Svetska Automobilska bastina...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 230
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2007
    • 775
    • Semberija

    #46
    Meni se Hachi-Roku kao auto stvarno sviđa (ima ono nešto), ali mislim da nije doprinela razvoju automobila, već da je obični derivat Corolle, njegov nedostatak se ne bi osetio. (dobro, ne bi bilo Initial D-a )

    S druge strane, nedostatak prvog Renault-a 5 Alpine bi se itekako osetio, bez njega danas ne bi bilo "hot hatch"-eva...
    155+75=230
    VIVA LA VITA!!!

    Comment

    • HEMI 426
      CBC Senator XXL
      • 23.12.2005
      • 1833
      • Novi Sad -United States of Liman

      #47
      @ bane

      to sto se tebi dizeli ne svidjau ili ti ajkula ne znaci nista, je samo i jedino tvoje skromno misljenje koje nema uticaja na tok istorije ili globalno shvatanje automobila. Ako bi pricali sta licno smatramo dobrim stvarima ili velikim pomakom u razvoju, poklali bi se kod drugog posta. Posmatraj stvari u vecem okviru, ono sto tebi nije interesantno ne znaci da nije bitno i vazno ....


      AE86 je definitivno interesantan auto ali samo to, ne i bitan ( osim drift comunity ) R5 Turbo je keva! Cak je i Golf i GTI vazan za hot hatch pricu jer je bio prvi sa tim konceptom 1976 a R5 T 1980

      Comment

      • 230
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2007
        • 775
        • Semberija

        #48
        R5 T je počeo oko 1980. a R5 Alpine 1976 pre VW GTI-a

        GTI je popularizovao celu hot hatch priču, ali je R5 Alpine prvi počeo da je priča...
        155+75=230
        VIVA LA VITA!!!

        Comment

        • HEMI 426
          CBC Senator XXL
          • 23.12.2005
          • 1833
          • Novi Sad -United States of Liman

          #49
          a sta ce mo sa Minijem Cooper S koji je krenuo 1961 ili Ficama Abarthima? Kapiram da su to u stvari prvi hot hatchevi, mini posebno...

          ali nema mnogo veze, hot hatch je bila definisana klasa decenijama pre nego sto je iko i mogao da izgovor type r...

          Comment

          • 230
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2007
            • 775
            • Semberija

            #50
            Oni u stvari i nisu bili hatch-evi, pogledaj im gepek...

            U hatch-a se ubraja auto sa 5. vratima koja daju pristup direktno u kabinu... Zato ni Alfasud ne spada u hot hatch sve do 1981., kada je i postala hatch...
            155+75=230
            VIVA LA VITA!!!

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #51
              Originally posted by HEMI 426
              a sta ce mo sa Minijem Cooper S koji je krenuo 1961 ili Ficama Abarthima?
              Upravo o tome pričam. O automobilima napravljenim za vožnju. Kada sednem za volan nekog automobila ili sve znam o njemu ili se posle toga jako brzo informišem. Kada se vozijem taksijem i kada izđem iz njega i zatvorim vrata već sam zaboravio kojim sam se autom vozio, zato što nisam imao "odnos" (znam koliko ovo zvuči smešno )...

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                #52
                kako smo ovde krenuli priznaje se samo nesto sto je neko prvi uradio..ok onda je nekada neko izmislio tocak..sta cemo sad?
                moje misljenje je svaka cast onome koje nesto izmislio,ali i svaka cast onome koje to nesto doveo do savrsenstva..onom prvom je trebala iskrica ili ideja-ovom drugom godine mukotrpnog rada i ulaganja..
                i kao neki sad advokat jedne autokuce moram da primetim da niko nije pomenuo auto iz mog potpisa...primer kako su vrlo brzo mnoge auto kuce povukle konce da se taj koncept izbaci sa ovakvih i slicnih takmicenja.pa sad nek mi neko kaze sta je autobastina?
                kao sto neko rece-neka nemac izmisli a japos napravi-gde bi nam bio kraj
                pozzz
                miki
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • HEMI 426
                  CBC Senator XXL
                  • 23.12.2005
                  • 1833
                  • Novi Sad -United States of Liman

                  #53
                  interesantno je da svi postovaoci japanskih automobila kao glavni razlog zbog cega bi japanci trebali da budu deo svetske bastine spominu taj momenat usavrsavanja vec provaljenih sistema, koncepcija i ideja. "usavrsavanje" je samo drugo, lepse i prihvatljivije ime za kopiranje i prepisivanje i ne vidim sta tu ima interesatno i novo. U ostalom, bas me interesuje sta je sve usavrseno u japanu osim vteca i wankela ( koji i dalje nije tako usavrsen ali ajde )...?

                  Najinteresantnije od svega je sto vise ni japanci nisu problem a novi "japanci" su koreanci. Kada sledece godine na trziste dodje Hyundai Genesis sa zadnjom vucom, sestacima i kad mu drustvo napravi novi Coupe sa turbo, V6 i V8 motorima, mnogi ljubitelji BMWa, Mercedesa, Audija.... ce da polude od drskosti zutaca da direktno, bezobzirno i u detalj prekopiraju njihove omiljene automobile. To je isto Lexus uradio ali su svi to nekako progutali. Ovo ne verujem da ce moci...

                  Daleko istocni proizvodjaci su kao teroristi...
                  Danas svako moze da napravi bombu i raznese 100 ljudi u vazduh, sto nije samo masovni zlocin nego i atak na covecanstvo i poredak stvari...
                  Isto tako svako moze da napravi V8 i zadnju vucu i napadne neke osnove automobilizma i davno uspostavljenu ravnotezu...

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #54
                    i kao neki sad advokat jedne autokuce moram da primetim da niko nije pomenuo auto iz mog potpisa...primer kako su vrlo brzo mnoge auto kuce povukle konce da se taj koncept izbaci sa ovakvih i slicnih takmicenja.pa sad nek mi neko kaze sta je autobastina?
                    ...a sta tu pise Matra...ne Mazda...Nemam pojma stvarno, znam da je Matra auto bastina motosporta i Le Mana...

                    Comment

                    • level3
                      CBC Senator XXL
                      • 29.01.2006
                      • 857
                      • BGD, V.B. Karaburma

                      #55
                      Problem sa Japosima je bio, sto su do 1945 godine bili potpuno zatvoreni za ostatak sveta.
                      Od 1955 god. pa na dalje, moze se naci na netu sve i svasta vezano za istorijat autoindustrije. Na nasem sajtu imas dosta toga o Soichiru
                      www.hondaclub.co.rs = SeXution - Revolution - Hondaution =

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #56
                        Miki, a da nas prosvetlis zbog cega je skovana zavera da se taj auto iz potpisa izbaci sa lica zemlje ? Po cemu je bio toliko jedinstven i nedostizan za druge proizvodjace... ?

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          #57
                          ne ceo auto vec koncept motora...



                          Nachdem die FIA das Reglement für 1992 dahingehend änderte, dass Fahrzeuge mit Kreiskolbenmotor wie der Mazda 787B nicht mehr in dieser Motorsportklasse starten durften
                          sa ovim je sve receno..
                          @hemi
                          nisi me razumeo hemi..procitaj jos jednom onaj deo izumitelj-usavrsitelj..i da wankel i nije dalje usavrsen ali bar rade na njemu,i koje ono godine dobise nagradu za motor godine?
                          @starac vujadin
                          e jesi zaheban svaka ti je ko sudoku ukrstenica-mos ovako-mos onako
                          ljudi ocigledno da nekome nesto ne ide u glavu.formula svakog uspeha je 10 procenata talenta 90 procenata rada..
                          ja ni jednom nisam negirao dostignuca nekih drugih ,ali ne treba bas toliko ni navaljivati na nekoga ko do 1945 godine koristi rikse za prevoz,i ko je danas tehnoloski najnaprednija zemlja na svetu...
                          ako cemo kopiranje nekih stvari ko je od nemackih firmi pa ostao imun na to?
                          americkih?
                          nemcima svaka cast,ameri su za mene bili i ostali tehnoloski(auti)daleko iza svih...mozda (verovatno)mogu da naprave bolje aute,naprednije,tehnoloski razvijenije,ali nisu..zato im i svojoj zemlji neki tamo mrski japosi diktiraju smer razvoja i politiku cena njihovih proizvoda..
                          ford-u svaka cast...veliko ime,veliki covek..
                          mercedes -pojam i dan danas za mene,i dan danas me iznenade
                          italijani-sve se radi u njihovom zivotu kroz strast-pa tako i auti...
                          moj favorit je ac cobra.. za mene najlepsi zvuk motora
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • 230
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2007
                            • 775
                            • Semberija

                            #58
                            Evo, da se malo bavimo i amerikancima...




                            General Motors EV1 - jedini auto ikad koji je nosio baš GM značku.

                            Bio je dostupan u Kaliforniji i u Arizoni, a podršku je obezbeđivala Saturn-ova dilerska mreža.

                            Proizvodio se od 1997. do 2000.

                            Nikad ga nije bilo u klasičnoj prodaji, mogao je samo da se iznajmi na određeni vremenski period.

                            Ubrzanje od 0 do 100 kmph je trajalo oko 8s.

                            Imao je ABS, TC, A/C, keyless sistem pristupa i pokretanja (motor se palio unošenjem PIN koda), felge od magnezijuma, pojedine panele otporne na udubljenja i Cx od samo 0.19.
                            Da, imao je i menjač sa samo jednom brzinom...

                            Kažu da se na autoputevima čuo samo šum guma, a da je automobil prilikom gradske vožnje bio apsolutno nečujan.



                            Imao je autonomiju od između 90 i 240 km, zavisno da li je imao olovne ili NiMH baterije, a punjenje je trajalo dva do tri sata do sasvim upotrebljivih 80% kapaciteta.



                            Mislim da je ovo jedini model automobila koji je serijski uništen, primerak po primerak. Preživela su samo tri primerka (za javnost) koja su onesposobljena za upotrebu i naleze se u muzejima.
                            Svi su završili ovako:



                            A onda su reciklirani...

                            Priča se da je GM sačuvao par izuzetno očuvanih primeraka negde u svojim skladištima...
                            155+75=230
                            VIVA LA VITA!!!

                            Comment

                            • HEMI 426
                              CBC Senator XXL
                              • 23.12.2005
                              • 1833
                              • Novi Sad -United States of Liman

                              #59
                              Americke kompanije, pogotovo GM imaju los obicaj da test vozila, kocepte i primerke za evaluaciju unistavaju po isteku radnog veka. Tako je pod presu otislo brdo odlicnih automobila, interesantnih koncepata i sasvim upotrebljivih drumskih vozila. Unistene su skoro sve ZL1 Corvette ( 600 KS iz 1969 ), unisteni su skoro svi Motoramini koncepti a najveca prasina se digla oko Chryslerovog Turbine Car-a koji je bio napravljen u 50 tak primeraka i koriscen za ispitivanje turbinskog motora koji je tada obecavao. Svi su dati na koriscenje random korisnicima a posle planski unistavani, samo ih je 9 prezivelo po kolekcijama i muzejima...







                              Comment

                              • miroslavm
                                CBC Senator
                                • 13.02.2007
                                • 208
                                • Beograd, Zvezdara

                                #60
                                Pa sad, ima tu mnogih, ali ne treba gledati egzotiku već planetarni uticaj velikoserijskih automobila i to i tehnološki i dizajnerski. Po meni to su :
                                Hronološki- Ford T zbog novog tehnološkog procesa i masovnosti, Citroen Traction Avant zbog inovativnosti i dizajna, Buba zbog tri načela proizvodjača -ekonomično,pouzdano,jeftino(od čega kasnije odustaju), Džip, onaj iz II sv.rata kaoji je zasnovao celu granu autoindustrije, Fiat 500, simbol nade malih ljudi u Italiji, legendarni citroen 2cv- sloboda i radost, pa opet Citroen DS ,auto za sva vremena koji bi i danas bio hit kad bi ga neko pravio, nemam reči, dizajn,tehnologija,umetničko delo,sve, i čudo kako ta fabrika izbacuje dobre modele iz decenije u deceniju, SAAB 96,dizajn koji se meni svidja,američki študebeker,Alfa Romeo Djulija,Mercedes Adenauer, BMW 2002, Mini Kuper, i , ne treba zaboraviti, NSU RO 80 sa wankel motorom.
                                Nešto mi se motaju po glavi fića i jugo,čisto subjektivno, nema veze sa kvalitetom,uspomene na detinjstvo i mladost,polaganje vožnje...
                                To su auti koji mi padaju na pamet na ovu temu

                                Comment

                                Working...
                                X