dizel vs tng

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #31
    Kupis novog benzinca i istog trenutka kad mu istekne garancija vozis u servis na ugradnju tng uredjaja. Ali kod majstora koji zna da podesi uredjaj tako da radi kako treba i da ne gore nikakve lampice i vozis se za male pare.

    Comment

    • strela75
      CBC Član
      • 02.07.2008
      • 64
      • Krnjaca

      #32
      Bmb-tng

      Originally posted by sErGiO View Post
      Kupis novog benzinca i istog trenutka kad mu istekne garancija vozis u servis na ugradnju tng uredjaja. Ali kod majstora koji zna da podesi uredjaj tako da radi kako treba i da ne gore nikakve lampice i vozis se za male pare.
      Ljudi sve zavisi sta covek ugradi, gde i kako.

      Masu ljudi znam koji plin nece ni u kuci, a kamoli u autu. Kad ih pitam gde su ugradili i sta - kazu komsija... jeftino.

      Pa ne stedi se na ugradnji. Stedi se na kasnijoj voznji bez glavobolje.

      Do sada presao ~40kkm sa astrom, ~130kkm sa vektrom, ~25kkm sa xsarom i ~15kkm sa puntom na gas (od 2007.). U uzoj porodici, ukupno smo presli na tng ~300 kkm

      Negde prosek mi je da se na 15-20kkm isplati ugradnja (u odnosu na voznju benzinom). Imao sam excel tabelu sa sve troskovima atesta i reatesta, pa zamene boce - racunao i proveravao u stvarnosti i to je to. Evo koga interesuje, pa neka se igra: https://ufile.io/ojkk7

      Pored potrosnje benzina za paljenje, moderni sistemi imaju dodavanje goriva u toku voznje - u slucaju pojave siromasne smese. Nije zanemarivo, ali se u mom slucaju ispostavilo da na potrosenih ~350 l gasa sipam ~20 litara benzina (predjenih 5-6kkm uglavnom na otvorenom putu je u pitanju).

      Sve u svemu, sledeca promena varijante voznje ce kod mene biti elektro automobil. Do tada BMB-TNG.

      Pozdrav.

      PS. Zaboravih odgovor na citirani text sa pocetka:
      Cim kupis auto ugradis kvalitetno kvalitetan autogasni uredjaj, jer svakim kilometrom stedis. Ne cekas ustedu za godinu, dve, pet.
      Last edited by strela75; 06.04.2019, 00:41.
      Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #33
        Mnogo trgovinskih kuca je odustalo od plina i voze na čist benzin. Nisam protivnik plina, vozim od 2003 dva auta dva auta na plin. Ali venturi sistemi. Imam hjindai accent bez plina, zena ga vozi i nismo ugradili plin. Uglavnom se vozi po lokalu u Smederevu. Najduza relacija 2 km. Kakva je tu isplativost ugradnje plina? Na otvorenom trosi 5 litara benzina. Ne verujem da bi plina trosio ispod 7 litara. Neko je iztacunao da se plinom ustedi 300e godisnje. To je ok za krševe koje vozimo ali za nov auto to je smešna para. Druga stvar koju bi ja pri ugradnji plina trazio od majstora je da mi auto preko 3000 obrtaja prebacuje na benzin.
        Prva stvar koju si uradio je da si odbacio izbor 60-70% novih automobila zbog nekompatibilnosti sa plinom.
        Nisam protivnik plina i evo navešcu ti jedan primer kako može da dodje do oštecenja motora.
        Automobili imaju lambda sondu i njom mere kolicinu kiseonika preostalog u izduvnim gasovima. Na autu nema sonde za merenje temperature izduvnih gasova, to fabrika radi pri testiranju motora.
        Vožnjom na plin na 4000 obrtaja u open-loop rezimu plin zadovoljava parametre lamda sonde po pitanju kolicine kiseonika ali ne i po pitanju EGT. To je prvi problem temperatura izduvnih gasova je previsoka i ostecuje lagano klipove i dihtung glave. Druga stvar je sama karakteristika plina da sporije sagoreva od benzina pa bi tacka paljenja trebalo da je dosta ranije nego na benzinu. To kod novih automobila nije moguće. Tako se voznjom na 4000 obrtaja još uvek ne zavrsava sagorevanje plina a otvaraju se izduvni ventili i dolazi do nagorevanja istih. Naravno ECU kompijutera potera do krajnje granice ranijeg paljenja zato sto plin ima vecu oktansku vrednost ali ni to nije dovoljno. E sad prebacivanjem na benzin ti parametri se ponovo vracaju polako na benzin.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #34
          Druže Samardžiću, opet lupetaš kao Maksim po diviziji... Toliko da me mrzi da ispravljam, Stotine hiljada automobila raznih tipova i komplikovanosti rade na gas. Deo toga je fabrička ugradnja gde je motor pripremljen za tu operaciju a mali deo radi isključivo na gas, nikad nije imao niti će benzin..

          Za EGT najstrašnije lupaš a nikad nisi video uživo, prvo to je temperatura izduvnih gasova, što bi stradao klip, to je davno otišlo. Drugo, zvuči neverovatno ali na gasu je EGT isti ili manji od benuzina, mereno na Navaku da se dokaže papcima kako ide Alfa na plin i da nema razlike.
          4000 obrtaja ma jeste.. kad se gadjamo tranvajima. Druga Alfa je naterana da ide 8000 obrtaja na plin i nije joj ništa falilo.. itd... Nemoj više majke ti. Cenim ako neko ima drugo mišljenje, ne voli struju ili gas ili naftu ili ptice svejedno.. ali nemoj da se sere-eš u struku kad nemaš pojma.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dzukela
            CBC Član
            • 26.07.2006
            • 70
            • Beograd

            #35
            Originally posted by sErGiO View Post
            Kupis novog benzinca i istog trenutka kad mu istekne garancija vozis u servis na ugradnju tng uredjaja.
            ili još bolje, kupiš tng kao dodatnu opremu, i zadržiš garanciju


            Originally posted by b_samardzic View Post
            Mnogo trgovinskih kuca je odustalo od plina i voze na čist benzin.
            ovi moji počeli i na 1.0 MPI benzince da ih ugrađuju, a pre nisu.


            Originally posted by b_samardzic View Post
            Neko je iztacunao da se plinom ustedi 300e godisnje. To je ok za krševe koje vozimo ali za nov auto to je smešna para.
            ova teorija se nekoliko puta do sada provlači na ovoj temi.
            još jedanput, kupio sam nov auto, ali 300€ mi nije smešna para. ni najmanje.
            nemam 300€ za bacanje, a i da mi sa neba godišnje pada 300€, imam barem 20 ideja kako pametnije potrišiti te pare.
            ubacivanje 300€ u asupush je najgori način da potrošiš pare.


            i još nešto, nije samo XXX € godišnje prevagnulo da ugradim tng.
            ma koliko sumanuto ovo zvučalo prosečnom srbinu - ne želim da zagađujem više, tj. da minimalno zagađujem.
            sve smo zagadili u srbiji, svakog meseca mogu milimetar čađi da skinem sa (PVC) prozora.
            to nikad pre nije bilo tako.
            nema više vrabaca u mom kraju, objašnjavam detetu kako izgleda vrabac jer ga nema, a znam kolika jata su bila kad sam bio klinac.
            sve više smatram da registracija treba da samo i isključivo košta prema zagađenju koje generišeš, i da svako treba da uđe u par kvadrata sobu gde je ubačeno crevo od tvog auspuha na 5 min.
            pa ako ne smeš da uđeš, ne smeš ni da voziš.
            Last edited by dzukela; 07.04.2019, 20:38.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Tako je, kraj priče, sve je rečeno pa kako ko voli.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              Working...
              X