Veceras je pumpadzija slucajno nasuo benzin umesto dizela devojci u auto, isao je nekih 10tak km, a onda poceo da trokira, cim stane ugasi se, istina moze da upali uz pritiskanje papucice gasa. U rezervoaru bilo odprilike 40%-60% dizel-benzin. Slep kod majstora, pa cemo da vidimo sutra ....
p.s. ja bih sipao pesak u rezervoar, ne bi otisao motor, a pumpa je skuplja , hm ili metalnu prasinu ?
u zavisnosti od toga koji je auto u pitanju, moze malo da se "unesreci" zupcasti kajs...
ubacis nesto sto ce ga polako i sigurno tanjiti dok ne pukne... ili nekako "pokvariti" spaner (ako postoji), npd kombinacijom peska/prasine i wd40...
@Brick
Start sprej samo koristio svake zime, za redom jedno 5-6 godina. Na kraju sam odradio celu instalaciju, sklopku, grejac i motor je palio i radio kako treba, kompresija zadovoljavajuca. Cak je bilo slucajeva zbog lose nafte da mi skroz zacepi dovod goriva i da motor okreca samo dok mu spricam start sprej i sve to bez posledica. U stvari bila je posledica, par godina posle prestanka upotrebe spreja je naprsla glava, koju sam morao da zavarim, poceo je da ubacuje vodu u jedan cilindar, i to sve vise i vise. Kada je motor otvoren videlo se da su cilindri bez ikakvih ostecenja. E sad pitanje je da li je glava pukla od spreja ili ne, moje je misljenje da jeste ali ne mora da bude.
@ brick, nisam shvatio to sa strat sprejom, jer sam u vojsci jedino tako uspevao da upali ujutro KN (kopach-natovarivach) (u narodu popularni bager) i tako bezmalo 9 meseci?
@ tetak, par puta caletov golf II je iz neznjanja isao na dizel od uljane repice (ustvari nije isao vukao se auto) ali je mirisalo sve na palacinke ili one mini krofnice u Knezu
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
Ne verujem da se te dizel sporohodne masine racunaju za ovo sto kaze Brick vezano za start sprej.
Za obican automobilski dizel znam da zvoni kao crkva u podne kad se pretera sa sprejom. U prvih par taktova me jeza hvatala, pomislim gotovo je upravo se broj klipnjaca multiplicirao kad auto nekako slozi i posle sve kao ok... Ako se "prskac" zablene pa ne prekine na vreme situacija je jos napetija.
Ukoliko se pak prsne dok motor radi zazvoni skoro pa momentalno. Verovatno igra ulogu i to da li je atmosferac ili turbo, stanje motora...
Tako da mislim da ima nesto u ovome sto kaze bata Brick.
A da, i ovome je otisla glava totalno posle par godina!
sad ispade sunce ti kao ...
nisam ja pomenuo nikakvu sabotazu ovde , samo me zanimalo kako najlakse i najefikasnije unistiti dizel motor , sa drugarom se raspravljao , tvrdio mu da ga nije lako unistiti , treba mu vremena , on je uporno tvrdio da sipanjem secera rikne motor , ali kad razmislim bolje , to po meni nepali , jes ta je secer u obliku kristala i sta moze da unisti , samo pumpu nista vise , motor ce biti i dalje OK, starter sprej , radi ali ako bi se motor ostavio da radi na njemu ali opet to nije ono sto se moze sipati u rezervoad , starter moras prskati , radi njegovog gasnog stanja ,brzo izlapi .
neki pominju jestivo lulju , ja sam u kamion svakih mesec dana sipao po 4 litre ulja (ATF) za automatske menjace , mehanicar ga preporuuje za podmazivanje pumpe i injectora , sto jeste , radi odlicno , razlika se primeti , jest da je 4 litre skoro nista na dva rezervoara od po 600 litara sto mu dodje 1200 litara nafte , ali ipak razlika se oseti , motor nije krepo , jos mu se pomoglo ...
eto , americka nafta puna sumpora , ali mercedes i VW je trose bez problema ... ajd da razbijemo i taj mit
Comment