Koliko se secam price, Lamborghini je povileneo kada mi je Enzo javno porucio (kao odgovor na njegovo javno izrazeno nezadovoljstvo Ferrarijevim automobilima) nesto u fazonu da nije Ferrari za seljake i da bi Lamborghiniju bilo bolje da nastavi da pravi traktore, sto je ovaj do tada radio.
Lamborghini
Collapse
X
-
Traktore?!
Skoro da Ferrari nema model koji izgleda ovako brutalno, sve je to lepo i 360 i Maranelo, ali Diablo, Murcielago...
E jedino na cemu bih zamerio je unutrasnjost koja pomalo odskace od one klasicne italijanske smekerice, ali i dalje za primer mnogima...
Pmalo zastareli Diablo...
Murcielago...
Murcielago LP 640...
Gallardo...
Murcielago sam video uzivo i to je nesto neopisivo, sam auto, zvuk...In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Comment
-
-
Nije mu rekao javno, nego ga je izbacio iz kancelarije i rekao mu u tom stilu kako si naveo...
Unutrasnjost svakog Lamborghinija je potpuno u fazonu italijanskih sportskih automobila...
Inace, Bojane, Lamborghini je stvorio pare praveci traktore...ko je mogao da zivi od sportskih automobila u 60-im
Comment
-
-
Sto se tice istorijata i traktora evo par slika.
I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
It will take your breath away!!! by David E. Davis
Comment
-
-
Fascinacija
Da se ubacim i ja. Prvo, da naglasim da mi nije namera da ikog opovrgavam i ispravljam. Samo iznosim pricu koju sam ja cuo, a koja nije toliko romansirana pa se mnogima ne svidja (ne tvrdim da je tacna).
Navodno je Lamborghini (inace poznati proizvodjac vina, brodskih motora, naravno i famoznih traktora kao i odgajivac bikova) dosao u situaciju da mora da zameni kvacilo na svom Ferrari-ju. Kada je video da je to gotovo isti sklop koji je koristio i za svoje traktore, samo po visestrukoj ceni, analizirao je i ostale sklopove i zakljucio da se vise isplati praviti sportske automobile. A i mnogo lepse! Tu se naravno uklapa i prica o trkama i ceni ucestvovanja.
Prvi Lamborghini koji sam imao prilike da vidim, bila je jedna crvena Espada sa BG tablicama. Navodno automobil Tome File, sina tadasnjeg nadaleko poznatog beogradskog advokata Filote File. Cesto je bio na parkingu iznad sadasnjeg suncanog sata na Slaviji. Svakog dana po izlasku iz skole obilazili smo taj parking da se nagledamo cuda koje je "gravirano" 300! E, da, to je bilo neke '74-5.
Ono sto nikad necu zaboraviti i sto izdvaja Lamborghini za klasu iznad svih ostalih je naravno Countach! '79-te u Veneciji na semaforu stoje Maserati Merak i neko cudoviste, nisko, siroko, ostrih linija, kao iz svemira. Dok traje crveno svetlo, Maserati turira, reze visokim tonovima, a ona druga zver na leru huji i tutnji kao brod. Pali se zeleno, tip napucava Merak u vristece obrtaje, salta u drugu, trecu, a ona zver i dalje samo huji i uspeva da se cuje i pored Merakovog vristanja, sve vreme drzeci se paralelno sa njim. A ONDA! Takav stravican urlik koji mi je podigao zeludac i ostavio me otvorenih usta, oblak dima od spaljenih guma i bestija nestaje na horizontu dok se tlo jos uvek trese od njegove rike. Tek kasnije sam uspeo da saznam da je to "Lamborghini Counach" i od tada fascinacija ne prestaje. Posebno je imozantan pogled pod poklopac motora redje verzije sa 6 dvogrlih Weber-a DCNF44 (standardne verzije sa DCOE).
Da, za Ferrari se vezuje vrisak, pesma, ali Lamborghini-jev zvuk se mozda jedino moze uporediti sa rikom tigra za koju kazu da se cuje i na 10km. Sto se voznje tice, dovoljan je komentar britanskog casopisa "Car", sve staje u jedni recenicu : "needs DRIVER".
Kada je Lamborghini zapao u krizu, prvi sledeci vlasnik bila je francuska kompanija "Mimran". Oni nista nisu dirali, samo su "'ranili svinje". Prvi znacajniji vlasnik bio je Krajzler. Pod njihovim "sesirom" skrojen je "Diablo". U pocetku su obecali da se nece mesati, ali se toga nisu drzali, pa je automobil dosta amerikanizovan i umeksan. Neznam sta je rekao Lamborghini-jev glavni konstruktor, ali znam da su i kod Countach-a imali muke da ga ubede da se ugradi servo kocnica. Vrhunac jeresi je "Diablo VT" sa viskokvacilima i pogonom na sva 4 tocka (permanentan pogon pozadi, samo se visak snage prebacuje na prednje tockove).
Revoltiran, Macello Gandini napusta taj projekat i sa muzicarem Giorgio Moroder-om i Claudio Zampoli-em pravi "Cizeta Moroder V16T".
Vise o Cizeti: http://www.giorgiomorodergallery.com/ci ... izeta.html
Klasici kao sto su Miura, Islero, Jarama, Urraco i Jalpa su svaki prica za sebe. Tradicija je davanja imena modelima po bikovima. Cast da njihovo ime ponese neki od Lamborghini-ja zasluzili su bikovi koji su u spanskim arenama pokazali izuzetnu hrabrost i borbenost.
Prosle godine sam imao prilike da budem na vrsackom aerodromu kada je sniman "Top Speed" sa onim zutim Murcielago-m. Sta da kazem. Razocaran sam. Sad ce me mnogi pljuvati, ali pored divne linije, deluje previse sterilno. Najvece razocarenje je zvuk! Na leru se ne cuje, kad krene nesto mumla, a tek od nekih 5k pokusava da imitira zvuk motora!
Naravno, ovo je samo moj stav, ako neko smatra da treba da ispravi neku cinjenicu ili pravopis, samo napred.
I za kraj, evo mog omiljenog klasika, Lamborghini 350 GTV :
Inace prvi automobil koji je Lamborghini napravio. Izlozen je na sajmu u Torinu 1963. Motor mu nije bio gotov na vreme za sajam, pa je na stand bio postavljen sa haubom punom cigala kako bi prednji kraj dosao na pravu visinu. Svakako, tokom sajma nije bilo dozvoljeno otvarati haubu!
Comment
-
-
Espadu je imao (a ima je i danas) advokat Sava Andjelkovic, tj. njegov sin. Svojevremeno je drzao u dvoristu na uglu Save Kovacevica i Sindjeliceve gde sam je cesto gledao. Nije je bas pazio, a sada je navodno u odlicnom stanju, ali je retko i voze.
Da dodam da se 350GTV nikad nije proizvodio, ostao je na nivou prototipa. Lamborghini nije bio zadovoljan dizajnom Franca Scaglione-a (jedan od "svete trojice" Bertonea i prvi sef njegovog dizajna, verovatno najtalentovaniji dizajner sportskih automobila...). Inace, Scaglione-u je za 350 GTV inspiracija bila Jaguar E-type. Interesatna prica je kako je Scaglione dobio posao da dizajnira prvi Lamborghini. Ferrucio je razgovarao sa mnogima, ali mu se niko nije svideo. Normalno, nije razgovarao sa Pininfarinom jer oni su radili sa Ferrarijem, a auto je morao da bude susta suprotnost Ferrariju u dizajnu. Scaglione je dosao u belom Mercedesu 300 SL roadster, u belom odelu i sa damom zanosnih oblina u dekoltovanoj haljini. Sam Lamborhgini je u nekim svojim ispovestima rekao da je odmah znao da je to covek za njega, a pogotovu kada je posle dve recenice ukapirao sta hoce Lamborghini. Nacrt kola je bio napravljen za dve nedelje. Medjutim, Scaglione-ov dizajn je bio isuvise radikalan i ergonomski dubiozan, te je Lamborgini isplatio Franca koji je vec tada bio na drogama i poprilicno cudljiv...Posao je zavrsio Touring i to, po mom misljenju, savrseno...Isto tako 350GTV je imao izvorni Bizzarinnijev motor koji je takodje bio suvise divalj i vrteo se do 8000o/min i koga su Stanzani i Dallara primirili i smanjili mu snagu.
Comment
-
-
Bolesniku jedan!!!
Inace da repliciram na to da se nikad nisu sudarili ( pod time se podrazumeva trkali)
Lambo i Ferrari, GRESKAAAA!!!!
Ako se uzme geografska karta i malo detaljnije pogleda podrucje blizu BOLONJE onda ce SE primetiti da su Santa Ana( lambo fabrika) i Modena ( HQ ferrarija), udaljeni oko pola sata, sat voznje, tako da po recima coveka kome najvise zavidim na svetu, test vozac Lamborghinija od 73." sretnemo se ponekad, a tada niko ne zeli biti drugi!!!"
Offizielle Webseite von Lamborghini: alle von Lamborghini verkauften Modelle online, Neuzugänge, aktuelle Nachrichten, Events und Händler auf der Welt
Opcija "MAP"Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
-
Comment