Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Originally posted by nikaragva View Post
    Elem, ona pretraga na motorna ulja blogu, ne radi, ili ja ne znam da je koristim.
    Ja, samo kliknem na link u potpisu i otvara mi se u sekundi!

    Ako si mislio na:


    Moguće, da nemaš odgovarajući čitač (reader), jer je (čini mi se) u pdf.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Hvala na info.
      Trenutno ne radi search ... videću šta je ali obično prođe samo od sebe (sledeći dan ili tako nešto).
      Inače radi "k'o bombona". Google mašina unutar (samo) bloga. Ne važi, doduše, za komentare.
      Kada se to desi (inače izbacuje novi prozor ili karticu; proveri da nemaš blokirane pop-up prozore, podesi da te pita dopuštaš li iste, makar svaki put) probaj sa google (itself) uz motornaulja.blogspot pa ono što tražiš (sa ili bez navodnika).

      O sintetici imaš posebne tekstove (još u 2009. "sintetika po četvrti put među Srbima", "ovo vam nisam rekao na početku" ...)
      ali i serijal o baznim uljima (proteklih 2 meseca, mislim da nema više od toga).

      Sintetika se različito definiše. Ako je ono što bi trebalo da bude (IV i V bazna grupa) onda skoro i da nema sintetičkih ulja na tržištu (Motul 300V i Amsoil, bar neka od). Mislim na motorna ulja.
      Ako je sintetika i III bazna grupa (praktično svi to sada koriste) onda ima sintetike (razne).
      Do skora je bilo kombinacija III/V ili III/IV ali je sve ređe.
      Mobil 1 serija je "koliko-toliko" sintetička (delimično ili potpuno uz (plus) delimično (valjda je jasno)).
      Mobil 3000 ... eh to je priča za ceo tekst (od par strana). Mislim da je vremenom opadao kvalitet ovog ulja (mada i zavisi odakle je) ... doduše i sve je jeftinije a "koliko para toliko i muzike".

      Teško je uopštavati gde je LM u odnosu na Motul i Mobil.
      Motul je uvek nešto ispred jer su manji proizvođač visokog renomea (što veća kompanija sve je mutnija, kao neproceđena boza). Doduše to se i plaća ... poprilično. Većini toliko da se ne isplati.

      LM ulja su u proseku kvalitetna. Nisam skoro obilazio njihov sajt ali ranije su imali "nemačku" podelu gde su ulja III bazne grupe označavana sa "sintetska" a "sintetička" su bila ona koja makar delom imaju i pravu sintetiku (PAO).

      M 3000 X1 je pominjano više puta (i ovde). Ako je bio Dora, onda je pominjano kao NE previše pogodno za Truck Day (ali ne i jednino, slično i Eneos 5W-40 ali i većina "standardnih" tog viskoziteta).

      Za više treba više vremena. Teško da ću naći u skorije vreme. Uglavnom na blogu ima (primeni google sa pravim upitom, da bi pretraživao samo blog).
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • nikaragva
        CBC Senator XXL
        • 03.06.2008
        • 521
        • B. Palanka
        • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

        Pa bas na tu kartu, maka fabrika, ali kvalitetna, mi se i cini da idu sa LM. Za njih ovde skoro da niko i ne zna, a kamoli da sipa. A ja vise cenim i manje poznatu marku, ali originalnu 100%, nego neki Castrol ko zna odakle, sumnjivim putevima dovezen i uvezen.

        Nego neko mi suvise taj LM, strci u onim testovima, cak i lepe ko kanticama uspege iz testova u casopisima. Sad koliko su to realni uspesi nemam pojma. Kao npr.
        Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.


        Za njega stoji da je SN ulje, to je valjda poslednji krik uljne industrije. Ali nije full sinteticko, nego samo sinteticko

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Dobro razmišljanje. To što je ovde (relativno) nepoznat brend ... to je više naša bruka nego što je realno stanje stvari.
          Naravno, LM nije multinacionalka već proizvođač srednje veličine, koji ugledom i snagom brenda (kao i Motul) ima prodaju na svim kontinentima (5 ili 6 ko već kako broji).
          Dakle, možda su i oni (verovatno) malo posvećeniji kvalitetu a ne gde će šta prodati ...
          Treba zapaziti da su preporuke iz nemačkih časopisa, što je veoma poučno, da smo u tom smislu bar 51% kao Nemci, gde bi nam bio kraj, ali nama je uvek bolje tuđe (ima i jedna poslovica na tu temu).
          Zbog toga to baš i ne bi uzimao u obzir pri izboru (nešto posebno) ali znači koliko-toliko. U ruskim testovima (nezavisnim?) uglavnom su prolazili solidno i LM ulja su uvek bila iznad proseka (mada nikad na vrhu).
          Doduše takva, verovatno, i jesu.
          Ulje sa slike je jedno od (naj)boljih "normal SAPS" ulja sa 5W-40 viskoznošću (uz Shell Helix Ultra, Motul X-cess i slična).
          Cene su umerene ali ipak "blago zabiberene" (snaga i troškovi brenda).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • nikaragva
            CBC Senator XXL
            • 03.06.2008
            • 521
            • B. Palanka
            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

            Desilo mi se 2,3 puta, da dok sam "przio" po auto putu, da mi se upali lampica "dolij ulje". Doduse uvek negde u drugoj polovini ili pre drugoj trecini veka ulja, mozda cu biti prestrog ako kazem, mozda cak i pred samu izmenu
            Posto znam da za takve stvari sluze neka gusca ulja 50, 60, ako ne gresim.
            Kratko pitanje, za kratak odgovor: koje ulje ce biti "otpornije" od ovih obicnih koje ja sipam, a uglavnom tocim 5w40 ili 0w40? 5w30 nisam sipao, sto ne znaci da necu, ali kontam da je tek ono promasaj u takvoj voznji.

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              "dolij ulje" ... zbog potrošnje? (senzor ulja).
              Nisam baš siguran da je potrebna veća viskoznost ulja (od 5W-40).
              Redovno kontrolišite nivo ulja. Ako za par stotina km ("prženja") na auto-putu "svuče" pola litara, onda mu zaista treba malo viskoznije ulje. A i veći HTHS neće da škodi.
              Ipak, ne više od 5W-50 za pomenuti motor (Astra H) i to ako je model bez DPF (inače samo dolivanje i ranija zamena ulja).
              Koje?
              Pa više i nema (mnogo) da se bira. Mobil 1 PL ako još ima da se nađe ... Fuchs (proizvodi se a može li se naći ... pitanje je).
              Kroon je prestao da proizvodi 5W-50 ... Petronas bi mogao da ima.
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • nikaragva
                CBC Senator XXL
                • 03.06.2008
                • 521
                • B. Palanka
                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                Originally posted by expendable View Post
                "dolij ulje" ... zbog potrošnje? (senzor ulja).
                Da, bas to.

                Originally posted by expendable View Post
                Nisam baš siguran da je potrebna veća viskoznost ulja (od 5W-40).
                Ah, nisam ni ja. Ionako uvek imam ulja u gepeku, bez njega ne idem nigde ni za zivu glavu, a auto mi cak ni ne trosi ulje nesto. Maksimum par deci na intervalu od barem 15000km. A tu upadnu barem jedno-dva "przenja"

                Teram dalje, bio kod ovih sto prodaju motul, otvorili prodavnicu u NS i vidim da su spustili malo cene. Sada je motul osetno prihvatljiviji za dzep, nego ranije. U rodicu sam veceras video da litra kosta cak 1500 i kusur dinara :O

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Možda nije loša ideja da se pred "prženje" malko dolije ulje (da bude na pola ili malo više) pa problema ne bi trebalo da bude.
                  Slažem se da je Motul pristupačniji. Sada su cene O.K. i iako nije najjeftiniji (ne treba ni da bude) ipak su cene prilagođenije situaciji i odnos kvalitet/cena je visok. Inače (uz sav kvalitet) većina ne može da sebi to priušti ili će naći da im se ne isplati.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • tehnicar
                    CBC Član
                    • 09.12.2013
                    • 10
                    • Novi Sad
                    • Punto

                    Poštovanje forumaši,

                    jedno pitanje za tebe expendable, kakva je situacija sa SELENIA 20k sintetičkim uljem, da li su to na našem tržištu kopije, i koja bi bila prva alternativa za isto u slučaju Punto II motora?

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Selenia 20k NIJE sintetičko ulje (ma kako to labavo tretirali, strogo gledavši - nije ni videlo sintetiku) nego PS ulje.
                      Zbog toga što se pominje u uputstvu vozila (Punto) napucalo je cenu van svake pameti (ne vredi ni približno toliko).
                      Selenia Gold je čak ulje kvalitetnije osnove i bolje uravnoteženih karakteristika, jedino je sadržaj anti-oksidanasa veći u 20k pa je pogodnije za duže intervale izmene (i do 20k km, što ne preporučujem, to je više za 5W-40 sintetička ulja).
                      Da li je original? Pa to većina onih koji prodaju NE zna, a kako (pa) ja da znam. Pričalo se (pre više godina) da se limenke ne mogu kopirati (ne isplati se) ali to je samo priča za malu decu (sve se kopira ako se hoće).
                      "Prva alternativa" je bilo koje (iole kvalitetnije) 10W-40 ulje.
                      Više o tome na:
                      Kratak uvod: Fiat Punto II („Classic“) ili do skora u Srbiji Zastava 10 sa benzinskim motorom 1.2 8v ima fabričku preporuku ulja: 1. SAE 10W...

                      (malo bih sada promenio redosled i malo drugačije napisao ali još uvek je upotrebljivo; da ponovim Selenia ulja nisu na vrhu jer su "najbolja za motor Punta" već samo zato što su navedena u servisnoj knjižici (pa nisam hteo da raspravljam o "krivoj Drini"); ništa magičnog nema u njima).
                      Ako ste otvorenog uma (razmišljate "van kutije") i auto vam je relativno nov (manje od 100k km), onda bi (ne prva ali) bolja alternativa bila u vidu 5W-40 ili (čak) 0W-40 sintetičkih ulja. Više o tome na:
                      Celugodišnja motorna ulja za Punto II („Classic“ ili Zastavu 10) koja nisu 10W–40 Treba biti izuzetno glup pa smatrati da znate previše...

                      (Ovde sam, čini mi se, zaboravio Shell, koji bih sada stavio na sam vrh, pre svega Ultra ali i HX7 u 5W-40 (valjda je u 10W-40 verziji pomenut u prethodnom tekstu, a ako nije takođe ide na sam vrh).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • tehnicar
                        CBC Član
                        • 09.12.2013
                        • 10
                        • Novi Sad
                        • Punto

                        Izvinjavam, moj lapsus, 20k je polusintetičko ulje. A koja je zaista osnova kod GOLD, a koja kod 20k varijante, ako kažete da je Gold kvalitetnije?
                        Ako je motor prešao preko 100 000 km, da li je zaista preporučljivo preći sa 10W na 5W ili 0W sintetičko ulje?

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Ne čitate pažljivo (ili previše duge komentare pišem):
                          "auto vam je relativno nov (manje od 100k km)"
                          Ako ste više od 100 hiljada km na 10W-40 ne prelazite na 0/5W-40.

                          Selenia 20k:
                          "79-94% - Severly refined paraffinic mineral oils" (na prvi pogled čisto minealno ulje, ali ima tu i HC ulja)
                          Selenia Gold:
                          "79-94% - Severly refined paraffinic mineral and synthetic oils" (dakle ima i nešto (malo) sintetičkih ulja, makar su to zapravo sintetska ali ih svi (već) sad tako zovu), što se tiče aditiva API SM je bolje od API SL (mada će vas neki Ameri (na sajtovima) ubeđivati u suprotno, što veze sa mozgom nema).

                          Baš mi ne verujete na reč ... mora da ste novi na forumu.

                          Inače nema ovako preciznih (i pošteno datih) podataka. NIJE Selenia ništa lošija (zbog iskrenosti) SVI (manje-više) isto rade (jedno je u kantici a drugo se prikazuje). To se nekad zvalo laganje, obmana i procesuirano je a sada se to zove marketing i više je nego legalno i više od toga (pravi zakone i kroji nam kapu, pa kako nam je (na svetskom nivou) dobro je, samo još gore može biti, bolje neće). 10W-40 su ili čisto mineralna ili 10% "sintetička", 5-15% (od kada je 10% pola ... pa odkad ih je krenula karta).
                          Više o tome u najnovijem tekstu na blogu (baš danas objavljenom).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Kod Gold je (treba da stoji, ali moj propust) 78-94% a ne 79-94%
                            (nije od značaja, taman 1% više osnovnog paketa aditiva ili nekog (od) bustera, ako uopšte).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • tehnicar
                              CBC Član
                              • 09.12.2013
                              • 10
                              • Novi Sad
                              • Punto

                              Originally posted by expendable View Post
                              Ne čitate pažljivo (ili previše duge komentare pišem):
                              "auto vam je relativno nov (manje od 100k km)"
                              Ako ste više od 100 hiljada km na 10W-40 ne prelazite na 0/5W-40.

                              Selenia 20k:
                              "79-94% - Severly refined paraffinic mineral oils" (na prvi pogled čisto minealno ulje, ali ima tu i HC ulja)
                              Selenia Gold:
                              "79-94% - Severly refined paraffinic mineral and synthetic oils" (dakle ima i nešto (malo) sintetičkih ulja, makar su to zapravo sintetska ali ih svi (već) sad tako zovu), što se tiče aditiva API SM je bolje od API SL (mada će vas neki Ameri (na sajtovima) ubeđivati u suprotno, što veze sa mozgom nema).

                              Baš mi ne verujete na reč ... mora da ste novi na forumu.

                              Inače nema ovako preciznih (i pošteno datih) podataka. NIJE Selenia ništa lošija (zbog iskrenosti) SVI (manje-više) isto rade (jedno je u kantici a drugo se prikazuje). To se nekad zvalo laganje, obmana i procesuirano je a sada se to zove marketing i više je nego legalno i više od toga (pravi zakone i kroji nam kapu, pa kako nam je (na svetskom nivou) dobro je, samo još gore može biti, bolje neće). 10W-40 su ili čisto mineralna ili 10% "sintetička", 5-15% (od kada je 10% pola ... pa odkad ih je krenula karta).
                              Više o tome u najnovijem tekstu na blogu (baš danas objavljenom).
                              Da jesam, juče sam se prijavio! Ovo mi je tema od interesa.

                              Pitanje: Kad kažete HC ulja da li mislite na hidrokrekovano ili nešto drugo? Ako se vozi sa motorom koji koristi npr. 10W-40, i koji pređe 200k km, da li se preporučuje prelazak na 15W ili ga i dalje "ganjati" sa onim koje preporučuje proizvođač?

                              PS: izvinjavam se, nisam čitao pažljivo

                              Pozdrav
                              Last edited by tehnicar; 10.12.2013, 15:01.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Da, pod HC uljima podrazumevam "hidrokrekovana ulja" (što je prilično neprecizno ali je bar jasno).
                                Preporuke proizvođača su uvek samo kompromis i (skoro) nikad nije jedini izbor (pričam o viskoznosti, kvalitet je preporučeni ili veći ali tu nekad i nema mnogo izbora).
                                Dakle, 15W-40 (API SL) može da se koristi i ranije ali nije baš pogodno za zimu (osim ako imate garažu gde nije nikad manje od -10) koliko i 10W-40 ali ako niste brdsko-planinsko područje može da se koristi.
                                Tih 100 ili 200 hiljada km je okvirno. Tu je čuvena "kvaka 22" u vidu toga da kad motor počne da troškari ulje već je kasno (za tako mali prelaz) pa je rešenje 15W-50. Kad tačno preći ... teško je reći. U svakom slučaju 10W-40 može da se koristi sve do remonta motora pa prelaz može da bude proizvoljan (a da "troškarenje" nije počelo) ili da izostane, ništa posebno loše.
                                Dakle, po povećanju potrošnje ulja preći na nešto zaista viskoznije ali samo u smislu odlaganja (ali i poskupljivanja) kasnijeg remonta motora.
                                Pozdrav!
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X