Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Dobar si Kris 100%...Sta da ti kazem,Srbija zemlja korupcije...mozes i ti da odes kod njih,dobices isto garantovano...

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Necu da ucestvujem u raspravi ali cu da iznesem moje licno iskustvo.Neko rece da se ljudi zale na Mobil a ja imam bas pozitivno iskustvo sa njim.Posto svojim autom godisnje prelazim 40-50hkm mogu da kazem da sam probao i Elf i Valvolin i na kraju se zadrzao na Mobil super 2000 dsl iz razloga sto mi na 10hkm ne potrosi nista (mozda 100-200gr) pa sam poceo da ga uzimam i za caletov auto pa i za neke prijatelje i svi su prezadovoljni i svi voze dizele sa kojim prelaze minimum 35hkm godisnje.
      Nemam razlog da budem pristrasan jer ga kupujem u firmi u kojoj radim a firma ga uzima od Platnera a ja sa njim nemam veze.
      Drugar je godinama u Pasata B3 1.6td godinama sipao neki Castrol 10w40 pa je na moju preporuku probao Mobil i zadrzao se na njemu.
      Mada,nekada sam uzimao ulje u plasticnim flasama od Coca Cole,kojima neznam ni ime ni poreklo pa mi auto nije ni produvao ni zaribao a posto mi je bio prvi auto cesto je isao i do 8000 rpm.

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        mala analiza cene 345 din/lit polusintetičkog ulja!!!!otkud takav nagli pad cene,nije samo u pitanju elf,ima još primera,doskora se polusintetika 10W40 nije mogla naći ispod 200 din za 4 litre, sve me podseća na rome kad prodaju neku robu pa na kraju spuste cenu za više od pola,naravno,brate,roba original....
        ...pa ja plaćam nisotec SF mineralno 310 dinara,nisotec polusintetika je 500 din,lukoil je sličnih cena...očito je da su falsifikatorske pozicije provaljene i da niskim cenama pokušavaju da privuku kupce....

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Elf je O.K. MObil je više nego O.K.
          Ne bih o uvoznicima (detaljnije) jer ni na blogu nisam pošteno počeo temu.
          Čist da se zna:
          Profaco - O.K.
          Plattner -O.K.

          Kris, šta reći ... cene koje Profaco gura (makar i akcijske), teško da su O.K.
          Plattner je na samoj granici no našao je neki (prihvatljivi) minimum za Mobil.

          Više je za temu "Baki, al' ti skuplje to ulje" gde sam i napravio jednu "štih" kalkulaciju cene (motornog) ulja.
          Trenutno (mislim pre mesec-dva) su bazna ulja prve grupe bila 1300-1400€ po toni a III od 1800-2200€ (za Evropu i Bliski Istok, u USA nešto niže otprilike 10% vece cifre ali u $). Bazna ulja dakle koštaju nekih 1€ za litar (oko 0,8lit. istih ili oko 0,7kg jer je do litar paket aditiva plus polimeri). Cena bi zaista mogla da bude i samo 3,5€ za litar iakao je racionalna granica (za "novo proizvedeno" ulje ipak na 4-5€ uzevši i distribuciju i maloprodaju).
          Ipak ne zaboravi da je cena ulja kompleksna stvar.
          Tu ovakve računice nisu (jedino) relevantne.
          Ako odlično 10W-40 ulje za teretni saobraćaj može da se nađe i za 3€ po litru (za veće količine ili 3,5€/l za bačvu), zašto ne bi i automobilsko bilo nekih 3,5€ za litar?
          Proizvođači baznih ulja su ovde u velikoj prednosti (a Total je četvrti a bio je kraće vreme i treći ili je čak još uvek, zaista ne znam da li je Chevron završio ono njihovo ČUDO od postrojenja (rafinerije)).
          Ukoliko ne možete prodati bazno ulje, možete ga (naravno) i preraditi.
          Osim toga u daljem lancu prodaje, sve je moguće ... ispunjenje bonusa, zaostale zalihe, potreban keš ... svašta.
          Ni sam nisam dovoljno pri parama ali jesam za to da PS za 4lit. bude (bar) 1490din.
          Naravno, tržište je čudo, i nikome ne možeš zabraniti da ide i sa nižom cenom. Ne treba odmah plasirati priču o falsifikatima jer čisto sumnjam da se u slučaju Elf-Profaco radi o tome. Kod Mobli-Plattner slučaja smo već apsolvirali odakle nešto povoljnije cene te je tu još čistija situacija.
          Naravno, treba biti oprezan (vidim neki post o Titan, doduše nisam siguran da je Fuchs, a i da jeste (na nalepnici) nisam siguran da je Fuchs ...) jer je kod nas trenutno (u zemlji, državi) bilo kakva kontrola originalnosti i/ili kvaliteta maziva, čista utopija, jer TAKO NEČEG NEMA. Nije problem (toliki, mada jeste) onoliki državni aparat, nego što ne rade ni deo svog posla.
          ... ITD ...
          Što se domaćih proizvođača (NIS te FAM) tiče, ostaje da su dobra kupovina, solidan kvalitet i velika sigurnost u originalnost proizvoda (ako se pazi gde se kupuje). Raduje me da je FAm ponovo u životu (o tome možda kraći tekst na blogu).


          NIS i LUkoil JESU dobri REPERI za cenu maziva (motornog ulja) u Srbiji. Strani (veliki) brendovi bi morali da budu skuplji ili makar na toj ceni a manje fensi strani brendovi "tu negde", recimo 5-10% gore ili dole.
          I naravno da sve ispod toga budi sumnju.
          Ipak, ne treba slučaj uopštavati jer NIJE UVEK reč o falsifikatu.
          Uostalom, šta je kapitalizam (između ostalog)? Velika riba, guta malu. NIS može manje od sebe a i njega (zajedno sa gazdom) opet može neko veći (što u oba slučaja to neće da se desi je jer nisu dovoljno "ukusni").
          Shell, ExxonMobil, Chevron-Texaco, BP-Castrol i Total-Elf-Fina (da ne kažem i Lukoil koji nije daleko od njih, bar od Total-a) mogu GODINAMA da rade bez zarade na tržištima poput našeg. Nije fer, ali ni život nije fer. Sve zavisi od poslovne politike (ili samo onog drugog).

          Dosta je ... ima ekonomista koji bi bolje ovo ispričali, pogotovu ako se pođe od eksportnih cena za poznate brendove koje prosto "vuku" čoveka da postane uvoznik ... no ta mora da naraste bar 2-2,5 puta do krajnjeg kupca inače će posao trajati kratko. Naravno, ovo je i deo poslovne tajne pa ja svoje podatke ne bih iznosio iako ih (zapravo) puno ljudi u zemlji zna.

          Ne moramo da glasamo (koju bi cenu za koje ulje voleli), na tržištu se ionako svakodnevno glasa (o tome) - 120% demokratija, kakvi parlamenti (skupštine), to se bira na nekoliko godina, to je tek D od demokratije.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            K2 texar API SL/CF, VAG 505.1, MB 229.1, ACEA A3/B3/B4

            5 (pet) litara polusintetika 10W40 MP cena (sa svim porezima) kosta 1414,82

            Prodavac je renomirani globalni svetski trgovac, ne vidim razloga za sumnju u poreklo jer je firma vrlo poznata i ima operacije u desetinama zemalja.

            Dakle, 283 dinara za 1 litar polusintetike.

            Ja ne vidim da su to neke ekstremno niske cene, naprotiv ocekujem da ce to jos ici nadole. Ne bih prognoziorao koliko ali negde oko 2 evra tj 200 din za litar mi se cini dostiznom ravnoteznom cenom.

            Kod istog trgovca i drugi brenodvi polusintetike su tek nesto skuplji.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • vladaomega
              CBC Senator XXL
              • 11.10.2010
              • 484
              • beograd

              Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              ULJE MOTORNO 5W-40 MOBIL 5L SUPER 3000 2,879.38 DIN,ULJE MOTORNO 5W-40 TOTAL 5L QUARTZ 9000 -2,311.07 DIN sta mislite o kvalitetu i ceni ovh ulja .poceo sam uzimati ova ulja u skorije vreme jer musterije sada rade zamenu ulja u intervalu od 10000-18000km.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Originally posted by vladaomega View Post
                ULJE MOTORNO 5W-40 MOBIL 5L SUPER 3000 2,879.38 DIN,ULJE MOTORNO 5W-40 TOTAL 5L QUARTZ 9000 -2,311.07 DIN sta mislite o kvalitetu i ceni ovh ulja .poceo sam uzimati ova ulja u skorije vreme jer musterije sada rade zamenu ulja u intervalu od 10000-18000km.
                Ajd' da obrnem redosled i da prvo odgovorim na kasnije postavljeno pitanje (video sam i prethodno).
                Lakše je a i odgovor je kraći.
                Kvalitet ulja je naravno jako dobar. Ovo su praktično reperi za ovu klasu (5W-40 sintetička, sintetska, ulja).
                Oba se baziraju na baznim uljima III grupe (možda je Mobil pri lansiranju serije 3000 stavljao i nešto PAO baznih ulja, što možda još uvek radi za neka tržišta (čitaj skandinavska) ali je to sad kod nas sigurno čisto, čistijato "sintetsko").
                Ispunjavaju i praktično iste standarde i odobrenja (Total čak ima jedno novije, BMW LL-01 vs LL-98 ali je činjenica da ih Mobil ima više). Sasvim sigurno je da su ista klasa (motornih ulja) i da su razlike više akademskog karaktera.
                Možda (i samo možda) je Mobil (verovatno) za nijans(ic)u bolji ali svakako ne kolika je razlika u ceni.
                Oba ulja imaju JAKE i VELIKE brendnove iza sebe (mejdžorsi) a naravno Mobil i tu ima nijans(ic)u prednosti, taman da koliko-toliko opravda razliku u ceni (računajući i osećaj da ste kupili brend no. 1, 2 ili 3 umesto 4, 5 ili 6).
                Cene su vam sasvim O.K.
                Tu su negde kao VP cene uvoznika (distributera), manje-više. To je i ono što oni i planiraju (rabat, pa marža plus PDV da ispadne tu negde ili isto). Dakle, solidne cene, među boljima.
                Ima ulja i jeftinijih i skupljih (u ovoj kategoriji) ali ova dva su baš ... onako ... prilično gotivna za automobile u koja se ulja ove klase sipaju. Neko će naći da mu je bolje da kupi neko drugo ulje. Izbor je skoro neograničen. Uz 10W-40 ovih je ulja najviše na tržištu, tako da je konkurencija izuzetna (što drži cene pod kontrolom). Uzgred 5/10/15w-40 čine i glavnu liniju prodaje kod nas u Srbiji i čine možda i svih 80% prodatih količina motornih ulja.
                I naravno idealna su za inetervale izmene od 10 do 20 hiljada km, zavisno od automobila i uslova vožnje. Kao i većina 5W40 ulja (praktično SVA).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Originally posted by sw.brick View Post
                  K2 texar API SL/CF, VAG 505.1, MB 229.1, ACEA A3/B3/B4

                  5 (pet) litara polusintetika 10W40 MP cena (sa svim porezima) kosta 1414,82

                  Prodavac je renomirani globalni svetski trgovac, ne vidim razloga za sumnju u poreklo jer je firma vrlo poznata i ima operacije u desetinama zemalja.

                  Dakle, 283 dinara za 1 litar polusintetike.

                  Ja ne vidim da su to neke ekstremno niske cene, naprotiv ocekujem da ce to jos ici nadole. Ne bih prognoziorao koliko ali negde oko 2 evra tj 200 din za litar mi se cini dostiznom ravnoteznom cenom.

                  Kod istog trgovca i drugi brenodvi polusintetike su tek nesto skuplji.
                  O.K.
                  Ipak, da se potsetimo da Elf-ovih (Profaco-vih) 345din. za litar ima svoju zasnovanost u tome da se radi o zalihama od pre neku godinu (sve je i dalje O.K.).
                  Nisam siguran da je 2€ za litar PS ulja nešto što treba očekivati, pre bih rekao da će biti obratno, tj. da će se cena ustaliti na 4€ za litar u toku sledeće godine. Naravno mnogo zavisi od opštih kretanja na berzi ali za ulja proizvedena 2011. to je neka realna cena u MP da bi ulje bilo O.K.
                  Kraj prošle (2010.) i celu ovu godinu karakterišu izuzetno visoke cene baznih ulja u odnosu na period sa kraja 2008. i cele 2009. kada su bila skoro duplo jeftinija (nafta je bila čak i više od toga).
                  Dakle ulja iz prve polovine 2009. će se još i sledeću (sledećih dve-tri) godinu prodavati po izuzetno povoljnim cenama, a onda - nema više!
                  Svi rade za profit a niko neće da se bakće da na nafti ne zaradi pošteno (nema šanse), jer bolje će prodati gorivo ili plastiku nego da pravi ekstremno jeftina ulja.
                  Tako da mislim da su sve povoljne cene upravo zbog činjenice da je nafta pre 2,5 godine bila cca. 50$ po barelu. Jeste da tu ima "ležarine", propuštene zarade i ostalog ali ovo je za poznata imena najzasnovaniji izgovor za "low cost".
                  Šta piše na samoj ambalaži, ne mora da ima veze sa pravim datumom proizvodnje jer se radi samo o pakovanju (prepakivanju) u upotrebnu ambalažu.
                  Ipak.
                  Što se tiče samog K2 brenda, već sam pre više od godinu dana dao mišljenje. Ajd' i da se (kratko) dopunim.
                  K2 lepo zvuči. K2 je solidna robna marka. Ulje PS sigurno ispunjava norme koje su navedene te je samim tim O.K.
                  Ne zaboravimo (svi zajedno) da se na PS uljima mogu izvršiti najveće manipulacije u ceni. Jer znamo dobro šta su PS ulja, nešto potpuno nedefinisano.

                  TO BI TREBALA DA BUDU (ako su po ACEA standardima) ili ČISTA HC ULJA (II bazna grupa) ili KOMBINACIJA MINERALNIH i SINTETSKIH (I bazna grupa i III bazna grupa) ulja. Koliko čega? 15%, 20% ili 30%. Kako kod koga. Podmetanja tipa, pola HC pola mineralno su bila itekako prisutna a sada su daleko manje jer su HC ulja često i jeftinija (ili neznatno skuplja) od mineralnih baznih ulja. Ako dodate 15% tzv. II+ kategorije baznih ulja, eto prilike da vam proizvodna cena PS ulja bude neznatno veća od mineralnih te i da konačna cena može biti veća i samo 20-30% (da se naplati "klasa") a ne uobičajenih 50-tak%.

                  K2 ulja se prave u Poljskoj gde postoje VELIKI kapaciteti koji teško da su od krize na ovamo upošljeni željenih 90% i više (nenam tačne podatke, doduše; mada je lako pogoditi). Rezerva sigurno postoji a onda je kroz veliko trgovačko ime lakše plasirati zalihe baznih ulja. Ne treba smetnuti sa uma da PKN Orlen (delom državni) ima par rafinerija od kojih je jedna među 10 (verovatno) najvećih u Evropi. Osim što je VELIKA ova rafinerija ima i visok indeks kompleksnosti koji je iznad evropskog proseka (negde kao u USA). Šta da rade sa tolikim kapacitetima? Deo mora da ode u "trgovačke robne marke". Svi VELIKI (mejdžorsi) to rade.
                  Ne menja na stvari ako nije upletena PKN kompanija jer i LOTOS grupa u Poljskoj ima ogromnu rafineriju u Gdanjsku (nekih 3/4 kapaciteta PBN Plock rafinerije).

                  Zaključak:
                  K2 nikako nije loše ulje. Ono je sigurno zadovoljavajućeg i možda i dobrog kvaliteta. Ipak ne treba gajiti nade da ćete dobiti ulje uporedivo sa (osetno) skupljim. Ceo koncept je zamišljen da pre svega BUDE JEFTIN pa tek onda da koliko-toliko (minimum standarda) bude i nešto kvaliteta tu. To što robne marke prave velike kompanije NIKAKO ne znači da su ti proizvodi sličnog kvaliteta kao i njihova ulja (pod njihovim brendovima). Obično su za klasu nižeg kvaliteta.
                  Naravno, ovakva ulja su veoma isplativa.
                  Robne marke rade samo velike kompanije jer bi to manje i srednje, veoma brzo dovelo do BANKROTA.
                  Jednostavno, mejdžorsi ili makar srednje velike NAFTNE kompanije (što znači VEELIIIKEEE) jedino to mogu da izdrže i da čak ponešto profitiraju od toga (da ne pričamo da jedino i one imaju mehanizme da sve naplate do poslednjeg centa).
                  Mislim da je NIS mali za ovakve poslove. Treba biti veći bar nekoliko puta, verovatno i red veličine (u kapitalu) za tako nešto.
                  Last edited by expendable; 20.10.2011, 14:21.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Slazem se sa rezonom porekla politike cena.
                    NIS je toliko mala firmica da mislim da uopste ne treba niti pominjati u kontekstu nekog igraca na (globalnom) trzistu.
                    To isto vazi i za ostale male firmice u regionu tipa OMV, MOL/INA, Petrol, Eko Helenik i ostale koje su "sletele" na nase ionako malo i nerazvijeno trziste.

                    Kada i ako jednog dana Agip, Aral, Shell, BP, Mobile budu imali maloprodajne objekte makar duz autoputa mozda cu pomisliti da ima nekog trzista i da ima nekih ozbiljnih poslovnih politika u smislu definisanja dugorocnih cena.

                    Evropa je izuzetak od svetskih pravila u naftnom biznisu, sve cene od ulja do goriva tj derivata su enormno velike, uz velike marze, reklamne troskove itd...uglavnom troskove koji ne uticu na sam kvalitet sirovine ili kvalitet istrazivanja razvoja i kasnije proizvodnje odnosno kontrole konacnog proizvoda.
                    Ja sam jako skeptican da ove postojece cene ne mogu podosta da idu dole, kriza u razvijenom svetu jos ni blizu nije svog maksimuma, tj bice jos dosta gore u najvecem delu najbogatijih zemalja, ono sto ja vidim je jako spora tranzicija sto znaci da ce jos godinama biti jakog pritiska na preglomazne proizvodne kapacitete.

                    Jednom recju, hiper produkcija za dato trziste, rezultat mora da bude u ekonomiji tj matematici pad cena.

                    Ja se samo nadam da ce NIS uz jaku zaledjinu kakvu sada ima u skorije vreme biti u poziciji da preuzme (pokupuje) neke druge male firmice po okolini, tipa MOL/INA a sto da ne i OMV ili Helenik pa time postane nesto uticajniji igrac na trzistu. A onda na osnovu toga i na nasem lokalnom trzistu odigrati adekvatno, tj cenovno uci u konkurenciju uz zadrzavanje kvaliteta, i eventualno mozda i drzava odigra ono sto treba i ukine akcize i ostale "porez na porez" politike da bi pospesila protok tj povecanje kupovine a time u zbiru i vise novca u budzetu.

                    Mada, to je vise za temu pusti snovi s obzirom da i mnogo ociglednije stvari drzava ne zeli da korektno odradi.
                    Najnovije sto mi pada na pamet je povecanje republicke administrativne takse od 01.10.2011. zbog kao inflacije a sa druge strane ista drzava tvrdi da nema inflacije tj da je nastala deflacija zadnjih meseci po zvanicnoj statistici.

                    Za mene je politika odredjivanja cene motornih ulja slicna politici drzave, magija monopola velikih koji se igraju nama potrosacima kako im se cefne.Ne znam zasto ali prosto analogija mi se sama namece da su naftni biznisi kao oligopol jako daleko od bilo kakve price o trzistu i realnoj ceni robe kao takve.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      U osnovi se slažemo. Oko malih detalja ... ne vredi pričati, kao što se kaže.
                      Verovatno i ja budem malo neprecizan pa neću o tome.
                      U pravu ste da bi cene mogle da padnu u slučaju (što se zaista očekuje) dalje eskalacije globalne krize (naročito evropske).
                      Ipak, kao što cene mazivima nisu naglo rasle pri porastu cena nafte ne treba očekivati ni njihov nagli pad.
                      Cena motornim uljima (i mazivima uopšte) jeste vezana za cenu nafte ali ne tako direktno kao gorivo. I naravno ima neko vreme reakcije, koje nije tako malo (više meseci pa i cela godina). I naravno zavisnost nije linearna.
                      Inače što se integracija i preuzimanja tiče, MOL je kupio INA i Solvnaft (slovačku nacionalnu naftnu kompaniju) ali je MOL hteo da kupi baš PKN Orlen ali je zbog velikog upliva politike (sa obe strane) stvar otkazana.
                      Takođe su za OMV i MOL bili zainteresovani Rusi (Lukoil i Gazprom) ali je osim velikog novca opet i politika odigrala ulogu (naročito kod OMV-a).
                      Eko Hellenic je malo manja ali ipak srednje velika kompanija dok su MOL i OMV već "gornja srednja klasa" ove vrste kompanija i klasični JAKI REGIONALNI (deo kontinenta) igrači. OMV čak ima nešto aktivnosti i u USA no to je d(r)uga priča.
                      Kako se kod nas postavlja politika još smo i dobro prošli. I to više zahvaljujući "izuzetnom" geografskom položaju (našli smo im se na putu). Pravo je čudo da "Pera, Mika i Laza d.o.o." ne haraju našim tržištem (pa i nije daleko od toga).
                      NIS je naravno glavni igrač a Big G je zaista velika zaleđina. Verovatno je NIS prodat jeftinije nego što je moglo ali je činjenica da bez nekog VELIKOG igrača više nije mogao da opstane. Korist će biti (tek) dugoročna a valjda ćemo u toku iduće godine početi da imamo DIREKTNU korist od kapitala G-ja u smislu da ćemo imati FULL Euro 5/6 kvalitet goriva (svih) i na nivou proseka EU. Bez investicije od pola mrd. $ načekali bi se do kraja decenije (ako bi ikad dočekali).
                      Naravno, znam šta ste hteli da kažete ali da ipak budemo precizniji: neće (baš) NIS da kupi (eventualno) MOL ili OMV (jeste i ostaće manji od njih) nego možda NIS-ov G(azda). No to je čisto hipotetički iako principijalan interes postoji.
                      Kad, gde i kako? Videćemo.
                      Evropa zaista dosta zahvata iz cene goriva. Doduše natprosečno (na svetskom nivou) od toga ide u puteve, a kod nas ŠAMPIONSKI ide svuda samo ne gde treba.
                      Rafinerija u Smederevu je posebna priča (više u temi goriva) a pominjem je ovde zbog (eventualne) mogućnosti da osim najavljenih Euro 7 goriva, ista proizvodi i bazna ulja (ne mora da znači). Pretpostavljam da bi to bila BU II, II+ (naročito) i III grupe. Iako bi veći deo išao u izvoz (kao i goriva doduše), imali bi zaista neočekivanu situaciju. Tržište (i jedno i drugo, goriva i Bu) u regionu više ne bi bilo isto. Ako ništa drugo bilo bi zanimljivo.
                      Ostaje samo da se vidi da li će i kad će (najavljeno za 3 godine) ona i biti napravljena.
                      Kao i nova topionica i ova rafinerija ima rok izrade od 36 meseci.
                      Ipak, koliko god ozbiljni investitori bili, kod ovakvih projekata se nikad ne zna. I Gazprom kasni godinu dana sa rekonstrukcijom (naravno više zbog naše vrle administracije) a i (Veliki, najveći, no. 2 zapravo ali po obimu poslovanja no. 1) Shell je sa svojim "osmim svetskim čudom" od rafinerije, u Kataru kasnio nekih dve godine (ako se dobro sećam).

                      Kako god, načekaćemo se mi dugoročne politike cena naftnih derivata. I maziva, naravno.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Originally posted by JAPANX View Post
                        Da se razumemo, Mass nije ekskluzivni uvoznik Motul ulja pa samim tim ne moze nikog spreciti da uvozi bas Motul.

                        Tako je firma, koja je inace 15 puta jaca od mass-a uvezla kolicinu i stavila je na dobar popust. Kada su videli, ovi iz Mass-a su brze-bolje stavili na popust i ponudili ugovor u kome pise da ako zelis uzeti od njih Motul, ne smes uzimati ni od koga drugog sto je za mene monopol (ili bar pokusaj) i naravno da nisam potpisao. Saradjujem i dalje sa obe firme samo sto motul nabavljam od ove druge jer ne zelim uslovljavanja. Ta druga firma o kojoj pricam je Trost auto servise tehnik doo tj bivsi Meteor. Sa preko 700 milona evra prometa, glupo je uopste porediti mass sa njima..

                        I naravno da su ulja originalna, firme sa takvim renome-om sebi ne smeju da dozvole takav ispad.
                        Ovo tek sad vidim

                        Prvo, Mass JESTE ekskluzivni uvoznik Motul ulja, i kao takav moze i mora da sprecava druge da ga uvezu. Uostalom:

                        http://www.motul.fr/rs/sr/contact
                        http://www.motul.com/rs/sr


                        Na Trostovom sajtu ne vidim ni linkove za Motul niti njihovu ponudu ulja, a kamoli sajt ka Trostu na Motulovom sajtu. Sta vam to govori?

                        Drugo, Trost nije ni prvi (nazalost ni poslednji) koji je imao Motul u ponudi u Srbiji mimo regularnog zastupnika, sto je prica koja se u sustini svodi na samoinicijativno zaobilazenje zvanicnih kanala, sto je, opet, Trostov problem, te ne gih dalje da ulazim u pricu oko toga kakav ce to problem Trostu u Srbiji doneti u daljnjoj kooperaciji sa Motulom. Bilo je primera da se i drugi takvi veliki lanci prave "pametni" u Srbiji pa rade kako hoce, pa im se (a i nama...) to malo obilo o glavu, setite se price o Metrou, njihovoj kataloskoj prodaji, i cime je to rezultiralo...

                        Trece, Firma sa takvim "renomeom" kao Trost istina ne moze sebi da dozvoli da prodaje fals ulje, ali izgleda MOZE sebi na konto velicine da da za pravo da radi kako oni hoce. Sto ni u Srbiji ne prolazi bas uvek, srecom. Poredjenja radi, pokusajte u inostranstvu kupiti nov automobil i da ga, mimo ekskluzivnog zastupnika tog brenda za Srbiju (zato sto "necete da pristanete na uslovljavanja i monopol uvoznika tog brenda koji on nad njim ima u Srbiji") uvezete i registrujete - pa vidite sta ce vam Carina reci. Zasto mislite da je sa uljem drugacije?

                        Cetvrto, postojao je broj prodavaca koji su saradjivali sa nezvanicnim uvoznicima, koji je na kraju zavrsio sa krivicnim prijavama, jer su u sustini prodavali ulje uvezeno mimo odobrenja proizvodjaca i uvoznika, sto se malo razlikuje od prodaje na crno. Oni koji kupuju Motul mimo zvanicnih uvoznika slobodno nek' nastave, ali sumnjam da ce, posto Trost obustavi prodaju Motula, to ulje u Srbiji vise moci da kupe...

                        Ja licno niti radim za Mass niti za Motul, ali kad se neko ovako izlupeta ja lepo kazem ono sto znam. Ljude iz Massa dobro poznajem, radim s njima, ali nemam nikakvu motivaciju da ih reklamiram niti branim ili govorim ono sto nije savrsena istina - uostalom sve gore napisano se moze argumentovati, jer je znak i brend Motul zasticena intelektualna svojina u Srbiji od strane maticne firme sa samo jednim zvanicnim zastupnikom.

                        Toliko.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          @206:
                          "Ja licno niti radim za Mass niti za Motul, ali kad se neko ovako izlupeta ja lepo kazem ono sto znam. Ljude iz Massa dobro poznajem, radim s njima, ali nemam nikakvu motivaciju da ih reklamiram niti branim ili govorim ono sto nije savrsena istina - uostalom sve gore napisano se moze argumentovati, jer je znak i brend Motul zasticena intelektualna svojina u Srbiji od strane maticne firme sa samo jednim zvanicnim zastupnikom."

                          Da ne ponavljam isto (od reči do reči) jer bih praktično isto i rekao.
                          Lično sam upoznat sa zaštitom brenda i ekskluzive od strane Motul-a.
                          Nisam hteo više da se upetljavam u detalje jer prelazi u sferu (visokih) pravnih pitanja.
                          Zapravo ni većina pravnika koji nisu u materiji se ne bi baš snašla, jer se radi o specifičnosti međunarodnih ugovora.

                          Zato ovde stajem.

                          Za mene lično je Mass jedini legalni izvor kako za VP tako i za MP.
                          Ko ne bi da kupuje od njih ... bolje neka pita advokata (pravnika) za savet.
                          Motul je dosta uložio u zaštitu brenda kao i Mass.
                          No kod nas se to nikad nije cenilo. Meni imponuje da je firma kao što je Motul zaštitila brend u Srbiji.
                          To vredi, makar i njihova ulja bila 5 ili 10% skuplja zbog toga.

                          Cena velikih brendova uključuju i neke stvari koje većina ne bi platila (i ne plaća, izborom slabijeg brenda).
                          Stvari kao što su edukacija, tehnička podrška, društvena odgovornost (humanitarne akcije), promotivne akcije i slično.
                          Osim toga, počeli smo temu originalnosti ulja bez konačnih zaključaka. Zašto? Baš zbog totalno neregulisanog tržišta.
                          Potez Mass-a nije jedini način da se tržiste uredi ali jeste jedan od retkih pokušaja.
                          Meni lično ne smeta, verovatno ni većini kupaca.

                          Zato je moj savet (uvek) bio: ako ćete kupiti Castrol, Motul, Mobil, Shell i slična ulja, ne cepidlačite zbog 100din. po litru.
                          Ako vam je mnogo, uvek imate izbor ulja sličnog kvaliteta a niže cene.
                          Život je i niz kompromisa ali i stvar izbora.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • JAPANX
                            CBC Senator XXL
                            • 10.08.2006
                            • 2159
                            • Beograd

                            Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Nije moje da se nastavljam sa vama kao zena oko brenda kada ne znate ni osnove zastite nekog ziga madridskim aranzmanom koji vazi za vise zemalja sveta a glasi samo za maticnu firmu, sto se da videti u romarin pretrazi i nigde se ne spominje ni mass ni trost ni neki auto klub(ne secam se sad koji) koji je uvezao paletu 6100. Mass ima ugovor, trost ima ugovor i ne znam ko ti muchka kolu pa si se razjario na mene?
                            Radim sa obe firme, radio sam motul nekada ali ga vise ne radim jer je brend o kome treba ozvalaviti da objasnite zasto su cene toliko visoke a kod zike ima mobil za duplo manje para. Mobil svi znaju, mozes da ga kupis i u maxi-ju kad sidjes po hleb i mleko..

                            Eneos mi najvise lezi, kvalitetno je ulje po pristupacnoj ceni i necu ga menjati dok se ne pokvari ili izbezobrazi..

                            Svaka cast mass-u, progurali su i gurali nesto novo kod nas, sada je doslo drugo vreme i trziste se otvorilo. Onaj ko je konkurentan, moze da opstane.. Ako pricamo o krivicnim prijavama, mozemo da pricamo i o mass-ovom ugovoru koji je ultra monopolski po sistemu ako ne potpises, ne mozes da kupis ulje a ako potpises mozes samo od mene da kupujes ovcica

                            Sa druge strane, trost je firma koja radi u vise zemalja, ima ugovor sa motulom i moze slobodno da ga distribuira kroz svoju mrezu.. Mass je taj koji se ukenjao pa brze bolje spustio cenu kroz akcije

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Ma nema šanse da se dalje upetljavam u ovo. Jedino se izvinjavam ako je zazvučalo da nekom pretim (a samo sam upozorio).
                              Mass je takav kakav je. Ranije je imao veću ulogu i u tom delu se slažem.
                              Ova poslovna politika je u najmanju ruku čudna ali to je njihovo (ne radim za njih). Kako rade tako će im i ići.
                              Samo mi tri stvari nisu jasne:
                              1) Zašto uopšte radiš Motul (kad ti očigledno ne ide), Eneos je dovoljno O.K. da porkrije 90% proizvodnog programa Motul-a.
                              2) Zašto uopšte radiš sa Mass-om (jer su neka ulja na akciji jefinija a inače nisu pa si i onamo; o tome i pričam).
                              Prethodna dva ne moraš da mi objašnjavaš (iako sve znaš, blago tebi) jer me i ne interesuje ali prosto se nameće iz tvog post-a.

                              3) Mass koji je 100 ili 1000 puta manji od Trost-a je tu monopolista a gigantski Trost JESTE! (e svaka ti čast za ovo, možeš za sve da budeš 1000% u pravu ali ovim si "prosuo mleko").

                              Ovo bi baš voleo da mi neko od ekonomista objasni jer je onda pitanje monopola lako rešivo (i dešava se u Srbiji) - najuriš male firme i ostanu velike.

                              O.K. je ko od toga ima korist ali GARANTOVANO 99% nas "običnih" ljudi od toga na duži rok imaju samo štetu.
                              Niko se više i ne seća da su farbe za kosu ili zubne paste velikih kompanija par godina bile negde 2 do 3 puta jeftinije u evrima nego sad. Kada su "braća" počistila tržište, kupi sad Colgate ili P&G pa ćeš osetiti po džepu.
                              Ništa se ne sekiraj, i Trost i Eneos će to isto uraditi samo dok propadne još nekoliko manjih.

                              E to su monopoli a ne ono o čemu ti pričaš (i nemaš pojma, očigledno, makar ne znao ni ja ni o brendu ni o ugovorima Trost-a, što sam bar priznao).

                              Slažem se da je primena pravnog sistema kontraproduktivna i da se radi samo u krajnjoj nuždi.
                              Da li je moralo ili ne ne ulazim u to.

                              Nema potrebe za oštrim rečima, navikao sam da budem konj, neznalica, bud*la, ovca (ovan) i ostalo (više mi uopšte ne utiče na pritisak, boli me ... da ne kažem šta).
                              Ja sam vama priznao sve što se priznati može a vi nijednu stvar niste pa je glupo nastavljati (osim onog kako 100 ili 1000puta manja firma drži monopol; to može biti korisno mnogim, jer na monopolu je glavna zarada).
                              To je baš za Nobela u ekonomiji.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Tacno, nije tvoje da nastavljas jer ocigledno nemas blage veze o cemu pricas, vec nagadjas i pretpostavljas, i to pogresno. Ne znas ni jedan jedini detalj oko citavog posla sa zastitom ziga i brenda Motul u Srbiji, koja je pozicija Massa u svemu tome i kako se tu uklapaju Trost ili bilo ko drugi, ali eto, volis da diskutujes i sto je jos gore, ponavljas stvari koje su apsolutno pogresne. Sad, s kojom namerom, ja zaista ne znam.

                                A i ne citas, sto je najgore, iako je lepo napisano:

                                Originally posted by 206
                                ...jer je znak i brend Motul zasticena intelektualna svojina u Srbiji od strane maticne firme sa samo jednim zvanicnim zastupnikom
                                Da ne moras i to da Googlas kao i ove detalje oko madridskog Ugovora, da ti prevedem: brend i zig Motula u Srbiji je registrovan kao intelektualna svojina MATICNE FIRME i samo MATICNA FIRMA moze dati ovlastenje zastupniku na lokalnom trzistu da se istim sluzi, organizuje prodaju, itd. Postoji samo jedan takav ekskluzivni zastupnik Motula za Srbiju, ovlasten od maticne firme za uvoz, distribuciju, koristenje brenda Motul, i to je Mass Company. Trost jeste firma koji radi u vise zemalja, ali NEMA ugovor sa Motulom za trziste Srbije i NE SME da ga uvozi, reklamira, prodaje niti se koristi njihovim zigom u Srbiji. To sto su oni samoinicijativno uvezli jednu minornu kolicinu ulja pa okolo ubedjuju ljude kako i oni imaju pravo da ga uvoze, sad im se obija o glavu na vise nacina.

                                To sam napisao vec jednom, ali ti iz nekog razloga opet ponavljas kako Mass ima ugovor, Trost ima ugovor...cekaj koji deo nije jasan? Odakle ti uopste informacija da Trost ima BILO kakav ugovor sa Motulom vezan za Srbiju? Da li je naveden BILO gde na Motulovom sajtu ili bilo gde drugde kao uvoznik za Srbiju? Da li ti je neko pokazao bilo kakav ugovor pa tvrdis da je tako, ili se sve svodi na pricu nekog komercijaliste ili sefa koji lupeta gluposti? Pitaj doticne iz Trosta imaju li Motul i dalje u ponudi, planiraju li ga i dalje uvoziti u Srbiju i kakva im je komunikacija sa Motulom ovih dana, mislim, imaju li problema kakvih i slicno...

                                Ista prica kao kada bih sam sebe imenovao uvoznikom BMW-a za Srbiju, pored Delte koja je njihov ekskluzivni uvoznik, jer su oni monopolisti, a mene to nervira...nema me nigde navedenog kao zastupnika za BMW, ali nema veze, ja znam da je to tako. Btw, Delta je, poredjenja radi, jedina ovlastena od strane tog BMW-a da se koristi brendom i zigom BMW-a u Srbiji - jeste li skoro videli na kakvoj prodavnici ili servisu znak BMW-a?

                                Drzi se prodaje ulja i delova jer ti ekonomija nikako ne ide - ovo oko "otvaranja trzista" i "ultramonopolskog ugovora" mi je malo smesno da komentarisem jer si tu debelo pobrkao loncice, pa ti predlazem da raskrstis sa pojmovima "ekskluzivnog zastupanja" i "monopolske pozicije", sta znaci jedno a sta drugo i kako se do cega dolazi. Kakve veze ima slobodno i otvoreno trziste sa ekskluzivnim ugovorima o zastupanju na lokalnom trzistu, i na KOJI je to nacin monopol? Znaci li to da "otvaranjem trzista" svako odjednom ima pravo da na svoju ruku uvozi sta hoce, koliko hoce, prodaje ga gde hoce, kome hoce, i po kojoj god ceni on misli da bi to trebalo da se radi? Stvar je krajnje prosta, "ultramonopolski" ugovor mozes da potpises ili ne, niko te ne tera, ali onda lepo Motul nabavljas na crno ili od divljih uvoznika, sa svim posledicama koje to povlaci...I kako je uopste MOGUCE da jedan mali Mass bude monopolista pored velikog Trosta? Mislim, gluposti...

                                Ili odes u Maxi pa stavis par litara Mobila u cegercic sa jogurtom. Mobil, Shell, Castrol i ostali brendovi "za mase" su drugacije pozicionirani, sa drugom ciljnom grupom i distribucija je ocigledno postavljena drugacije - sto naravno vuce i posledice sa sobom, jer zbog takvog "navali narode kod Kurte i Murte" pristupa distribuciji licno nikad nisam siguran STA cu dobiti u kantici nekog od tih ulja, onaj jogurt ili ulje...Motul je drugacije pozicioniran brend sa primarnim fokusom na kvalitet ulja koji premasuje propisane standarde (sto se, naravno, odrazava i na cenu) i maloserijsku distribuciju, gde nikad niste u dilemi sta cete dobiti i kog kvaliteta ce to ulje biti, da li je punjeno u Minhenu ili Mostanici - sto je za srpsko trziste, sa politikom "garancije kvaliteta" ravnoj nuli, idealno. A ako vec moras musteriji da zvalavis po pola sata i objasnjavas koje su prednosti Motula u odnosu na neko drugo ulje, i zasto je Motul skuplji, onda Motul definitivno nije za njega, sipaj mu Eneos i mirna Backa...
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X