Bio diesel , Etanol etc ekoloska goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zola_
    CBC Senator XXL
    • 24.06.2006
    • 319
    • Novi Beograd

    #16
    naravno ali zato sam i pricao o buducnosti, ako se u sledecih 50 godina ne nadje efikasniji/ekonomicniji/ekoloskiji nacin za ekstraktovanje vodonika iz morske vode, onda recite da nisam u pravu

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Nisi u pravu, zato sto nije problem u dobijanju vodonika vec kako je pisano na forumu i ranije u skladistenju istog.
      Atomi vodonika su toliko mali da prolaze kroz resetku svih danas poznatih materijala (ekonomski opravdanih da budu ugradjeni u auto).
      Sipas veceras pun, ujutru nema pola. Tu je problem.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • zola_
        CBC Senator XXL
        • 24.06.2006
        • 319
        • Novi Beograd

        #18
        e to nisam znao

        Comment

        • AreOut
          CBC Senator XXL
          • 22.07.2006
          • 590
          • Zabjelo

          #19
          Originally posted by zola_
          prica o remecenju ravnoteze u prirodi ne stoji, zato sto su najveci zagadjivaci prirodni (stoka),
          Ovaaj jesi li cuo kad za djubrenje? Nemoj da te cuju ekolozi
          http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #20
            Uljana repa zahteva zemljiste bogato azotnim jedinjenjima - zato se djubri. Odredjene biljke (detelina, grasak. pasulj...) imaju sposobnost da fiksiraju atmosferski azot. Zahvaljujuci ovoj pojavi, moguce je znacajno smanjiti djubrenje zemljista, ako se posle svakog roda neke zahtevne biljke (npr. uljane repe) na tom zemljistu sadi biljka koja fiksira azot. U zavisnosti od zahtevnosti biljke prema azotu, nekad zemljiste mora da bude pod fiksirajucim usevima i vise godina. Naravno, ovo znaci da ako imate X zemljista, mozete da koristite samo, na primer X/2 ili X/3 za proizvodnju uljane repe, a na ostatku sadite lucerku. Naravno, ovo se ne isplati, pa ljudi koriste vestacka djubriva i time doprinose efektu staklene baste. I lucerka, kad 'prodje' kroz kravu, takodje ispusta gasove koji doprinose efektu staklene baste. Ili, kad se mi najedemo mladog graska, ili pasulja prebranca...

            Druga stvar - sva fosilna goriva sadrze ugljenik koji je nekada bio CO2 u atmosferi, pa je vezan u organska jedinjenja putem fotosinteze. Sam efekat staklene baste (povecanje temperature Zemlje) ne mora da bude globalno stetan po biljke - veca temteratura, intenzivnija fotosinteza. Uz uslov da biljni pokrivac nije ostecen, a on jeste ostecen, i najvise se ostecuje bas u zonama koje vrse najintenzivniju fotosintezu (prasume Brazila, koje se nemilosrdno seku upravo da bi se gajila secerna trska). Narusavanje stanista (i dezertifikacija koja ga prati) su ogromna opasnost po nivo CO2 u atmosferi.

            Da li ovo znaci da bio-goriva ne valjaju? Ne. Ne valja industrijska poljoprivreda (sa ogromnim povrsinama pod samo jednom kulturom, koja se besomucno djubri i zasipa pesticidima). Sa druge strane, mala, dorziva poljoprivreda ne moze da podmiri potrebe rastuceg broja ljudi na Zemlji, koji sve vise zive u gradovima. Naravno, biznis i drzavne politike ce uvek gledati da sabotiraju mala, lokalno odrziva resenja koja razbijaju monopole (i time seku grane na kojima biznis i drzavna politika sede).

            Biogoriva su jako dobro prelazno resenje u periodu kad fosilnim gorivima raste cena, a drugim tehnologijama jos uvek nije pala cena. Takodje, gledano na nivou veceg sistema (drzave, kontinenta, Zemlje), nije nemoguce da se emisija gasova staklene baste u jednoj grani privrede kompenzuje vezivanjem dela tih gasova u drugim granama privrede (al' tu moraju bas da se 'sloze kockice' - sad smo ekstremno daleko od ovako balansiranog ekonomisanja atmosferom).

            Naravno, upotreba biogoriva ce verovatno biti 'ekologija kao propratna pojava ekonomije' - slicno kao sto se u Srbiji sada vozi na gas: ne zato sto manje zagadjuje, nego zato sto je jeftiniji. Ako proizvodnja uljane repe bude profitabilna, svi ce saditi uljanu repu. Ako biodizel bude jeftiniji od obicnog dizela, svi ce voziti na biodizel. U ovom slucaju biodizel prvenstveno resava problem skoka cene fosilnog dizela - sekundarno, ako smanji emisiju gasova staklene baste - dobro jeste. Ako ne, opet je jeftiniji.

            Kao zakljucak, neko od clanova foruma u potpisu ima 'Ekologiju su izmislili ljudi koji ne vole automobile'. Dok drzave drasticno ne 'zavrnu usi' svojim autoindustrijama (a nece, znamo ih), a u prilicnoj meri i gradjanima, imacemo velike emisije stetnih gasova zbog automobila sa nepotrebno velikim i potrosnji sklonim motorima. Naravno, kad drzava uvede neku restriktivnu meru, ta restriktivna mera uglavnom pogadja siromasne (npr. zabrana uvoza vozila koja nisu EURO3 u Srbiji, ili povecanje cene registracije za stare automobile). Naravno, nisu motori sa unutrasnjim sagorevanjem jedini izvor gasova staklene baste, ali jesu jedan od znacajnijih. Nema jednog jednostavnog resenja za smanjenje emisija stetnih gasova - glavni trik je da se na tome poradi na svim frontovima. Ako znacajno smanjimo nase energetske rashode, imacemo manje stetnih gasova, ali cemo izbiti znacajnu kolicinu para iz dzepova ljudi koji nam tu energiju prodaju (od seljaka koji prodaje drva s kamiona iza pijace, preko naftnih kompanija do eletrodistribucije). Mislite o tome...
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Ako znacajno smanjimo nase energetske rashode, imacemo manje stetnih gasova, ali cemo izbiti znacajnu kolicinu para iz dzepova ljudi koji nam tu energiju prodaju (od seljaka koji prodaje drva s kamiona iza pijace, preko naftnih kompanija do eletrodistribucije). Mislite o tome
              niko ili skoro niko ne prica o smanjenju nepotrebnih rashoda energije, pocevsi od drzava (cast izuzecima).
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #22
                Nista bez stednje... Dzaba i elektromotori, ako proizvodnja struje za punjenje njihovih baterija vodi daljem narusavanju ekosistema. Biodizel je dobra, bioloski razgradiva zamena za dizel, koja moze da se dobije iz organskih masti (ulja iz uljane repice, moce od pecenja, sala nakon liposukcije...) Bioetanol je prihvatljiva zamena za benzin. I cisto biljno ulje (SVO) je prihvatljiva zamena za dizel (diskutovano u drugoj temi). Po mom misljenju, SVO i biodizel bi bili super za, na primer, velika poljoprivredna domacinstva, kojima se isplati da proizvode gorivo za sopstvene potrebe, i da mogu da ga koriste u postojecoj poljoprivrednoj masineriji. Biodizel nije 'sveta vodica' koja ce samom svojom pojavom resiti energetske probleme covecanstva.
                Drzave stimulisu stednju ili rasipanje energije poreskom politikom i razlicitim uredbama. Pocevsi od cene energenata - drzave sprovode svoju spoljnu ili unutrasnju politiku preko cene struje i fosilnih goriva (neko spoljnu, neko unutrasnju politiku, neko obe). Onda, propisi o izgradnji kuca, urbanizacija, koriscenje zemljista, zastita prirode... Onda na red dodju motori sa unutrasnjim sagorevanjem - odredjene drzave namecu svojim proizvodjacima standarde po kojima moraju da proizvode motore. Pa cena registracije vozila, porezi...
                Zbog potrosacke ideologije, drzave potrosackog drustva nece svojim gradjanima direktno zabraniti da trose vise energije (jer energija je roba kojom se trguje, i svako ko moze da je plati moze i da je trosi), ali vecina drzava motivise svoje gradjane da trose manje.
                Opasnost po ekosistem navedena u ovoj temi lezi u tome da ce drzave, u iluziji da su otkrile 'sveti gral energetske nezavisnosti i odrzivog razvoja' pohrliti da angazuju svoje industrijsko-agrokulturne kapacitete da proizvode uljanu repu, i da ce time napraviti vise stete nego koristi.
                Slicna prica je i sa nuklearnom energijom - taman su nuklearni lobiji sirom sveta krenuli u ofanzivu, kad je u Japanu pukla nuklearka, usled zemljotresa... Mislim, navikli su Japanci i na radioaktivno zagadjenje, i na zemljotrese, ali sigurno su postigli maksimum u prevenciji nuklearnih incidenata (nisu bili neazurni kao Ukrajinci), pa im se opet desio leak. U Kanadi trenutno traje velika kampanja za obrazovanje stanovnistva, uce ih najelementarnije trikove za ustedu elektricne energije (da koriste stedljive sijalice, da suse ves na konopcu, a ne u susacu...) Svuda se dosta radi na ustedi energije - cak i u Srbiji svake zime EPS krene da kuka da ne peremo ves u polupraznim masinama, da ne grejemo sve prostorije u kucama (!?!), da ne ostavljamo upaljene sijalice kad za time nema potrebe, da zamenimo sijalice od 100W sijalicama od 60W (i da ckiljimo u polumraku...)
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #23
                  Proizvodnja ekoloskih goriva u stvari predstavlja zelju drzava da smanje energetsku nezavisnost od zemalja Opek-a koje su podigle 3x cenu crnog zlata za poslednjih 10 godina.

                  Tacno je da ekoloska goriva smanjuju emisiju svih ostalih negativnih nus produkata sagorevanja sem CO2 u poredjenju sa fosilnim gorivima, ali je pitanje sta je prioritet kod tog smanjivanja?!?!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #24
                    Obrnuto... Biogoriva imaju mnogo bolji ukupni bilans CO2 u odnosu na fosilna goriva. Ono sto je problem je sto se u proizvodnji biogoriva u atmosferu oslobadja znacajna kolicina drugih gasova koji doprinose efektu staklene baste (nije CO2 jedini, i ne govorimo trenutno o materijama zagadjivacima u sirem smislu, nego iskljucivo u smislu efekta staklene baste - iako vecina oslobodjenih materija ucestvuje i u tom efektu). Drugi veliki problem je narusavanje stanista, runoff djubriva, erozija zemljista i sve ostalo sto ide 'pod ruku' sa intenziviranjem poljoprivrede.
                    Trenutno je u Evropi udeo biogoriva suvise mali da bi bilo reci o energetskoj nezavisnosti. U Brazilu tvrde da je situacija drugacija, i da je ta zemlja (velicine manjeg kontinenta, sa ogromnim retko naseljenim podrucjima, enormnim hidroenergetskim potencijalom, prilicno raslojenim drustvom i relativno niskim zivotnim standardom) na rubu energetske nezavisnosti. Bilo bi zanimljivo uraditi statistiku koliko su razlicite drzave bile energetski nezavisne na pocetku 20. veka, i koliko ih je nezavisno sada. Energetska nezavisnost je vezana za dugorocnu politiku razvoja - mnogo je lakse postici energetsku nezavisnost u velikoj zemlji sa umerenom klimom gde dobar deo populacije zivi ili na selu, ili u favelama, i koja nije bas neka razvijena demokratija - ako ubedis vladajucu kliku da je energetska nezavisnost prava stvar, oni ce da smisle 'petoletke' i 'desetoletke' kojima ce gledati da to ostvare, bez obzira da li ce se to svideti stanovnicima sa sela, ili iz favela. U industrijski razvijenim zemljama politika u dugom vremenskom periodu mora da obrne ekonomiju 'tumbe'. Jos ako se ta ekonomija zasniva na tome da se drzava 'ugradjuje' 50-80% u cenu goriva, jedno 15-35% u cenu automobila... Ako drzave nateraju svoje gradjane da manje trose, same drzave ce ostati bez novca koji bi uzele putem poreza. Sto se tice OPEC i povecanja cena energenata, posto se naftom trguje u dolarima, SAD zapravo diktiraju cenu nafte, putem kursa dolara. Naravno, nisu retke ni vojne intervencije SAD i njihovih saveznika nad zemljama proizvodjacima nafte, ili njihova uzajamna puskaranja. Mislim da u postizanju energetske nezavisnosti evropske zemlje mnogo vise teze da postignu nezavisnost i odrzivost svojih elektroenergetskih mreza, sto se ozbiljnog politickog delovanja tice.

                    Biogoriva su popularna jer:
                    1) proizvodjacima donose zaradu
                    2) politicki 'lepo zvuce', pa ih drzave subvencionisu na razne nacine, da bi garniture na vlasti delovale 'environmentaly friendly'
                    3) u malom obimu mogu da zamene fosilna goriva

                    Kada bi se sad sva svetska poljoprivreda napela da proizvede dovoljno biogoriva da pokrije trenutnu potrosnju fosilnih goriva, to nikako ne bi valjalo.
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • 230
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2007
                      • 775
                      • Semberija

                      #25
                      Ma ne može to bez kabla.

                      Zato svi u garaži obavezno po utičnicu, pa čekamo da Tesla pojeftini...
                      155+75=230
                      VIVA LA VITA!!!

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #26
                        @Rubi, slazem se skoro sa svime sto si rekao, ali imam dve zamerke.

                        Sto se tice OPEC i povecanja cena energenata, posto se naftom trguje u dolarima, SAD zapravo diktiraju cenu nafte, putem kursa dolara.
                        SAD ne diktiraju cenu nafte, i ne kontrolisu kurs dolara. Mozda su ranije mogli da uticu vise na svoju valutu, ali sada im se mogucnost smanjila drasticno. Pogledaj pad dolara u godinu dana npr. (-12.5%), tesko je zamisliti da je to neko hteo, pogotovo gledajuci na americki spoljnotrgovinski deficit. Na cenu nafte ne moze da utice jedna zemlja, cak ni vise njih, tako lako i direktno...secas se naftne krize. Ponuda i potraznja uticu na cenu.

                        Biogoriva su popularna jer:
                        1) proizvodjacima donose zaradu
                        Delimicno tacno, ali iz jednog jedinog razloga - zbog subvencija drzave. Proizvodnja biogoriva sama po sebi je nekonkurentna u odnosu na fosilna goriva i odrzava se u zivotu samo zato sto drzava tako zeli. Takodje, tvoja tvrdnja da drzave mazu oci javnosti i poboljsavaju imidz (pred kim) ne stoji. Mislim da je svest sazrela u EU narocito, a polako i u US pocinje da treba razvijati biogoriva. EU ima cilj da do 2010 bude 5.75% biogoriva u totalnoj potrosnji...prethodna granica od 2% je promasena, pa ima samo 1.6% u 2006. Evo ti tabela iz koje se vidi kako zemlje u EU podrzavaju biogoriva. Napomena: u tabeli nema subvencija dobijenih za gradnju fabrika i slicno, samo smanjenje opterecenja na prodati litar.


                        Comment

                        • Rubi
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 519
                          • Beograd

                          #27
                          Razvijanje biogoriva u sklopu citavog niza drugih aktivnosti u cilju postizanja vece 'ekologicnosti' (U. Piperski ) je OK. Razvijanje biogoriva kao alternative za fosilna goriva, u trenutom obimu opotrosnje fosilnih goriva, je politicko zamazivanje ociju. Biogoriva sama po sebi ne mogu da rese problem nestanka fosilnih goriva. Super je sto vlade subenciraju proizvodnju biogoriva, ali lose je sto to biracima predstavljaju kao resenje za pad dostupnosti/povecanje cene/smanjivanje rezervi fosilnih goriva.
                          (\__/)
                          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                          (")_(") your signature to help him gain world domination.

                          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #28
                            Originally posted by Rubi
                            Nista bez stednje... Dzaba i elektromotori, ako proizvodnja struje za punjenje njihovih baterija vodi daljem narusavanju ekosistema.
                            Ovo ima opciju, nuklearne centrale su najjeftiniji i najcistiji (ekoloski) generatori elektricne energije.
                            Resenje skladistenja otpada je u ekspanziji, neke nuklearke koje su ugasene ce biti restartovane .

                            Fuel-cell je idealna za masovni transport koji ce sve vishe dominirati u buducnosti.

                            Par njih radi i dalje na usavrsavanju i smanjenju gabarita gasnih turbina takodje.

                            Kako god da se okrene goriva u gasnom (komprimovano technom) agregatnom stanju su za buducnost aktuelna.

                            =========================================

                            Po pitanju Etanola, imamo primer mehura koji se naduvao na brzaka i stop.

                            USA je dobar primer, gde je u roku od par godina niklo blize 200 fabrika etanola, i jos 40 su u fazi izgradnje.
                            To je ucinilo da cena Etanola za samo koju godinu padne za 30%.

                            Interesantno je da je u celoj USA pored ovolikih investicija prisutno svega 1000 mesta za sipanje etanola

                            Uporedjenja radi u Svedskoj ima takodje 1000 mesta ili tacnije na svakoj 4. pumpi u proseku od 4000 benzinskih pumpi.
                            Proporcionalno gledano prma broju auta sam bum u USA nije toliko veliki koliko deluje prema investicijama.
                            Dok USA pravi etanol od kukuruza , i cini proces "neekoloskim" svedska uvozi Etanol dobijen iz secerne trske iz juzne amerike.

                            ======================================

                            Kako god da se stvari okrecu i sta god da se radi, nezaboravite da svratite na "GAS" STATION
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • zvrle
                              CBC Senator XXL
                              • 01.11.2005
                              • 961
                              • Beograd, Batajnica
                              • Golf 4

                              #29
                              Originally posted by BRABUS
                              Evo kako BP vidi buducnost goriva....


                              Ovo sam kacio negde - studija na kojoj sam radio, a tice se dizela i alternativnih goriva....
                              Jel mozes da okacis na neko drugo mesto, rapidshare, mediafire...
                              Mrzi me da instaliram toolbar za megauploud da bih skinuo.

                              Hvala.
                              “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #30
                                Interesantno je da je u celoj USA pored ovolikih investicija prisutno svega 1000 mesta za sipanje etanola
                                Sto je jos gore, vise od pola njih je u jednoj drzavi, mislim da je Minesota. U US ima ako se secam preko 200.000 pumpi, a samo 1000 koje toce etanol


                                @zvrle

                                Okacicu kasnije, verovatno sutra po tvom vremenu...

                                Comment

                                Working...
                                X