Interesuje me sta je, po vasem misljnenju, svetska automobilska bastina. Koje marke, modeli, klase, verzije.... Sta je ono sto cini automobilizam, sto je deo njegove istorije i sto je uticalo na industriju u velikoj meri. Koje su to stvari koje svaki poznavalac mora da zna, poznaje i priznaje i koje su to automobilske pojave bez kojih bi automobilizam mogao. Koje su marke koje da ne postoje ne bi promenile tok razvoja industrije i koji su to modeli koji bolje da ne postoje....? Za pocetak, po mom misljenju, svet bi bez problema mogao bez korejskih brendova i mozda nekog japanskog....
Svetska Automobilska bastina...
Collapse
X
-
cek, sad ce se vec neko javiti da isprica kako je saab izmislio automobilehttp://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
-
-
Što se mene tiče tehnologija na prvom mestu i izgled na drugom.
Pošto ameri nikad ništa nisu doprineli, kako po tehnologiju, tako i po izgledu automobila, komotno bi živeli bez tih automobila koji se raspadnu posle 4 godine. Hemi, ovo nije ništa upućeno tebi, iz postova mi deluješ ok i jako kulturan, ali činjenica je da se ložiš na rugobe i krševe - kakva nacija, takvi i automobili.
U "đubre" isto možemo da bacimo i konfekcijske marke kao što su Fiat, Seat, Suzuki, Opel, VW, sve francuze i sve koreance. Kao i bilo koji SUV, MPV, mini MPV, pickupove, crossroad i ostale marketinške baljezgrarije.
Što se izgleda tiče, tu se ističu italijani i englezi, ne toliko kao neke marke, već više kao škole dizajna i ne moraju se trošiti reči na njihov doprinos dizajnu automobila.
Konačno, kada je o tehnologiji reč, za mene najbitnijem delu automobila, tu se ističu Audi, Porsche, Merc, BMW kod nemaca i Honda, Nissan i Toyota kod japanaca. Doprinos japanaca u performansama automobila bio je neverovatan bukvalno od kako su pravili automobile, do kraja 90ih godina, a onda su iz nekog razloga stali, da l zbog toga što su do skoro bili limitirani na 3.2 280ks, da l su se okrenuli hibridima i životnoj okolini, da l nešto treće, bem li ga. Gde su oni stali, tu su nemci produžili, hvala im na tome, oni pravi nemci, ne opel koji je amer.
Uglavnom, kombinacija italijansko-engleskog dizajna i nemačko-japanske tehnologije stavlja meni osmeh na lice.
Ukoliko ono što sam upravo pričao pretočite u gomilu automobila, ona izgleda otprilike ovako, bez nekog posebnog redosleda: Aston Martin DB9 i V8 Vantage, Honda S2000, Alfa Brera, Audi RS4, Porsche 911 Turbo, Nissan Skyline, AMG Mercedesi, Toyota Supra, BMW M, Lancia Delta HF, Subaru STI, Audi A5, bilo koja Honda sa DOHC VTEC motorom, Audi R8, Honda NSX, Weissman... mogao bi ovako još dugo, ali shvatili ste poentu.
Comment
-
-
Imaju i ameri izlete sa dizajnom i to vrhunske inace muscule era i sva kola iz tog perioda americkog automobilizma su mi eextra, recicu samo mustang gt500, inace odakle da se pocne pa recimo ovim redom englezi su postavili automobilizam na noge , nemci usvojili i doveli do perfrkcije a italijani i francuzi su nekako na svoju ruku, japanci su extra plagijatori ali ne bilo kakvi vec vrhunski jer sve sto ukradu usavrse i dovedu do perfekcijeJackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Comment
-
-
@bane
Ok, slazemo se da je tehnologija na prvom mestu, ona u stvari i gura automobilizam napred, ni jedan automobil nije bio brzi ili bolje lezao samo zato sto je bio lep...Estetika je posebna prica. Ipak, posmatraj sta je bilo pre nego sto su japanci poceli da prave automobile, ko su bili pravi i prvi pioniri automobilzma. U tom slucaju, evro-amerika je dominantna...
Slozio bi se da crossovere, MPV ,mini vanove i sve tye bisexualne kategorije treba izbrisati iz kolektivnog secanja. SUV ( ali pravi, ne pomodni ) su ok kao i pick upovi, davno provaljena i jako prakticna klasa...
E sad, ima brdo brendova koji samo stvaraju guzvu. Ne bi se slozio da Fiat i VW treba da ispadnu ali za Seat, Suzuki, Opel, cak i Volvo, da,... Od japanaca, potpuno su mi nepotrebni Daihatsu i Mitshubishi. Od amera Buick ( ja ga volim ali nikad nije bio inovativan ), Saturn, Eagle ( na srecu ugasen ), a od US-jap modela, sva tri ( Infinity, Acura i Lexus ) mogu da lete...
Skoro svi automobili koje si naveo su napravljeni u zadnjih 10 god ili manje, neki od njih ce za 10 god da budu zaboravljeni, posmatraj automobile kao ceo vek, 100 godina razvoja...
Comment
-
-
Hehe, kako se ima ponekad pogresno misljenje.
Ovoga lepotana sam vozao juce par sati , cisto da se podsetim kako su se nekad pravili automobili.(zato se popravka M3 otegla
)
Hu res pics 2,5Mb
http://upload3.postimage.org/233852_609 ... cor_67.jpg
http://upload3.postimage.org/233868_609 ... _in_67.jpgAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
@ hemi
pre svega dugujem ti izvinjenje što sam malo grublje ono gore napisao o amerima, ali ja zaista u njima ništa ne vidim, ali razumem ako su tebi super
što se tiče toga da gledam automobile kao ceo, vek ja te pitam kako?
Kako ja, gde i kada da vozim te automobile? Automobil u muzeju za mene nije automobil, čak i ja sad da imam neki auto koji držim u garaži i ne vozim za mene nije automobil, to je za mene ikebana, vajarska skulptura, ali nije automobil. Uvek se setim JC i kada je testirao Aston DB5 i Jag Etype. Jeste, ti automobili izgledaju vanvremensko, ali po brzini ih je odrao običan accord 2.4 i to na pravcu, u krivini bi ih pojeo, a čovek lepo kaže da se na njima nešto kvari od trenutka kada su napravljeni - stalno nešto ne funkcioniše, stalno nešto otpada, stalno se pregreva motor. To za mene nije auto, nego poluproizvod.
Setim se e-typa parkiranog kod hotela moskva, pamet mi stane kad ga vidim, ali znam da bi to za mene bio jedan od najgorih auta ikada kada bi ga provozao jer to jednostavno nije to. Možda e-type jeste ostavio veliki trag u auto industriji, ali mene to ne interesuje ako taj auto ne može da mi pruži onaj "thrill" zbog kojeg volim i imam automobile.
Comment
-
-
@ boost
Corvette Stingray C2 godiste od 1965-67
ne vidim da li ima stinger hood ( 66-67 sa 427 motorom ) ali osim njega je mogla da ima i 327 i 396...
Ok, sta ne valja sa njom?
Zasto se tako okrutno igras samnom
I cemu ovaj off
Comment
-
-
67 je stinger hood ima 427 motor.
Ma tebi da nabacim neku slicicu u kolekcijua Aletu da vidi kako gresi kad me proziva
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
E hemi, mesec dana sam živeo i radio pored čoveka koji restauira korvete. Imao ih je preko 40 završenih i ko zna koliko u radu. Par puta sam uspeo da virnem u hangar, ali ne i da uđem. Ali svaki dan se vozio sa nekom drugom, tako da sam svašta imao da vidim
Da sam znao da napravim neki dokumentarac za tebe
.
Comment
-
-
@ bane
Evo kako...
Zaboravi na lux i sportsku ezoteriju, drzimo se svakodnevnih automobila. Sigran deo svetske autobilske bastine je, na primer, Mini Moris. Kada se pojavio 59 god imao je sve sto svaki mali, gradski, kompakt ili bilo kakav auto ima. Prednji pogon, disk kocnice i popreko postavljen motor. Postavio je standarde u lezanju, konstrukciji i koncepciji vozila te klase. Svi koji prave automobile kasnije u toj kategoriji, preuzimaju taj koncept. Drugi primer, prvi automatik je patentirao Oldsmobile, mislim 1940 god, planetarno postavljeni zubcanici, 3 brzine, primitivan ali pouzdan, danas svi imaju automatike ali od toga je pocelo. Prve disc kocnice, prvo nezavisno vesanje, prvi turbo.....sve su to pobede ostvarene u automobilizmu koje su danas dovele do danasnjeg automobila. Uporno trazim sta su prvo i revolucionarno japanci smislili i cime su skrenuli tok razvoja, nista osim VVT-i sistema...
sto se tice "mojih" amerikanaca, navikao sam na napade na njih, na srecu dobro ih poznajem i verujem u tu industriju tako da se lako branim...nema frke, matori...
Comment
-
-
Originally posted by BOOST67 je stinger hood ima 427 motor.
Ma tebi da nabacim neku slicicu u kolekcijua Aletu da vidi kako gresi kad me proziva
ajmo:
Da li je obican Big Block?
Da li je tri power?
Da nije slucajno L88 ( to ne bi mogao da izdrzim )
snaga je bila 390, 400, 425 i 435 KS, zavisi od karbova....
'ebes slicice, imam ih par giga, nabavi mi auto...
@ bane
svaka prica o amerikancima kod mene izaziva burnu rekaciju...
ljudi sa ovog foruma koji me znaju cesto su mogli da prisustvuju kako se jezim dok pricam o automobilima, sire mi se zenice ili mi ispada cigara iz ruku...muscle cars su bolest!
Comment
-
-
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment