Zastava 101 sa 40000km po veoma lošem betonskom putu, samo jedna spona.
Suzuki Baleno 1300ccm, kupljen sa 34000km, kod mene prešao 7000km, sva ?etri amortizera. Cena prednjih 130e po komadu, zadnjih 160e po komadu. Kupljen sa ok trapom.
Alfa 145, kupljena sa nešto manje od 140000km, sad ima 167000km, ležajevi zadnjih viljuški, zadnji amotrizeri odmah po kupovini. Ležajevi, set, 600din za jednu viljušku, amortizeri 2200din po komadu. Puko par puta u takve kratere da sam mislio da sam otkinuo trap. Osim iskrivljenih felgi, ništa .
Miljane grdno si se za*ebao sto si zamenio conforta sa 72000 km za Skalu 55. Confort je mnogo bolja serija
Pa u principu i nije nesto bio bolji, oba auta su kupljena nova i redovno odrzavani.
Inace, Confort je slabiji jer ima 4-1 izduvnu granu, i "ugusen" karburator IPM 32 MGV 10, tako da ima 50, a ne 55 KS.
Pa šta znam, pošto vozim Alfu ve?inom stoji na kanalu tako da iako je to velika rupa nešto ne kvarim trap.
Ina?e putevi su o?aj, ono što me najviše žesti je brzopotezna izgradnja novih puteva koji za par meseci postanu isti stari...
126-ica nema letvu volana vec spuz i pomocni amortizer volana (ili centralna spona)..kao primer navodim 560 sel verziju kojoj sam cesto zagledao pod haubu...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
posto je u pitanju zastava ( kod mene ) spone,lezajeve,ramena i ostale potrosne delove kupujem na kilu pa menjam po potrebi posto su to kod zastave lako trosivi delovi a i vozam malo cesce van druma
putevi u globalu i nisu bas losi nego mi vozimo krseve od po 15-20 ili vise godina pa su nam putevi krivi
prosle god. dok sam putovao bezbrizno sa zenom i decom na more ( nocu ) u C. Gori sam tresno u rupu tako da sam iskrivio i prednju i zadnju felnu ( nisam je na vreme spazio od auta ispred mene )
ali su gume za divno cudo ostale citave, tigar je tigar
zasto krava nosi zvonce...?...?...?
pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)
Ne secam se koliko puta sam zamenio solje amortizera. Zamenjeni lezajevi prednjih i zadnjih tockova. Remontovana letva volana.
Najveci problem je sto ne mogu da nadjem kvalitetne delove.
Seat Ibiza stari tip
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Lada Standard 1200 '76, prevezla kod mene oko 40000km, zamenjeno jedno 3-4 kugle, 2 kraja spone i jedna duža spona, u puž sipana mešavina ulja i masti (da ne curi), promenjeni zadnji amortizeri... Mnoge delove sam dobio džabe... Zamena zadnjih ležajeva odra?ena zamenom komplet diferencijala - polovnog, burazer mi rekao da mu ga sklonim iz dvorišta...
Ford Escort 1.6D '87 za oko 15000km, promenjeno desno rame ( Optimal, oko 45? sa ugradnjom i reglažom). Letva je imala vrlo malo lufta. De?ko koji je kupio forda od mene, menjao je isto to desno rame posle godinu dana. Prednji amortizeri su bili loši, i još uvek su. Ina?e što se ti?e lako?e upravljanja i gutanja rupa, nije loš, dapa?e. Nije baš za duža putovanja, kratka sedišta, slabo podešavanje istih ... obavezno sam izlazio uko?en ?ak i posle samo 100km u cugu.
Audi 100 1.8 '86 kupljen pre 8 meseci . Od trapa menjan samo desni kraj spone (550din). Ramena, silen blokovi, amortizeri, servo letva su ok a auto baš i nije bio mažen (promenio sam prednji desni ležaj to?ka i oba zadnja, diskove, plo?ice-sve ovo je bilo u totalnom q). Vozim uglavnom po poznatim mi pravcima pa rupe i šahte ve? obilazim na slepo. Samo da dodam, auto je la?a na putu... O razlici izme?u njega i eskorta na dužim putovanjima smešno je raspravljati. Sedišta su mnogo bolja i daju se podesiti u svim mogu?im pravcima (na dugmi?e). Posle 250km vožnje iz njih iza?em fit kao iz fotelje. Dakle, vrlo zadovoljan autom ali slede?i prevoz ?e ipak biti 'talijan ili japos... Iz nekih sasvim drugih razloga... Samo ako bude "vremena" za sve.
Oktavija na 84000 km, nema nikakvih problema sa donjim postrojem, mada moj auto nije reprezantitavan uzorak, jer bukvalno biram kakvim ?u putem da ga vozim.Takav je bio i prvi vlasnik tako da je na njoj sve prvo i orginalno!
za 300.000 km (koliko ga samo ja vozim) na audiju 100 cc, 86 god (ima oko 500000 na satu) do sada promenjeno:
levi i desni kraj spone
svi amortizeri
zadnje opruge kad su menjani amorti
oba ramena
i sva 4 lagera po jednom
za oko 3 god voznje, najvise na relaciji BG/KG (bar jednom nedeljno)
Inace, dok sam vozio golfa 1 nisam znao sta znaci menjati spone i jabucice, a onda sam namontirao 195/50R15 i jednom godisnje sam renovirao trap......ostala kola sam relativno kratko imao, nisu ni stigli trapovi da se kvare ( mada je ipak bilo intervencija ponekad)
2 celicne felne (stare su bile bas lose), levi kraj spone, caura u glavi upravljaca, i naravno reglaza. Ocekuju me prednji lezajevi i desna solja amortizera, ostalo je ok
"Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
Na mom Fiat Tipu zbog svoje tezine (1.9TD) napred a i nasih "dobrih" puteva brzo strada trap. Prosle godine sam mu zamenio prednje viljuske i trajale su do danas kada sam stavio druge. Prednje amortizere i opruge,sam menjao jednom za ovih godinu dana.Zadnji amortizeri su spremni za zamenu kao i oba kineticka zgloba...
Comment