Omiljeni muscle car

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HEMI 426
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2005
    • 1833
    • Novi Sad -United States of Liman

    #46
    Corvette nije muscle u pravom smislu te reci ali je itekako vazna za muscle kulturu. Jedino kod tog modela GM i Chevrolet nisu primenjivali one skrnave propise koji zabranjuju takmicenje, tri carb set up i motore preko 400 cid. Tako da je Corvette uvek imala najjaci pogon, sve HP dodatke kao i realno ocenjenu snagu ( 427 Tri Power - 435 KS ). Jedan od razloga sto nije u samom centru muscle carsa je i to sto je bila skupa a recimo 1969 je Corvette kostala od 4500 $ a za 3090 $ se mogao dobiti Roadrunner sa istom snagom i ubrzanjem.

    @SaL

    Najbolji odnosno zlatni preriod musclea je bio od 1964 do 1971. Naime, 64 se pojavio Pontiac GTO ( odnosno Tempest sa GTO opremom ) a 71 su muscle automobili poceli da se gase, povucen je Hemi motor, ugasen je Boss 302 i 429, ugasen je Plymouth GTX, AMX postaje opcija.......mnogi muscle automobili nestaju. Do 1974 su svi bili mrtvi a 75 na trzistu imas samo Camaro i Firebird koji se "kao" mogu nazvati muscleo a imali su max 200 ks...
    U periodu od 64-71 su musle bili apsolutni hit svugde i predstavljali su neverovatne automobile koji pruzaju neverovatno mnogo za neverovatno malo para. mogao si sa bilo kojim muscleom da pokidas ferarri na semaforu a neki su cak bili i brzi! Termin "muscle cars" je nastao kasnije kada je ta era vec bila gotova a tokom 60 tih su se najcesce koristila dva termina " factory hot rod" ili " supercars" sto najbolje opisuje sta su ti automobili predstavljali i koliko su bili jaki.

    Comment

    • HEMI 426
      CBC Senator XXL
      • 23.12.2005
      • 1833
      • Novi Sad -United States of Liman

      #47
      inace, naftna kriza ranih 70tih ( koja nije bila ni prava kriza nego je bila politicki izazvana ) nije bila glavni uzrok njihovog nestanka, cak nije bila ni sporedan uzrok. glavna problem su bila osiguravajuca drustava i ogromne premije ( 1000 $ da osiguras auto a ceo auto kosta 3000 $ ), sigurnosni i ekoloski zakoni ( doneti 1966 i 67 na nivou senata - ekologiju su izmislili ljudi koji ne vole automobile ) i politika velikih kompanija koje su stvorile muscle i zabile mu noz u ledja!!!

      Comment

      • Horsepower
        CBC Senator XXL
        • 29.12.2005
        • 2000

        #48
        Originally posted by luci
        inace mustang prema mojim saznanjima drzi titulu najbrze prodavanog auta u istoriji
        Ni blizu.

        Comment

        • luci
          CBC Senator XXL
          • 13.03.2006
          • 1103
          • odzaci

          #49
          ja inace pokupih i info da je cobra najveci ubica i da je mustang najbrze prodavan na nekoj tv emisiji koja je pokusavala da odredi koji je najboji auto svih vremena nisam mislio da bas tako grese...

          kao navodno mustanga je prodato 20 000 za sat vremena ili tako nesto

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #50
            Ustvari moguce je. Prve godine za 6 meseci prodano je 120,000 primeraka.

            Moja greska, ucinilo mi se da si napisao "najbolje prodavan" ne "najbrze prodavan". Sorry.

            Comment

            • SaL
              CBC Veteran
              • 12.01.2006
              • 121
              • Srbija

              #51
              Da pokrenemo jos jedno pitanje, koji je po vama NAJUTICAJNIJI proizvodjac
              muscle carova realno gledano, odlucujemo izmedju vise bendova Chevy, Ford,Chrysler, Cadilack, Pontiac, Plymouth, Dodge, itd.
              Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom

              Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...

              Comment

              • HEMI 426
                CBC Senator XXL
                • 23.12.2005
                • 1833
                • Novi Sad -United States of Liman

                #52
                hmmm, dobro pitanje
                Ajd da ga preformulisem, biramo izmedju cetiri koncerna u okviru kojih su marke koje su imale muscle modele

                Ford ( Ford i Mercury )
                Mopar ( Dodge i Plymouth )
                GM ( Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick )
                AMC ( samo dva modela Javelin i AMX )

                Ako ostavimo istoriju na stranu i to ko je i kad bio prvi, ja moj glas dajem Moparu ( Dodge i Plymouth ) i Fordu kao kompanijama koje su imale neke od najludjih, najjacih i najbrzih muscle car automobila i time stvorile i utvrdile klasu i koje su muscle performance promovisale na trkama sirom sveta. Na trecem mestu, po mom misljenju je GM iako je imao dosta pravih muscle modela, nije bio glavna sila u segmentu i nije bio inovator na tom polju nego samo imitator.....

                Comment

                • luci
                  CBC Senator XXL
                  • 13.03.2006
                  • 1103
                  • odzaci

                  #53
                  pa i ja se slazem da je Mopar

                  e sad dalje jos uvek prevazilazi moje poznavanje tako da necu postaviti prvu i drugu pratilju

                  Comment

                  • Horsepower
                    CBC Senator XXL
                    • 29.12.2005
                    • 2000

                    #54
                    Moj glas ide za GM.

                    Bez obzira na snagu Mopara i Blue Oval, ipak je GM taj koji je zapoceo celu muscle car revoluciju prvo sa 1949 Oldsmobile 88 Rocket, pa onda sa 1964 Pontiac GTO. Uz to, GM je prva domaca kompanija koja je imala sportsko auto (Corvette).

                    Nebi se nikako slozio da je GM samo pratio druge. Ako nista drugo svi muscle cars su pratili GTO i pokusavali da dostignu ono sto je GTO vec uradio.

                    Comment

                    • HEMI 426
                      CBC Senator XXL
                      • 23.12.2005
                      • 1833
                      • Novi Sad -United States of Liman

                      #55
                      ok, ali GM je takodje sve radio da unisti muscle ( seti se svih zabrana kao i zabrana ucestvovanja na trkama ), pored toga GM nije nikad hteo da saradjuje sa malim kompanijama ili tunerima za razliku od Forda ili Mopara i nikad nije prednjacio po snazi i velicini motora i jos sto sta. Razlog zbog kog je GM pun pravih muscle modela je samo zbog toga sto je u svojim redovima imao talentovane pojedince koji su uspeli da se provuku kroz birokratske zajebancije i naprave muscle cars. John Z De Lorean, Fred Gibb, Vince Pigins, Ed Cole, Zora Arcus Duntov, Jim Wangers... Svi oni su u jednom momentu na crtu stavili svoj posao i reputaciju za automobile za koje su se zalagali, na srecu, trziste je odgovorilo kako treba.

                      Comment

                      • Horsepower
                        CBC Senator XXL
                        • 29.12.2005
                        • 2000

                        #56
                        Sve je to naravno istina sto si napisao, ali to ne znaci da GM nije zasluzan za muscle car revoluciju.

                        Da GTO nije izasao u prodaju, dali bi izasli Hemi Mopar ili vecina Fordovih muscle cars (ukljucujuci Shelby Mustang)? Mozda i bi, posebno nakon uspeha Mustanga, ali sumnjam da bi ubacivali onako velike motore jer najjaci motor kod Mustanga u tom periodu je bio 289.

                        Comment

                        • HEMI 426
                          CBC Senator XXL
                          • 23.12.2005
                          • 1833
                          • Novi Sad -United States of Liman

                          #57
                          GTO je model za respect ali je izasao, prakticno je prosvercovan kroz dosadne GM propise. Ne zaboravi da je pre njega postao i Dodge Polara 413 i 426 Wedge i Ford Thunderbolt koji jesu bili specijalni modeli napravljeni za trke ( Wedge motori su se mogli dobiti i u civilnim modelima ) ali su dobro pokazali sta predstoji da se desi. Skoro u isto vreme su Mopar i Ford predstavili pony automobile ( u dve nedelje razlike 1964 ) a GM je cekao do 1967. Cak ni onda nije bio u vrhu po snazi pa je postojao 428 Mustang ( kao i Shelby GT 500 ) a postojala je i Barracuda 440 1969. Prvi Shelby je napravljen krajem 64 god i bio je road racer pre nego klasican muscle, tako da shelby pocetci nisu vezani direktno za muscle kulturu. osim toga, ford je pomagao shelby a GM ( chevrolet ) je unistio Cheetah i ceo taj program koji je bio jako perspektivan. Mopar je sklopio oko 10 000 426 Hemi motora a jedini motori koji su mogli da se mere sa njim ( snaga, obrtni momenat, racing tehnologija ) su bili 429 Boss i 454 LS 6 i oba su napravljena u daleko manjem broju primeraka. GM nije imao ni jedan aero specijal za NASCAR a Ford i Mopar su ih imali nekoliko. To samo koliko su te dve fabrike bile aktivne i priznate i na ulici i na stazi.

                          Mozda ti se cini da je GM bio mocniji jer su pod njim bile 4 kompanije koje su pravile muscle automobile ( Chevrolet, Buick, Oldsmobile i Pontiac ) dok su kod Mopara i Forda bile po dve. Jedini deo muscle istorije u kom je GM bio jednak ( ali ne i jaci ) od Forda i Mopara je period posle 1970 ( najbolje godine musclea posle koje sve ide u p.m. ), Chevlle SS 454, Trans Am i Firebird, 442, GSX....su bili odlicni automobili ali su dosli malo prekasno. Pored toga, tokom sredine 70tih jedini kao muscle su bili GM automobili pa im tad treba odati priznjanje ali tokom 60 tih nikako nisu bili najbolji...

                          Comment

                          • starac vujadin
                            CBC Senator XXL
                            • 27.08.2005
                            • 2617
                            • Stari grad

                            #58
                            Samo da pribelezimo jos jednu pobedu Corvetta u Le Mansu...
                            I mislite o tome kada se bude vodila diskusija na temu "kada su americka kola pobedila negde..."

                            Comment

                            • HEMI 426
                              CBC Senator XXL
                              • 23.12.2005
                              • 1833
                              • Novi Sad -United States of Liman

                              #59
                              Originally posted by starac vujadin
                              Samo da pribelezimo jos jednu pobedu Corvetta u Le Mansu...
                              I mislite o tome kada se bude vodila diskusija na temu "kada su americka kola pobedila negde..."
                              a ovo ne samo da nije prva pobeda Corvette ( i amera uopste ) u Le Manu nego je daleeeeeko od poslednje....
                              Inace, jos jedan interesantan amerikanac je trijumfovao ove godine u klasi LMGT2 Panoz Esperatnte!

                              2004 Panoz Esperante GTLM GT2 After building sports prototypes for years, Panoz starting developing race versions of their Esperante, a two seat roadster built on an aluminum chassis and powered by Ford’s SVT V8. With help from Elan Motorsports, Panoz raced the Esperante with success in the Trans-Am championship and it only made sense to contest it in Don Panoz’s own ALMS series. Panoz partnered with Multimatic from Ontario Canada, to release GTLM road-going supercar which provided a basis for […]

                              Comment

                              • SaL
                                CBC Veteran
                                • 12.01.2006
                                • 121
                                • Srbija

                                #60
                                Kao prvo pobeda Corvette nije slucajna, jer ipak je to fabricki tim sa DEBELIM, budzetom, njihova pobeda nije nimalo slucajna!!!
                                Sto se tice Panoza njihov krajnji plasman je posledica greske prep-tima Porschea broj 83 koji je vodio ali zbog problema sa menjacem nije uspeo da ostane prvi, naime problemi sa transmisijom nastali su vise sati pre fatalnog kvara!!!
                                Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom

                                Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...

                                Comment

                                Working...
                                X