Hemi, mislim da je ostao jos jedino engleski Bristol od relevantnijih proizvodjaca koje nisi obuhvatio. Nesto drugo je toliko retko da ko zna da li je vredno pomena.
Tacno, Bristol! Doduse, ova firma nije oduvek koristila Mopar motore ( posle rata su pravili svoje motore koji su bili kopija bmw-a ) ali od 60 tih koristi 383,440 motorcine za sve bristole...
e sad malo modernih frimi koje koriste americke motore....
Jensen novi SV8
Qvale Bigua ili Mangusta
Koenigsegg CC
Naravno, ima jos ali ovo mi je prvo palo na pamet. Inace, svi ovi automobili koriste Fordov modularni V8 iz Mustanga od 4,6 litara i 300 ks sa time sto je kod svih taj motor pojacan a tuning potencijal je prakticno neogranicen
Na zalost, taj MG nikad nece videti svetlo dana ali su dva modela iz iste kuce ( Rover & MG ) ipak izasla na ulice ( cak i kod nas ) a imali su Fordov V8. Jedan je Rover 75 V8 a drugi je MG ZT 260 V8
Prvi je MG koji je uzeo karoseriju 75ce ali sa potpuno drugacijom platformom koja podrzava zadnju vucu a ne prednju kao standarni 75. Prilicno skupo i neuobicajeno resenje a opet tipicno za natripovanje engleze.
Rover 75 V8 je jedan od najelegantnijih automobila koje sam ikad video ( a da su velikoserijske masine u pitanju ) sa V8 opcijom je postao konkurencija jaguaru ali krah fabrike je ovaj auto, nazalost, ostavio u senci. Mehanika je ista kao i kod MG ZT-a ali je ogibljenje mekse, medjuosovinski razmak veci a automobil podredjen luxuzu...
Jos jedna cuvena marka sa muscle pogonom. AC
Pored Cobri ( pravili su karoserije pa su ih isporucivali u Shelby American )imali su i model 428 ( prema motoru - Cobra Jet 428 sa konzervativnih 335 KS u stvari oko 450 ). Auto mi jako lici na Maserati Mistral ali crtao ih je isti covek Pietro Frua...
AC je devedesetih imao i model Aceca koji je imao mustangov 4,6 V8
Invicta je bila jedna od najjacih marki sportskih automobila u britanije pre rata ali je nestala. Pojavila se ponovo 2003 sa modelom S1 i 4,6 i 5,0 SVT Fordovim V8 motorima...
XPower SV je isporucivan kupcima. Posto je bio bezobrazno skup i posto je MG propao sigurno nije napravljeno Bog zna koliko primeraka, ali ih je bilo. Mozda bi se mogao naci neki podatak koliko je napravljeno. Cak je bio isporucivan i u Nemacku, tamo je isto prodato nesto...
XPower SV je isporucivan kupcima. Posto je bio bezobrazno skup i posto je MG propao sigurno nije napravljeno Bog zna koliko primeraka, ali ih je bilo. Mozda bi se mogao naci neki podatak koliko je napravljeno. Cak je bio isporucivan i u Nemacku, tamo je isto prodato nesto...
75 000 funti za 320 KS ( od prilike 40tak somica vise nego sto je iko ocekivao ) produkcija - apsolutno simbolicna a auto se proizvodio samo par meseci, steta...
Da, cena je bila smesno visoka...Bas su se najvise Englezi u svojim casopisima sprdali s tim. Auto je u stvari bio dobro preradjeni De Tomaso (Qvale) Mangusta, dizajn Peter Stevens (McLaren F1), karoserija se radila u Modeni s puno karbon fibera...imali su velike planove s njim, a pogotovu oko jacih verzija koje su trebale da uslede, cak do 765ks. U stvari, mislim da je napravljeno par SV-R verzija od 400ks i 100Nm vise (tuning je radio Sean Hyland...http://www.seanhylandmotorsport.com/). Na testovima se pokazalo da auto ima inzenjerijskog potencijala, ali da treba da se doradjuje, pre svega menjac. Trenutno ima dva komada na mobile.de na prodaju (85000evra...) U nemackom Sport Autu na uporednom testu sa Corvettom ispao je smesan, ali bez obzira - auto je cista agresija na drumu...Steta!
Mad to the Max - Vauxhall VXR8, srce od Corvette, 6litra, lsd, 400ks za pola cene jednog BMW M5.
Fabricki se mogu naruciti opcionalni sportski izduv, sportsko ogibljenje i kocnice koje je razvio Tom Walkinshaw racing, Rip Shifter menjac, kao i mehanicki kompresor koji dize snagu na preko 500ks
Comment