Troskovi odrzavanja novijih limuzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #46
    Ko kaze da gazdi ostaje 10.000 eura?

    Cisto sumnjam.

    Kao prvo, on ima rezijske troskove ne samo servisa, nego i ostatka firme. Kao drugo, on mora da namakne plate i drugima, od cistacica do sluzbenika. Itd, itd, poenta je, oni imaju sasvim realne i vrlo opipljive troskove.

    Mislim da su im cene servisa pomalo naduvane jer imam utisak (a utisak moze i da vara!) da im prodaja automobila ne ide bas sjajno. Seti se, oni su poceli kao ekskluzivni uvoznik i distributer firme Daewoo. Medjutim, prelaskom vlasnitva Daewoo-a potpuno u ruke GM-a, oni su sada samo mali sraf u drugoj velikoj masini. Sada nude i ex-Daewoo-sada-Chevrolet i Opel, ali to sada nudi i citav niz drugih firmi, nisu vise oni izvor, vec su sada samo jedno od prodajnih mesta. Obzirom na lokaciju, na kraju Zemuna na batajnickom putu, nisu bas ni ekstra pristupacni.

    Dakle, taj Daewoo-Chevrolet servis im je JEDINA jaka strana, posebno u kontekstu tradicije, ljudi su navikli da odlaze kod njih. Zato su i investirali u njega, dok im je showroom manje-vise isti kao i ranije. Ja cak ni ne znam da li je to bio njihov potez, ili im je to GM nametnuo. Znam da kada bih ponovo kupovao takav auto, ne bih isao kod njih, vec recimo u Centar Boban, koji mi je kudikamo blizi i lakse dostupan.

    No, svejedno, odosmo skroz u off, postade ovo diskusija o teorijskim aspektima servisiranja. Zavrsavam diskusiju poentom koju sam hteo da napravim, a to je da je konkretno Auto Trend pomalo naduvao serviserske usluge verovatno iz nuzde, jer su im sasvim sigurno otpali neki drugi aduti (ekskluzivni uvoznik, prva ruka).

    A posto i dalje idem kod njih, mislim sta mislim, ali i dalje idem jer sam zadovoljan opstim nivoom usluge.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #47
      Pazi Dora. Govorim o ovlascenom servisu, koji "krsi" politiku "glavne firme" tako sto naplacuje i ono sto ne treba.

      Da ne spominjem "politiku" vecih cena delova posto su "original". Delovi su "original" ako imaju sertifikat fabrike delova. Postoje delovi za "prvu ugradnju", delovi za servis i rezervni delovi za "odrzavanje" (po zakonima, duzni su da obezbede 5 godina.....bla bla).
      Znaci, jedan deo (isti) ima bar tri "statusa", a to mu odredjuje cenu. Rezervni deo u "ovlascenom" servisu mora da bude jeftiniji od bilo koje druge prodavnice, i kod nas i u svetu.
      Inace, po "balkanskoj" logici jedan sraf bi kostao 700$, jel, on kosta 0,2, ali prevoz avionom iz Japana ili Koreje, pa dnevnica donosioca...sve za "original" deo, pa tako 1000 puta, za hiljadu srafova..

      A sto se vremena tice, nisi u pravu. Najvise vremena, kod odrzavanja, oduzima "zauzimanje" radnog mesta u servisu, recimo "dizalice". Zato moze da izgleda skupa promena svecica ili ulja. Ako se radi vise operacija, zajedno, dolazi do "preklapanja" vremena. Tesko je to "razumeti". Postoje verizni poligoni, i za proizvodnju i za usluge. Svaki organizovan sistem funkcionise po tome (naravno ne vazi puno za Srbiju, i veci deo balkana).
      Nazalost velike firme resavaju "neisplativost" kadra, periodicnim otpustanjem, mada ma koliko to izgledalo jednostavno i surovo, taj proces je "organizovan" i proracunat, ogranicen procentima... U slucaju povecanja posla, zaposljavaju se novi..

      A "ovlasceni" servisi su valjda deo "organizovanih", ozbiljnih sistema, sa "imenom". Velika firma im placa obuku, i srecna je sto "pokriva" ili zauzima trziste. Jaca i siri se. Servis se formira nakon uvecane prodaje vozila, dotle se usluzno koristi neki postojeci (zakonska obaveza pri formiranju predstavnistva ).
      To se puno "kosi" sa filozofijom "tassna-massna" company

      Poz.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #48
        Nema šanse sa vama izaći na kraj. "zadovoljan sam uslugom ali je skupa"
        "gazdi ne ostaje puno para ali dere"??

        @Vladd "krši politiku firme ali primenjuje norme od te firme"
        "velika firma plaća obuku i ostalo" Kad bi se gadjali tranvajima...

        Odustajem....
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #49
          Ne pricamo o "dobra usluga ali je skupa".
          To je preciznija "varijanta".
          Normalno je da je dobra usluga skupa, da te tretiraju kao musteriju, coveka, da postuju posao koji rade.

          Ali"mac", tu smo. Svako pokusava da zloupotrebi svoju situaciju, da ne kazem radno mesto, od polivaca ulica, do politicara. Ili od roditelja, pa "na dalje".

          Znaci, nepotrebno skupi, zakidaju "na meri", u startu, a da li dobro rade, pitanje trenutka. Covek uvek istrazuje svoje granice. Kada se zasite zloupotrebe jedne vrste, smislice nesto novo, npr, pocece da osljare na poslu, po istoj ceni, da lazu da su nesto promenili..

          Ne mogu da oteraju musterije, posto su "zarobljene" modelom kola. Znaci bar par godina su bezbedni, dok se musterija ne resi marke.

          Comment

          • CikaKure
            CBC Senator XXL
            • 14.08.2005
            • 668
            • Beograd

            #50
            Originally posted by djukic
            Da li u redovno odrzavanje opel korse iz 2004 godine spada i alternator od 1400E?
            Da li u odrzavanje alfe 156 sportvagon 2.0 is 2002. spada i promena protokomera od 250E i to dva puta do sada?
            Ili peugeot 206 is 2004. na kome se raspao spaner klinastog kaisa a koji kosta 100E?
            Ili ovde s foruma fabija koja je prosetala od servisa do servisa od otvaranja motora pa sve do zamene ECU-a? (trosak od 400-500E).
            Peugeot partner na kome riknjava takodje protokomer na 20.000km, sad ima na satu 59.000km i vec je drugi put menjan protokomer...

            Sviovi automobili presli su jako malo kilometara do 50.000km...

            Imam jos gomilu horor primera...

            Jednostavno mislim da su noviji automobili napravljeni nekvalitetno, sa jako smanjenim vremenskim intervalima servisa koji su neopravdano skupi. Pri tome na svima redovno otkazuju sklopovi koji su u ranijim generacijama pravljeni da traju jako dugo a i kada se pokvare remont im je jeftin (primer alternatora od 1400E??? na automobilu koji kosta 10.000E).
            U redovno odrzavanje Opel Corse ne spada to sto si naveo (alternator), ali spada u trosak odrzavanja. Isto se odnosi na ostale primere, a to je u skladu sa temom koja se odnosi na troskove redovnog i vanrednog odrzavanja.

            Ocigledno je da ima tih horor scenarija na mladim automobilim, koje nismo poznavali na nekim iz prethodnih generacija, i upravo je to bio motiv da se pokrene ovakva tema. Doduse malo ste otisli u stranu diskutujuci opravdanost cene servisa i politiku cene delova koja je evidentna kod nas.

            Cela ova prica me navodi na razmisljanje tipa:
            - da li cemo sutra voziti stare/zastarele modele automobila,
            - ili da li su u pravu ljudi koji kupe mecku 123, generalno je srede i teraju,
            - koji bi model automobila bio "vecan" i prihvatljiv za upotrebu u situaciji kada se kupuje polovnjak
            - da li se finansijski isplati uzeti neki stari auto visoke klase, odrzavati ga i upotrebljavati tokom duzeg niza godina, ili je bolja opcija menjati novije autmobile svakih 2-3 godne, te koliko to sve kosta po godini eksploatacije i koji je krajni rezultat u oba slucaja.

            Mozda je dobro da se pokrene novi topic, ovaj malo da se precisti, i da sadrzi samo egzaktne podatke u skladu sa temom? Sta mislite o tome?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              da li se finansijski isplati uzeti neki stari auto visoke klase, odrzavati ga i upotrebljavati tokom duzeg niza godina, ili je bolja opcija menjati novije autmobile svakih 2-3 godne, te koliko to sve kosta po godini eksploatacije i koji je krajni rezultat u oba slucaja.
              upoznao iskustvom i jednu i drugu opciju. prva, menjanje na svakih 3 i po godine i uvek nabavku modela po zeljenoj specifikaciji (extra opreme za to doba) direktno preuzimanje iz fabrike.
              i druga, polovni auto visoke klase, opet sa izborom extra paketa opreme.

              u slucaju novoga gubitak na supstanci je ogroman, pogotovu ako se nema kes pa se uzima od tudjih para (kreidt, lizing) i auto prakticno sam sebe pojede za oko 2 -3 godine upotrebe putem troskova dilerskog odrzavanja i amortizacije do te mere da za svaki sledeci auto opet treba 70% tak cene novoga finansirati novim zaduzenjem/novim kesom.

              pouzdanost novih auta je relativan pojam, i oni se kvare i ostave nasred puta ne bas tako retko kako bi se moglo ocekivati, ili ja imam nesrecom i takva iskustva. (2-5 puta u 3 godine auto je u nevoznom stanju sam od sebe), i to novi).

              za polovni visoke klase, a rabim vec treci toga tipa uz vise od 10 godina iskustva, troskovi odrzavanja su smesno mali u odnosu na nove automobile. pouzdanost je slicna, za nijansu manja uz iole pristojan primerak koji nije bio zestoko zapusten kod ranijih vlasnika, ili ako je sredjeno sve sto je trebalo do nivoa fabrickog stanja.

              moja kalkulacija troskova odrzavanja je oko 1 dinara po predjenom km puta, a uz teske havarije/ defekte veceg obima popne se do 5 dinara/km.

              na period od 5 godina ili 100.000km voznje racunato.

              pri tome ne racunam dilersko odrzavanje (auto kuca) vec kod tzv slobodnih servisera.

              objasnjenje za onih 1din/km.
              najveci trosak u tome je set (ili dva zimski+letnji) guma, eventualno kvarovi u elektro sistemu (akubaterija gotovo sigurno mora da se zameni jednom), kocnice (plocice, diskovi po potrebi) i vesanje (amortizeri, gumeni delovi vesanja po potrebi).

              na 100.000km moja racunica izgleda ovako-
              -5 kom filter ulja po 300 dinara
              - 3 kom filter vazduha (fabrika kaze na 40.000km a preventivno ja menjam na oko 35.000 ili dve godine sta prvo dodje) po 650 dinara
              - 1x antifriz, 5 litara koncentrata
              - 3x (ili 2x) kociono ulje po 0,5 litara
              - motorno ulje, 4 puta pri voznji na LPG po 4 litra, ili 10 puta pri voznji na benzin po 4 litra.
              po potrebi dolivanje ulja radi potrosnje ili curenja, neki prosek zavisno od stanja auta 2-5 litara izmedju izmena (obicno negde curi neki semering pomalo), ili trosak predihtovanja motora kompletno.

              - jedan set kocionih plocica, po potrebi sto kosta oko 3500 za sva 4 tocka
              - set amortizera po po potrebi, kosta od 5.000-15.000 dinara obicno za sva 4.

              po potrebi, u smislu ako je utvrdjeno da je prethodni vlasnik nedavno menjao izostaje kao trosak, a ako se ne zna stanje prventivno obavezno zamena, i za kocioni sistem i amortizere.

              prepracunato na vremenski period,godisnje me skuplje kosta obavezno osiguranje i registracija nego svi kvarovi,delovi i ruke i odrzavanje zajedno.
              u proseku, kosta me oko 50-150 evra godisnje ukupno svih troskova zavisno od modela auta.
              na 5 godina, svo odrzavanje i svi kvarovi su tu negde do 1.000 evra.

              za prosecan novi auto slicne kategorije, to su 3-4 redovna servisa kod dilera bez ijedne popravke/kvara i bez guma.

              ne uracunavam u troskove dodatno po zelji ugradnju dodatne opreme poputa audio sistema po zelji, kuke za vucu, posebnih tockova van fabrickog standarda, styling i slicno.

              moje iskustvo je da nedvosmisleno nov auto predstavlja najgori moguci vid investicija love
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #52
                Da ne ulazim u dublju analizu troškova,ovo nema šanse da drži vodu sa 50-150e godišnje.

                Solidnih 8 guma je 500-600e minimum, jedna zamena ulja na 25.000 je 50e, a ima ih barem 4. Samo to je više od 50-150e godišnje ako se auto vozi 4 godine. Bez ijednog amortizera i sl.

                Ja sam uglavnom vozio stara i jeftina kola, ulje menjao na 5.000-8.000 km, i to sa promenama po neke spone, štelovanja trapa, neki vanredni servis (pumpa za vodu, termostat i sl.) izađe na 300e godišnje bez registracije.
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  da ipak udjemo u detalje
                  4litra ulja platio pre koju nedelju, 1600 dinara (Mobil) a dobio 5 litara, bila neka akcija.
                  filter nekih 280 dinara, ajde da zaokruzimo na 300.

                  ukupno 1900 dinara, 25 evra komplet.
                  ako se koristi 25.000km, ili 2 godine (npr, mada je kod mene to godinu i nesto sitno preko) to izadje godisnje 12,50 evra.

                  ili na 100.000km te 4 zamene po 25 evra je ukupno 100 evra, na 5 (ili 6 godina) prosecne voznje to je 20 (ili 16) evra godisnje.

                  gume, zavisi sta zelis da imas. raspon cena je vrlo sarolik.
                  za moj auto guma 195-15ica kosta oko 6.000 dinara po komadu i potraje oko 45.000km bez da dodje do minimuma debljine sare. obicno tada menjam, tj svake 3 godine.
                  4 komada po 6.000 daje 24.000 dinara ili nepunih 300 evra sto izadje na nepunih 100 evra godisnje amortizacije.
                  i to je ako je kupljen auto sa totalno neupotrebljivim gumama pa odmah mora da se menja.
                  ja obicno kupujem auto u stanju koje nije pri raspadanju, i obicno prvih godinu do godinu i po dana nema troska za gume.
                  time nastaje ona manja uprosecena suma.
                  ako se uzima cena za 8 guma, onda zamena letnje-zimske produzava vremenski rok trajanja pa umesto na 3-4 godine obnova guma dodje posle 6,7,8 godina upotrebe, a sto se na kraju opet svodi na slican godisnji prosecan trosak.

                  mislim da sam bio jasan da je 1din/km neki minimalan trosak koji raste zavisno od stanja vozila. naveo sam i tu brojku, 5din/km sto je za 100k km ukupno 500.000 dinara.
                  po meni sasvim velika margina za mnogobrojne i raznovrsne reparature svega i svacega na jednom autu ako bas krene da crkava sve redom.

                  opet, to zavisi od pocetnog stanja konkretnog primerka vozila i pocetnog odabira.
                  ja auto kupujem ne gledajuci najnizu mogucu cenu za dato godiste, i radije platim nesto vise u startu za bolji primerak upravo da kasnije srednjorocno ne bih imao uvecane neplanirane troskove vanrednih kvarova.

                  redovna amortizacija poput guma, sijalica, filtera i slicno je ionako manje vise sita ili vrlo slicna bilo za novi bilo za polovni auto bilo za jednu bilo za drugu marku ili model vozila.
                  i apsolutno svaki auto trosi tu vrstu delova pre ili kasnije.

                  za moj auto i kada platim skuplje neki deo ne zalim se, filter vazduha je skuplji nego za Jugo ali se menja na svakih 40.000km (fabricka norma).
                  isto i filter goriva, kosta 15tak evra ali se menja tek jednom u 100.000km (fabricka norma isto) dok na Jugu ili slicnom to mora dase uradi 10 puta a siguran sam da nije filter bas 10 puta jeftiniji. (plus rad koji se 10 puta placa umestosamo jednom).
                  itd...

                  mislim da tek dublja analiza troskova na vise godina upotrebe pokazuje da nije starijeg/polovnog auta nesto drasticno skupo samo po sebi.

                  naveo sam da za nove automobile obavezni godisnji trosak iznosi reda 300evra kada je sve ispravno, i to ne ukljucuje troskove poput guma (sto je extra).
                  doduse, prvi set guma potraje 3-4 godine i tek tada sledi zamena ali je amortizacija celog vozila toliko velika za taj perido da cena guma ispadne tek delic izgubljene vrednosti na supstanci vozila kao takvog.
                  ali se i to naplati vec posetom dilerskom servisu i obaveznim godisnjim pregledom(i placanjem istoga) po cenama koje su ovde diskutovane u obliku (ne)realnih kalkulacija satnica za neki posao a sto svaka fabrika po zelji odredjuje.

                  to je moja kalkulacija, u opsegu 1-5 dinara po km trudim se da redovnim i pravilnim odrzavanjem i upotrebom auta budem blize donjoj cifri, a koliko uspevam pokaze vreme ( i dnevnik troskova)

                  ne kazem da je neko univerzalno pravilo, dajem samo moje iskustvo steceno tokom vise godina i sa razlicitim autima, jedno pojedinacno iskustvo i nista vise..

                  ono sto sam ranije iskusio jeste da svaka poseta dileru sa novim autom, pa makar i vizuelna iinspekcija kosta masno i mora da se plati bez pogovora koliko god da se trazi ako se zeli funkcija garantnog roka.
                  da ne pricam o tome kako za nove automobile izmisljaju "obavezne" servise svako malo, na 10.000km, iako objektivno prema nivou izrade auta i danasnjoj tehnologiji to se radi na 40.000-50.000km.(filteri, dok svecice potraju i 100.000km).
                  jedino se ulje menja na 30.000km +- vec premapokazivacu i uslovima eksploatacije.

                  a kod nas naplate i filtere vazduha i goriva, svecice svaki put kada menjaju ulje iako ne postoji ikakva potreba da se menjaju ali to dobro dodje da se nabiju radni sati, materijal a time i cena tzv redovnog.

                  tu lezi skrivenih i nepotrebnih troskova za novi auto koji vlasnik seti po dzepu tek kada ga kupi

                  definitivno iz mog ugla, koliko ja mogu da sracunam novi auto je skuplji za odrzavanje u proseku godisnje ako se vozilo zadrzava na 5 ili vise godina u posedu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • jovan30
                    CBC Senator
                    • 07.05.2006
                    • 322
                    • Beograd

                    #54
                    Originally posted by CikaKure
                    Originally posted by djukic
                    - da li se finansijski isplati uzeti neki stari auto visoke klase, odrzavati ga i upotrebljavati tokom duzeg niza godina, ili je bolja opcija menjati novije autmobile svakih 2-3 godne, te koliko to sve kosta po godini eksploatacije i koji je krajni rezultat u oba slucaja.
                    Mislim da je idealna kombinacija ona izmedju te 2 znaci uzeti noviji polovan auto recimo 2-3 godine star vise klase i menjati svake 2 godine.
                    Brick je upravu kad kaze da novi auto mnogo pojede sam sebe.

                    Nego Brick, otac mi prica da je kod nas krenuo operativni lizing, pa on misli da za firmu ustvari za sebe uzme nov auto uz taj nacin placanja, a da cash koji bi inace dao za auto ulozi u nastavak posla. Kako ti se cini taj predlog, vidim iz tvojih postova da si upucen u problematiku, i koja je caka kod operativnog lizinga, znam da je to da uzmes auto nov, i otplacujes ga par godina pa promenis za novi i tako dalje. Ovako na prvo gledanje deluje kao povoljna varijanta ali sam siguran da postoji neka caka zbog cega to nije tako povoljna varijanta.

                    Unapred se zahvaljujem na odgovoru.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #55
                      Po meni to izadje na isto. Imaš nov auto gde su skupi servisi i ratu za njega koja je nekoliko. Ako uzmeš polovan auto imaš manje ulaganje u početnu cenu i posle opet ratu za održavanje koja bi trebala da je manja od onog "nekoliko" sem ako nisi uzeo neki krš.
                      Čini mi se da ej to na zapadu rešeno tako da uvek plaćaš ratu i ne misliš, pokriven si garancijom i malom mogućnosti kvara koji je opet verovatno pokriven garancijom.
                      Problem isplativosti toga je u tome što oni imaju veće plate i društvo ih tera da se vozni park obnavlja, što je donekle Ok ali ne skroz.
                      Naše plate nisu kao njihove i mislim da nije opravdana investicija raditi na taj način. Prevelika je rata u odnosu na platu.
                      Normalno ovo ne važi za one koji ne žive od plate.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #56
                        Originally posted by brick
                        da ipak udjemo u detalje
                        Koliko god ulazili u detalje računica nije ispravna

                        Ulje od 400 dinara litar koje traje 25.000km? Ali to nije ni bitno, pogledajmo gume

                        4 komada Tigra su 300e. Zimske još 300e. Ako ih voziš 8 godina, prelaziš čak i vozače Lada i Zastava po nebrizi

                        U svakom slučaju, ko kaže da sa 50-150e godišnje ima pokrivene troškove održavanja polovnog auta, mislim da ne govori istinu.
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          #57
                          I meni to malo cudno deluje. Pre dva dana sam kupio 4 litre polusintetike i filter ulja za 43e, a planiram zamenu na 5000km.
                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #58
                            Otvorio sam posebnu temu radi ovakve rasprave pa se preselite tamo
                            Da raspravimo to jednom pa da znamo za ubuduće.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • CikaKure
                              CBC Senator XXL
                              • 14.08.2005
                              • 668
                              • Beograd

                              #59
                              Dobro, ta tema tamo se ocito svodi na trajanje servisnih intervala u smislu redovnog odrzavanja, i to podrzavam. Mozda ovde da nastavimo sa egzaktnim iskustvima, na temu troskova koji obuhvataju redovno i vanredno odrzavanje?

                              Da malo jos "zacinim" pricu: Pitanje koje sam postavio na diskusioni sto (" da li se finansijski isplati uzeti neki stari auto visoke klase, odrzavati ga i upotrebljavati tokom duzeg niza godina, ili je bolja opcija menjati novije autmobile svakih 2-3 godne, te koliko to sve kosta po godini eksploatacije i koji je krajni rezultat u oba slucaja. ") sam nekako najpre usmerio ka kupovini nekog starijeg auta tipa mercedes, bmw, audi, volvo i sl. koji je u visokoj klasi te njegovo raubovanje. Evo da budem jos malo odredjeniji:
                              - Mozete li izneti svoje misljenje o postavci da se konkretno kupi jedan npr. mercedes S klase, recimo 10-12 godina star, te da se on koristi u poredjenju sa kupovinom nekog euro3 automobila koji se moze pazariti za slicne novce?
                              - Mozete li reci kad bi ste kupovali auto vise-visoke klase, kako je gore pretpostavljeno, sta bi ste izabrali i zbog cega, ako je moguce da se ogranicite na objektivne razloge.

                              Comment

                              • Dren
                                CBC Senator XXL
                                • 24.08.2005
                                • 1068
                                • Sarajevo

                                #60
                                Mislim da je u ovom tvom poredjenju npr. Mercedes S klase, star 12-ak godina prevelik zalogaj...

                                Zasto ?

                                Ne radi se o velikoserijskom vozilu, to i u "zlatnoj" Njemackoj voze "odlikasi", barem kada je noviji, pa su i cijene dijelova ( cak i zamjenskih ) za zamjenu povisoke... Npr. cijena amortizera, koji je zreo za zamjenu, a ne moze ga se naci, jer je specifican za taj auto, rezultira prvo teskocama u nalazenju, a posredno i visokom cijenom... Isto je i sa diskovima, placicama, izduvnim loncem, remenjem, gumama "exkluzivnih" dimenzija i sl...

                                Slicna je stvar i sa nekim "japancima", kod kojih zbog relativne rjetkosti, dodjes u situaciju da uljni amortizer placas 150 EUR, iako je za npr. Golfa ( velika serija, i prisustvo na trzistu...) oko 70 EUR... Jer to na stanju nema svaka prodavnica, pa je konkurencija manja, samim tim i cijena veca...

                                "I tata bi sine..." ( S-klasu...)

                                Comment

                                Working...
                                X