Ja vozim Daewoo Nubiru CDX karavan od maja 2003. Do sada sam presao malo preko 43.000 km.
Najkrace receno - taj Daewoo mi je bio ubedljivo najbolja tehnicka kupovina moga zivota, bez izuzetaka.
Prvo, kolicina prostora unutra je tada kada sam ga kupovao bila najbolja u klasi, a u izboru su mi bili i Skoda Oktavija i Ford Focus (stara generacija). Jeste da je Oktavija samo 1 cm uza napred, ali je pozadi bitno manja od ivice klupe do prednjih sedista. Ne pricam napamet, uredno sam metrom licno merio.
Drugo, moj najjaci motiv za uopste razmatranje tog automobila je bio upravo motor. To je GM/Opel 20XE, 16V DOCH motor od 2 litra i nominalnih 133 KS. To NIJE sportski motor, upravo obrnuto, to je definitivno civilni motor, namenjen ljudima koji ne vole obrtaje i ne zele da slusaju urlik masine, ma kako zdrav on bio. U stvari, ja kazem motor, a mislim na prakticno sve, jer to je naprosto prepkaovana Vectra 2.
Trece, jeste tacno da kvalitet plastike unutra nije na nivou Vectre ili drugih slicnih nemackih, japanskih i francuskih automobila, ali je daleko od tako loseg kako ispade po nekim postovima ovde. U stvarnosti, sasvim je solidan, cinjenica ispod nivoa auta iz EU, ali ne toliko koliko je cena MOCNO ispod auta iz EU.
Tada, za Skodu Oktaviju, sa Elegenace paketom i motorom od 2 litra i 115 KS, trebao sam da platim 15.460 eura plus 20% poreza, dakle 18.552 eura. Verzija sa 1.8T motorom i 150 KS, je kostala ukupno nekih 600-700 eura vise, ako se dobro secam, i morala je da se ceka.
Ford Focus, 2 litra 16V DOHC motor, u jakom paketu opreme (klima, elektro podizaci, elektro retrovizori, itd), sa troja vrata, zato sto je bio na popustu jer je stajao u prodavnici kao "show room" model, je kostao 18.520 eura plus 20% poreza, dakle 22.224 eura kod Grand Motorsa. I imao je ubedljivo najmanje prostora unutra od sva tri auta.
Na kraju sam kupio Nubiru, i platio je 13.600 eura sve zajedno. CDX paket je, analogno Opelu, maksimum koji fabrika ugradjuje. Tu je ABS, vazdusni jastuci, elektronska klima, itd. Jedina glupost vezana za taj auto je sto nisam mogao, cak ni uz doplatu, od prodavca (Auto Trend iz Zemuna, tada ekskluzivni uvoznik), da zamenim pripadajuci radio/kasetofon za radio/CD, niti sam mogao da dobije fabricke felne od lake legure. To sam naknadno sam doradio, pa je opet sve zajedno izaslo 14.200 eura.
Ne pamtim kada sam sedeo u udobnijem vozilu u toj klasi. To je 100% porodicno vozilo, namenjeno udobnoj i relativno tihoj voznji. Ima nosivos nesto vecu od proseka, 550 kg, sto mi do sada nikada nije trebalo samo jednom sam prevozio jednu masinu od nekih 220 kg, plus mojih 115, dakle 335 kg.
Nikada se pokvarila nije. Imao sam samo jednu intervenciju sa njom, kada je iz nepoznatih razloga popustila sajla za rucnu, pa iako je auto bio van garancije, Auto Trend mi je besplatno to zamenio, njima na cast.
Na 35.000 km sam zamenio sva 4 diska i plocice, jer mi se nije dopadalo da gledam riseve od tvrdih plocica koje je fabrika ugradila. To im pisem kao minus, ali istini za volju, isto to vidjam i na Passatima. Istom prilikom sam zamenio i amortizere, originalno Kayaba, sada Monroe; iz iskustva znam da vecina amortizera ne moze da izgura nominalnih 40.000 km po nasim dzombama, i na Yugu ih menjam na svakih 30.000 km.
Ovog leta sam u Grckoj imao efektivni prosek po casu voznju od 124 km/h bez ikakvih problema. Klima radi kao san.
Zaista se pitam sta ja to treba da doplatim daljih 5.000 eura u slucaju Skode, ili daljih 8.000 eura u slucaju Forda (mada su Fordovi kod nas sada daleko razumnije cene nego onda).
Da li sam zadovoljan? Ma prezadovoljan. I vozim je kao porodicni auto, nikako drugacije. A kada bi da ludujem, onda sednem u Yuga, on je opet pravljen bas za ludovanje.
Pozdrav,
DVV
Najkrace receno - taj Daewoo mi je bio ubedljivo najbolja tehnicka kupovina moga zivota, bez izuzetaka.
Prvo, kolicina prostora unutra je tada kada sam ga kupovao bila najbolja u klasi, a u izboru su mi bili i Skoda Oktavija i Ford Focus (stara generacija). Jeste da je Oktavija samo 1 cm uza napred, ali je pozadi bitno manja od ivice klupe do prednjih sedista. Ne pricam napamet, uredno sam metrom licno merio.
Drugo, moj najjaci motiv za uopste razmatranje tog automobila je bio upravo motor. To je GM/Opel 20XE, 16V DOCH motor od 2 litra i nominalnih 133 KS. To NIJE sportski motor, upravo obrnuto, to je definitivno civilni motor, namenjen ljudima koji ne vole obrtaje i ne zele da slusaju urlik masine, ma kako zdrav on bio. U stvari, ja kazem motor, a mislim na prakticno sve, jer to je naprosto prepkaovana Vectra 2.
Trece, jeste tacno da kvalitet plastike unutra nije na nivou Vectre ili drugih slicnih nemackih, japanskih i francuskih automobila, ali je daleko od tako loseg kako ispade po nekim postovima ovde. U stvarnosti, sasvim je solidan, cinjenica ispod nivoa auta iz EU, ali ne toliko koliko je cena MOCNO ispod auta iz EU.
Tada, za Skodu Oktaviju, sa Elegenace paketom i motorom od 2 litra i 115 KS, trebao sam da platim 15.460 eura plus 20% poreza, dakle 18.552 eura. Verzija sa 1.8T motorom i 150 KS, je kostala ukupno nekih 600-700 eura vise, ako se dobro secam, i morala je da se ceka.
Ford Focus, 2 litra 16V DOHC motor, u jakom paketu opreme (klima, elektro podizaci, elektro retrovizori, itd), sa troja vrata, zato sto je bio na popustu jer je stajao u prodavnici kao "show room" model, je kostao 18.520 eura plus 20% poreza, dakle 22.224 eura kod Grand Motorsa. I imao je ubedljivo najmanje prostora unutra od sva tri auta.
Na kraju sam kupio Nubiru, i platio je 13.600 eura sve zajedno. CDX paket je, analogno Opelu, maksimum koji fabrika ugradjuje. Tu je ABS, vazdusni jastuci, elektronska klima, itd. Jedina glupost vezana za taj auto je sto nisam mogao, cak ni uz doplatu, od prodavca (Auto Trend iz Zemuna, tada ekskluzivni uvoznik), da zamenim pripadajuci radio/kasetofon za radio/CD, niti sam mogao da dobije fabricke felne od lake legure. To sam naknadno sam doradio, pa je opet sve zajedno izaslo 14.200 eura.
Ne pamtim kada sam sedeo u udobnijem vozilu u toj klasi. To je 100% porodicno vozilo, namenjeno udobnoj i relativno tihoj voznji. Ima nosivos nesto vecu od proseka, 550 kg, sto mi do sada nikada nije trebalo samo jednom sam prevozio jednu masinu od nekih 220 kg, plus mojih 115, dakle 335 kg.
Nikada se pokvarila nije. Imao sam samo jednu intervenciju sa njom, kada je iz nepoznatih razloga popustila sajla za rucnu, pa iako je auto bio van garancije, Auto Trend mi je besplatno to zamenio, njima na cast.
Na 35.000 km sam zamenio sva 4 diska i plocice, jer mi se nije dopadalo da gledam riseve od tvrdih plocica koje je fabrika ugradila. To im pisem kao minus, ali istini za volju, isto to vidjam i na Passatima. Istom prilikom sam zamenio i amortizere, originalno Kayaba, sada Monroe; iz iskustva znam da vecina amortizera ne moze da izgura nominalnih 40.000 km po nasim dzombama, i na Yugu ih menjam na svakih 30.000 km.
Ovog leta sam u Grckoj imao efektivni prosek po casu voznju od 124 km/h bez ikakvih problema. Klima radi kao san.
Zaista se pitam sta ja to treba da doplatim daljih 5.000 eura u slucaju Skode, ili daljih 8.000 eura u slucaju Forda (mada su Fordovi kod nas sada daleko razumnije cene nego onda).
Da li sam zadovoljan? Ma prezadovoljan. I vozim je kao porodicni auto, nikako drugacije. A kada bi da ludujem, onda sednem u Yuga, on je opet pravljen bas za ludovanje.
Pozdrav,
DVV
Comment