nisam ti ja za to samo obavestavam ako nekog zanima
PORSCHE
Collapse
X
-
www.automotive-links.com/mak/por/tun.htm
Ovde su skoro svi (sem onih anonimnih i najboljih) tuneri od kojih je veliki deo ako ne i najveci deo evropljana!
Ako nemaju prevod a na nemackom su rado cu ti pomoci, ako treba?Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
-
Hvala Sal , nego kad rece 917......
Nastao je krajem 60-ih godina, kao porseova ulaznica za Le Mans.
Osnova motora je bila 4.5 L 12cyl boxer.
U pocetku su imali problema sa upravljivoscu , sto je kasnije reseno u verziji sa duzim repom.
1970 i 1971 doneo je porseu prve pobede na Le manu, i usao u legendu.
atmo verzije su imale u startu oko 600ks, dok su kasnije turbo verzije u zavisnosti od boost-a (imali su pored vozaca manuelni boost regulator) izbacivale 1100-1500 ks. Zbog izuzetno male tezine od ispod 800 kg imali su naravno strahovita ubrzanja.
turbo verzije su se koristije na "CanAm" takmicenjima, i tu su suvereno dominirali, posebno model 917/30, koji je imao 5.4 lit turbo motor, 1500 ks i ubrzavao od 0-100kmh za manje od 2sec!!
od 0-200mph (320kmh) mu je trebalo 10.9 sec i max brzina je bila skoro 400kmh.
to je sve bilo 1973 god))
http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
E sad da te dopunim!
Tezina je varirala, ali se kretala u granicama od 800-875kg, a *mada sam negde procitao tacno 825)upravljivost je bila losa kod duze verzije, ali je skidanjem 30 cm sa zadnjeg dela i dodavanjem medjukrila!
Nelson Pike je svoju majku za osmi mart provozao u njemu!
KAze covek-vozim trista i odjednom ne cujem vise majku koja je bila na sedistu do ili iza njega, okrenem se, kad ona jadna pala u nesvest!
Inace ova kategorija trkackeih automobila je kasnije bila zabranjena!
Inace toliko je brutalan da su ga se vozaci plasili!
P.S.
Alex, znas li mantru vozacA porsea turbo!Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
-
Ale svaka cast
Zdravo Ale, svaka cast za pokretanje ove teme, pokusacu da doprinesem za sada sa ova 2 linka>
ljubitelji porschea>
http://www.pff-online.de
delovi i komparativni modeli automobila - korisno za pretrazivanje kada nesto treba da se nadje novo>
http://www.autoteile.cc
Hvala jos jednom za felne koje si mi nasao pre 1+ god.[/img]
Comment
-
-
Pozdrav Srdjane, lepo je videti jos jednog Porscheistu ovde
nadam se da te 924 dobro sluzihttp://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
pa o njemu bi zaista moglo mnogo toga da se napise, ali sad trenutno nemam vremena za podugacke postove
... ali niko ti ne brani do ti napises nesto sto znas ili bar zapocnes...
http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
Uz tvoju dozvolu, hvala inache, ovako!
Hitlerov inzenjer ili inzenjerski genije, rodjen 1875, usadasnjoj ceskoj u Liberecu, tadasnjoj austrougarskoj, u germanskoj porodici, u mestu Maffesdorf, najpoznatiji je po dizajnu BUBe, ne verujem da moram da objasnjavam sta je to, ali je isto tako doprineo u dizajniranju nemackih borbenih vozila Panzer Tiger I i II i vozila Elephant.
1937. dobio je najredju nagradu u trecem rajhu koju mu je dodelio sam Hitler!
NAgrada je bila " Nemacka nacionalna nagrada za umetnost i nauku".
Pokazao je talenat za masinske sklopove jos u ranoj maldosti, nocu ucio danju pomagao ocu u radnji!
Zahvaljujuci nekom referatu je sa samo 18 godina dobio posao u Becu, kod Belle Egera.
Dokaz njegovog genija je i cinjenica da on nikada nije dobijo vise inzenjersko obrazovanje.
Posle pett godina sa Eggerom udruzio se sa proizvodjacem kocija Jakob Lohner-om!
Njihov prvi dizajn bila je kocija- hibrid sa motorom sa unutrasnjim sagorevanjem i elektromotorima!, 1898.
Mnogo nagrada, jedna od prvih 1905. Poetting Nagrada za ovog izvanrednog autoinzenjera!
1902. bio mobilsan, bio je sofer Francu Ferdinandu!
1906. Pocinje da radi u Austro- Daimleru kao glavni dizajner, 1910, biva sef tima koji zaduzen za dizajniranje auta pod imenom "Princ Henri".
1916. Dobija doktorat, i postaje neki direktor.
Posto je bio uspesan vozac i konstruktor trkackih automobila nastavio je da ih proizvodi i sa dizajnom iz 1922, je od 53 trke, njegovi automobili dobili su 43!
1923. napusta Austro-Daimler, i zaposlio se u Daimler motoren Geselschaft, u Stutgartu.
Nastajanjem Mercedes- benza, 1926, njegov koncep o laganom ekonomicnom vozilu nije bio popularan, pa je 1929. otisao u Stajersku, za vreme velike depresije!
Nastavak sledi uskoro!Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
-
-
Obecani nastavak...
1931. oformljuje konsalting tim sastavljen uglavnom od kolega sa kojima je nekada radio, u Stutgartu.
Prvi projekat na okme je njegov tim radio bio je stvaranje automobila srednje klase za "Lutalice"!
U isto vreme radio je na svom projektu koji je danas veoma poznata stvar.
Projekat je finansirao od zajma koji je uzeo od osiguravajuceg drustva, i taj projekat zainteresovao je razlicite firme koje su vremenom gubile interest za ovim projektom iz razlicitih razloga.
Ovo se sve tako vuklo dok 1934. na Hitlerov nalog, koji je inace rekao da svaki nemac mora imati ili kola ili traktor, nije dobio zadatak da napravi tri prototipa, 1936. je napravljeno jos trideset, a kasnije je osnovan "Grad nacionalnih automobila", kako bi to u bukvalnom prevodu znacilo, taj grad je sada sirom sveta poznat, i ime mu je Wolfsburg.
U isto vreme je sa Auto- unionom, i Daimler-Benzom, radio na kasnije uspesnom projektu pod imenom P-wagen.
Pocetkom predratnog, i ratnog perioda postao je umesan u poslove treceg
rajha, u projektovanju tenkova itd, dok je svoje projekte vezane za trkacke automobile predao svom sinu Feriju.
1945. je trebao da se ostvari projekat po kome bi buba trebala da bude proizvodjena u Francuskoj kao deo ratne odstete, ali to je, hvala Bogu!, veoma brzo obustavljeno, zbog nesuglasica sa Vladom, ali i cinjenicom da
su Porse stariji i Anton Peh, bili zaglavili u buvaru u Dizonu, na period od 20 meseci, zato sto su osumnjiceni kao ratni kriminalci!
Za vreme robovanja starijeg, njegov sin Feri je pokusao da nastavi sa poslom, trebalo je da se napravi nekakav auto za gran pri trke, ali on nikada nije video proizvonju zato sto je novcem koji je finansiran projekat
Ferdinand bio oslobodjen iz zatvora.
Tada vec pocinje istorija, u Gmundu, gradicu u Austriji je pocela proizvodnja "356", jer vidite, pogon je prebacen iz Stutgarta u Gmund da bi se izbeglo saveznicko bombardovanje, tako da je prvih 49, "356" modela napravljeno u pilani, i bili su svi rucno radjeni!
1949. porodica Porse, vratila se u Stutgart, ne znajuci kako da pokrene posao, zato sto banke nisu davale kredite, a njihova fabrika bila je pod Americkim embargom.
Na to je Feri odgovorio time sto je uzeo jedan od model od limitirane verzije i posetio je prodavce, da bi zaintersovao moguce kupce, i zatrazio da jedan model plate u napred.
Zamenio je odbijeni zahtev za kredit avansom, i napisao direktoru banke da mu se zahvaljuje sto ga je odbio.
Serijska verzija "356", je za razliku od limitirane verzije iz Gmunda koja je imala aluminijumski body, imala limariju od celika!
U narednih 17. godina proizvodnje je model "356", proizveden u 78000 primeraka.
Kasnije je bio unajmljen na projektu Volkswagen Tip 1{Buba}, a Wolsburska fabrika mu je obezbedila veca finansijska sredstva, i u narednom proizvodnom periodu napravljeno je preko 20 milion komada!
1951. dozivljava mozdani udar i umire 30 januara.
1996. je bio uvrsten u kucu slavnih motosporta, a 1999. je progalsen najboljim auto-inzenjerom dvadesetog veka!
Sumnjam da ce ga u njegovoj genijalnosti preteci neko sa nekim tako revolucionarnim projektom u narednih 10 pa i vise godina.
Opasan cova.Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
-
Cao, procitaj pravila foruma
i predstavi se ovde:
http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... start=1475
Filter mozes kupiti u sledecoj radnji po ceni od 800-1060din
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
Comment