PORSCHE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    PORSCHE

    svega ima na ovom forumu, alfa, fiat, bmw, opel, vw, saab, citroen, i svi imaju svoje klubove, samo sam ja u manjini
    dakle, otvaram ovu temu za sve koji bi zeleli ponesto da saznaju o Porscheima, za razmenu iskustava sa drugim clanovima foruma ukoliko jos neko ima porsch-a, prvenstveno 944/924/928/968.
    ukoliko nekoga zanima nesto o ovim automobilima, sva pitanja su dobrodosla, potrudicu se da odgovorim na sve sto znam!

    pozdrav, Ale
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    #2
    ajd kad se nudis
    inace ja sam ljubitelj 944,928i legende na prvom mesu 930
    sada pitanje za 928
    V8 5.0 L motor u tom modelu , dali je to porcsche motor ili su posudili od nekoga ??
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #3
      928 je poceo sa 4.5 l i dva ventila po cilindru, 1977 god, da bi vremenom narastao prvo na 4.7, pa na 5.0 i na kraju 5.4 i 4 ventila po cilindru..
      to je kompletno porscheov motor, prvi sa vodenim hladjenjem, i postavljen napred pogon i menjac su ostali pozadi.
      Inace motor od 944 je nastao tako sto su jednostavno uzeli polutku od V8 iz 928 i eto 2.5 litra i 4 cilindra za 944
      imali ljudi sve vec gotovo
      steta sto se 928 nije radio u fabrickoj varijanti kao overload motor,
      ali zato danas ameri uveliko rade kitove za njega, uglavnom sa roots type kompresorima koji zaista prave zveri od porscheovog V8.
      bilo je par i turbo varijanti, mislim da je callaway radio, ali uglavnom superchargeri su nadvladali.

      Specifications for the 1995 928 GTS

      Engine:

      32 valve DOHC per bank, 90 degree V8, aluminum block and heads
      Bore and Stroke: 4.09 x 3.46 in (100.0 x 85.9 mm)
      Displacement:329 cu.in. or 5,397cc
      Horsepower: 345@5,700 rpm
      Torque: 369 lb-ft@ 4,250 rpm
      Power to weight ratio: 13.1 lbs per horsepower
      Compression ratio: 10.4:1
      Cd: .34
      Fuel system: EZH-LH



      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • SAAB PoWeR
        CBC Senator XXL
        • 26.04.2005
        • 1394
        • tu iza coska(Milwaukee USA)

        #4
        sta je sa ti motorom sada , dali se jos uvek radi ili su odustali od V8 motora
        jednom sam video jednog 928 nesto je bilo radjeno na njemu 100 %
        zvuk iz auspuha je bio skoro isti kako sto su stari 5.0 mustanzi imali , sa aftermarket auspusima , kad ga coka ocepio po gasu , poceo da vristi ko sasav , a guzica leti levo desno , a isao je ko 40 MPH
        _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          V8 je prestao da se pravi '95 kad su prekinuli proizvodnju 928.
          danas V8 rade samo za cayenne-a ali to je novi koncept motora.
          zvuk, da zaista ima jeziv, provozao sam jednog koji nema nijedan lonac, samo dve cevuljage, smrzo sam se kad sam dao gas
          u americi je vrlo popularna i konverzija na chevy v8 zbog jeftinijeg tuninga i lako dostupnih delova.
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            malo istorije ,kako je nastao 924

            924 je poceo kao porscheov projekat za vw, sa idejom da se iskoristi sto vise vw delova. Medjutim, vw je zbog finansijskih razloga odustao od proizvodnje, pa je porsche otkupio prava, i usao u proizvodnju 924, koristeci vw/audi proizvodne pogone u gradu Neckarsulm u nemackoj.
            Motor je preuzet od audija, 2.0 sa k-jetronic sistemom ubrizgavanja i 120 ks za evropsko, odnosno 100ks za americko trziste.
            prvi modeli su imali 4-stepeni menjac, napred disk, pozadi dobos kocnice.




            iako je auto imao odlicno lezanje i raspored tezine od 50/50, 2.0 je jednostavno bio preslab motor, i logicno 1979 je izbacena turbo verzija motora, takode 2.0 sa 170 ks i sva 4 vent diska, 5-stepenim menjacem koji je sada postao standard i u atmo verzijama, i prosirenjem paketa dodatne opreme.



            porsche je poznat po svojim ucestvovanjem na trkama i upravo zahvaljujuci iskustvima sa trka su unapredjivani standardni modeli, tako da su razvijene i trkacke verzije 924, poznate kao carrera gts/gtr
            motor je ostao 2.0 ali sa vecim turbinama
            osnovni gts je imao 250 ks, dok je gtr imao od 375-400 ks, i bili su u to vreme jedni od najbrzih ulicnih automobila. pored visokog hp/liter outputa motori su bili izuzetno izdrzljivi i pouzdani. gts i gtr su danas jako retki primerci i vrede pravo malo bogatstvo.





            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • fantom
              CBC Senator
              • 24.06.2005
              • 218
              • Subotica
              • Fiat 500, StreetKa

              #7
              Jos jedno pitanjce vezano za 928
              Koja je okvirna cena za lep primerak 928-ice kod nas,recimo za neko izdanje od sredine osamdesetih do pocetka devedesetih
              Primecivao sam jedno vreme da je u oglasima bilo dosta Porsche-a,al se u poslednje vreme broj izgleda smanjio il moje zapazanje nije bas najbolje
              Old school...

              Comment

              • smarac07
                CBC Član
                • 10.09.2006
                • 21
                • Bg,

                #8
                944, 944S2, 968

                Ne znam da li ste primetili veci broj 944, kompletno obnovljenih koje se pojavljuju po Bgu?
                Da li neko moze da mi kaze ko radi te autice?
                Cuo sam neke pricice, ali me zanima nesto konkretno.

                Drugo.
                U Srbiji sam video samo jedan 968, crni, Sabacke table, pa me zanima da li ih ima jos?
                Da li neko zna koliko im je okvirna prodajna cena?
                Znam da su preko dosta povoljni.
                Da li je tacno da je 944 izuzetno skup za odrzavanje?
                Mislim na regularno odrzavanje i potrosne delove, ne na neke masivne popravke ( one su skupe za sve osim Golfa2).

                Unapred hvala, poz.
                Volvo, for life

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #9
                  Ne znam da li ste primetili veci broj 944, kompletno obnovljenih koje se pojavljuju po Bgu?
                  Da li neko moze da mi kaze ko radi te autice?
                  Cuo sam neke pricice, ali me zanima nesto konkretno.
                  sad bas da su kompletno obnovljeni... ali ima nekoliko primeraka u dobrom stanju. a moze da ih radi svako ko zna osnovne stvari automehanike, tj. nema tu nista spektakularno. ja svoje sam odrzavam uglavnom, osim kad me mrzi da radim neki veci posao, onda oteram kod bilo kog majstora koji zna da otsrafi/zasrafi i pokazem sta treba da se odradi. ko zeli moze svratiti do moje garaze da vidi uzivo kako to sve izgleda. trenutno su 2kom unutra, jedan atmo jedan turbo.

                  U Srbiji sam video samo jedan 968, crni, Sabacke table, pa me zanima da li ih ima jos?
                  Da li neko zna koliko im je okvirna prodajna cena?
                  Znam da su preko dosta povoljni.
                  kod nas ja znam da ima na bbrdu jedan 968 kabrio...a cene, neznam, nema ih u prodaji
                  968 je u principu skup auto pa i preko nije jeftin, (preko 10000eur)



                  Da li je tacno da je 944 izuzetno skup za odrzavanje?
                  Mislim na regularno odrzavanje i potrosne delove, ne na neke masivne popravke ( one su skupe za sve osim Golfa2).
                  zabluda evo nekih cena:
                  filter vazduha - oko 6-7 eur (MANN)
                  filter ulja - oko 10 eur (MANN)
                  zupcasti kais - oko 12-15 eur (Gates)
                  spaner zupcastog (60 000km) - oko 60-80 eur (SKF)
                  Balans kais - oko 25-30 eur (60 000km)
                  spaner balans kaisa 60-80 eur (SKF)
                  plocice - sirok izbor, od 1000 din do 5000+din
                  diskovi - oko 100 eur/par (Jurid)
                  dihtung glave - 40-50 eur original Victor Reinz
                  Kablovi oko 120 eur originalni BERU ili bilo koji za 2000+din
                  svecice NGK/Bosch itd... 10-15 eur set
                  raz.kapa oko 15-20 eur (EPS) (fabricke stare 20+ god jos su dobre!)
                  raz. ruka oko 5 eur (EPS)
                  sofersajbna (polovna) oko 100eur ili nova oko 150 eur

                  ...itd sve u svemu 944 sa atmo motorom uopste nije skup auto za odrzavanje, jos ukoliko se ugradi gas, izuzetno jeftina voznja (oko 15lit po gradu i 10 otvoren put)

                  u skuplje delove spada set kvacila koji nov u sachs-u kosta oko 500 eur, zatim delovi tipa maglenki (30-50 eur/kom), zmigavaca(30-40 eur/kom), krila, branici.... i naravno registracija za koju treba izdvojiti 350eur svake godine




                  Jos jedno pitanjce vezano za 928
                  Koja je okvirna cena za lep primerak 928-ice kod nas,recimo za neko izdanje od sredine osamdesetih do pocetka devedesetih
                  pa jako su retki automobili, a jos je teze naci dobar ali recimo da bi ti trebalo oko 10000 eur za 928 da sednes i vozis, i samo na redovno odrzavanje da mislis..
                  inace mozes ih naci i po 2-3k eur, ali to je blagi uzas...

                  Primecivao sam jedno vreme da je u oglasima bilo dosta Porsche-a,al se u poslednje vreme broj izgleda smanjio il moje zapazanje nije bas najbolje
                  pa kako kad, nekad nema nijednog, a nekad iskrsne neki dobar primerak. obicno ono sto valja a cena povoljna se brzo proda.
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      PORSCHE 944

                      kao naslednik 924, 1981 na salonu u Frankfurtu god. prestavljen je 944, koji je dopunio sve nedostatke 924. jos od 1979 porse je eksperimentisao sa raznim modifikacijama na 924, i 944 je dosao rezultat.
                      spolja, osnovna razlika je u prosirenim prednjim i zadnjim krilima, koja su doprinela masivnijem i modernijem izgledu.

                      Motor,ovog puta porscheov, vodi poreklo iz 928, tacnije, to je pola V8 motora 928. Zapremina je 2.5 l i u osnovnoj verziji je imao 163 ks.
                      K jetronic je napusten i svi 944 modeli su bili opremljeni Bosch-ovim Motronicom.





                      Prvi modeli 944 imali su enterijier i trapove slicne kao na 924, i u drugoj polovini 1985 je napravljen prelaz, uveden je nov, daleko moderniji enterijer i trapovi su skroz novi, aluminijumski, za razliku od starih celicnih.
                      stari tip:


                      novi tip:


                      1985 je nastao prvi 944 turbo, zapremina je zadrzana na 2.5 l, i uz pomoc kkk k26#6 turbokompresora ovaj motor je razvijao 220 ks.
                      auto je imao zavidne performanse za to vreme, 0-100 za 6.3 sec i skoro 250 kmh maksimalnu brzinu. prednji kraj je doziveo redizajn, i auto je dobio aerodinamicniji prednji branik integrisan sa spojlerom za razliku od atmo verzije.



                      i turbo i atmo verzija su imali 2 ventila po cilindru, i 1987 je prestavljen model 944s, sa 4 ventila po cilindru i 190 ks.
                      spolja je izgledao isto kao i 944 8v.

                      1988 turbo dobija novi turbocharger, k26#8, sa vecim turbinskim kolom, sto rezultira na povecanjem snage na 250 ks i 5.9 sec 0-100.
                      1989 izlazi nova verzija atmo motora, s2, sa 3.0l i 211 ks
                      1990 predstavljena i kabrio verzija sa turbo i s2 motorima.
                      turbo kabrio je napravljen u samo 625 primeraka i izuzetno je vredan auto danas.

                      [/img]
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • SaL
                        CBC Veteran
                        • 12.01.2006
                        • 121
                        • Srbija

                        #12
                        Ajd sad Carrera GT1?
                        Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom

                        Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          xexe, polako , najbolje cemo na kraju )
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • smarac07
                            CBC Član
                            • 10.09.2006
                            • 21
                            • Bg,

                            #14
                            Hvala,

                            Znaci, da rezimiramo.

                            Delovi su skroz na nivou mojih delova, cak i jeftiniji.

                            Nije preterani jeres staviti gas na njega?
                            ( Kakav uredjaj, venturi ili ubrizgavanje)
                            Da li o gasu govoris iz iskustva ili znas nekog ko ga je stavio?
                            Koliko para ga je kostao uredjaj?

                            Reg, 350e, mogu da prezivim.

                            U oglasima se vrzma svasta, od 2000e do 5000e, mada su ovi, koji deluju kao novi, restaurtirani ( ponavljam deluju) su placeni oko 3000-3500e.
                            Reci mi, sta je neka cena o kojoj vredi razmisljati.

                            Inace, za 968, '95, sa servisnom istorijom, u Italiji traze oko 7000e, a u Nemackoj ih, na primer ima za 5000e, Club Sport, doduse bez istorije, sto je, slozices se, jeftino za Porsche, star 11godina.
                            Volvo, for life

                            Comment

                            • Ivvan
                              Moderator
                              • 29.09.2004
                              • 1574
                              • Nis
                              • SAAB 9000

                              #15
                              Evo jedan zanimljiv primerak koji se prodavao na Nishkoj auto pijaci pre jedno dve godine



                              ale znas li nesto i o njmu
                              Turbos make torque,and torque makes fun

                              Comment

                              Working...
                              X