EU-servisni intervali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    EU-servisni intervali

    Finci najtemeljnije servisiraju svoje automobile - u proseku svakih 12.000 kilometara.
    Posle njih su Švedani i Švajcarci, sa 14.000 i Nemci sa 16.000 kilometara.
    Na zacelju su Grci i Portugalci, koji odlaze na veliki servis nakon 28.000 odnosno 32.000 kilometara, a na poslednjem su mestu Italijani s prosecnim servisnim intervalom od 35.000 kilometara.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #2
    Dok sam imao keca servisirao sam ga jos temeljnije- na svakih 1000 km

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Na sta se ovde misli kada se kaze servisiraju? Na redovan servis? Zamene ulja i filtera?
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • greywiendog
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2006
        • 421
        • Stara Pazova

        #4
        Redovan servis vw-a u Austriji je na 30000 km, a u Srbiji na 15000 km.......
        Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

        Comment

        • JNC
          CBC Senator XXL
          • 19.12.2006
          • 1332
          • Beograd

          #5
          Pa po ovom ispade da smo mi naj revnosniji, ja novi auto mazdu na 10k, a ostala kola, sva 12+ godina, na 8k, a koliko vidim ovde na forumu su uglavnom ljudi po tom pitanj vrlo redovni, tako da bi trebali mi da prodajemo njima polovna kola a ne oni nama .

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            #6
            Nismo mi najredovniji nego se pravimo pametni.
            Od tih gluposti koje spadaju u potrosni materijal redom menjamo i sto treba i sto ne treba, a kad dodje ozbiljan kvar onda zatvaramo oci.

            Npr. meni u uputstvu za lagunu pise da se svi kaisevi menjaju nakon 120 000, a u ovlascenim servisima u Srbiji radi sigurnosti preporucuju na 50 000 I sta sad, jednom godisnje da dajem 500 evra na zamenu kaiseva, cisto eto tako iz zezanja, a fabrika garantuje da ce sve biti u redu i na duplo vecoj kilometrazi...

            Pa evo samo po forumu ima more slucajeva gde se navodno ekstremno vodi briga o autu, ali se sve svodi na besmislenu zamenu filtera i ulja svakih 5000 km, a kad dodje na red popravka npr. trapova onda nije problem i godinu dana voziti poluispravan auto.
            I tako jos more primera...

            Koliko smo najrevnosniji, i koliko vodimo brigu pokazuje i cinjenica kakva auta prolaze tehnicki pregled.

            Comment

            • GT
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2006
              • 337
              • Beograd

              #7
              Najsavrsenije bi bilo na svaku promenu ulja, ili 10 000 kilometara detaljno proveriti automobil i sve sto pokaze bilo kakav znak dotrajalosti treba zameniti! Ne znam da li u EU postoji finansijska konstrukcija koja to moze da isprati, ali definitivno treba mnogo novca da bi automobil bio uvek i stalno u "savrsenom stanju"!

              Na kraju se sve svodi na to da je to samo teoretski moguce i da uvek nesto nedostaje da bi sve bilo u savrsenom redu, tako da je realno samo povuci liniju u glavi sta zelimo da tolerisemo a sta ne i toga se pridrzavati, inace potpuno je neisplativo ovo sto sam gore pomenuo, bar za nas!

              Ta tolerancija nikako ne znaci da treba zapustiti auto, vec da ne treba uvek i po svaku cenu odmah sve popravljati! Eto meni se nista ne cuje u trapovima i automobil je "bez ulaganja", ali posle detaljne provere javile su se obe viljuske, jedan amortizer, solje amortizera, donji cilindar kvacila, i jos po neke gluposti! Definitivno uvek ima sta da se ulaze, samo je pitanje koliko ugadjati razmazenom detetu, nekad ga treba i ignorisati, dobro je pedagoski!
              "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Jednu stvar ne smemo zaboraviti kad prichamo o ovome, a to je da su automobili kod nas u proseku stari oko 10 godina, ili preko toga. Nije isto servisirati nov auto, koji je neko kupio sa 0 kilometara na kilometar-satu i koji kao takav ima preporuchene dugachke servisne intervale od 20 do chak 40 k km, i auto koji je star 10(+) godina i koji je preshao 100000 km (ili daleko vishe pa kao "podmladjen" prodat u trece zemlje, da ne otvaramo opet temu o vracanju kilometrazha i slichnim stvarima).

                A tek onda dolaze na red enormne razlike u pogledu kvaliteta servisiranja, odnosno kvaliteta ugradjenih rezervnih delova, potroshnog materijala, samog rada...

                U medjuvremenu, izmedju servisa, treba imati na umu da automobili preko koriste neuporedivo kvalitetnije, chistije gorivo, voze se po uglavnom jako kvalitetnim putevima, dok kod nas zakon josh uvek ima tolike rupe da svaka ****** mozhe da osnuje neku firmu kao paravan preko koje ce da uvozi (otpadno) nisko-oktansko gorivo, dodaje mu neke aditive i prodaje ga po pumpama kao "punokrvni" bezolovni benzin , putevi po kojima mi vozimo su uglavnom puni rupa/kratera, naglih prepusta, nekvalitetnog asfalta i sl. a o prosechnom kvalitetu potroshnog materijala i rezervnih delova, odnosno kvalitetu rada servisa i servisera nema potrebe ni troshiti rechi...

                Sve to znachi da cheshce servisiranje automobila koji se ovde vozi nije luksuz nego potreba, shto je uostalom i uvidela vecina proizvodjacha koji su svojim ovlashcenim dilerima odnosno predstavnishtvima u Srbiji dali nalog da propisuju duplo skracene servisne intervale u garantnom roku, i to za nove automobile. A sad razmislite kako se treba ophoditi prema onima koji su ovde uvezeni sa 100000+ km, mada je ogromna vecina istih zapravo preshla uglavnom bar dva puta toliko, shto narochito vazhi za automobile sa diesel motorima.

                Znam samo jedno: imao sam prilike da u Nemachkoj vidim kako i koliko auto treba biti tehnichki ispravan i "doteran" da bi uopshte proshao tehnichki pregled i dobio onu TUV nalepnicu. Ispitivanje se radi "po tachkama" i zachudilo me je koliko pedantno se svaka od stavki ispituje i kontrolishe. Auto koji tamo prodje takvu kontrolu je definitivno tehnichki ispravan, shto za ogromnu vecinu onih koji ovde prolazi tehnichke "kao od shale" ne bih mogao da kazhem.

                A Nemachka josh i nije "najstrozhija" drzhava-chlanica EU po tim pitanjima, ima tu i daleko rigoroznijih kad su opshta bezbednost u saobracaju odnosno ekologija u pitanju. =]
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Marko001
                  CBC Senator XXL
                  • 09.09.2006
                  • 1070
                  • Belgrade

                  #9
                  Originally posted by overspeed
                  a to je da su automobili kod nas u proseku stari oko 10 godina
                  Nisu 10, nego 18 ili 19,nisam siguran,ali to je zvanicna informacija mupa koju sam nedavno cuo na tvu

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Najsavrsenije bi bilo na svaku promenu ulja, ili 10 000 kilometara detaljno proveriti automobil i sve sto pokaze bilo kakav znak dotrajalosti treba zameniti! Ne znam da li u EU postoji finansijska konstrukcija koja to moze da isprati, ali definitivno treba mnogo novca da bi automobil bio uvek i stalno u "savrsenom stanju
                    to i takvo održavanje se podrazumeva kao standardno održavanje.
                    samo danas to nije više 10,000km interval ve? obi?no 20-30,000km zavisno od modela do modela.

                    iz radionice koja pregleda auto ne sme da izadje na ulicu neispravan auto, ili ta?nije onaj koji nije potpuno ispravan u svim elementima potrebnim za saobra?aj.

                    ono prljave presvlake, radio antena, sijalica pepeljare i sli?no je dozvoljeno da ostane neispravno.

                    kada se ?itaju statistike to se odnosi na stanje kako si nazvao "savršeno uvek i stalno" i potrebne radove/popravke da se auto nalazi u takvom stanju.
                    sve što je dotrajalo se naravno odmah i menja, ili se auto proglasi za tehni?ki neispravan i dalje zavisno od stepena neispravnosti svrstava u grupe i pušta ili izbacuje iz saobra?aja.


                    recimo konkretno, auto kome kaplje ulje iz motora, menja?a, diferencijala ili curka antifriz se smatra tehni?ki neispravnim za vožnju sa ve?im kvarom, i zabranjena je njegova upotreba u saobra?aju.
                    ako se pokuša da vozi takav auto, sleduje kazna za prekršaj. naravno ako policija primeti. (CH konkretno).

                    na redovnim tehni?kim pregledima, gubljenje raznih te?nosti spada u dovoljno ?este kvarove vozila da ulazi u statistiku i tu zauzima zapaženo mesto, obi?no u prvih 5 na top listi kvarljivosti vozila.

                    posedovanje vozila podrazumeva i finansije da se uvek automobil nalazi u savršenom stanju, osim u slu?aju iznenadnog kvara na putu dok se vozilo ne odveze/ došlepa do radionice.

                    ili pozove ADAC ( i sli?na udruženja)... ona ?uvena statistika intervencija.

                    li?no, auto koji nije uvek 365 dana u savršenom stanju kao iz fabrike tehni?ki ne trpim, jedino dozvoljavam estetske neispravnosti.
                    od kako se držim tog pravila niti jednom nisam stao na putu a kamoli da nisam završio zapo?etu vožnju bilo na +45C bilo na -25C bilo uzbrdo bilo nizbrdo, bilo prazan bilo auto sa 900kg optere?enja.
                    i tako svih 365 dana godišnje kada god okrenem klju? mogu da krenem bilo gde, na bilo koju destinaciju u Evropi sasvim siguran da ?u sti?i bez kvara bilo ?ega.
                    pa makar to bilo i 5,000km puta u teškim uslovima.
                    meni je to najjeftinija finansijska konstrukcija, (ne) pouzdanost auta jako skupo košta kada se dogodi u lošem trenutku na lošem mestu i pod lošim okolnostima.

                    a kvarovi se po Marfiju dogadjaju kada su najmanje poželjni...

                    @car-
                    potpuno se slažem. kod nas se izmišljaju servisiranja nepotrebnog i još uvek ispravni delovi se menjaju a onda se štedi na klju?nim delovima.

                    fabrike nisu bez osnova propisale odredjena pravila, ona se naravno mogu korigovati ali nema potrebe tako drasti?no menjati kao što se kod nas napamet radi. (bez analiza da li treba i kolika je potrebna korekcija)
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Eto meni se nista ne cuje u trapovima i automobil je "bez ulaganja", ali posle detaljne provere javile su se obe viljuske, jedan amortizer, solje amortizera, donji cilindar kvacila, i jos po neke gluposti
                      NHF, ništa li?no ali auto sa tolikim kvarovima kako može da se nazove "bez ulaganja". (?)
                      za mene (kao i u Evropi uglavnom) to prevazilazi gluposti i ve? spada u ozbiljen kvarove, skoro pa havarije pojedinih sistema.

                      recimo amortizer, viljuške spada u vrlo ozbiljne kvarove ?ija neispravnost se tretira kao auto tehni?ki neispravan koji ne sme da se pusti u saobra?aj (u toj Evropi), odnosno gubi se pravo na tablicu za auto u takvom (lošem) stanju.

                      meni se ovde mali milion puta dešavalo da se neki auto (pr)oglašava kao neko super stanje a pregledom se pronadje po 20tak kvarova na raznim mestima. da li su vlasnici zaista ubedjeni da je 20 ili 30 kvarova na autu "sitnica" ili prosto sami sebe zamajavaju a pokušavaju i druge da kvar ne?ega zapravo i nije kvar ako se auto još nekako uspeva da održi na to?kovima.

                      i tih 20-30 kvarova se vidi ko iz aviona onako na brzi pregled.
                      dataljni pregled sa merenjima bi pokazao ko zna koliko sve neispravnosti...koje odstupaju od onoga kako je fabrika zamislila i isporu?ila auto kao nov na tržište.


                      kada sam kupovao auto prošle godine pritisnut vremenskim tesnacem, napri?ali prodavci hvalospeve...odem pogledam i samo što ne povra?am.
                      auto kršina...da bi me zabolela ruka od popisanih stavki uo?enih kvarova.

                      i tako je bilo u 100% slu?ajeva. niti jedan auto koji sam gledao za prodaju nije bio ispravan.
                      najsmešnije mi je bilo kada sam gledao neke Saabove 9000.
                      auto u stanju rastura a vlasnik em što traži (vrlo solidne) pare to naziva perfektno o?uvano a prodaje ga zato što sestra, sin, tašta,.... želi kao manji auto za po gradu a ina?e je auto od diplomate, od lekara, održavan kao besprekorno servisiran itd.

                      tu ne mislim ništa o markama auta, nego o prodavcima koji kao da žive na Marsu barem ako ne još negde udaljenije
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • JNC
                        CBC Senator XXL
                        • 19.12.2006
                        • 1332
                        • Beograd

                        #12
                        Ono gore je bila sala naravno za redovno odrzavanje, zato i smajli na kraju, ja ljude koje koliko toliko redovno prate ovaj forum uopste nesmatram prosekom korisnika automobila kod nas, nego ipak nesto vise, posto ipak ovde nas interesuje ta tematika.

                        A sad nesto oko tog servisa, meni za moju Mazdu ovlasceni servis kaze veliki servis na 100k km, a u servisnoj dokumentaciji(kao i u uputstvu sto sam dobio uz kola) pise proveriti i po potrebi zameniti na 240k km(u pitanju je lanac), pa ko koga tu za-ebava, za ulje i filtere u redu umesto 20k 10k, ipak gorivo je takvo kakvo je grad je u pitanju mnogo prasine i te stvari. Ali sto lanac duplo manje uopste mi nije jasno, pogotovo sto je komplet zasticen od spoljnih uticaja, znaci samo da se mazne lova.

                        Comment

                        • GT
                          CBC Senator XXL
                          • 01.12.2006
                          • 337
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by sw.brick
                          NHF, ništa li?no ali auto sa tolikim kvarovima kako može da se nazove "bez ulaganja". (?)
                          za mene (kao i u Evropi uglavnom) to prevazilazi gluposti i ve? spada u ozbiljen kvarove, skoro pa havarije pojedinih sistema.
                          Pa valjda vidis da sam stavio znake navoda, to je trebalo da znaci da se automobil kao moj u ovoj zemlji smatra kao bez ulaganja, sto je na prvi pogled i u voznji potpuno opravdano, cak i ja koji ga vozim svakodnevno nisam osetio nikakve promene, ali vrlo detaljnim pregledom je ustanovljeno da stvari nisu onakve kakvim se cine!
                          Ovo nije znacilo da mi viljuske otpadaju sa auta dok vozim, vec da tu postoje i najmanja odstupanja od onog kako bi trebalo da bude sto ne znaci da je doteralo do kraja, vec samo da mi je majstor preneo svoje misljenje o stanju auta i da znam sta da ocekujem u narednih par hiljada kilometara, jer je to na redu!

                          Pretpostavljam da ne lezis svakodnevno ispod svog automobila pa proveravas kakvi su ti trapovi, ali luft se moze desiti bukvalno za jedan dan i ni sam mozda nisi svestan sta ti i koliko nedostaje, osim ako nisi ispod auta svaki dan kako rekoh!
                          Zato sam i to "savrseno stanje" mstavio pod znake navoda, jer je nesto takvo nemoguce! Na jednom automobilu ima preko 40 000 delova koji se ne kvare grupno pa kad odradimo servis sve je u redu! Prvi dan posle servisa ako su se viljuske pokazale kao dobre, moguce je da se desi luft u njima koji se nece u voznji primetiti jos par hiljada kilometara, a mi ubedjeni da nam je auto "bez ulaganja"!

                          Dakle ta prica je samo iluzija u nasim glavama, koliko verujemo da nam je auto "besprekoran" toliko ce i biti!
                          "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                          Comment

                          • Car
                            CBC Senator XXL
                            • 07.07.2005
                            • 900
                            • Beograd

                            #14
                            Ako cilj fabrike nije bio da sto vise ustedi onda svakako ne moras da lezis stalno ispod auta i proveravas trapove.

                            Uporedjujes alfu sa volvoom iz zlatnih godina, na kom se ni najmanje nije stedelo pri izradi i koji je kao nov kostao poprilicno.
                            Ali ne radi se samo o volvou, i gomila, recimo, japanskih automobila iz 90ih ima odlicne trapove. Dosta ljudi je na forumu pisalo kako amortizeri nisu menjani 300 pa navise hiljada km itd.

                            Comment

                            • GT
                              CBC Senator XXL
                              • 01.12.2006
                              • 337
                              • Beograd

                              #15
                              Ma ti si potpuno promasio poentu...
                              "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                              Comment

                              Working...
                              X