Brick, ne moj pogresno da me razumes, ali hajde se ti bavi cime se vec bavis, a meni ostavi da se bavim i komentarisem stvari koje su MOJ posao i u koje se ipak razumem MNOGO bolje od tebe. Dakle, makar ponekad pokusaj da izbegnes da vezes diskusiju i postavljas teoriju oko stvari u koje se ne razumes. OK?
Stecaj NIJE isto sto i likvidacija, ne mesaj to dvoje. Stecaj - vrednost firme veca od dugovanja, ali je firma otisla u stecaj zbog dugotrajne blokade racuna, na primer. Likvidacija - vrednost firme manja od ukupnih dugovanja poveriocima. Postoji razlika. Posle likvidacije gasi se pravno lice, iz likvidacione mase se namiruju poverioci u proporcionalnim iznosima potrazivanja, i to je to, kraj. Ako je firma dugo u blokadi, a ipak njena ukupna vrednost imovine i obrtnih sredstava prelazi vrednost dugovanja, ona ide u stecaj, odnosno namiruju se dugovi iz stecajne mase, pa na kraju ipak nesto i preostane, i vrednost ostatka je nova vrednost firme, i ona nastavlja rad dalje.
TAM je dakle prosao kroz ovu drugu opciju. U medjuvremenu je prosao i kroz proces privatizacije i naravno dobio i nove gazde, kupili firmu u stecaju, promenili joj ime i nastavili dalje. Dakle, to je sto se tice toga.
Sto se tice proizvodnje, ja u klin...Nije dorada tudjeg proizvoda vec kompletna izrada, od A do Z, tudjeg ili sopstvenog proizvoda. Dakle, NISTA od delova nije vec proizvedeno pa se sklapa, nego se proizvodi u MARBUS-u, preciznije prave se sasije i karoserije, od nule. I sam Neoplan recimo kupuje gotove motore, sedista, elektroniku, sta ti ja vec znam - da li to znaci da i Neoplan nije proizvodjac sopstvenih proizvoda? Ko je onda? Sta u stvari ti onda podrazumevas pod proizvodnjom? Pa svi redom proizvodaci autobusa onda samo SKLAPAJU proizvode, proizvode sasiju i karoseriju, a ostale komponente kupuju i ugradjuju. 90% proizvodjaca automobila radi upravo to, BMW pravi svoju sasiju, motore, karoserije - ostalo kupuju od komponent dobavljaca - da li ih onda to cini sklapacem umesto proizvodjacem?
Dakle, rezime, svi proizvodjaci autobusa dizajniraju svoj proizvod, prave sasiju i karoseriju za njih, a ostatak komponenti kupuju. Tako radi Neoplan, tako radi Bova, tako radi Van Hool, Kassbohrer Setra, sta ja znam, pa i Marbus. Dakle proizvodi.
TAM je, naravno, proizvodio i autobuse, serija 190 na primer, koja se i dan danas vozi po putevima, ja u firmi imam 2 komada.
Pa ovo ne razumem, sta si hteo reci u stvari? Da nisam video sasiju koju prave na fabrickom podu? Da nisam video karoseriju koju sklapaju? Nisam video halu u kojoj montiraju sve to? Ili komoru gde to farbaju? Ili projektni biro gde to dizajniraju? Ne razumem, sta je tvoja teza, da mi je rekao a ja video da proizvode to sto proizvode, a ti opet nekom logikom i definicijom proizvodnje dosao do zakljucka da mi je mazao oci? Ne razumem, zaista.
Nije tacno. TAS nikad nije brisan iz registra preduzeca, i pravni kontinuitet postoji. Struktura vlasnistva jeste menjana.
Halo, o cemu pricas? Kakva registracija u sudu? Nema nikakve registracije, promenila se vlasnicka struktura Akcionarskog Drustva, i to je to, nema sud nista s time. Mercator je registrovan na berzi, i njegovim akcijama se slobodno trguje, kakve veze ima sud s tim? Da li ce Mercator sad mozda postati deo neke grupe, tipa Delta ili sta je znam, nema nikakve veze sa registracijom u sudu. Sve sto se desilo je da je na Slovenackoj berzi izvrsena kupovina akcija, promenjena vlasnicka struktura, i to je to, saziva se skupstina akcionara, novoformirana skupstinska vecina bira novi upravni odbor, upravni odbor bira menadzment i teraj dalje.
.
Likvidacija i bankrot/stecaj su usaglaseni sa stranim terminima, i sasvim lepo se zna koja je razlika, i kod nas i u svetu. Oba procesa nemaju NIKAKVE veze sa menjanjem vlasnicke strukture, odnosno do menjanja strukture uopste ne mora da dodje, to uopste nije uslovljeno procedurama za ta dva procesa. Ti procesi nemaju nikakve veze niti sa internom reorganizacijom ili novim vlasnikom. [/quote]
Stecaj NIJE isto sto i likvidacija, ne mesaj to dvoje. Stecaj - vrednost firme veca od dugovanja, ali je firma otisla u stecaj zbog dugotrajne blokade racuna, na primer. Likvidacija - vrednost firme manja od ukupnih dugovanja poveriocima. Postoji razlika. Posle likvidacije gasi se pravno lice, iz likvidacione mase se namiruju poverioci u proporcionalnim iznosima potrazivanja, i to je to, kraj. Ako je firma dugo u blokadi, a ipak njena ukupna vrednost imovine i obrtnih sredstava prelazi vrednost dugovanja, ona ide u stecaj, odnosno namiruju se dugovi iz stecajne mase, pa na kraju ipak nesto i preostane, i vrednost ostatka je nova vrednost firme, i ona nastavlja rad dalje.
TAM je dakle prosao kroz ovu drugu opciju. U medjuvremenu je prosao i kroz proces privatizacije i naravno dobio i nove gazde, kupili firmu u stecaju, promenili joj ime i nastavili dalje. Dakle, to je sto se tice toga.
Sto se tice proizvodnje, ja u klin...Nije dorada tudjeg proizvoda vec kompletna izrada, od A do Z, tudjeg ili sopstvenog proizvoda. Dakle, NISTA od delova nije vec proizvedeno pa se sklapa, nego se proizvodi u MARBUS-u, preciznije prave se sasije i karoserije, od nule. I sam Neoplan recimo kupuje gotove motore, sedista, elektroniku, sta ti ja vec znam - da li to znaci da i Neoplan nije proizvodjac sopstvenih proizvoda? Ko je onda? Sta u stvari ti onda podrazumevas pod proizvodnjom? Pa svi redom proizvodaci autobusa onda samo SKLAPAJU proizvode, proizvode sasiju i karoseriju, a ostale komponente kupuju i ugradjuju. 90% proizvodjaca automobila radi upravo to, BMW pravi svoju sasiju, motore, karoserije - ostalo kupuju od komponent dobavljaca - da li ih onda to cini sklapacem umesto proizvodjacem?
Dakle, rezime, svi proizvodjaci autobusa dizajniraju svoj proizvod, prave sasiju i karoseriju za njih, a ostatak komponenti kupuju. Tako radi Neoplan, tako radi Bova, tako radi Van Hool, Kassbohrer Setra, sta ja znam, pa i Marbus. Dakle proizvodi.
TAM je, naravno, proizvodio i autobuse, serija 190 na primer, koja se i dan danas vozi po putevima, ja u firmi imam 2 komada.
"...a sto ti ne bi pricao, pa to mu je posao pogotovu ako si kupac... "
ono sto je bitno da ne postoji pravni kontinuitet i da stara bankrotirana firma biva izbrisana iz sudskog registra u svom predjasnjem obliku.
videcemo sta ce biti registrovano u sudu kada se objave detalji transakcije ( a ne sumnjama da ce se i dalje siriti marketing prica kako je Mercator slovenacka firma iako je to samo geografski).
da, mozda treba prvo da stecaj/likvidaciju usaglasimo sa u svetu uobicajenim terminom bankrot za taj postupak i u zakonu pa dilema ne bi bilo da li je interna reorganizacija u pitanju ili novi vlasnik i formalno
Likvidacija i bankrot/stecaj su usaglaseni sa stranim terminima, i sasvim lepo se zna koja je razlika, i kod nas i u svetu. Oba procesa nemaju NIKAKVE veze sa menjanjem vlasnicke strukture, odnosno do menjanja strukture uopste ne mora da dodje, to uopste nije uslovljeno procedurama za ta dva procesa. Ti procesi nemaju nikakve veze niti sa internom reorganizacijom ili novim vlasnikom. [/quote]
Comment