Auto pogodan za vucu prikolice sa gliserom...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scarab26
    CBC Senator XXL
    • 27.09.2006
    • 353
    • bgd

    Idemo sad konkretno pitanje za brick-a i ostale poznavaoce vuce prikolice sa gliserom:

    1. auto je vectra C 1,6 i na B stubu suvozaca ima kao i sva novija kola plocicu sa podacima vezanim za vucu prikolice, e sad pitanje je sta znaci sta


    2. prikolica je klasicna za glisere od 5-6m jednoosovinska pocinkovana, nema torziju vec opruge, ima naletnu (inercionu), gliser je tezak 900kg, plocica na rudi izgleda ovako (ni tu ne znam da rastumacim podatke), da li imate predsatvu koliko takva prikolica moze da tezi (ja cenim oko 200kg max)




    Po ravnom vectra moze sigurno da izvuce, pitanje je odlazak/povratak sa mora (CG) i kriticna mesta: Crkvine (manastir Moraca prema Kolasinu) i Zlatibor sa Borovom Glavom. Sta mislite da li moze da izvuce pod uslovom da je u autu samo vozac i da se putuje kada napolju nije 40 celzijusa (problem pregerevanja na usponu)?

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      Vectra C

      Tekniska data
      Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1380 (max tezina ekipaze je 1380Kg za B kategoriju)
      Max lastvikt: 490 (max teret auta 490Kg)

      Tjänstevikt: 1380 (tezina auta 1380kg , pise na plocici)
      Totalvikt: 1870 (max tezina auta sa teretom 1870Kg pise na plocici)

      935 na plocici - max tezina nekocene prikolice sa praznim autom
      980 na plocici - max tezina nekocene prikolice sa punim autom

      2985 KG na plocici, max tezina auta sa prikolicom, totalna tezina, nesme se prekoraciti (granica za B katergoriju za ovaj auto.
      Sve preko podleze dodatnoj E kategoriji do maksimalnih 1870+1380kg)

      Na plocici od prikolice imas i podatak 60 kg pritiska na kuglu.

      Elem, da smes da vuces tu ekipazu, smes i to sa samo B kategorijom bez dodatne E i u EU.

      Neprelazi preko 80km/h je preporuka (to je inace ogranicenje za EU kad se vuce prikolica, sem u D ako je 4x4 auto sme do 120 max)

      Motor i menjach su odmereni da se izbore sa svim sto neprelazi deklarisane podatke.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        ja cu ti dati nesto drugaciji odgovor od boosta, prema nasim propisima.

        1870kg je ukupna zbirna masa samog vozila + putnika+ tereta u gepeku+ tereta na krovu+ vertikalnog opteercenja (statickog) na kuku.

        2985kg je ukupna mas vozila (sa svim onim teretom) i prikljucnog vozila.

        znaci, 2985-1870 je dozvoljena ukupna masa prikljucnog vozila.
        to je 1.115kg.

        u to je ukljucena i masa prazne prikolice.
        uz gliser od 900kg i prikolicu od 200kg jedva se uklapas u dozvoljeno, po plocici.

        to se odnosi na ravno, i na nadmorsku visinu manju od 500metara, dakle po normativu za Holandiju (ima 3 normativa prilikom deklaracije opterecenja. holandija, svajcarska i mediteran).

        maskimalno opteercenje prednje osovine je 935kg
        max zadnje je 980kg.

        po zakonu ne smes vuci nekocenu prikolicu mase vece od 750kg ni sa jednim autom.

        obicno se za masu prikolice bez kocnica uzima 50% mase praznog vozila.


        na tom putu nema skoro nikakvih uspona pa neces imati problema.
        (svuda je manje od 10%).

        samo lagano, ipak 1 tona tereta iza vozila dosta utice, narocito u zavojima i pri preticanju.

        sa kocenjem, ne bi trebalo da ima ikakvih problema.

        ako ces sada vuci po ovom snegu tim putem, ipak bih i za prikolicu savetovao zimske gume.

        ja sam vukao prikolicu po snegu, zna da bude nezgodno ako prikolica krene da gura auto u stranu na nekoj nizbrdici.

        obrati paznju na sirinu glisera tokom voznje, i narocito pri samom uparkiravanju kada stignes na cilj.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          u srzi isti odgovor sem ovog dela
          Sve preko podleze dodatnoj E kategoriji do maksimalnih 1870+1380kg)
          Jel to znaci da nemate BE kategoriju?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            nisam hteo da naglasavam, na plocici se ne navodi masa nekocene prikolice.

            inace, ne postoji kod nas BE, samo B kategorija.
            tek po novom predlozenom zakonu treba i to pitanje da se usaglasi sa EU, odnosno da se uvede.

            s tim, da kod nas policija na ulici prakticno nikada nece zaustaviti radi toga niti uopste ta tema kod nas okoga zanima posto se kod nas prikolice jako retko nalaze u saobracaju. nije im interesantno..

            uglavnom stranci u tranzitu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • scarab26
              CBC Senator XXL
              • 27.09.2006
              • 353
              • bgd

              bogami ja nigde ne mogu da nadjem dodatne retrovizore za prikolicu. ima li neko ideju za pomoc?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                ja sam kupio u Nemackoj, ovde nije bilo ni za leka.
                ne znam sada ali bojim se da slicna avantura uvoza ceka i tebe.
                jedan savet, kupi iskljucivo retrovizore koji se kace na 3 tacke, i da imaju oprugu koja povezuje gornji oslonac i donju viljusku.

                oni koji se kace na retrovizor auta ili samo na 2 tacke pomeri u toku voznje vetar od prvog kamiona- slepera pri mimoilazenju.

                i jos jedna sitnica, gledaj tj biraj da su stakla odnosno sama ogledala asfericna, tako da imas siroki vidni ugao.

                mozes da pitas eventualno u ex kampu kod Nacionala, kod Krona, Bezanija, da li mozda kojim slucajem drze.

                obavezno imaj kod sebe pumpu za gume/ rezervni tocak. nema gore stvari nego ispumpana ili probusena guma na prikolici.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • scarab26
                  CBC Senator XXL
                  • 27.09.2006
                  • 353
                  • bgd

                  Da li je ogranicenje za vucu prikolice sa dozvolom B kategorije:

                  1. 3500kg zajedno auto i prikolica
                  2. 750kg prikolica i teret u njoj

                  ako je pod 2. sta ako imas prikolicu mase 600kg natovarenu svim i svacim - teraju te na vagu?????

                  Comment

                  • ada
                    CBC Senator XXL
                    • 04.06.2005
                    • 2375
                    • Novi Sad
                    • Svasta nesto

                    prica u prazno. ima i kod nas b/e samo sto u dozvoli pise da e ide uz b (to stoji u napomeni) lekarsko uverenje, tri casa obuka , polaganje na putnickom autu i prikolicom sa dve osovine!
                    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      i 1 i 2 su obaveze. (fomalno pravno).

                      da li ce neko zatraziti u saobracaju da prikolica ide na vagu, ja jos nisam cuo da je ikada kod nas to uradjeno.

                      ne gledaju ni da li je prikolica ukradena, da li je registrovana, da li ima propisanu svetlosnu signalizaciju, o pregledu kocnica i da ne pricamo...

                      uglavnom mrtrvo slovo na papiru.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      Working...
                      X