto drugo, komotno je mogao i da ostane stari naziv. Dakle, prijatelj ti nije otpusten jer je firma ugasena (jer se to nikad nije desilo) vec je verovatno proglasen za visak i poslat na biro, ili nesto slicno.

                          nije to samo, komplet je vlasnicki odnos promenjen, sasvim nove gazde, sasvim drugi proizvodni program, nema nikakve proizvodnje samo srafciger (jeftina) radna snaga, lon posao za Nemce, itd.
                          Vlasnicki odnos NIJE komplet promenjen, vecinski kontrolni paket jeste dat drugom gazdi, ali uz gomilu uslova, mada to i nije preterano bitno. Proizvodni program - pa naravno da je sasvim drugi, odnosno sasvim novi modeli, sto je i normalno posle 30 godina. A da nema nikakve proizvodnje, samo srafciger - pa vidi, ne znam ODAKLE dobijas i cupas te informacije, ali ili su ti same informacije pogresne, ili ih ti pogresno tumacis. Kompletan proizvodni program MARBUS-a je njihov, i samo njihov. Dakle, sve sto proizvode, svi autobusi i minibusevi, od ideje, dizajna, tehnickih resenja, izgradnje karoserije, itd... - sve se kompletno radi u MARBUS-u. Dakle, od komponenti kupuju motore, sedista, instrumente i ostalu boraniju (sto, uostalom, rade i svi ostali karoseristi tipa Neoplana, Bove itd...), sve ostalo dizajniraju, razvijaju, finansiraju i prave potpuno sami. Pored svoje proizvodnje, rade i vozila za druge fabrike, tako da se recimo NEOPLAN niskopodni autobusi za prevoz putnika po aerodromima - rade u MARBUS-u. Dakle ne sklapaju se nego se PROIZVODE tamo, oni im prave sasije i ostale gluposti, nista od sklopova ne dobijaju od NEOPLAN-a. Ovo govorim jer sam poslednjih godina kupio dosta vozila od njih, i licno stajao na fabrickom podu i rodjenim ocima gledao sta i kako prave i sklapaju, sta crtaju u projektnom birou, itd...Osim toga i ja takodje imam prijatelja u MARBUS-u, samo sto je on i dalje zaposlen tamo kao direktor marketinga, a ako on ne zna o cemu prica, zamisli koliko onda mi nemamo pojma

                          A sto se tice rada za JNA, TAM je daleko od one firme koja je pre bila taman koliko je i VJ daleko od one stare JNA, i dobro je sto je tako inace TAM nikad ne bi ni otisao u transformaciju kroz koju je prosao.

                          koliko znam, nikada u SFRJ nijedna mesovita firma nije mogla da se registruje sa vecinskim ucescem stranca, pa tako ni VAG nikada nije bio vecinski suvlasnik.
                          max za strancce je bio 49%, po zakonu o straniim ulaganjima izmedju ostalih koji su to regulisali.

                          isto je bilo i sa IMV iz Novog Mesta.

                          danas je fakticki 100% VAG, (de jure nisam upucen) i TAS se nigde ne pominje niti se prodaje pod firmom TAS ijedan auto danas proizveden tamo.

                          to su informacije koje su meni poznate..
                          Delimicno u pravu, moja greska oko onog "vecinski", istina, nije bio preko 50% ali su fakticki imali pravo upravljanja. Jeste da stranac nije mogao imati preko 50%, ali nek ima 1 akciju manje, neka od sestri firmi jos 1% i to je to. Uglavnom, znam da i pre rata nikog nisu pitali sta i kako da rade, vec su fakticki imali pravo upravljanja.

                          Kao TAS se istina ne prodaje, i ranije je bilo nesto slicno osim one znacke na prednjoj masci, ali u cemu je u stvari razlika izmedju starog TAS-a i ovog novog? Pa i ranije su sklapali ono sto im donesu, to i danas rade, samo sto im vise ne stavljaju znacku TAS napred i to je to
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            bankrot (na engleskom) se na srpskom zove stecaj, ili bankrot=stecaj.
                            postupak kojim sud gasi pravno lice jer je pasiva veca od aktive i procena je da nema sanse za oporavak bez promene sustine u vlasnickim odnosima i cesto poverilac postaje novi (su)vlasnik sada bivse bankrotirane firme.

                            nas zakon o stecaju je jos uvek onaj stari iz soc. vremena, novi je napisan (koji je blizi zapadnim poimanjima) a kada ce "proraditi" ko zna.

                            Bankrot jednostavno znaci podvodjenje crte, medjutim imovina i vrednost firme je i dalje veca od dugovanja.
                            hm, blize poreklo te definicije ako moze?

                            da je tako, nema razloga da se sud mesa u poslovanje regularne firme cija imovina fakticki postoji zar ne.

                            TAM nikad nije isao u likvidaciju, vec je samo saniran, odnosno podvucena "crta" posle delimicne promene vlasnicke strukture.
                            meni su rekli da je likvidiran, ugasen kao pravno lice i ono sto je preostalo prodato novom gazdi koji je na zatecenom zemljistu i ostalo osnovao potpuno novu firmu, novo pravno lice koje nema nikakve veze sa TAMom u pravnom smislu.

                            Vlasnicki odnos NIJE komplet promenjen, vecinski kontrolni paket jeste dat drugom gazdi, ali uz gomilu uslova, mada to i nije preterano bitno.
                            durgi gazda, pa to jeste najbitnije.. uslovi su nebitni, sto se suda tice TAM je ugasen i nestao sa spiska postojecih firmi. sud rasprodao sta je preostalo i zavrsena prica.

                            ODAKLE dobijas
                            kazem ti direktno iz Maribora, uzivo dosao covek ovde na 5 dana. tacnije dvoje i oboje isto kazu.

                            rade i vozila za druge fabrike, tako da se recimo NEOPLAN niskopodni autobusi za prevoz putnika po aerodromima - rade u MARBUS-u. Dakle ne sklapaju se nego se PROIZVODE tamo
                            rekoh vec, lon poslovi na doradi tudjeg proizvoda. svi delovi koji su negde proizvedeni se dostave i onda se sklopi po tudjem nalogu za tudje ime i za tudji racun pri cemu se ulaze radna snaga odnosno misice.
                            isto ono sto je nekada radio TAM po pitanju autobusa (nikada nisu proizvodili autobus, samo kamione i to vecinom za jednog kupca JNA).

                            tako kako ti kazes i Zastava je proizvodjac Punta ne srafciger sklapanje.

                            a nije, ipak.

                            za proizvodnju je vazno po cijem i kom osnovu se ulaze rad- tudja licenca i svoj samostlani proizvod (motor, sasija, karoserija, vesanje, sve...)

                            isto kao sto opisujes radi se i u Ikarbusu samo je to jako daleko od nekakve proizvodnje, cist srafciger monteraj kao pre 40 godina.


                            rodjenim ocima gledao sta i kako prave i sklapaju, sta crtaju u projektnom birou, itd...Osim toga i ja takodje imam prijatelja u MARBUS-u, samo sto je on i dalje zaposlen tamo kao direktor marketinga, a ako on ne zna o cemu prica, zamisli koliko onda mi nemamo pojma
                            a sto ti ne bi pricao, pa to mu je posao pogotovu ako si kupac...
                            Slovenci vole da puno pricaju i prave famu i pocesto izvrcu realne odnose i realno stanje stvari- prepune su takve price u SLO gradjevinskoj industriji a realnost je da 90+% firmi propalo i da su sada strane u potpunosti i da su Slovenci samo radna snaga koja ni na sta ne utice.

                            jeste, ako mislis da se fizicki nesto radi to stoji, nisu masine isparile, nisu zgrade nestale ali to vise nije isti odnos vlasnik kapitala-firma koji je nekada bio.


                            dobro je sto je tako
                            apsolutno se slazem. onako nije moglo vec onda a kamoli danas kada vise nema monopola zatvrenog autarkicnog sistema.

                            ali su fakticki imali pravo upravljanja
                            nesporno, to su bili dilovi sa drzavom/partijom i tako je prosto moralo.
                            sada to vise nije tako farsicno, stranci imaju totalnu kontrolu, to su zapravo njihove firme isto kao i u bilo kojoj drugoj zemlji.

                            nase je jos jedino zemljiste (barem u Srbiji stranci ne mogu da kupe jos uvek zemljiste) i eto radna snaga.
                            kapital, uprava, organizacija, profit sve je vlasnistvo stranca koji ima poslovnu politiku kako hoce.
                            isto tako i sa Marbusom, vlasnik je gazda i sve odredjuje prema svojim potrebama.

                            ali u cemu je u stvari razlika izmedju starog TAS-a i ovog novog? Pa i ranije su sklapali ono sto im donesu, to i danas rade
                            za danas ne znam, za ranije znam odlicno.
                            TASovi proizvod nije imao dodirne tacke sa VW originalom skoro ni u cemu, ni po modelima ni po opremi, ni po motorima, ni po proizvodjacima komponenti niti po ceni niti po kvalitetu.

                            i TAS se nije mogao prodavati van zemlje osim izuzetka sa Caddy-jem.

                            TAS Golg JX nema nikakve veze sa nemackim Golfom cim sednse unutra- od materijala, nacina izrade, opreme i opcija pri kupovini, vrste boje kojom je farban, izbora motora...

                            mozda je lepse da se kaze da neka firmanije bankrotirala vec se transformisala, stvar semantike a u sustini je pravno jasna pozicija- stara firma ide u stecaj (bankrot) i ostaci se prodaju na licitaciji preko oglasa ili drugi nacin a novi vlasnik/gazda osmisljava sta ce da radi sa zatecenom imovinom pa moze da nastavi da radi isto ili slicno, da uvede novi proizvod ili da potpuno sve zatvori. ili srusi i podigne na zemljistu potuno novo.

                            ono sto je bitno da ne postoji pravni kontinuitet i da stara bankrotirana firma biva izbrisana iz sudskog registra u svom predjasnjem obliku.

                            kod nas su skoro sve firme iz bivse SFRJ uglavnom bankrotirale, otisle u stecaj sirom svih republika, ono sto je ostalo je jako malo i obicno se moze nabrojati da je prezivelo tranziciju na istim osnovama same proizvodnje/radnog ciklusa.

                            recimo, pre 3 nedelje je prodat i vecinski deo Mercatora, novi gazda je promenio bivse... u SLO medijima se nagadja da je kupac iz Srbije posredno.

                            videcemo sta ce biti registrovano u sudu kada se objave detalji transakcije ( a ne sumnjama da ce se i dalje siriti marketing prica kako je Mercator slovenacka firma iako je to samo geografski).

                            da, mozda treba prvo da stecaj/likvidaciju usaglasimo sa u svetu uobicajenim terminom bankrot za taj postupak i u zakonu pa dilema ne bi bilo da li je interna reorganizacija u pitanju ili novi vlasnik i formalno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • BRABUS
                              CBC Senator XXL
                              • 15.10.2004
                              • 2399
                              • London

                              #15
                              206 je upravu. Svuda u svetu imas dva resenja ako neka firma postane trajno insolventna. Jedna je bankrot, druga likvidacija.

                              U Americi postoje dva nacina - File for Chapter 11 of the Bankrupcy code ili File for Chapter 7.

                              Ako kompanija prijavi bankrot po clanu 11, onda joj se, ako sud dozvoli, dozvoljava da reorganizuje i restruktuira biznis i tako pokusa da postane profitabilna ponovo, da bi mogla da vraca dugove. Trenutno se svi dugovi kompanije suspenduju i menadzment nastavlja da vodi posao, ali sve vazne odluke moraju da budu donesene uz odobrenje suda. Primera za ovakvo resenje ima jako puno: Enron, Swissair, Arthur Anderson...a pridruzice im se uskoro i Delphi

                              Druga mogucnost je da se proglasi bankrot po clanu 7. Po njemu kompanija prestaje da postoji kao pravni subjekat, zaustavlja sve operacije. Stecajni upravnik se postavlja da likvidira kompaniju i od stecajne mase namiri dugove preduzeca.

                              Slicni zakoni vladaju u vecini zapadnih drzava....samo nije tako cest slucaj kao u USA da se ide u stecaj...

                              Comment

                              Working...
                              X