Tacno ali Challenger i Cuda su u osnovi bili isti automobili iz istog koncerena sa istim motorima jedino sto je Cuda bila 3 inca kraca ali sve ostalo je bilo identticno....Tako, ko ima Cudu ima i Challengera...
Pontiac Trans Am
Pontiac GTO 1968-1969
Chervolete Chavelle,
Dodge Charger,
Chervolete Camaro,
Shelby Cobra.
Hemi Cuda 1970-1971
Shelby GT 500 1967
Chevrolet Camaro ZL 1 ili Yenko 1969
Ford Mustang Boss 429 1969-1970
Dodge Charger 440.
A moze i neca corvetta da nadje mesto
.........
ovo nije kraj spiska,posto uopste nisam gadljiv na kola (pogotovu takva) sve dolazi u obzir
hehehehehe, dobar spisak nema sta....
inace, ako krenes da brojis koliko automobila ima koji imaju prave muscle epitete i spadaju u tu klasu, verovao ili ne, dolazis do cifre od preko 350 modela!!!! Naravno, broje se svi pa tako se posebno obradjuje GTO po svim godistima ( 64,65,66,67.....74 )! Sto se mene tice, svaki bi mogao da padne....
Hajde, da i ja dodam svoj shortlist. Ne bih tu stavljao Cobru ni Corvette jer su po meni to kola za sebe. Cobra je kabriolet, a Corvette dvosed, plasticna karoserija i dizajn koji je drugaciji. U svakom slucaju Cobra mi je medju tri najomiljenija roadstera, a kad bih imao 60000 evra ne bih se mislio dva minuta sta bih kupio...Corvette C6. Nema nista bolje za te pare...
Ok, lista...
Challenger, zbog "Vanishing point", zbog HEMI, zbog Mopara...kada pomislim na musclecars ja pomislim na Challenger-a.
Shelby Mustang 500 KR, vec sam pisao o njemu ovde, specijalan Mustang u svakom smislu i najeksluzivniji musclecar, mada gotivim i Boss-a.
AMC Javelin jer je bio underdog medju gigantima, a u stvari najizbalansiraniji auto medju musclecars, sto je i pokazao na trkama.
Firebird - dve verzije...`68 Ram Air 400 i `70 455 HO Ram Air...Uvek sam voleo Pontiac zbog sportskog imidza i Burt Reynoldsa.
Hajde, da i ja dodam svoj shortlist. Ne bih tu stavljao Cobru ni Corvette jer su po meni to kola za sebe. Cobra je kabriolet, a Corvette dvosed, plasticna karoserija i dizajn koji je drugaciji. U svakom slucaju Cobra mi je medju tri najomiljenija roadstera, a kad bih imao 60000 evra ne bih se mislio dva minuta sta bih kupio...Corvette C6. Nema nista bolje za te pare...
Ok, lista...
Challenger, zbog "Vanishing point", zbog HEMI, zbog Mopara...kada pomislim na musclecars ja pomislim na Challenger-a.
Shelby Mustang 500 KR, vec sam pisao o njemu ovde, specijalan Mustang u svakom smislu i najeksluzivniji musclecar, mada gotivim i Boss-a.
AMC Javelin jer je bio underdog medju gigantima, a u stvari najizbalansiraniji auto medju musclecars, sto je i pokazao na trkama.
Firebird - dve verzije...`68 Ram Air 400 i `70 455 HO Ram Air...Uvek sam voleo Pontiac zbog sportskog imidza i Burt Reynoldsa.
Naravno i hemi cuda '70 i charger 69 su strasne zverine. Strasno mi se svidja chargerova linija. Ja sam verovatno jedan od retkih kome se svidjaju i charger daytona i superbird, posebno daytona:
nisi jedini i ja volim " aero warriors" odnosno Daytonu i Superbirda. To su neverovatni automobili u svakom pogledu. 1969 je Daytona oborila nekoliko rekorda od kojih neki i danas stoje a mislim da je Daytona i dalje najbrzi americki serijski automobil svih vremena jer je te godine isla 200 mp/h ( 320 km/h ) na Bonneville salt pustinji a auto je uzet od Dodge dilera ( potpuno serijski ) i cak nije imao ni Hemi nego 440 Magnum! Verzije za NASCAR su bile naravno brze i cesto su dostizale i 220 mp/h ( 350 km/h )!!!
dodge daytona 1969
plymouth superbird 1970
ljudi misle da nema razlike izmedju ovih automobila. ima i to jako mnogo!
izmedju ostalog, Superbird je bio napravljen u daleko vise primeraka nego Daytona jer je Dodge radio homologaciju za NASCAR 1969 godine kada je bilo potrebno napraviti 500 primeraka ( sto je i celokupna Daytonina produkcija - 503 kom ) a kad se Superbird pojavio 1970, NASCAR je zahtevao da se napravi onoliko automobila koliko ima dilera te marke! Na kraju je Plymouth napravio 1971 Superbirda!!! Iako je taj model postigao ono zbog cega su ga napravili ( postao je sampion NASCARA ), pojavio se problem kako prodati silne Superbirde koji ipak nisu bili svakodnevni automobili, ni po karakteristikama ni po ceni. Zbog toga su dileri skidali prednji kraj i krilo i montirali obicne Roadrunnerove delove da bi mogli da prodaju vozila. Zbog toga se danas pojavljuju RR koju su u stvari Superbird a to se lako da proveriti preko nekoliko detalja na karoseriji ili prema VIN brojevima. evo jednog takvog Roadrunnera ( u stvari Superbirda )
Superbirda sam jednom na ulici video, to je neverovatno koliko je paznje privlacio, svake se okretao za njim (naravno ukljucujuci i mene). A kad je te krenuo sam semafora i kad se cuje zvuka V8 .... to se recima ne moze opisati.
Mada najbolji zvuk V8 motora koji sam cuo je Chargerov 440 Magnum.
Plymouth je tokom 1970ih osvojio 2 titule (1971 i 1972), ali kada je Super Bird predstavljena (1970) titulu je osvojio Bobby Issac, vozac Dodgea. Kasnije je pocela dominacija Chevroleta, pa Buicka, pa opet Chevroleta.
Comment