Daewoo Espero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #16
    Ja vozim Daewoo Nubiru CDX karavan od maja 2003. Do sada sam presao malo preko 43.000 km.

    Najkrace receno - taj Daewoo mi je bio ubedljivo najbolja tehnicka kupovina moga zivota, bez izuzetaka.

    Prvo, kolicina prostora unutra je tada kada sam ga kupovao bila najbolja u klasi, a u izboru su mi bili i Skoda Oktavija i Ford Focus (stara generacija). Jeste da je Oktavija samo 1 cm uza napred, ali je pozadi bitno manja od ivice klupe do prednjih sedista. Ne pricam napamet, uredno sam metrom licno merio.

    Drugo, moj najjaci motiv za uopste razmatranje tog automobila je bio upravo motor. To je GM/Opel 20XE, 16V DOCH motor od 2 litra i nominalnih 133 KS. To NIJE sportski motor, upravo obrnuto, to je definitivno civilni motor, namenjen ljudima koji ne vole obrtaje i ne zele da slusaju urlik masine, ma kako zdrav on bio. U stvari, ja kazem motor, a mislim na prakticno sve, jer to je naprosto prepkaovana Vectra 2.

    Trece, jeste tacno da kvalitet plastike unutra nije na nivou Vectre ili drugih slicnih nemackih, japanskih i francuskih automobila, ali je daleko od tako loseg kako ispade po nekim postovima ovde. U stvarnosti, sasvim je solidan, cinjenica ispod nivoa auta iz EU, ali ne toliko koliko je cena MOCNO ispod auta iz EU.

    Tada, za Skodu Oktaviju, sa Elegenace paketom i motorom od 2 litra i 115 KS, trebao sam da platim 15.460 eura plus 20% poreza, dakle 18.552 eura. Verzija sa 1.8T motorom i 150 KS, je kostala ukupno nekih 600-700 eura vise, ako se dobro secam, i morala je da se ceka.

    Ford Focus, 2 litra 16V DOHC motor, u jakom paketu opreme (klima, elektro podizaci, elektro retrovizori, itd), sa troja vrata, zato sto je bio na popustu jer je stajao u prodavnici kao "show room" model, je kostao 18.520 eura plus 20% poreza, dakle 22.224 eura kod Grand Motorsa. I imao je ubedljivo najmanje prostora unutra od sva tri auta.

    Na kraju sam kupio Nubiru, i platio je 13.600 eura sve zajedno. CDX paket je, analogno Opelu, maksimum koji fabrika ugradjuje. Tu je ABS, vazdusni jastuci, elektronska klima, itd. Jedina glupost vezana za taj auto je sto nisam mogao, cak ni uz doplatu, od prodavca (Auto Trend iz Zemuna, tada ekskluzivni uvoznik), da zamenim pripadajuci radio/kasetofon za radio/CD, niti sam mogao da dobije fabricke felne od lake legure. To sam naknadno sam doradio, pa je opet sve zajedno izaslo 14.200 eura.

    Ne pamtim kada sam sedeo u udobnijem vozilu u toj klasi. To je 100% porodicno vozilo, namenjeno udobnoj i relativno tihoj voznji. Ima nosivos nesto vecu od proseka, 550 kg, sto mi do sada nikada nije trebalo samo jednom sam prevozio jednu masinu od nekih 220 kg, plus mojih 115, dakle 335 kg.

    Nikada se pokvarila nije. Imao sam samo jednu intervenciju sa njom, kada je iz nepoznatih razloga popustila sajla za rucnu, pa iako je auto bio van garancije, Auto Trend mi je besplatno to zamenio, njima na cast.

    Na 35.000 km sam zamenio sva 4 diska i plocice, jer mi se nije dopadalo da gledam riseve od tvrdih plocica koje je fabrika ugradila. To im pisem kao minus, ali istini za volju, isto to vidjam i na Passatima. Istom prilikom sam zamenio i amortizere, originalno Kayaba, sada Monroe; iz iskustva znam da vecina amortizera ne moze da izgura nominalnih 40.000 km po nasim dzombama, i na Yugu ih menjam na svakih 30.000 km.

    Ovog leta sam u Grckoj imao efektivni prosek po casu voznju od 124 km/h bez ikakvih problema. Klima radi kao san.

    Zaista se pitam sta ja to treba da doplatim daljih 5.000 eura u slucaju Skode, ili daljih 8.000 eura u slucaju Forda (mada su Fordovi kod nas sada daleko razumnije cene nego onda).

    Da li sam zadovoljan? Ma prezadovoljan. I vozim je kao porodicni auto, nikako drugacije. A kada bi da ludujem, onda sednem u Yuga, on je opet pravljen bas za ludovanje.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment


    • #17
      @Marko001

      Da, to za zatvaranje vrata si dobro primetio, i u pravu si. Nexia ima karakteristican grub, "skljocavi" zvuk prilikom zatvaranja vrata, bas kao i Kadet, ali bih rekao znacajno "nezniji", i on je izrazeniji na zadnjim nego na prednjim vratima. To je verovatno nesto sto je nasledjeno iz starije konstrukcije Kadeta. I mene je to jako nerviralo u pocetku jer sam pre kupovine Nexie (izuzimam Zastavu 128 koju smo imali pre nje) "osetio" vrata BMW-a 520i i starog Audi-ja a A6 pa sam se razocarao kada sam video kako je to na Nexii. Iako sam sarke i brave podmazivao redovno WD40 sprejem i cistio dok sam mogao to je jednostavno bilo tako i taj se zvuk nije mogao ublaziti. Kod mojih kola doduse postoji i blaga asimetrija prednjih vrata jer mi je auto udaran sa leve strane a i inace su vozaceva vrata vise "izakana", ali se suvozaveca vrata vrlo lepo zatvaraju prakticno sopstvenom tezinom gotovo bez tog skljocavog zvuka. Da te ne brine, iako je taj zvuk onako "ruzan za uho" sila kojom zatvaras vrata nece morati da bude nista snaznija od one kojom bi zatvarao vrata na kvalitetnijem automobilu. Lada i Zastava su sto se tog zatvaranja vrata tice, na srecu ipak jako daleko od Daewoo-a. U vezi s tim, skoro sam poceo da cujem neko blago jedva cujno pucketanje u toku voznje na neravnom putu, mislim da su u pitanju sarke vrata koje treba promeniti ali to opet nije veliki problem. Na mom Fiat Tipu imam u vezi s tim pravu nocnu moru, jer su vrata na njima masivna a sarke slabe pa vrata padaju nadole, brave lose zatvaraju i stradaju, ja sam vec dve promenio.
      Sto se kvaliteta plastike tice, ne verujem da je u Esperu nesto losija ako uopste i jeste. Espero bi ipak trebalo da je malo visa klasa od Nexie. Enterijer mog Fiat Tipa iz 1992. na losem seoskom putu vise skripuce nego Nexia. Jedno sto Nexii zameram je putnicki prostor, kojeg doduse ima vise nego u slicnim automobilima ali jednostavno kada sednem u Tipo i napred i nazad stvarno mogu da se protegnem, sedista su siroka gotovo kao fotelje. Ovo nije problem sto se Nexi-e tice, tako klaustrofobicno sam se osetio i kada sam seo za upravljac Opel Astre karavan 1996. godiste, pa cak i u Vektri, otprilike tako Opel koncipira automobile.
      Nexia je pravljena u dve verzije, barem se tako prica, jedna je Uzbekistanska (manje kvalitetna) a druga ne. To se moze videti po broju i ako je suditi po tome ja imam kvalitetniju verziju. Mozes i to da imas na umu kao bitan detalj prilikom pretrage. Mislim da je sve to objasnjeno u onom review-u Nexie na "auto-oglasima".
      Dok sam studirao u Beogradu ranije Espera i Nexia je bilo dosta po gradu kao sluzbenih vozila sa diplomatskim tablicama, a Espero je posebno bio "direktorski" auto. I to bi trebalo da nesto znaci.
      Alfa Romeo volim, ali se slazem da nije za ono sto tebi treba i cak mislim da jedino najnoviji modeli 156 i 166 mogu da se pohvale pouzdanoscu koju trazis. Imas na forumu i topic u kome je covek lepo i vrlo objektivno napisao sta je doziveo, lepo i ruzno sa modelom 156 i koji je zakljucak izvukao.
      Daewoo je zaista specificna marka koja je igrom slucaja za razliku od ostalih koreanskih i japanskih proizvodjaca vrlo vezana za evropsku auto industriju i to je po meni glavna prednost. Nissan je Nissan, Toyota je Toyota, Honda je Honda i svi oni zbog delova ne mogu biti jeftiniji a Daewoo je u najmanju ruku " Opel prethodne generacije" dakle solidne pouzdanosti i sirom dostupnih delova prihvatljive cene. Daewoo je takodje i zbog zelje da se probije na trzistu uvek pakovao u svoje automobile vise opreme od konkurencije. Da li ces u Pezou 405, Audiju 80, Passatu 2 ili 3 imati isto sto i u full Esper-u za 3500 eura? Sumnjam.
      Dakle, meni je Espero ipak vise na srcu. Ako opet hoces Nexi-u, nemoj da se razocaras jer su modeli u prostoj beloj ili trula visnja boji bez alu felni ili makar radkapni vrlo neugledni. Nexia je prelepa sa alufelnama i u metalik sivoj ili zlatnoj boji (kao moja). Za tjuning je kao rodjena jer ima jako zanimljivu liniju, pronadji na internetu Czech-Nexia club pa ces videti sta sve ljudi prave od nje. To je jako zahvalan i dopadljiv auto.

      Da ne budu hvalospevi samo oko Daewoo-a, ne znam da li si za te pare razmisljao o Ford Escort-u? Moj brat od strica je uzeo na nekom placu ovde u okolini za 3800E karavan verziju 1997. ili 1998. godiste 1.6 16V model i jako je zadovoljan. Mozda ti zvuci pouzdanije nego Daewoo, (mada je Espero meni mnogo lepsi a bogami i bogatiji opremom).
      Pozdrav, i slobodno pitaj ako te nesto jos zanima.

      Comment

      • Car
        CBC Senator XXL
        • 07.07.2005
        • 900
        • Beograd

        #18
        Originally posted by DejanV
        Ja vozim Daewoo Nubiru CDX karavan od maja 2003. Do sada sam presao malo preko 43.000 km.
        Mala je to kilometraza za neke ozbiljnije komentare. Pored tih opisivanja kabine limarije i slicno, mislim da je 15000 kroz tri godine penzionerska voznja, u smislu da je malo za proveru kvaliteta. Sta god novo da se uzme toliko barem mora da pregura bez problema..
        Mislim, nisam ovim komentarom otkrio toplu vodu, ali on ipak uzima stariji auto.
        Cisto sumnjam da je neki veci broj starih daevua pregurao 300 -400 000

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #19
          Originally posted by Car
          Originally posted by DejanV
          Ja vozim Daewoo Nubiru CDX karavan od maja 2003. Do sada sam presao malo preko 43.000 km.
          Mala je to kilometraza za neke ozbiljnije komentare. Pored tih opisivanja kabine limarije i slicno, mislim da je 15000 kroz tri godine penzionerska voznja, u smislu da je malo za proveru kvaliteta. Sta god novo da se uzme toliko barem mora da pregura bez problema..
          Pa koliko bi covek godisnje trebao da prodje po tebi da bi bilo merodavno? Koliko prosecan auto kod nas godisnje predje? A meni je to u najboljem slucajo polovina predjenog, drugi deo je izvozan Yugicem.

          A za novo vozilo, slazem se, svako bi to moralo da izdrzi bez problema.

          Mislim, nisam ovim komentarom otkrio toplu vodu, ali on ipak uzima stariji auto.
          Istina. Tu je najbitniji element kako je odrzavan i kako je vozen. Na zalost, to se bez detaljnog pregleda ne moze znati.

          Licno, nikada ne bih uzeo vozilo od taksiste. Previse ih znam i znam kako (ne) odrzavaju automobile da bih ikada imao hrabrosti.

          Cisto sumnjam da je neki veci broj starih daevua pregurao 300 -400 000
          Idi pitaj Stampariju Politike u Krnjaci koje im se od vozila najbolje pokazalo - Skoda Fabia, Opel Astra ili Daewoo Lanos? Skode stalno u servisu, Astre malo-malo pa stanu negde a delovi skupi kao djavo, jedino se Lanos nista ne buni, nego samo ide.

          Znam jos nekoliko privatnih firmi koje voze Daewoo poslovno; nema tu primerka, uglavnom pokojni model Nexia, koji je presao manje od 300.000 km. Na vecini jos ni generalka nije uradjena ...

          Jedan profesor sa ekonomskog vozi Espero prve generacije i rece mi da za poslednjih 8-9 godina koliko ga ima, ni jedan jedini put nije zakazao ili zezao, a presao je oko 200.000 km sa njim. Doduse, on ga odrzava iskljucivo kod prodavca, tj. Auto Trend Zemun.

          Za mene, to su ozbiljne indikacije da to nije igracka. Nema "imidz" skupljih, ali smo i mi Srbi lepo sabrani u naslovu filma "Siroma' sam, al' sam besan". Kupujemo polovne gace jer su nam nove skupe, ali zato automobile strogo najskuplje. Cak i kada su polovni.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #20
            Ne znam kakve Fabije se tamo voze, mi u firmi imamo 10-ak komada, ni sa jednom do sada nikakav problem za 2 godine. Brat vozi 5 godina staru Fabiju, osim velikog i malog servisa ništa nije rađeno. Da kucnem u drvo 3x
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #21
              EDIT 021 Ne citirati post iznad

              Zaista ne znam, taj podatak sam cuo od drugara koji tamo radi poslednjih 27 godina.

              Licno nemam bilo kakvog iskustva sa bilo kojom Skodom, ni starom, ni novom, pa ne mogu da kazem neko svoje misljenje.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #22
                U mojoj bivšoj firmi su imali 10-ak škoda- fabie,oktavie i 1 superb. i to je strašno, svako malo su morale u servis, stalno neki kvarovi, naročito elektronika. najgore su se pokazale fabie, pa oktavie. a superb je bio extra, nije se kvario uopšte, ali su njega i čuvali kao oči u glavi...

                Comment

                • divlji
                  CBC Član
                  • 20.02.2005
                  • 48
                  • ne vise Paris-samo Bataja

                  #23
                  corolla 93-95god voznja bez razmisljanja i velikih troskova
                  divljina je moja vrlina

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Vektra za te pare sličnog godišta ne postoji
                    sta ti je bitnije, godiste sa papira onako formalno da se kaze to i to ili biras auto po osobinama za datu cenu ?

                    ako je ovo prvo nemam nista da kazem ako je ovo drugo imas ohoho izbora- mislim nije ti mrsko godiste kada je dobar auto.

                    naravno, ne ocekuj cuda za te pare i ne ocekuj da ce biti auto kao u stanju iz fabrike, negde mora da bude neki razlog zasto je na trzistu ta cena tog nekog modela.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #25
                      Nije to prvo, nego drugo naravno.

                      ali iskreno vectra A je što neko reče kanta od auta (i u odnosu na espero) i ne pamtim kad sam video neku vectru A da je u dobrom stanju. ovde je bilo dosta priče o kvalitetu plastike u unutrašnjosti, njena je isto očajna, i gora nego kod espera. a takodje ima i problematičnu limariju za razliku od espera koji ako nije udaran nijedan nema tačku rdje... a plus što espero ima savremeniji motor a isto opelov (ecotec).

                      Comment

                      • vujke
                        Admin
                        • 29.09.2004
                        • 1673
                        • Mladenovac
                        • Daewoo Lanos 1.5SX

                        #26
                        Espero nema savremeniji motor, odmah da ti kazem, daewoo koristi opelove motore konstruisane 10g ranije od trenutka pustanja datog daewoo modela, prisutne su modifikacije na elektronici uglavnom a sto se hardware tice to su uglavnom stara i proverena resenja.
                        Daewoo reklamira E-tec sto mnogi meshaju sa opelovim ecotec-om sa kojim nema veze. E-tec simbolise VGIS, promenljivu geometrija usisne grane koja je novina u odnosu na doticni opelov motor u daewoo-u.

                        Moje misljenje vezano za daewoo (vozim lanosa) je da su im motori zahvalni koliko i opelovi i najsvetlija su tacka celog auta, nisu nista spektakularno ali zavrsavaju posao, limarija je tanka ali dobro zasticena i bolja nego kod bilo kog opela do '96 god. Unutrasnjost lose zavrsne obrade..ali za te pare auto tog godista i marke je odlicna kupovina.
                        while(!asleep()) {sheep++;}

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #27
                          e pa ne znam, meni reče komšija koji je pre imao vectru A 90. godište a sad ima Espera da je u esperu savremeniji motor- i da je isti kao opelov ecotec...

                          inače kaže da je espero auto za vectru A...

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #28
                            E pa onda je Espero auto....

                            Ma dosta je bilo gluposti. Espero vredi koliko i kosta i tacka. Pitanje je samo koliko ce vredeti kroz neko vreme. Ako razmisljas da ga vozis jos par godina, vredi uzeti, u suprotnom, tesko se prodaje i to je dovoljno.

                            I opet ponavljam, trziste vrsi evaluaciju vrednosti sa vrlo malim otstupanjima, tako da....
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            • Marko001
                              CBC Senator XXL
                              • 09.09.2006
                              • 1070
                              • Belgrade

                              #29
                              Originally posted by Eon

                              I opet ponavljam, trziste vrsi evaluaciju vrednosti sa vrlo malim otstupanjima, tako da....
                              Ne slažem se baš... Jer po tome ispada da su Golfovi 2 i 3 stari 10-15 godina mnoooogo dobri automobili...

                              Comment

                              • Dren
                                CBC Senator XXL
                                • 24.08.2005
                                • 1068
                                • Sarajevo

                                #30
                                Ma ukratko, to je izdrzljiva velika mazga, za relativno malo para... Nije lijep, ali obavlja posao... Motori starog kova, za balkan se "ubili", vecina zamjenskih dijelova pase od Opel Kadetta i Ascone, i dosta su jeftiniji...

                                Zadnje opruge mu relativno cesto pucaju, posto su kratke, mislim da su izmedju mosta i karoserije...

                                Velik auto za relativno malo para, ako je u OK stanju, i sa klimom, pa ako se i cijena moze jos skinuti jer se ne prodaju lako... Za plin bi trebali biti super zahvalni... Bez obzira na motor, to ti je "dugoprugas"... I 1.5 16v ima slicnu snagu kao 1.8 8v, samo je razlika u kubikazi...

                                Comment

                                Working...
                                X